İçeriğe Yönlendir

Yakıt Seçimi - Dizel


Misafir

Recommended Posts

Ümit Mutlu BAĞIRAN

Zaten hepsi standart yakıt + biraz içine katkı ilave ediliyor onu da nasıl ilave edip karıştırıyorlar soru işareti :D

Orta yakıt yada yüksek yakıt diye bir şey yok zaten. 50 litre mazota 30 liralık würth atınca bile ahım şahım bir fark olmuyorda 5 liralık fark ile yok nitro yok ultimate falanmı yapacak bunu mantıklı düşününce :D Pazarlama güzel bir sanat...

+1 katılıyorum tamamen pazarlama diyip en güvendiğim istasyondan yakıt alırdım, GTL bile efsane abartı gelirdi de,

Nitro Dizel ile tanışana kadar :)

Shell duysa sesimi de reklam komisyonu verse bana :) :) :)

Ümit M. Bağıran

Yorum bağlantısı

Forumda aradım ancak bulamadım.. Aracımı alalı 1 ay oldu. 2 depo mazot (Ultimate) kullandım. Katkı kullanmak istiyorum ancak bir arkadaşım "eğer önceki sahibi kullanmadı ise hiç kullanma, biriken tüm pisliği söker, enjektörlerin hakkı rahmetine kavuşur" dedi. Doğrumu acaba?

Yorum bağlantısı
Ümit Mutlu BAĞIRAN

Forumda aradım ancak bulamadım.. Aracımı alalı 1 ay oldu. 2 depo mazot (Ultimate) kullandım. Katkı kullanmak istiyorum ancak bir arkadaşım "eğer önceki sahibi kullanmadı ise hiç kullanma, biriken tüm pisliği söker, enjektörlerin hakkı rahmetine kavuşur" dedi. Doğrumu acaba?

Wruth common rail katkı'yı gerek ben gerek forumdan arkadaşlar defalarca kullandı..

Rahmete kavuşmuş enjektörleri bile diriltiyormuş :)

Güvenerek kullanabilirsiniz..

Tabi benzinlikte katkı diye satılan solventli ürünlere karşı dikkatli olun onlar katkı denilen şeylerin adını kirlettiler..

Ümit M. Bağıran

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazıcı

Wruth common rail katkı'yı gerek ben gerek forumdan arkadaşlar defalarca kullandı..

Rahmete kavuşmuş enjektörleri bile diriltiyormuş :)

Güvenerek kullanabilirsiniz..

Tabi benzinlikte katkı diye satılan solventli ürünlere karşı dikkatli olun onlar katkı denilen şeylerin adını kirlettiler..

Ümit M. Bağıran

bu bahsettiğiniz katkıyı nereden bulabiliriz ?

Yorum bağlantısı
Ümit Mutlu BAĞIRAN

Hepsiburada

Sahibinden

Sanalpazar gibi sitelerde var.

Yakınlarınızda oto yedek parçacı varsa oralarda da bulursunuz.. 20-30 lt yakıta karıştırmanızı tavsiye ederim üzerinde 30-50 yazıyor ama seyreldiği zaman pek etkili olmuyor sanki..

Mümkünse uzun yola çıkın, basın da basın :D

Wrüth Carbon clean yaparken de ilaç olarak bunu kullanıyorlar 3lt civarı mazota karıştırıyorlar..

Ümit M. Bağıran

Yorum bağlantısı

.....  20-30 lt yakıta karıştırmanızı tavsiye ederim üzerinde 30-50 yazıyor ama seyreldiği zaman pek etkili olmuyor sanki..

Ümit M. Bağıran

2 kutu alıpta 1 depoya karıştırsak? (53 lt) sıkıntı olurmu acaba?

Yorum bağlantısı
Ümit Mutlu BAĞIRAN
(düzenlendi)

Hiçbir sıkıntı olacağını düşünmüyorum tolerans değerleri içinde kalıyor söylediğiniz miktar..

Fakat tedbir olarak çok uzun süre 4.000-4500 civarı devirlerde ve sıkıştırarak gitmeyin.. Ara ara gazlar ara ara normal sürüş modunda gidersiniz..

Yolculuk sona erdiğinde, ertesi sabah soğuk motora yapacağınız ilk marşta farkını hissedeceksiniz..

Ümit M. Bağıran

Edit: imla

tarihinde Ümit Mutlu BAĞIRAN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Esin

DPF temizlenme zamanı sizin yazıda belirttiğiniz gibi olmuş olsa bile bence bu durum Shell'e spesific bir durum olmamalı yani opette'de aynı sıkıntı devam ediyor olmalı diye düşünüyorum.  Bu konuda gelişen sistemleri artık eskisi gibi takip edemiyorum. Hele ki Diesel araç tecrübem çok fazla değil sadece 50.000 km kullandım. Ama diğer 700.000 km benzinli tecrübeme dayanarak yakıt değişimini gözlemleyerek aksiyon almam gerektiğini düşünüyorum.  

 

 

Burada asıl konu aklıma takılan durum şu şimdi Türkiyede markalar Sponsorları doğrultusunda yakıt önerilerinde bulunuyorlar ama dünya üzerinde aynı markanın farklı bir motor opsiyonu için atıyorum a diesel diğer motor seçeneği için b diesel öneriliyor. Bu da şunu işaret ediyor ki aracın bir katkı maddesi gereksinimi olmalı ve bu değişiklik gösterdiğinde ECU analiz değerleri değişiyor ve sistem sürekli olarak kendini düzeltmeye çalışıyor. HANGİ YAKIT 1.4 duraTORQ İÇİN EN UYGUN? 

 

 

Biraz zaman oldu ama opeta geri döndüm 200TL lik mazot hazcadım. Yine menzilim sıfır olana kadar depomda kalan GTL nitroyu bitirdim. Şimdi mazotu aldığım da motorum normal çalışma sıcaklığında idi ve marşa yakıt aldıktan sonra bastığımda 0.5 lt/h rolanti seviyesi ile başladık. Sonrasın dışarıda bir sigara içecek kadar arabanın çalışmasına izin verdim. sigaram bittiğinde arabaya oturduğum da yine rolanti yakıt sarfiyatım 0,2-0,3 lt/h arasında değişiyor. bu konu çok enteresandır daha önce hiç 0,2lt/h gibi değerleri görmemiştim. Bu da arada bir de olasa nitrolamak gerekebilir sanki. :) ama henüz gürültülü rolanti durumu normale dönmedi. Bu nun için sabretmeye devam.

Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar

Biraz zaman oldu ama opeta geri döndüm 200TL lik mazot hazcadım. Yine menzilim sıfır olana kadar depomda kalan GTL nitroyu bitirdim. Şimdi mazotu aldığım da motorum normal çalışma sıcaklığında idi ve marşa yakıt aldıktan sonra bastığımda 0.5 lt/h rolanti seviyesi ile başladık. Sonrasın dışarıda bir sigara içecek kadar arabanın çalışmasına izin verdim. sigaram bittiğinde arabaya oturduğum da yine rolanti yakıt sarfiyatım 0,2-0,3 lt/h arasında değişiyor. bu konu çok enteresandır daha önce hiç 0,2lt/h gibi değerleri görmemiştim. Bu da arada bir de olasa nitrolamak gerekebilir sanki. :) ama henüz gürültülü rolanti durumu normale dönmedi. Bu nun için sabretmeye devam.

opet mıı nıtro mu ?hangısı daha ıyı menzil ve motor sesı acısından

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Nitroyu denedim, Bp ye göre menzik kısa , güç aynı, opet, zaten şansı yok :)

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Dilimde tüy bitti son defa yine yazayım. Marmara bölgesinde oturanlar nerden ne mazot alırsanız alın hepsi İzmit tüpraş rafinerisinde üretilen Euro5 normlarına uygun 10ppm değerlerinde olan bir yakıttır. Herkes içine eser miktarda katkı karıştırıp satmaktadır. Depo içine katılan katkı maliyeti 3-5 liralık bir ilave ile sağlanmaktadır. Yani 25 liralık würth gibi bir madde 5 depya bölünerek konulmakta ve bunun parası da bizlerden tahsil edilmektedir. İş istasyonda biter, temiz deposu olan, dinlenmiş mazot satan ve içine bir şeyler katmayan ( İstanbul da böyle istasyon varmıdır bilemiyorum ? )  büyük bayiler en iyisidir. Tüpraşın sahibi ile Opet' in sahibi de koç grubudur. Hangi rafineri firması kendi istasyonlarında kötü yakıtı sattırır ?

Hiçbiri diğerinden farklı değildir %99,9 aynı mazot + 0,01 kendi katkısıdır. Gerisi hikaye...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar

Dilimde tüy bitti son defa yine yazayım. Marmara bölgesinde oturanlar nerden ne mazot alırsanız alın hepsi İzmit tüpraş rafinerisinde üretilen Euro5 normlarına uygun 10ppm değerlerinde olan bir yakıttır. Herkes içine eser miktarda katkı karıştırıp satmaktadır. Depo içine katılan katkı maliyeti 3-5 liralık bir ilave ile sağlanmaktadır. Yani 25 liralık würth gibi bir madde 5 depya bölünerek konulmakta ve bunun parası da bizlerden tahsil edilmektedir. İş istasyonda biter, temiz deposu olan, dinlenmiş mazot satan ve içine bir şeyler katmayan ( İstanbul da böyle istasyon varmıdır bilemiyorum ? )  büyük bayiler en iyisidir. Tüpraşın sahibi ile Opet' in sahibi de koç grubudur. Hangi rafineri firması kendi istasyonlarında kötü yakıtı sattırır ?

Hiçbiri diğerinden farklı değildir %99,9 aynı mazot + 0,01 kendi katkısıdır. Gerisi hikaye...

o halde nıtroyu denemeye gerek yok.opete devam

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Önemli olan katkıdır, ayrıca bizdeki yakıt kalitesi ile avrupa yakıt arasında bariz fark vardır, gidin yunandan depo fulleyin farkı görürsünüz, opetle yaptığım km ye diğer firmada açık ara fark atıyorsam gerisi boş demektir...

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

o halde nıtroyu denemeye gerek yok.opete devam

Kim neden memnunsa onu kullansın. Ben zamanında denedim bir fark göremedim. Senelerdir opet kullanıyorum zararını da görmedim. Dingiliz firması kazanacağına Türk şirketi kazansın :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu daha öncede tartışılmıştı, dingiliz zaten kazanıyor, yapacak birşey yok, bende Po dan alma taraftarıydım, tartıştık vs... ama hepsinde çalışanlar Türk ve petrolün çoğuda dışardan gelmekte, zaten full tüketim toplumuyuz, kısaca yapacak birşey yok, para aynı yere gidiyor, en uzun menzil ve performansı veren katkıyı kullanan kimse onu almak lazım bence :)

Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

2000 model Focusumu satıp 2009 model Renault Koleos aldım.Yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum.Aldıktan sonra PO güvendiğim istasyondan yakıt aldım. 1 ay sonra dpf de sorun yaşadım ve Tunap ile temizlettim.Tunapın Kayseri Bölge yetkilisi Opet kullanmamı tavsiye etti ve bende opet kullanmaya başladım.6 ay boyunca hiç sorun yaşamadım.Tekrar istasyon sahibi ile tanışlığımızdan dolayı PO kullanmaya başladım.1 ay sürmeden dpf tekrar sorun yapmaya başladı.Sadece filitre doluluk oranını aşma anlamına gelen ışık yanmadan direk egzos emisyon kontrol ettir yazıyor ve anahtar işareti çıkıyor.Böyle oluncada aracın devri 2000'ni geçmiyordu. Opet'e dönünce araç tekrar düzeliyor ve sorun yaşamıyorum.Forumdan takip etmem ve shel'in yeni yakıtını deneme amaçlı kullanayım dedim.Demez olaydım.PO'nun 1 ayda düzenini bozduğu sistemi shellin yeni yakıtı nıtro 2 gün içinde bozmayı başardı.Full doldurduğum yakıtı bitirmek için Kayseriden mersine gittim geldim.Hatta uzun yolda bile filitre kendini 3 kez temizledi.Normalde 3 temizlemeyi 2 ayda ancak yapması gerekirdi. Çok şükür Yeniden OPET ile depoyu fulledim. İnşalah sorun yaşamam.

Aracımı hanım öğretmen olduğu için günlük ortalama 6 kez ara ara  1 km civarı kullanıyorum.Yani şehir içi araç ısınmadan stop etme çok oluyor.Aracımın belkide filitre sistemi hassas ama kullandığım yakıtların aracıma etkisi şöyle diyebilirim.

PO:orta vadede sorun yaşatıyor.

OPET mennunum.Sorun yaşatmıyor.

Shell:Kısa vadede sorun yaşadım.Araç titremesi arttı.

BP:İlçede yaşıyorum. BP bulunmadığı için şehir içi kullanmadım.Ancak 2 defa uzun yolda kullandım.sıkıntı yaşamadım.

Özellikle dpf ile sorun yaşayan arkadaşlara yardım amacı ile yazmış bulunmaktayım.İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Gece çekişin fazla olmasının yakıt ile alakası yoktur. Sıcaklık ve Nem azaldığından soğuk hava girişi motora daha fazla girdiğinden, performans'ta artma olması gayet normal bir durumdur..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Gece çekişin fazla olmasının yakıt ile alakası yoktur. Sıcaklık ve Nem azaldığından soğuk hava girişi motora daha fazla girdiğinden, performans'ta artma olması gayet normal bir durumdur..

+10
Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Shel V-power Nitro yakıtını 1.5 depodur kullandım...

İlk dikkatimi çeken en büyük özelliği motoru, hissedilir şekilde sessiz ve sarsıntısız çalıştırıyor olması..

Performans olarak, herhangi bir artısını hissedemedim..

0-100km. Hızlanma sürem değişmedi..

Bende sana Nitroyu dene diye mesaj atacaktım :D .Opet ten PO ya geçince memnun kalmıştım arada Gtl yi denemiştim ama PO daha iyi gelmiş ve devam etmiştim.Geçen yakıt bitti ya dedim bi 50 lira nitro alayım onu da bitirdim 100 tl lik daha aldım. Bir fark var sanki; bir kere PO dan daha iyi hissettirdi ikincisi sessizliğe katılıyorum birazda psikolojik falanda olabilir performans farkı var gibi :yes: sakin kullanımda da PO dan daha az yakıyor .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Aracıma sürekli Shell'den dizel yakıt alıyorum. Bir kaç depo da Shell GTL denedim. Bu iki yakıttan genel anlamda memnundum. İnternette Total Excellium dizel çok övüldüğü için geçen hafta Total Doco istasyonunda depomu bu yakıtla doldurdum. Yaklaşık 55 lt civarı yakıt aldı. Aşağı yukarı aynı güzergahta ve yine aynı diyebileceğim trafikte araba kullanıyorum. Shell'de aracın gösterdiği ort. yakıt tüketimi 6,8-7,2 aralığında gezinirken bu yakıtla 7,9-8,4 aralığında ortalama yakıt gösteriyor. Performansta da bir miktar düşüş oldu. Yaklaşık 170 km'dir bu yakıtı kullanıyorum. Benim anlamadığım bir yakıt bu kadar fark eder mi? Ya da araba yeni yakıta alışma sürecinde diyebilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

%25 farkı ben yaşadım şahidim de var anlatmassam inanmazlardı yoksa :rofl:

Yorum bağlantısı
Misafir

Önceki aracımda değişik markalarda benzin aldığımda hissedilir derecede fark olmuyordu. Dizel olunca fark ortaya çıkıyor. Demek ki dizel yakıtı belli bir kaliteye hala oturtamamışız.

Yorum bağlantısı
Behram Doygun

Shell Nitro kullananlara sorum var. Bende bu yakıtı düzenli kullanmaya başladığımdan beri performansta çok ciddi manada artış var. Artık diğer firmalardan yakıt aldığım anda başka bir araca biniyormuşum hissi var. Ancak sanıyorum araç basınca gittiğinden ben de çok basıyorsam artık çok yakıyor araç. Yani işin özü çok yakar-çok kaçar oldu aracım. Sizde de böyle mi? Bir de alakası var mıdır bilmiyorum, bu yakıtı kullanmaya başladığımdan beri aracın çekişinde gece ile gündüz arasında fark var. Gece daha seri oluyor. Bunun bir sebebi var mıdır dersiniz?

Var Aykut abi ilk kullandığım da farkına varmadım fakat 3 ve 4 kere alışlarda hissedilir derecede rahatladı araç dokunmamla fırlaması bir oluyor yokuşta bile durum öyle ama şehir içi kısa gidiş gelişlerde biraz daha fazla yakmaya başladı ama bence değer arabamdan zevk almaya başladım bu yakıt sayesinde.
Yorum bağlantısı
Misafir

Benimde ilk düşündüğüm hava şartları olmuştu. Eskiye göre birazcık sıcaklık düşüşü var ancak  yakıtı doldurduğumda 7,1 ortalama vardı ve 3-4 gün hava aşağı yukarı aynıydı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hani insan zaman zaman çok sevdiği bir yemeği yemek için uzak da olsa bildiği lokantaya gidip, sevdiği yemeği yer ya... 

Ben de bugün Shelle gidip V power aldım :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...