Aziz Göktan Başaran 10 Şubat 2011 Paylaş 10 Şubat 2011 (düzenlendi) Merhaba, -Aracımın yakın zamandaki triger değişiminde, değişmeyen devir daim motorunun patlaması sonrasında, hararet göstergesindeki gösterge çubuğunun 'NORMAL' yazısının sürekli AL arasında olduğunu görüyorum. Bu haldeyken fan devreye girdiğinde, gösterge düşmeye başlıyor ve sık sık bu görüntü tekrarlanıyor. Önümüz yaz biliyorsunuz. 'Bir sıkıntı yaşarmıyım ya da başka birşey mi var acaba?' diye kara kara düşünmeye başladım. Ne yapmalıyım? Aracın neresine baktırmalıyım? -Araçta özellikle düşük viteslerde bir tekleme sorunu oluyor. Geçen gün başka bir sorun için gittiğim Herford / Nihat Usta, bujilerin yeni değiştiğini söyleyince, sorunun benzin filtresinden olabileceğini belirtmişti. Başka bir neden olabilir mi? Teşekkürler... 10 Şubat 2011 tarihinde Aziz G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Şubat 2011 Paylaş 11 Şubat 2011 Devirdaim sukoyverince neler yapılmıştı? Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 11 Şubat 2011 Yazar Paylaş 11 Şubat 2011 Araç yolda kaldı ve radyatör deposundaki tüm su boşaldı tabii... Çektirdiğim özel serviste birgün kaldı. Yeni devirdaim taktılar, silindir kapak contasının iyi durumda olduğunu söylediler. Hazır kaput açılmışken , bujiler, ön fren diskleri ve balataları, hava filtresi değişimi de yapıldı. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 11 Şubat 2011 Paylaş 11 Şubat 2011 termostatın durumunu biliyormusunuz Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 11 Şubat 2011 Yazar Paylaş 11 Şubat 2011 Termostatın durumunu hiç sormadım. Bakıldığını da sanmıyorum ancak kalorifer için sıcak-soğuk su girişi sağlayan vana misali parçayı değişmiştim yeni 1 ay olmadı. Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 20 Şubat 2011 Yazar Paylaş 20 Şubat 2011 Ben bütçe ayırabildiğim ilk fırsatta aşağıdakilerin tümünü, yeni ya da eski olsun hepsini yeniden değiştirmeye karar verdim: -Bujiler, -Buji kabloları, -Benzin filtresi, -Antifreeze -Yağ (5W-40) ve yağ filtresi + olarak Bor Power ya da NNT Bor koyduracağım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Şubat 2011 Paylaş 20 Şubat 2011 Fan termostatı sorunlu olabilir. Ya da sistemde hava kalmış olabilir. termostat bozuk olabilir. Klima vanası sorun çıkarıyor olabilir. Devridaim pompası bozulduğu sırada sistemin içine birkaç parça salmış olabilir şimdi o parçalar bir yerleri tıkamış olabilir (termostata sıkışmış olabilir). Ben olsam komple bir ters yıkama yaptırırım motoru ve sistemi. (engine flushing). Şurdan bakın nasıl yapılıyor: http://www.ehow.com/video_2328128_flushing...ne-coolant.html Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 20 Şubat 2011 Yazar Paylaş 20 Şubat 2011 Tabii değiştirmeyi düşündüklerimle beraber termostata baktırırım. 'Engine flushing' işlemini herhangi bir serviste yaptırma imkanımız var mı yoksa yetkili bir servise mi danışmak gerekir? Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 14 Mart 2011 Yazar Paylaş 14 Mart 2011 Ne termostat, ne de müşir... Meğer sorun sistemin hava yapmasıymış. Normale döndü herşey. Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 9 Nisan 2011 Yazar Paylaş 9 Nisan 2011 (düzenlendi) Sanırım yine hava yaptı. Kalorifer musluğu bozuldu ve sonrasında tekrar 'L' ye gelmeye başladı hararet . Ancak 'L' deyken kaloriferi sıcak konumda açtığımda, hareret 'M' seviyesine gelip normalleşiyor. Kalorifer musluğuyla, hava yapmasının ya da hararete başka bir sebep olmasının ilgisi olabilir mi? 5 Temmuz 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 25 Nisan 2011 Yazar Paylaş 25 Nisan 2011 Kalorifer sisteminin bozulmasıyla , hararetin artmasının herhangi bir ilgisi var mıdır? Forumdaki ustalarımız ne derler bu konuda? Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 30 Nisan 2011 Yazar Paylaş 30 Nisan 2011 Bunu cevaplayabilecek biri varsa çok yardımcı olacak bana. Motor soğutma sistemi ve parçalarıyla, kalorifer sistemi ve parçalarının bir ilgisi var mıdır? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Nisan 2011 Paylaş 30 Nisan 2011 Kalorifer de motor soğutma suyunu kullanır, geri dönüş olmuyorsa sıkıntı olabilir? Yorum bağlantısı
Onur Kurt 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 Sanırım yine hava yaptı. Kalorifer musluğu bozuldu ve sonrasında tekrar 'L' ye gelmeye başladı hararet. Ancak 'L' deyken kaloriferi sıcak konumda açtığımda, hareret 'M' seviyesine gelip normalleşiyor. Kalorifer musluğuyla, hava yapmasının ya da hararete başka bir sebep olmasının ilgisi olabilir mi? Aynı sorun bendede var,ben musluk almaktan bıktım açıkcası ve bu yüzden direk bağlattım kalorifer musluğunu.Araç uzun zamandır hararet yapmıyordu fakat geçen gün uzun yola gittim ve sadece yokuşlarda araç harareti artıyor,fakat düz yolda 4bin 5 bin devirde bile herhangi bir oynama yok hararette.ben bunu anlayamadım yani 2500 devirde hafif yokuşta harareti arttıran araç neden düz yolda 4bin 5bin devirde harareti arttırmaz?? Birde dikkatimi çeken aracı parkettiğimde yaklaşık yarı saat beklediğimde aracın altının su olduğunu gördüm araçta su sisteminde bi kaçak olabileceğinen süphelendim,ve bi yerdende du damlattığını gözümle gördüm,su damlatan yer aracın sağ ön tarafında klima borularının girdiği diklemesine uzun oval bi parçadan su akıtıyo. Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 3 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2011 Musluğun bozuk olmasından dolayı kalorifer sürekli sıcakta çalıştığı için , kalorifer iç kontrol düğmesini 2-3-4 kademelrine getirdiğimde hararet düşüyor ancak zorlarsam tekrar 'L' seviyesine geliyor. Demek ki kalorifer sistemini düzeltttiğimzde hararet sorunu kendiliğinden hallolacak. Ya da ben öyle sanıyorum Yorum bağlantısı
Onur Kurt 4 Mayıs 2011 Paylaş 4 Mayıs 2011 Ya bizim araçların kalorifer musluğu başlı başına bir sorun zaten.. ben iptal ettirdim çünkü artık bıktım:( Aracınızda lpg varsa lpg bağlantısından kaynaklı hararette olabiliyormuş,birde bizim araçlarda ve focus 1 lerde genel sorun aracın soğutma sisteminin hava yapmasıymış.Bizim arkadaş servise gitmiş conta demişler radyatör demişler 1200 lira parasını almışlar,biraz iyi devam etmiş sonra tekrar başlamış,iyi bir usta havasını alınca hallolmuş.Fakat hava alma konusundada çeşitli söylentiler var tam olarak nasıl yapıldığını açıklayan bi yazı bulamadım malesef.Bulursam forumlada paylaşırım Yorum bağlantısı
Evren Ulusoy 5 Mayıs 2011 Paylaş 5 Mayıs 2011 Araç yolda kaldı ve radyatör deposundaki tüm su boşaldı tabii... Çektirdiğim özel serviste birgün kaldı. Yeni devirdaim taktılar, silindir kapak contasının iyi durumda olduğunu söylediler. Hazır kaput açılmışken , bujiler, ön fren diskleri ve balataları, hava filtresi değişimi de yapıldı. Aman diyim o contaya çok güvenmeyin, Başıma gelenleri daha önce yazmıştım belki okumuşsunuzdur ama yine yazayım. Hararet sonucu conta iyi durumda diye bende 6-7 ay bindim aracıma sonra boşta, rampa aşağı hararet yapmaya başladı, hava yapmıştır falan dediler ama ben pimpirikliğimden (trigerin de vakti gelmişti) devirdaim,termostat,triger hepsini değiştirttim, o arada usta sente kaçırtıp subap eğdirtti ve mecburen üst kapak açıldı o zaman gördük ki meğer conta içerden açılmış ve pistonlara su sızmaya başlamış. Velhasıl eğer o gün üstkapağı açmasak bigün o hasar tamamen açılıp devirdaimin pistonlara su basmasına sebep olacaktı artık gerisini siz düşünün. Demek istediğim yeniden hararet göstergesinde bir kıpırdama görürseniz ilk işiniz üst kapak contasını değiştirmek olsun. Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 10 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 10 Mayıs 2011 Bu üst kapak contasıyla ilgili bir sürü konu var fakat bunun hangi parça olduğunu anlamadım. Bildiğimiz 'conta' benzeri birşey midir yoksa daha uzmanlık gerektiren bir parça mıdır? Çünkü bir sürü fiyattan bahsediliyor. Aracı ilk fırsatta ustalara göstereceğim, hararet sorunum devam ediyor aynı zamanda... Yorum bağlantısı
Evren Ulusoy 11 Mayıs 2011 Paylaş 11 Mayıs 2011 Benim başıma gelenler şu konuda : http://www.otoclubturkiye.com/forum/Usta-Subap...ti-t196669.html Bildiğim kadarı ile bu ÜKC denen zırıltının değişmesi için motorun yarıya kadar sökülmesi gerekiyor. Hatta üst kapağında taşlanarak temizlenmesi gerekiyor ki sızdırmazlık sağlansın. Tabi Sadece 1 yada 2 taşlama yapacak kadar pay var sonrasında üst kapağı değiştirmek gerekiyor ki o da pahalı bir parça. Ben şimdi inşallah bir daha hararet yaptırmam diye dua ederek geziyorum... Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 15 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2011 Kalorifer musuluğunu 2 gün önce şase yoluyla sıfırlattıktan ve sürekli soğuk alabildikten sonra, hararet iyice azdı. 'L' seviyesinden aşağıya indirmek çok zorlaştı. Zaman zaman aracı dinlendirmem hatta su takviyesi yapmam gerekiyor sanırım su buharlaşıyor ya da genleşme deposundan sızdırıyor. Boşta giderken uzun süre devam ettiğimde ya da aracı kapatmadan dinlendirmem sonucunda düşmeye başlıyor. Ancak harekete başladığımda tekrar yükseliyor ve kırmızı seviyesine çıkma eğilimi gösteriyor. Korkudan gaza basamaz hale geldim. Sanırım sadece hava yapmayla açıklanamaz bu durum. Pazartesi ustalara göstereceğim bakalım. Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 16 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2011 Bugün Liderler/ Osman Usta'ya gösterdim aracı. Termostat değişimi sonrası herşey normale döndü. Termostat açmadığı için fanın sürekli çalışması ve varolan suyu soğutmaya çalışmasıymış mesele. Açılmışken silindir üst kapak contası değişimi de bağımsız olarak yapıldı. Şimdi ibre 'O' ve 'R' arasında biryerlerde geziniyor Yorum bağlantısı
Cüneyt Onat 16 Mayıs 2011 Paylaş 16 Mayıs 2011 Geçen gün test menüsünden kontrol ettiğimde sıcaklığın 83 dereceyi geçmediğini gördüm bunun ideal çalışma sıcaklığı 90 derece değil midir Ford larda böyle mi yoksa. Yeni bir başlık açmadan burdan devam etmeyi daha uygun gördüm. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Mayıs 2011 Paylaş 16 Mayıs 2011 84 derecedir... 104 derecede de fan açar... Eskiler böyleydi.. Yorum bağlantısı
Onur Kurt 22 Mayıs 2011 Paylaş 22 Mayıs 2011 Arkadaşlar herkese merhabalar.2001 model fiesta ghia 1.25 lpg li araca sahibim.araçta hararet problemi var fakat sadece yokuşlarda hararet yapıyor,yani düz yolda istediğim kadar zorlayım sıkıntı yok fakat yokuşa geldiğimde hararet yavaşça artıyor kırmızıya gelmeden duruyor ve tekrar düz yola çıktığımda anında ortaya geliyor.birde klimayı açtığımda hararet artıyor,kapattığımda geri ortaya iniyor.2 servise gittim birisi sorun kesinlikle üst kapak contadan dedi ve termostatta dahil radyatörün değişmesi lazım dedi.Diğer bir yetkili servis ise conta ile alakası yok conta olsa araç devamlı hararet yapar dedi ve kesinlikle devirdaim değişmeli dedi.Bir tanede tanımadığım rastgele ustaya götürdüm,o da radyatör şişlense şişletir bakardık dedi,en iyisi radyatör temizleyici al bi dene dedi.Şimdi sormak istediğim sizce ne yapayım?hangi servisin dediği doğru gibi?bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim.Yani iki tane yetkili servisin ustası nasıl olurda farklı şeyleri söyleyip diğerini kötüler onuda anlayamadım açıkçası.herkese teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts