İçeriğe Yönlendir

Şimşek Gibi Çakan Gp Bi-xenon'u


Ali Elöver

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Ali abi montajını kendin mi yaptırdın. yoksa yaptıdın mı ?

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

normal h4 xenon kit mustafa işleme gerek yok halojeni çıkarıp xenon ampülü takıyosun.. benim bildiğim öyle olması lasım bi-xenon değil çünkü bu..

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Farlar iyi bile olsa aracın markası fiat olunca hiç bir şey güzel olmuıyor :(

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Farlar iyi bile olsa aracın markası fiat olunca hiç bir şey güzel olmuıyor :good1:

124,serçe ve 88 doğan haricinde katılıyorum.ali üstadım bildiğimiz teker takozunu övüp duruyor işte. :(:D:f1::good1: Merceksiz xenon farın nesi iyi anlamadım gitti :unknw:

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
normal h4 xenon kit mustafa işleme gerek yok halojeni çıkarıp xenon ampülü takıyosun.. benim bildiğim öyle olması lasım bi-xenon değil çünkü bu..

balast bağlantısı cart curt onlar nasıl oluyor?. sonuça ampul değişir gibi değişilmiyor diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Piyasada büyük bir yanlış var. MAvi camlı, sarı ışığı beyaza döndürdüğü oranda da ışığı azalan o beyaz yanan ampüllere xenon diyorlar. Onlar evet normal ampülü çıkartıp direk takılıyor ama xenon ile uzaktan yakından akrabalığı tanıdıklığı yok.

Xenon ampülü özeldir, balast dediğimiz kutu şeklinde özel devresi vardır ve o çalıştırır.

Normal halojen aşağı yukarı 1000 lümen ışık verir. mavi camlı beyaz yanan, milletin xenon dediği süs ampülleri 600-700 lümen ışık verir. Xenon kitler ise 3200-3400 lümen güçünde ışık verirler...

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
balast bağlantısı cart curt onlar nasıl oluyor?. sonuça ampul değişir gibi değişilmiyor diye biliyorum.

fara gelen soketi balasta balasttan gelenide ampüle takıyosun

Piyasada büyük bir yanlış var. MAvi camlı, sarı ışığı beyaza döndürdüğü oranda da ışığı azalan o beyaz yanan ampüllere xenon diyorlar. Onlar evet normal ampülü çıkartıp direk takılıyor ama xenon ile uzaktan yakından akrabalığı tanıdıklığı yok.

Xenon ampülü özeldir, balast dediğimiz kutu şeklinde özel devresi vardır ve o çalıştırır.

Normal halojen aşağı yukarı 1000 lümen ışık verir. mavi camlı beyaz yanan, milletin xenon dediği süs ampülleri 600-700 lümen ışık verir. Xenon kitler ise 3200-3400 lümen güçünde ışık verirler...

bu cevap bana ise ben mustafanın xenon kitte balast bağlantısının yapılıyor olduğunu bildiğini düşünerek halojen ampül (h4) çıkıyor xenon ampül (h4) takılıyor dedim..

zaten şöylede bi durum var xenon ampülün dışı mavi olmaz..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Cevabı birine yazmadım yanlış anlaşılmasın. Sadece ortaya bilgi amaclı yazdım. Mavi camlı ampüller ile xenon karıştırılıyor diye düşünerekten..

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
yanlis. philips'in 6000k olarak urettigi mavi camli xenon ampulleri mevcuttur.

bi örneğinin linkini vermenizi rica edeceğim o zaman?

xenon gazı beyaz ışıdığı için çakma ampüllerdeki gibi mavi boya bandına ihtiyaç duymaz..

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

anlaşamadığımız bi nokta var sanırım,sizin bu resmini eklediğiniz d2s tipi xenon ampülü mavi renk alabilmek için üzerine mavi hat (maviye boyanmış değil) çekilmiş ampül tipi.. yani diğerleri gibi halojenin üzerine atılan mavi boya ile alakası yok.. bu ampülün ismine bi bakın kesin içinde blue geçiyodur.. dikkat ettiyseniz tam xenonun ışıma noktasına yoğun mavi uygulanmış bunun nedeni temiz beyaz ışık almak değil modifiye amaçlı maviye kaçan renkler almak..

bir önceki iletimdede göreceğiniz gibi xenon gazı beyaz ışıdığı için mavi boya bandına ihtiyaç duymaz..

sizin paylaştığınız resimde ise (ampülün tam ismini buraya yazarsanız daha iyi anlayacağımız) mavi renk elde edilmek amaçlı kullanılmakta..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Peki bu motorlu xenonlarda far yanmazken xenon selektör nasıl yapıyor? :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Evet kelvin değerini ayarlamak için kullanılıyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
(düzenlendi)
Peki bu motorlu xenonlarda far yanmazken xenon selektör nasıl yapıyor? :D

mustafa bu h4 ler yanıyorken sellektör yapıldığında manyetik alanla ampülü geri çekip bırakıyor.. ampül geri çekildiğinde aydınlattığı alanda arttığından ve bu çok kısa bir sürede gerçekleştiğinden sellektör gerçekleşiyor.. h4 yanmıyoken sellektör yaptığında mantık yine aynı bu seferde yakarak ampülü geri çekip bırakıyor..

bi-xenon da ise ampül yerinde sabit duruyorken ampülün önündeki metal perde açılıp kapanıyor..

tarihinde Fatih Ada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bazı yerlerde farlar yanmazken selektör yapmıyor deniliyor. ondan merak ettim

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

yanmayan farda selektör bir işe yaramaz yapamazsın malesef Mustafa kardeşim

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
abim bu kadar cirmalamana gerek yok ya. :D "oyle mi, yanlis biliyormusum demek, uretmisler" diyip de konuyu kapatabilirdin. ben yazdiklarinizi salt anlarim, xenon ampulun disi mavi olmaz dediniz, al sana iste var. adam ha camina katmis rengi, cami oyle uretmis, ha camini boyamis oyle sunmus, ne yapmissa ne icin yapmissa yapmis, sonucta maviye boyamis bir sekilde. ben senin aklini okuyamam ki. ha sunu da soyliyeyim, sen bu ampulun varligindan ve de neye benzediginden haberdar olsaydin, inaniyorumki oyle bir cumle de kurmazdin, yanlis anlasilir diye, dogru mu?

"abim" derken?

yanlış bilmeyle alakalı birşey yok burada.. beyaz ışık vermesi için üretilen ampüllere mavi boya bandı kullanılır ışıma esnasında beyaza yakın renk verebilmeleri için.. xenonda ise böyle birşey yapmaya gerek yoktur çünkü xenon beyaz ışır..

resmini koduğunuz ampülün ismini ben yazayım philips xenon ultra blue burada amaç çıkan beyaz ışığı mavi tonuna döndürmektir..

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Ali abi montajını kendin mi yaptırdın. yoksa yaptıdın mı ?

Montaj çok kolay, kendim yaptım. Ama far arka kapak yapısına göre uzayabilir işlemler.

Lastik kapaklı ise deliyorsun tornavida ile, xenon ampül soketini geçirip deldiğin noktaya biraz silikon damlatıyorsun, işlem tamam.

Normal H4 amplün yerine tam oturuyor xenon ampül zaten. Sonra ampüle gelen orjinal far kablosunu xenon balastlarına bağlıyorsun, herşey universal olduğu için hiç problem yok, yalnız H4 bixenon yapıyorsan, uzunları tetiklemek için relay harness diye bir kablo ve röle demeti var, onu arabanın uzunlarına bağladığından emin olman lazım, yoksa selektör yapmaz.

Bu parçanın arabanın orjinal soketkeriyle bağlantısı önemli.

Relay_Harness_Installation.jpg

Sadece bir uzun tetik alman yeterli bu parça iki xenon ampüle, balastlardan bağımsız olarak uzun kısa tetiği veriyor.

Aslında çok kolay, kendin yapmaya çalış olmazsa bir elektrikçi 20-30 TL'ye bağlar. Ama ne kesme ne bantlama var, sadece soket tak çıkar ve cırt ile balastı kaportanın uygun yerlerine sabitleme işi var.

Yorum bağlantısı
Arda Merve

abi güle güle kullanda bana tanımadığım başka biri öyle selektör yapınca ya çıldırıp aksiyon yapıyorum ya da halim yoksa kazık fren yapıyorum oyuyor insanın gözünü yahu :D

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Farlar iyi bile olsa aracın markası fiat olunca hiç bir şey güzel olmuıyor :p

:bambam::angry:

Süha

Ciğer (burada GP)

124,serçe ve 88 doğan haricinde katılıyorum.ali üstadım bildiğimiz teker takozunu övüp duruyor işte. :D:nea::f1::good1: Merceksiz xenon farın nesi iyi anlamadım gitti :unknw:

Aynı bir Süha sendronlu üyemiz daha :)

Evet 124 falan GP'den güzel bir araba zaten. Takoz benimki ama dikkat; Tokatçı Takoz :) Yol tutuşta aklınızı alırım.

Merceksiz xenon süper, herkese tavsiye ederim, ben yaptım 10 numara oldu, göz falanda almıyor.

balast bağlantısı cart curt onlar nasıl oluyor?. sonuça ampul değişir gibi değişilmiyor diye biliyorum.

Çok kolay, herşey üniversal soketli, sökme ve takma işi sadece. Bant vs kullanmıyorsun, istediğin an orjinal H4'e dönersin en ufak iz kalmadan.

Peki bu motorlu xenonlarda far yanmazken xenon selektör nasıl yapıyor? :p

Video da var :)

Ampül soğukken selektör yaparsan sadece 1 kes kuvvetli flaş patlaması yapıyor. Sonraki 1-2 sn de yapacakların mum gibi olur. Birşeye yaramıyor.

7-10 sn sonra far soğukken flaş selektör tekrar doluyor ve kullanmaya hazır hale geliyor.

En iyisi farı hep açık kullanmak ki kış aylarında hep hiç kapamıyorum farı, o yüzden selektör derdim de yok, far kapalı ise güzel bir kornam var, onu basıyorum sonuna kadar, daha etkili oluyor :p

bazı yerlerde farlar yanmazken selektör yapmıyor deniliyor. ondan merak ettim

tek sefer yapıyor, bunları toplantıda soraydın ya, Uygulamalı gösterirdik :)

yanmayan farda selektör bir işe yaramaz yapamazsın malesef Mustafa kardeşim

İşe yarar, sadece 1 kez selektör yapar.

Tekrar dolması için, aynı fotoğraf makinası flaşı gib, 10 sn sürüyor.

Bu kadar dert ediyorsanız hiç kapamayın xenon farları. Nede olsa xenon ampül ömrü normal flaman ampülün en az 4-5 katı.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
o zaman uzunları nasıl yakacak? gerçi buna ali bey cevap versin :D

Diğer Ali, yani ben cevap vereyim, normal H4 farlı araçta selektör yapınca uzunlar nasıl yanıyorsa aynısı olur, elektrik geldiğinde H4 ampül yerine balasta gidiyor ve normal şekilde çalışıyor, zararı şu, çok oynarsanız, arka arkaya selektör yaparsanız balastın canına okur o kadar, bi-xenon da olsa isterse süper ötesi xenonda olsa, uzunları xenon olan araçlar selektörde xenonun ömründen yer, tek çare isterse BMW olsun, farlar açık gezmektir.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
o zaman uzunları nasıl yakacak? gerçi buna ali bey cevap versin :D

Gayet de güzel yanıyor, sadece 1 atış ama.

Dedim ya, bu gündüz selektörüne bu kadar takık olan varsa, kapamasın farlarını, her daim çakar selektörü :p

Ömrüde çok uzun xenon ampüllerin, halojen lamba gibi kolay yanmaz. İçinde flaman yok zaten yanacak. Ampül içindeki gazın yüksek elektrik voltajı ile tetiklenmesi ile parlar ve daha az elektrikle flaman telli ampüle göre 2-3 kata kadar daha fazla ışık verir xenon gazı.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
normal H4 farlı araçta selektör yapınca uzunlar nasıl yanıyorsa aynısı olur, elektrik geldiğinde H4 ampül yerine balasta gidiyor ve normal şekilde çalışıyor, zararı şu, çok oynarsanız, arka arkaya selektör yaparsanız balastın canına okur o kadar, bi-xenon da olsa isterse süper ötesi xenonda olsa, uzunları xenon olan araçlar selektörde xenonun ömründen yer, tek çare isterse BMW olsun, farlar açık gezmektir.

Yanlış :D

Balastlar aküden aldığı elektriği sabit olarak ampüle yolluyor, yani balastın canına okuyacak bir durum yok uzun kısa yaparken.

O sabit elektriği, sabit bir şekilde xenon ampüle göndermeğe devam ediyor.

Uzun kısa selektörü yapan, yukarda resmini koyduğum relay harness denen, içinde röle olan ve arabadan aldığı uzun veya selektör sinyalini direkt olarak, (balastı atlayarak, bağlantısı yok selektör için) xenon ampülün arkasındaki motora yollayan elektrik devresi. İstersen milyon kere selektör yap, elektrik akımında değişiklik olmaz ve balast sabit çalışır. Tek yoracağın yer xenon ampülün arkasındaki manyetik uzun kısa motorudur ki bunu bozmak çok zor. En azından ben selektör yaparak bozanı duymadım. Bozulsa benim bozulur, eğlence olsun diye sokak aralarında veya önüne her atlayana şakşak çakıyorum durmadan.

Zaten uzun kısa veya selektör yaparken akımda veya voltta bir değişiklik olmuyor.

Sadece xenon ampül, metal haznesi içinde ileri veya geri hareket ederek, uzun-kısa formunda ışık verilmesini sağlıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Yanlış :)

Balastlar aküden aldığı elektriği sabit olarak ampüle yolluyor, yani balastın canına okuyacak bir durum yok uzun kısa yaparken.

O sabit elektriği, sabit bir şekilde xenon ampüle göndermeğe devam ediyor.

Uzun kısa selektörü yapan, yukarda resmini koyduğum relay harness denen, içinde röle olan ve arabadan aldığı uzun veya selektör sinyalini direkt olarak, (balastı atlayarak, bağlantısı yok selektör için) xenon ampülün arkasındaki motora yollayan elektrik devresi. İstersen milyon kere selektör yap, elektrik akımında değişiklik olmaz ve balast sabit çalışır. Tek yoracağın yer xenon ampülün arkasındaki manyetik uzun kısa motorudur ki bunu bozmak çok zor. En azından ben selektör yaparak bozanı duymadım. Bozulsa benim bozulur, eğlence olsun diye sokak aralarında veya önüne her atlayana şakşak çakıyorum durmadan.

Zaten uzun kısa veya selektör yaparken akımda veya voltta bir değişiklik olmuyor.

Sadece xenon ampül, metal haznesi içinde ileri veya geri hareket ederek, uzun-kısa formunda ışık verilmesini sağlıyor.

Yine Yanlışsın Bay yanlış, ben değil... :nazar:

Ben niye yazmışım dikkat et, "farlar kapalıyken" farlar açıkken haklısın, fakat gündüz gidiyorsun ve farın kapalı, hadi selektör yap... E cevabın ne? Balastın canına okursun bu budur. Ne kadar sık selektör o kadar kısa ömür.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Gayet de güzel yanıyor, sadece 1 atış ama.

Dedim ya, bu gündüz selektörüne bu kadar takık olan varsa, kapamasın farlarını, her daim çakar selektörü :nazar:

Ömrüde çok uzun xenon ampüllerin, halojen lamba gibi kolay yanmaz. İçinde flaman yok zaten yanacak. Ampül içindeki gazın yüksek elektrik voltajı ile tetiklenmesi ile parlar ve daha az elektrikle flaman telli ampüle göre 2-3 kata kadar daha fazla ışık verir xenon gazı.

Bırak bu numaraları peluş mayk, ampule birşey olmaz doğru, balast' tan ne haber sen ondan haber ver :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...