İçeriğe Yönlendir

Yakıt Seçimi - Dizel


Misafir

Recommended Posts

Ali Eren
(düzenlendi)

Firmalar arası fiyat farkı varsa ve çok etkilerse opet al ama o kadar fark neden var, şüpheli bir durum olmasın. Bu fark bana normal dizeli euro diye sattıkları fikrini uyandırdı, fark olsada bu kadar olmamalı.

Bu arada biliyorsunuz sanırım, yok deselerde kırsal motorin hala var, süslenmiş haline mesela shell, fuel save diyor, gerçeği V-power olması gibi yani, alırken buna dikkat edin, biz şirkette bile bu fuel save i kullanmayız, iş makinaları ve axor ların motorları pek sevmiyorda ;)

Ali abi dediğim fiyat farkı sadece Muş için değil, tüm illerde opet bp ve po'ya göre 6-7 kuruş daha ucuz. Dediğin gibi bir durum olabilir.

Peki sence bir depoda bp veya po, opete göre kaç km fazla yol yaptırır.

düzenleme:imla

tarihinde Ali Satılmış tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

O kadarını net bilemem ama po da bp de hem opete hem shell v-powera göre daha fazla yol yaptırır, hem bak ne diyorum, Bp ultimate shel Gtl ile, aynı menzile aynı motor sesine ve aynı çekişe sahip, en iyi sonucu bunlarda alıyorum, gtl yi üst üste en az 10 depo kullanıp Bp ye geçerek birkaç kez test ettim, sonuç eşit, gtl alacaksan boşa para verme, ultimate al.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Eren

O kadarını net bilemem ama po da bp de hem opete hem shell v-powera göre daha fazla yol yaptırır, hem bak ne diyorum, Bp ultimate shel Gtl ile, aynı menzile aynı motor sesine ve aynı çekişe sahip, en iyi sonucu bunlarda alıyorum, gtl yi üst üste en az 10 depo kullanıp Bp ye geçerek birkaç kez test ettim, sonuç eşit, gtl alacaksan boşa para verme, ultimate al.

Maalesef şu an Muş'ta Bp yok, inşallah 3 aya kadar tayinim çıkmış olacak, artık gittiğim yerde Bp'ye geçerim diye düşünüyorum. Şimdilik opete devam.

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Maalesef şu an Muş'ta Bp yok, inşallah 3 aya kadar tayinim çıkmış olacak, artık gittiğim yerde Bp'ye geçerim diye düşünüyorum. Şimdilik opete devam.

Ali hocam, inşallah tayin işin gönlüne göre olurda yakınlara bir yere gelirsin, daha sık görüşürüz inşallah...

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Ali hocam, inşallah tayin işin gönlüne göre olurda yakınlara bir yere gelirsin, daha sık görüşürüz inşallah...

İnşallah Serhan abi, yakınlara bir yerlere gelmeyi çok istiyorum. Zaten geçen gün aranızda olamadığıma çok çok üzüldüm. :(

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cihan Kalmaz

Farklı BP istasyonlarından iki keredir yakıt alıyorum ikisinde de Eurodiesel yerine normal dizel koyuyorlar. Sonuncusunda boşaltın depoyu dedim boşalttırdım. Pompacıya niye bundan koydun diyorum ikisi de aynı abi diyor. Bunda bir artniyet var mı ? Yada cahillik mi sizce?

İlkinde boşalttırmadım Kullandım araba bi tuhaf oldu. Gitmiyor, motorda vuruntu yüksek..

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Güvenç Terzierol

hortingen olacak ancak yeni konu başlatmak istemedim.

son 4 depoyu fuel save aldım he seferinde performansında farklılık hissediyordum gaza oturmuyor gibi tam verimle kullanamıyormuşum gibi. en son ki depoyu tekrardan Vpower dizel aldım iyiki de aldım gerçekten ciddi anlamada fark yarattı araçta her viteste gayet gazı alıyor ve gayet yürüyor gidiyor 68beygir gibi değildi araç :) gerçi aracı 2500-3500 devir aralığında kulandım hep.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Bende aracımı aldığım günden bu tarafa Shell V-Power Gtl kullanıyorum. Gerçi sırf merakımdan üst üste 3 depo Full-save almıştım bir keresinde, performans olarak arada öle aman aman bir fark göremedim ben. Yalnız ilginçtir, Gtl ile söylenenin aksine ben daha fazla yol yapıyorum Full-Save'e oranla... :D

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

hortingen olacak ancak yeni konu başlatmak istemedim.

son 4 depoyu fuel save aldım he seferinde performansında farklılık hissediyordum gaza oturmuyor gibi tam verimle kullanamıyormuşum gibi. en son ki depoyu tekrardan Vpower dizel aldım iyiki de aldım gerçekten ciddi anlamada fark yarattı araçta her viteste gayet gazı alıyor ve gayet yürüyor gidiyor 68beygir gibi değildi araç :) gerçi aracı 2500-3500 devir aralığında kulandım hep.

2500-3500 devir yüksek değilmidir?

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

yok genel kullanımın öyle değil sadece denemek amaçlı son iki depoda birer kere bu şekilde denedim.

son fuel save'le aynı kullanışla şuan içine koyduğum vpower da bir kere denedim arada ki farkı anlayabilmek adına ve vpower hissedilir bir fark yarattı. Bana mantıksız geliyordu yakıtlar arasında ki fark tecrübe ettim ve baya fark varmış gerçekten yada psikolojik :))

birde genelde 2500de falan veya 2750-3000d/d arasında en fazla vites geçişleri yapıyorum oda yokuş falansa duruma göre yani.Ancak 2500-3500d/d arası kullanım çok keyifli :) bu durumun yakıt sarfiyatı haricinde uzun vadede yapabileceği bir arıza veya yakın dönemde var mıdır?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

yok genel kullanımın öyle değil sadece denemek amaçlı son iki depoda birer kere bu şekilde denedim.

son fuel save'le aynı kullanışla şuan içine koyduğum vpower da bir kere denedim arada ki farkı anlayabilmek adına ve vpower hissedilir bir fark yarattı. Bana mantıksız geliyordu yakıtlar arasında ki fark tecrübe ettim ve baya fark varmış gerçekten yada psikolojik :))

birde genelde 2500de falan veya 2750-3000d/d arasında en fazla vites geçişleri yapıyorum oda yokuş falansa duruma göre yani.Ancak 2500-3500d/d arası kullanım çok keyifli :) bu durumun yakıt sarfiyatı haricinde uzun vadede yapabileceği bir arıza veya yakın dönemde var mıdır?

motor azcık daha erken biter.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Heheh ben hala Shell in dizel yakıtlarının alayını her açıdan Bp ultimate le geçiyorum, Shell den benzin alınır, dizel değil.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Levent Etik

ben sürekli opet euro dizel alıyorum bu güne kadar bir sorun yaşamadım ama başka istasyonların yakıtını hiç denemedim daha kaliteli ve verimli mazot varmı? yardımcı olurmusunuz?

Yorum bağlantısı
Kerem Çoban

Mazotu devamlı göztepe minibüs caddesindeki Petrol Ofisinden alıyorum. Aracım 15000 km de bir bakıma girer. Bir keresinde Usta, mazot filtren gayet temizdi değiştirmedim dedi.

Yorum bağlantısı
Fatih Aşık

Eurodizel İle normal dizel arasındaki fark

Araçlarda normal dizel veya euro dizel kullanmak arasında fark vardır. Euro dizelde kükürt oranı düşük normal dizelde daha fazladır. Kükürt benzinin yanması sırasında motoru aşındırarak zarar verir. Bu nedenle euro dizel motorun ömrünün uzamasında önemli bir rol oynar.

Normal ve Euro Dizel Arasındaki Farklar

1- EuroDizel yakıtında farklı firmaların farklı oranlarda kullandıkları alkol ( etanol ) vardır. Bu sayede daha ince bir yakıt ve daha sessiz bir yanma sağlanıyor. Çok açık ifadesiyle dizel motor, içine konulan karbon içeren hemen hemen herşeyi yakacak bir mühendislik tasarımıdır. Yani zeytinyağıdan tutun motor yağına kadar her türlü yüksek basınç altında yanabilir nitelikli karbonlu sıvıları içine eklenecek katkı maddeleri sayesinde yakacabilecek bir tasarımdır.

2- Kükürt oranı 7000ppm yerine sadece 350ppm. Bu arındırma işlemi nedeniyle ürünün üretim maliyeti artıyor. Kükürt yani sülfat yanma esnasında havadaki oksijen ve yakıttaki hidrojenle birleşek H2SO4 (kükürt asidi) oluşturuyor. Bu asit yeni nesil dizel motorlar için aşındırıcı özelliği nedeniyle tavsiye edilmiyor. Ayrıca çevre açısından da sülfür atığı ve partikül miktarı azaldığı için yakın ( 3-4 yıl ) zamanda tüm dizel araçlar bu yakıtı kullanmaya başlayacak.

3- Firmaların yakıta ekledikleri koruyucu maddeler sayesinde silindir cidarında ve enjektörlerde tortu oluşumu engelleniyor.

Bu nedenlerle Euro-3 standardı motorlarda Eurodizel kullanılması tavsiye ediliyor.

Euro-3 bir motorda normal dizel kullanırsanız çekişteki hafif düşüşün dışında kısa vadede bir sorun çıkmaz. Yalnız yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı motorunuzda uzun vadede sorunlar çıkması da olası.

Eurodizel kullanımı yakıt sarfiyatında çok az artışa neden olur. Bunun sebebi birim hacim başına düşen C (karbon) sayısının azalmasıdır. Yani ne kadar karbon o kadar güç üretimi.

Teorik olarak motorun silindir hacminden bağımsız olarak, aracın ağırlığı, yerle ve havayla sürtünmesinden dolayı hareket etmesi için gerekli bir güç vardır. Ancak motor teknolojisi/verimi ve aktarma aksamının kayıp toleransı nedeniyle araçtan araca da yakıt tüketimi değişmektedir.

Ancak dizel araçlarda (aslında benzinlilerde de böyledir) gaz pedalının kullanımına daha fazla özen göstermek gerekecektir. Özellikle de akselerasyon (hızlanma) esnasında pedala çok hafif yüklenmek yani aracın yavaş yavaş hızlanmasına özen göstermek gerekecektir. Aksi halde halk arasında “çiğ atma” denen yakıtın tam olarak yakılmadan egzoz edilmesi durumu oluşacaktır.

Tekrar anımsatmak gereken bir nokta da dizel motorun maksimum verimde çalıştığı devrin motorun maksimum tork verdiği nokta olmasıdır. Bunu aracınızın fabrika verilerinden öğrenebilirsiniz. Burada da dikkat edilecek bir hava sürtünme eşik noktası vardır. Yani 5. viteste bu değeri aşmanız durumunda 100km’de tüketeceğiniz ortalama yakıt aynı devirde 4. viteste tüketeceğinizden çok olabilir. En düşük yakıt tüketim değerini ancak yol bilgisayarı olan (ve tabii ki adam gibi çalışan ) bir araçta görebilirsiniz.

ancak kafamı kurcalayan bir konu var mesela OPET te 2 tür dizel yakıt var

Motorin (Eco Force Eurodiesel) TL/LT

3,86

ve Motorin (Ultra Force Eurodiesel) TL/LT

3,93

fiyat farkı çok olmamasına rağmen ikisinde de eurodizel yazıyor yani normal mazot değil ilkini de kullancak sorun olur mu aceba ?

Yorum bağlantısı
Fatih Aşık

Saf alkol u depoya doksek mazotsuz yakabilir mi dizelmotor ?

o buji ile çalışan arabalarda etil alkol benzin karışımı çalıştırı mazotluda çalıştırmaz diye düşünoyrum :)

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Bu bilgiler güncel değil sanırım. Motorin de kükürt oranı hali hazırda maksimum 10 ppm olması gerekir. Buna rağmen motorinde olan farklı fiyatın sebebi, firmalarca yakıta karıştırılan katkı maddelerinde yani, özünde tüm motorinler 10 ppm kükürt oranına sahip. Pahalı olanlarda katkı maddesi var.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Aşık

Bu bilgiler güncel değil sanırım. Motorin de kükürt oranı hali hazırda maksimum 10 ppm olması gerekir. Buna rağmen motorinde olan farklı fiyatın sebebi, firmalarca yakıta karıştırılan katkı maddelerinde yani, özünde tüm motorinler 10 ppm kükürt oranına sahip. Pahalı olanlarda katkı maddesi var.

bilgiler 2010 yılına ait alıntıdır.

Necat bey katkı maddesi motoru mu koruyor aceba yoksa artık standar rafineri çıkışlı mazotlar 2012 yılında hepsi eurodizel standardındamı ?

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Yukardaki yazıyı nerden aldınız bilmiyorum ama AB anlaşmalarına uyum nedeni ile 1,4,2010 (yanılmıyorsam) tarihinden bu yana Türkiyede Euro 5 normlarına uygun 10 ppm kalitesinde motorin üretilmektedir. Bu kalitenin altında üretim, rafinerilerde yasak edilmiştir.Ucuz olan ile 7-8 krş pahalı olanın motorin kalitesi aynı olup aralarındaki farkı içine konulan ilave katkılar arttırmaktadır. Konulanlar yada isimler ne olursa olsun aslında hepsinin sattığı 10 ppm 51 setan(tüpraş rafineri çıkışı) kalitesindeki aynı üründür. İsimler ve kattıkları firmaların pazarlama taktiklerinden başka bir şey değildir. Katkıların ilavesi ile motorinin daha iyi ateşleme ve yanmaya sahip olması ve motora yapacağı fayda yada zarar bizlerin tercihine kalmıştır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Artık hepsi euro

2. Her akaryakıt firmasında, daha pahalı bir ürün seçeneği var, daha iyisini isteyen müşteriyi de kaçırmamak adına

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Shell yakıtından örnek, vpower ve fuel save aynı yakıtmış, aralarındaki tek fark katkı, fuel save de performans katkısı yokmuş, bende denedim, gerçekten araba hantallaştı, ama menzilde çok fark etti, 4 lt. ortalama garanti, altına da rahatça inebiliyorum. Yinede halen tercihim Bp Ultimate, fule save e oranla menzili vpower-fuel save arasındaki farktan daha az, fuel save menziline yakın, performans olarakta hem fuel save e hemde v-power a rahatça fark atıyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Shell yakıtından örnek, vpower ve fuel save aynı yakıtmış, aralarındaki tek fark katkı, fuel save de performans katkısı yokmuş, bende denedim, gerçekten araba hantallaştı, ama menzilde çok fark etti, 4 lt. ortalama garanti, altına da rahatça inebiliyorum. Yinede halen tercihim Bp Ultimate, fule save e oranla menzili vpower-fuel save arasındaki farktan daha az, fuel save menziline yakın, performans olarakta hem fuel save e hemde v-power a rahatça fark atıyor.

Anlayamadım, hangisinin menzili daha iyi yani?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...