İçeriğe Yönlendir

Hararetin Hep Yüksek Olması


Aziz Göktan Başaran

Recommended Posts

Mehmet Emin

gauge üzerinden baktım motor sıcaklığı 90 derece civarında ama gösterge ortada duruyor anlamadım gitti neden daha kaynamamış suyu (ki içinde antifriz de var) tahliye ediyor. sanırım ilk olarak kapağa olmazsa termostata o değilse devirdaime ya da en kötü ihtimalle kapak contasına bakıcaz. umarım kapaktandır. siz ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
gauge üzerinden baktım motor sıcaklığı 90 derece civarında ama gösterge ortada duruyor anlamadım gitti neden daha kaynamamış suyu (ki içinde antifriz de var) tahliye ediyor. sanırım ilk olarak kapağa olmazsa termostata o değilse devirdaime ya da en kötü ihtimalle kapak contasına bakıcaz. umarım kapaktandır. siz ne dersiniz?

Tam bilmiyorum ama.. Kapalı devre bir sistemde suyun kaynaması 130 dereceyi bulur diye tahmin ediyorum..

90 derece normal bir ısı..

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin
(düzenlendi)

neden hararet yapmadan suyu tahliye ediyor dersiniz peki?

tarihinde Mehmet Emin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Emin

Birşey farkettim. Durduktan sonra su deposunun kapağını açıp geri kapattığımda suyu dışarı atmıyor. Sistemde hava mı var diye düşünmeye başladım.

Bir de seyir halindeyken yine gauge üzerinden sıcaklığa baktığımda 89-130 arasında çok hızlı ve değişken değerler gözüküyor, motor kapalıyken sabit bir değer gösteriyor. Galiba termostat ya da sensör de ayvayı yemiş.

Bu iş için önerebileceğiniz birileri var mı ankarada? Fordçu Cafere mi gitsek ne yapsak?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Siz iyi bir ustaya gidin...

Anlattıklarınız normal seyir değil.. .

Normal şartlarda da 84'ü pek geçmemesi gerekir.. Şehir içinde yükselebilir ama en fazla 104-105 falan olması gerekir..

Gauge'de 130 okumanız hayra alamet değil..

Yorum bağlantısı
Fatih Kasa

klima açılınca fan direk çalışır birde fan çift devreli diye biliyorum yavaş ve hızlı şeklinde

Bu arada Aziz arkadaşımızın sorununun çözülmesine sevindim..

Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran
klima açılınca fan direk çalışır birde fan çift devreli diye biliyorum yavaş ve hızlı şeklinde

Bu arada Aziz arkadaşımızın sorununun çözülmesine sevindim..

Ben daha çok sevindim, nazar değmesin :flowers: Osman Usta sağolsun şıp diye buldu sorunu ve halletti , boşuna kafayı takmışım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin

suçlu bulundu : devirdaim mortu çekmiş değiştirildi. hazır açmışken trigeri de değiştirttim. el değmişken termostata ve ısı sensörüne de bi göz atıp son olarak da havasını alacağız çalışmalar devam ediyor

Yorum bağlantısı
Musa Akdemir

Arkadaşlar anadolu yakasında özellikle gebzeye yakın güvenilir bildiğiniz bi ustamız varmı? sanırım bende havasını aldırmam gerekiyor....

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Merhaba arkadaşlar, aracım 2006 model FocusTdci..benim de Gauge menüsünde dikkatimi çeken bir durum olmuştu ancak bir sorun yoktur diye fazla üzerinde durmadım, tekrar yeni bir konu açmak istemedim kafama takılan konuyu fotoğraflarıyla birlikte burada sizinle paylaşmak istedim..

29052011262.jpg

29052011263.jpg

Bu iki resim de aracıma ait..hararet göstergesi her zamanki gibi motor sıcakken olması gereken yerde ancak menüdeki Engine Temp kısmında 123 C yazıyor..bu ne anlama geliyor acaba ? Ben bunu kendi yorumumla motorda sıcaklığı ölçülen yerler birbirinden farklıdır gibi yorumlamıştım, yani hararet ibresinin gösterdiği sıcaklık değerinin yeri ile menüdeki sıcaklık değeri aynı yeri ölçmüyordur şeklinde, ancak dediğim gibi bu sadece benim yorumum..bu konuda bilgisi olan arkadaşlar var mı, umarım bu bir sorun değildir ? :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin

Muhtemelen hararet göstergesi dolaşımdaki suyun sıcaklığını, guage menüsündeki motor sıcaklığı ise silindir kapağı civarında bulunan sensörden motor bloğunun sıcaklığını gösteriyordur. Ama bu sadece bir tahmin.

Bu arada bizim sorun halloldu. Triger, devirdaim, kayışlar, kasnaklar, termostat, su deposu değişti (depo çatlamış). İşçilik falan derken 500 TLye halloldu. :p

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
Muhtemelen hararet göstergesi dolaşımdaki suyun sıcaklığını, guage menüsündeki motor sıcaklığı ise silindir kapağı civarında bulunan sensörden motor bloğunun sıcaklığını gösteriyordur. Ama bu sadece bir tahmin.

Bu arada bizim sorun halloldu. Triger, devirdaim, kayışlar, kasnaklar, termostat, su deposu değişti (depo çatlamış). İşçilik falan derken 500 TLye halloldu. :)

Cevabınız için teşekkür ederim Mehmet Bey :blush: ayrıca da geçmiş olsun ancak bundan sonra ağız tadıyla bineceksiniz aracınıza, o yüzden 500 TL de olsa moralinizi bozmayın :bravo:

Benim aracımda su eksiltme problemi yok (yani su deposunda çatlak yok anlaşılan), aldığımda su eksiltme vardı termostat kaçırıyor denmişti termostat değişti ve bu sorun da çözülmüştü..ancak şimdi de bu Gauge Menüsündeki sıcaklık kafamı karıştırdı..ancak bu bir sorun değildir gibime geliyor sizinkine yakın bir tahminle, ancak bu konuda yine de bu konuyla daha önce karşılaşan ya da bu konuda yorum yapabilecek olan arkadaşların fikirlerini almak istiyorum ve heyecanla bekliyorum :blush:

Saygılarımla..

Yorum bağlantısı
Musa Akdemir
suçlu bulundu : devirdaim mortu çekmiş değiştirildi. hazır açmışken trigeri de değiştirttim. el değmişken termostata ve ısı sensörüne de bi göz atıp son olarak da havasını alacağız çalışmalar devam ediyor

Arkadaşlar bugün bende aracımın triger baskı balata devir daim termostat ve diğer bakımlarını yaptırdım, arac yokuş çıkarken hararet artıyor kırmızıya yaklaşıyordu bugün aldım arabayı tekrar denedim aynı düz yolda hiç bişey yok ibre tam ortanın biraz üzerinde sabit rampaya gelince ibre hemen yukarıya yöneliyor... diğer yorumlardanda aldığım bilgiye göre tek hava kaldı rampa çıkarken sistem deki hava yer değiştiryor bu da hararetin hemen artmasına neden oluyor diye düşünüyorum.... bu konuda acil yardıma ihtiyscım var tahminim doğrumudur? hava alma işinden anlayan gebze kartal civarı bildiğiniz bir ustamız varmıdır.... çok tedirgin ediyor beni...

Yorum bağlantısı
Musa Akdemir
Ne termostat, ne de müşir...

Meğer sorun sistemin hava yapmasıymış. Normale döndü herşey. :blink:

Hocam bende de galiba aynı sorun var yokuşta hararet artıyor düz yolda bişey yok... tüm parçaları değiştirdim devir daim termostat yine aynı bu hava alma işi nasıl oluyor... ?

Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran

Ben hava alma işini şöyle yapmıştım basitçe ama bunun daha detaylı anlatımları zaten forumda var: Aracı çalıştırıp , boştayken gaz vermiş , genleşme deposunun kapağı açıkken izlemiştim. Sonrasında hararet yükselince hortumlardan havayla karışık , kusarmış gibi su gelmişti . Genleşme deposu dolana kadar bekleyip kapağını kapatmıştım. Sonra araç bir süre normal seyrinde devam etti. Fakat bendeki asıl sorun termostatmış zaten. Onu değiştirince hiç hararet sorunu kalmadı açıkcası :s

Siz detaylı anlatımlara da bir bakın ancak en doğrusu güvendiğiniz bir ustanın bu işi çözmesidir.

Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran
Arkadaşlar bugün bende aracımın triger baskı balata devir daim termostat ve diğer bakımlarını yaptırdım, arac yokuş çıkarken hararet artıyor kırmızıya yaklaşıyordu bugün aldım arabayı tekrar denedim aynı düz yolda hiç bişey yok ibre tam ortanın biraz üzerinde sabit rampaya gelince ibre hemen yukarıya yöneliyor... diğer yorumlardanda aldığım bilgiye göre tek hava kaldı rampa çıkarken sistem deki hava yer değiştiryor bu da hararetin hemen artmasına neden oluyor diye düşünüyorum.... bu konuda acil yardıma ihtiyscım var tahminim doğrumudur? hava alma işinden anlayan gebze kartal civarı bildiğiniz bir ustamız varmıdır.... çok tedirgin ediyor beni...

Ben bir ara Nazer Ford Yetkili Servisi'ne götürmek zorunda kalmış aracı ve yapılanlardan memnun kalmıştım. Zaten tüm bakımlarını ve değişiklikleri yaptığınıza göre, bence bir gösterin ancak İstanbul tarafında isterseniz 2 servis tavsiyemde olur elbet.

Yorum bağlantısı
Musa Akdemir

Hocam bir ustaya gittim bugün kaputu açtı soğutma suyu kabının kapağını açtı motoru çalıştırdık kaptan hava kabarcıkları gelmeye başladı su taştı izledik biraz kabarcıklar gelmeye devam etti su azalıyor sonra geri taşıyordu, kabarcıklarla birlikte buhar da geliyordu, araç rölantide tabi suyu kaynatıyor dedi bu durumda kaynatmaması gerek dedi, conta da sıkıntı var dedi açık kapağı contaya bakmalıyız değiştirmeliyiz dedi... 450-500 lira da fiyat biçti kararsızım...

Yorum bağlantısı
Musa Akdemir
Ben bir ara Nazer Ford Yetkili Servisi'ne götürmek zorunda kalmış aracı ve yapılanlardan memnun kalmıştım. Zaten tüm bakımlarını ve değişiklikleri yaptığınıza göre, bence bir gösterin ancak İstanbul tarafında isterseniz 2 servis tavsiyemde olur elbet.

Hocam bir ustaya gittim bugün kaputu açtı soğutma suyu kabının kapağını açtı motoru çalıştırdık kaptan hava kabarcıkları gelmeye başladı su taştı izledik biraz kabarcıklar gelmeye devam etti su azalıyor sonra geri taşıyordu, kabarcıklarla birlikte buhar da geliyordu, araç rölantide tabi suyu kaynatıyor dedi bu durumda kaynatmaması gerek dedi, conta da sıkıntı var dedi açıp kapağı contaya bakmalıyız değiştirmeliyiz dedi... 450-500 lira da fiyat biçti kararsızım...

Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran
Hocam bir ustaya gittim bugün kaputu açtı soğutma suyu kabının kapağını açtı motoru çalıştırdık kaptan hava kabarcıkları gelmeye başladı su taştı izledik biraz kabarcıklar gelmeye devam etti su azalıyor sonra geri taşıyordu, kabarcıklarla birlikte buhar da geliyordu, araç rölantide tabi suyu kaynatıyor dedi bu durumda kaynatmaması gerek dedi, conta da sıkıntı var dedi açıp kapağı contaya bakmalıyız değiştirmeliyiz dedi... 450-500 lira da fiyat biçti kararsızım...

O conta meselesini bence forumdaki ustalar/ bilenler size anlatırlar ya da aratırsanız görürsünüz aslında ne olduğunu.

Yorum bağlantısı
Musa Akdemir
O conta meselesini bence forumdaki ustalar/ bilenler size anlatırlar ya da aratırsanız görürsünüz aslında ne olduğunu.

pazartesi günü bide bostancıya gidicem orda bi ustam var, bujileri söküp bir hava basıp bakacaklar herşey değişti zaten bakalıp hava gelirse radyatöre contayıda değişicez çaresiz....

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Şamil Baş
Aman diyim o contaya çok güvenmeyin, Başıma gelenleri daha önce yazmıştım belki okumuşsunuzdur ama yine yazayım.

Hararet sonucu conta iyi durumda diye bende 6-7 ay bindim aracıma sonra boşta, rampa aşağı hararet yapmaya başladı, hava yapmıştır falan dediler ama ben pimpirikliğimden (trigerin de vakti gelmişti) devirdaim,termostat,triger hepsini değiştirttim, o arada usta sente kaçırtıp subap eğdirtti ve mecburen üst kapak açıldı o zaman gördük ki meğer conta içerden açılmış ve pistonlara su sızmaya başlamış. Velhasıl eğer o gün üstkapağı açmasak bigün o hasar tamamen açılıp devirdaimin pistonlara su basmasına sebep olacaktı artık gerisini siz düşünün.

Demek istediğim yeniden hararet göstergesinde bir kıpırdama görürseniz ilk işiniz üst kapak contasını değiştirmek olsun.

2001 Ford Fiesta 1,25 GHia aracımda bir süre hararet sorunu yaşadım. Kalarifer çalışmayınca orjinaliyle değiştim. Radyatör suyunda azalmalar sürekli oluyordu. hatta birkaç kez aracı çalıştırmaya gittiğimde tüm suyun yerlerde olduğuna şahit oldum. hava yaptı. kaçırdı vesair. nihayi olarak çözümün LPG sisteminden kaynaklandığını bulduk. meğer bütün mevzu kalorifer musluğu girişindeki atikerin plastik bağlantılarındaymış. atiker şimdi o mavi plastik bağlantıları metalleştirdi. haliylle 25 liralık iki tane metal bağlantı ile sıkınca 8 aydır gram su kaçırma ya da hava ya da başka bir sorun yaşatmadı bana. bu konuda aracında LPG olanların bu bağlantıları metalleştirmeleri tavsiyemdir. suyun sizi ne zaman yarı yolda bırakacağı belli olmaz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...