Ayhan Şentürk 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 (düzenlendi) Eskiden bir ara GTL almıştım ve farklıydı. Birkaç gün önce depodaki yakıt azaldığında 30 TL'lik GTL aldım ve çekiş gerçekten farklılaştı. Biraz kullandıktan sonra bugünde GTL ile fulledim. Farkettiklerim şunlar. 4. viteste 1200 devirde gaza basınca pek fazla tepki veremeyen motor daha iyi tepki verdi ve rahat hızlandım. Hızlanırken motordan pek fazla titreşimde gelmedi. 1750 devirden sonra torku hissettirmeye başlıyor. Hafif rampada bile 4. vites 1700 devirde rahat toparlayıp hızlandı. Çok rahat ve daha istekli devirleniyor. Sanki max tork 160tan 170'e çıkıp max tork 2000 devirden 1900 devire düşmüş gibi ve yüksek devirde 68 hp den 70 hp'nin üzerine çıkmış gibi davranıyor. GTL kullanıp fullediğimde yol bilgisayarı eurodizele göre 60-70 km daha fazla menzil gösteriyor. Birkaç defa böyle oldu ve hiç aksi olmadı. Performansta iyi. Şimdi menzin ölçmek kaldı. Depo bitene kadar en az 700 km boyunca yakıt almam ve 700 km'de fullerim. Eğer %7-8 ekonomi sağladıysa değer. Fazla verdiğimiz parayı ekonomi ve performansla geri almış oluruz ve motorun temizliği bize kar kalır. Eskiden egsozu sildiğimde tekrar kararma süreside farkedecekmi bakalım. 1 Temmuz 2010 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Vural Sarı 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 Motorin petrol türevidir.Doğalgazdan nasıl üretiliyor?Bir yanlışlık olmasın. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 Gazdan sıvılaştırılmış diye biliyorum. Gas To Liquid. Ve bunu belli oranlarda eurodizel ile karıştırıyorlar. Zaten bu GTL çıkmadan öncede yapılan testler sonucu motorun ile gaz belli oranlarda karıştırılıp kullanıldığında ciddi yakıt ekonomisi sağlıyordu. Gaz mazotun yanma verimini arttırıyor. Dizel arabalara lpg uygulanmıştı ve ön karışım odasında gaz ile mazot karıştırılıp silindire yollanıyordu. Yanlış hatırlamıyorsam mazotun yanma verimini %80 lerden %90'ın üzerine çıkartıyorlardı. Verimi arttırdığı için güç artıp ekonomi sağlanıyordu. Bu GTL'de oradan yola çıkılmış olabilir. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 3,30 dizel görünce şok olmuştum bir ara ama menzil %10 artıyorsa almaktan zarar gelmez Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 eurodizel 3.12 gtl 3.34 yani euro dizele göre %7 daha pahalı. %1 performans, %1'de motoru temiz tutmasına koyarsak En son %5 menzil artışı kurtarır. %10'a gerek yok. %7 olursa harika. 700 km yerine 750 km giderse performans ve motorun temizliği kar kalır. Yorum bağlantısı
Vural Sarı 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 Gazdan sıvılaştırılmış diye biliyorum.Gas To Liquid. Ve bunu belli oranlarda eurodizel ile karıştırıyorlar. Zaten bu GTL çıkmadan öncede yapılan testler sonucu motorun ile gaz belli oranlarda karıştırılıp kullanıldığında ciddi yakıt ekonomisi sağlıyordu. Gaz mazotun yanma verimini arttırıyor. Dizel arabalara lpg uygulanmıştı ve ön karışım odasında gaz ile mazot karıştırılıp silindire yollanıyordu. Yanlış hatırlamıyorsam mazotun yanma verimini %80 lerden %90'ın üzerine çıkartıyorlardı. Verimi arttırdığı için güç artıp ekonomi sağlanıyordu. Bu GTL'de oradan yola çıkılmış olabilir. Bilgi için teşekkürler.Dizele terfi edemediğimiz için o konuda bilgimiz yetersiz. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 (düzenlendi) Çekişi arttırduğına şahit olmuştum, ama tüketimde bariz bir fark göremedim. Bence PO nun Vmax ı benzer kalitede hem de uygun fiyatlı. 1 Temmuz 2010 tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 Çekişi arttırduğına şahit olmuştum, ama tüketimde bariz bir fark göremedim. Bence PO nun Vmax ı benzer kalitede hem de uygun fiyatlı. PO vmax ı bana çok kokuyor gibi geliyor, sizdede var mı Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 Çekişi arttırduğına şahit olmuştum, ama tüketimde bariz bir fark göremedim. Bence PO nun Vmax ı benzer kalitede hem de uygun fiyatlı. Euro dizele göre biraz daha ince olmasından dolayı basınca enjektörler iyi püskürtüyor ve performans sağlıyor. O yüzden şehir içinde gaza fazla basılırsa çok yakabilir. Uzun yolda sabit gaz ile eurodizeldende çok daha ekonomik olur. Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 Aracı ilk aldığımdan itibaren 5 ay GTL kullandım, performans konusunda eurodiesel'den kesinlikle çok üstün ancak ortalama 10 lt olan tüketim Petrol Ofisi V-Max'a geçtikten sonra 8,6-8,8 civarında seyrediyor. Kullanım tarzım aynı genelde gidip geldiğim güzergah da değişmedi. Neticede iş biraz zevke kalıyor, bedelini ödemek kaydıyla. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 Depoyu fullemiştim, inegöle gittim geldim(118km). Trafik sıkışıktı, yol çalışması, radar falan vardı. Genelde 4. viteste kullandım ve durum resimdeki gibi. Menzil-tükerim olarak eurodizelden pek farkı olmayacak gibi. Şüpelendim, değmez gibime geliyor. Depo bitince fullerken nekadar yaktığı anlaşılır. PO vmaxı denemek istiyorum. Bu akşam sürüşe çokta dikkat etmiştim. Net sonuç fullerken belli olur. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 1 Temmuz 2010 Paylaş 1 Temmuz 2010 GTL ile rölantide iken 0.5 lt / saat den aşağıya düşmeyen aracım, BP nin EuroDizeli aşağıdaki değere kadar düştü. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 Benim kesin yorumum şu; en iyi mazot tabii istasyonda önemli, sessizlik menzil ve güç olarak Bp ultimate dizel, bariz fark oluyor, mesela PO yada GTL aldığımda aynı sonucu ancak depoya wurth katkı koyunca alabiliyorum ki ondada menzil kısalıyor, şuan için sağlam istasyon olduğu taktirde bence BP en iyi. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 Şunda karar kıldım, bence markaya göre değil istasyona göre değişiyor. Okadar çok yazı okudumki, her markadan çok memnun olan var. Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 Ben buradaki yakıt yorumlarından sonra Petrol Ofisinden mazot alıyorum ve çokta memmunum. Bir depo ile 800 km üzerinde yol alabiliyorum. Şehir içinde ise 5.3lt/100 km üstüne hiç çıkmadı. Arabayı çoğunlukta 2000 devirde yüksek viteste kullanıyorum. EK BİLGİ : Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/ ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 Ben shell, Ali bey BP, siz PO'dan çok memnunsunuz:) Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 Ben shell, Ali bey BP, siz PO'dan çok memnunsunuz:) Senin araba turuncu değilmiydi çokta güzeldi ne oldu ona Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 Ben buradaki yakıt yorumlarından sonra Petrol Ofisinden mazot alıyorum ve çokta memmunum. Bir depo ile 800 km üzerinde yol alabiliyorum. Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 (düzenlendi) http://www.otoclubturkiye.com/forum/Shell-Powe...TL-t180743.html Bir zamanlar 10 kuruş fark vardı ama şimdi 30 kuruşu geçti yürodizelle gtl arasındaki fark. Toplamda 10 depo kadar gtl kullandım çekişte az bi artış oluyor menzili ölçmedim, her depoda 10 lira fazla para vermeye razı değilim o yüzden yürodizele döndüm geçen ay. Bu arada gtl en eski istasyonlara verilmiyor bizim eryamandaki istasyon açılalı 1 yıl olmadan gtl gelmişti. Ondan daha eski bir shell Ankara nın ilk shell i dedi ordaki arkadaş (ayaş yolu optimum giriş) hala gtl yok. 2 Temmuz 2010 tarihinde G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 Senin araba turuncu değilmiydi çokta güzeldi ne oldu ona O benim araba değildi, ingilterede bir kızın arabasıydı Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 Aldığımda aracım yakıt güvence sisteminde idi ve Opet harici yakıt kullanılmamış. 35000 km böyle %90 aynı istasyonlardan aynı pompadan alınmış. Ben de aldıktan sonra opet'e devam ettim 5000 km falan kullanmışımdır. Bolvadin Opetten aldığım mazot aracın çekişini bariz düşürünce Opetten vaz geçip Shell Gtl'e geçtim çekiş tabi Opetten sonra mükemmeldi menzilde de az da olsa iyileşme vardı. 10 depo kadar kullandım. Araç serviste boyada iken gelmişken aldığımdan beri değiştirmediğim mazot filtremi değiştireyim dedim. Yol bilgisayarı kalan menzili 30 km gösterince usta hava falan yapar diye mazot almamın iyi olacağını söyledi. En yakın Opetten yarım depoya yakın mazot aldım. Sonuç malum arabaya 10 obez binmiş gibi oldu. O mazotu güç bela bitirip. Ali Beyin daha önceki tavsiyelerinden de yola çıkıp BP Ultimate'i deneyeyim dedim. Araçtaki obezlerin hepsi sanki arkasına geçmiş aracı itiyorlardı. Bir diğer nokta da araç Shell Gtl kullanırkenden bile daha sessiz (Plesebo değil 3 depo oldu. Herkes aynı seyi söylüyor). Çekişte de öyle Gtl arasında bariz fark yok. Araç kesintisiz devirleniyor ve inanılmaz sessiz. Ali Beyin dediği kadar varmış. :dil: Saygılarımla, Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 2 Temmuz 2010 Paylaş 2 Temmuz 2010 Ali bey bu konularda belki çoğumuzdan hassastır. Şu ultimate'i bende deniyeyım. Şimdi ışık yanana kadar GTL bitsin, ondan sonra bir depoda ultimate bitiririm. Sonra normal Shell euro dizel alırım. Hangisi iyi ise onunla devam. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 3 Temmuz 2010 Paylaş 3 Temmuz 2010 (düzenlendi) 2 gün önce depoyu fulledim, bugün yakıt düşmüş. GTL 3.26 Eurodizel 3.03 3 Temmuz 2010 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 3 Temmuz 2010 Paylaş 3 Temmuz 2010 Valla 50-60 km kar edicem diye tedirgin dolaşamam. Ne zaman PO yada Bp'den mazot alsam motor kendini kasıyor gitmemekte direniyor. Şu sıralar yolumun üzerinde olmasından dolayı ara ara Opetten alıyorum. Bp ve PO gibi hissettirmiyor. Bu arada kuzenimde PO genel müdürlüğünde oda çok anlattı şöyle böyle falan diye ama istasyon farketmeksizin her aldığımda pişman oldum. Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 O benim araba değildi, ingilterede bir kızın arabasıydı Hocam kız arkadaşının arabası niye hava yapıyorsun. Bende çok kıskanmıştım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts