İçeriğe Yönlendir

C- Max Elektrikli El Freni ( Epb)


Emre Dalkıran

Recommended Posts

Tonguc Barış Akın

Sevgili büyüklerim, kardeşlerim, hepinize merhabalar..

Yaklaşık 1 ay evvel 2005 model C-Max TDCİ GHİA alarak aranıza katıldım. Aracımdan son derece memnunum, tıkırtı ve gıcırtılar haricinde herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım şimdiye dek. Yalnız aklımı kurcalayan birşey var; malumunuz kışın soğuk havalarda el freni yapışmaları önlemek için hiç çekilmez veyahut daha gevşek çekilir.(en azından ben öyle biliyorum) Bizim EPB'de daha önce kışın açılmama sorunu yaşayan oldu mu, yoksa için rahat olsun mu diyorsunuz?

Sevgiler

Cengiz

merhaba,  el freni de diğer frenler gibi diske yapışabilir, 0' ın altında dikkat et, zaten diğer arkadaşlar nasıl iptal edileceğini yazmışlar. Ben 3 kişi de duydum bu problemi ( Van, Zonguldak, Erzurum) halat kopması büyük sorun açıyor. Tamiri basit lakin işini seven pratik zekalı usta kıtlığı var memlekette !

  Bununla birlikte el freni arızası ile karşılaşan olursa bana ulaşsın, engin tecrübelerimle yardımcı olabilirim :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Tonguc Barış Akın

epd de halat yok ki?

halat yok derken?

Yorum bağlantısı
Misafir

halat yok derken?

Elektirkli el freninden bahsediliyor. (içeride sadece buton/ tuş bulunan Ghia versiyonlar) Bunlarda el freni kolu olmadığından halatta yok.

Yorum bağlantısı
Tonguc Barış Akın

Elektirkli el freninden bahsediliyor. (içeride sadece buton/ tuş bulunan Ghia versiyonlar) Bunlarda el freni kolu olmadığından halatta yok.

el freni merkezi kart ve motordan oluşsa da kalipere giden bağlantı çelik halattan oluşmakta ve bu halatın diğer ucu fren merkezinin içinde bulunan motora bağlı ayrıca kolçağın içinde manuel olarak çalışan bir kol var bu kol da çelik halat ile el frenine bağlı sonuç itibariyle  bir bütün çelik halat, el freni merkezi( elektronik devre, elektrikli  bir motor ) servis arıza durumunda bu parçayı komple değiştiriyor,  bir bütün yani

Yorum bağlantısı
Tonguc Barış Akın

el freni merkezi kart ve motordan oluşsa da kalipere giden bağlantı çelik halattan oluşmakta ve bu halatın diğer ucu fren merkezinin içinde bulunan motora bağlı ayrıca kolçağın içinde manuel olarak çalışan bir kol var bu kol da çelik halat ile el frenine bağlı sonuç itibariyle  bir bütün çelik halat, el freni merkezi( elektronik devre, elektrikli  bir motor ) servis arıza durumunda bu parçayı komple değiştiriyor,  bir bütün yani

RBa1xgJ.jpg

xB3DO4U.jpg

Yorum bağlantısı
Misafir

 

Gerçekten utandım kendimden. :blush: Güzel bir çalışma olmuş. Ellerinize sağlık. Gerçekten bizim için mi söküp fotoğrafladınız, daha önceden kalma bir çalışamamıydı yoksa netten filan mı buldunuz? Eğer sırf fotoğraflamak için söktüyseniz de bir kat daha  :blush:  :kafa2:

Yorum bağlantısı
Tonguc Barış Akın

Gerçekten utandım kendimden. :blush: Güzel bir çalışma olmuş. Ellerinize sağlık. Gerçekten bizim için mi söküp fotoğrafladınız, daha önceden kalma bir çalışamamıydı yoksa netten filan mı buldunuz? Eğer sırf fotoğraflamak için söktüyseniz de bir kat daha  :blush:  :kafa2:

     sizin  için   gecenin geç  bir saatinde sökmekten zevk duyardım, araştırmadan kaçınmam,(ar-ge) işimiz bu! 

   bu parça ile ilgili geçmiş başlıklarda epey konuşmuştuk, o kısımları herhalde okumadınız,  ben sizin için özet geçeyim:  hareket halindeyken ,aracımda elektronik el freni arıza vermişti. usta söktü , kart dedi, kart üzerinde baya uğraştık ama sorun çözülmedi ardından çıkma bir merkez bulduk, o da sorunu çözmedi , sonra aracın altını kontrol ederken tesisatta kopuk bir kablo buldum, kabloyu onarınca sorun çözüldü, daha sonraları forumdan bir çok kişiye bu elektronik el freni tedarik ettim.liftte ki araç görseli benim aracım değil, diğer açılmış merkez benim aldığım çıkma parçanın görselleri. yetkili servislerde 3600 tl civarında, Almanya üzerinden getirtirseniz 800 euro (ortalama). sıkıntılı bir parça tamirini bilen , yok denecek kadar az.   Bundan dolayı Ford yeni modellerde her türlü elektronik parçayı kullansa da el frenini manuele çevirdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet Duran Say

birkaç gündür düzcede çok çamur vardı bugün akşam üzeri arabamı yıkatayım dedim arabayı dışarıdan yıkatıp işyerinin önüne çektim  herhangi bir sorun yoktu akşam eve giderken abs esp beraber yanmaya başladı usta biraz kullan geçer dedi 3-4 km kullandım geçmedi. akşam arabayı birdaha çalıştırdım bu sefer motor ikaz lambası yandı yardımcı olabilirmisiniz

hayırlı geceler

Yorum bağlantısı

birkaç gündür düzcede çok çamur vardı bugün akşam üzeri arabamı yıkatayım dedim arabayı dışarıdan yıkatıp işyerinin önüne çektim  herhangi bir sorun yoktu akşam eve giderken abs esp beraber yanmaya başladı usta biraz kullan geçer dedi 3-4 km kullandım geçmedi. akşam arabayı birdaha çalıştırdım bu sefer motor ikaz lambası yandı yardımcı olabilirmisiniz

hayırlı geceler

 

Ön aks bilyasını değiştirdikten sonra aynısı başıma gelmişti, usta aks körüğünü yırtmış, oradan sıçrayan gres, abs sensörüne bulaşmıştı. Temizlendikten sonra düzeldi. Ama motor arıza ışığı için kayıtlı arızayı sildirmek gerekiyor. Önce servise gidip arıza koduna göre tespit yaptırırsanız daha isabetli olur.

Yorum bağlantısı
Erhan Ataman

EPB nin kontrolü bizim elimizde mi? Bende aracı stop edince anahtarı çıkarır çıkarmaz kendisi devreye giriyor.

Yorum bağlantısı
Misafir

EPB nin kontrolü bizim elimizde mi? Bende aracı stop edince anahtarı çıkarır çıkarmaz kendisi devreye giriyor.

Bizim kontrolümüzde. Eğer EPB tuşuna basılı tutarak anahtarı çıkartırsanız devreye girmez.

Yorum bağlantısı
Aydın Perçem
(düzenlendi)

Ön aks bilyasını değiştirdikten sonra aynısı başıma gelmişti, usta aks körüğünü yırtmış, oradan sıçrayan gres, abs sensörüne bulaşmıştı. Temizlendikten sonra düzeldi. Ama motor arıza ışığı için kayıtlı arızayı sildirmek gerekiyor. Önce servise gidip arıza koduna göre tespit yaptırırsanız daha isabetli olur.

 

ABS ışığı yanmaya başlamıştı ve sınırlı ebp veriyordu. Arzıa okuttuğumda ön teker bilyasından abs senör hareket okuyamıyor gibi bir belirteç vardı. Bilyayı (poryalı) söküp baktığımızda sensörün okuduğu noktada bilya üzerinde aşırı yağlanma vardı, muhtemelen bilyadandı, yenisini takınca sorun ortadan kalktı..

tarihinde Aydın Perçem tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
asım berkem

Aracı lifte kaldırıp tekerleri elle kontrol ettiğimizde her iki diskte sürtme var dı? Bazen de hiç bırakmıyordu, serviste cihaza bağlayıp uğraştılar çözemediler. ancak dün İzmir de yetenekli bir usta ile sağ kaliperi değiştirdik ardından motor üzerinde oynama yaparken sorun çözüldü. Bu gün itibariyle sorun yok.

 

selam banada lazım elfirenim arızali yardımcı olurmusunuz çok sevinirim

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Tufan Günaydın

benim 20005 c max elektrikli el frenını cekip 1 vitese atıp gaza yuklendiğim de arka sağ teker cok iyi tutuyor ama sol teker hiç tutmuyordu krıkoda bile el freni cekili halde teker elle donuyordu bugun kafama takıldı tekerı soktum fren kaliperinide soktum kaliperin pistonunun içinde bi vida var kalıper pistonunu sökmek için pistonun kafa kısmını boru anahtarı ile sıkıştırıp sola cevirerek cıkıyor ve ayar yapmak içinde pistonu sağa veya geregi kadar sola cevirmek gerekıyor pistonun içinde vida tarzı bi mil var ayarları yapıp tekrar topladım taktım şimdi arka iki tekerde aynı oranda tutuyor mukemmel oldu gram kacırma yok   :)

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Kemal Arslan

Konuyu hortlatayım.

 

Aracım önce ön sağdan ince bir ses yapmaya başladı. Gaza bastıkça artan inceden bir vızıldama şeklinde, sonra "sınırlı epb fonksiyonu" hatası verdi. Bundan 5 dakika sonra da akü arıza ışığını yaktı. Daha önce forumda okuduğum için hemen foruma baktım mobil ile dinamo diyot ve kömür değişimi ile arızanın giderildiğini okudum. Hemen sanayiye gittim elektrik harcayan şeyleri kapayarak. Usta araca baktı, sesi dinledi, "diyot bitmiş değişecek" dedi. Dinamoyu söktü, diyotu değiştirdi. Kömürün de değişmesi gerekmiyor mu dedim. Bu araçların kömürü bitmez hemen dedi, kömür biterse zaten dinamonun değişmesi lazım komple dedi. Kömürü de gösterdi, bitmemişti gerçekten.  Güzelce geri monte etti. Ölçümlerini yaptı sorunsuz çalışıyordu dinamo. Aracın verdiği hatalar da geçti.

 

Diyot tablası - 75 TL

İşçilik - 50 TL

 

Toplamda 125 TL ' ye halloldu. Fakat hem elektrik ustasına hem de kendi ustama sorduğum bir ses geliyor dinamodan. Önceki gibi yüksek bir vızıldama sesi değilde çok çok ince bir vızıldama. Ustalar normal dedi dinamonun normal çalışma sesi dedi. Daha önce dikkat etmediğimden mi yoksa şimdi arıza yaptığı için çok dikkat ettiğimden mi bilmiyorum kaput kapalıyken aracın sağ tarafında dışarıdan duyuyorum sesi. Normal mi sizce bu ? Tatile çıkıp bir sürü yol yapacağım yolsa bırakmasın beni.

 

Bir de usta dinamoyu kötü akü bozar dedi. Şarj olmuyorsa eğer akü dinamo çok çalışır eskir ve arıza yapar dedi. Araç 115.000 de. Alalı 7 ay oldu. İlk aldığımda ustama ölçtürmüştüm normal şarj ediyor demişti. Araçta 7 aydır ekstra araç kamerası, 6 aydır Hkw+ hidrojen sistemi (3 V çekiyor), 1 aydır gündüz ledleri var. Sürekli elektrik çeken sadece bunlar var. Bu tip aletler de arıza yapmasına sebep olur mu, olursa ne kadar sürede sebep olur ? Aküme güvendiğim için bunları düşünüyorum. Siz ne dersiniz bu konuda ? 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sabri Dükan

el frenini ışığı araç giderken yanıyor 

sinyal ve dörtlü çalışmıyo - kapı açma kapama çalışmıyo  - klıma açık ama eco modunda gibi - küçük ekrandaki ısı ölçer yerinde çizgiler var ölçüm yapmıyo 

ısı sensöründe proplem olabilirmi

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

El freni ışığı için fren hidroliğinizi kontrol edin. Diğerleride elektiriksel sorun gibi gözüküyor. Akünüzün sağlam olduğundan eminseniz iyi bir elektirikçi bulmanız lazım.

Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen

Balatalarınızı kontrol ettiriniz eğer bitmişse yanma olayı oluyormuş el freni ışığı. Servis soylemiştı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Arkadaşlarımızında dediği gibi öncelikle hidrolik seviyesi ve ardından balatalarınız bitiş seviyesini gösteren tipte ise balatalar kontrol edilmeli, kolay gelsin şimdiden....

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Buna çok benzer bir sorun başıma gelmişti forumda da birkaç yerde yazmıştım.

Benim sorunum el freni ışığı sürekli yanıyordu. Ekranda ise motor kaputu açık, Düşük fren yağı seviyesi, Düşük yıkama sıvı seviyesi uyarıları vardı. Balatalar fren hidroliği vs hepsi kontrol edildi sorunu bulamamışlardı. Ford servisine gittiğimde iki dk da yaptılar. Şase kablosu çıkmış o yüzden yapıyormuş. Hatta servis fişi bile açmadılar. Para bile istememişlerdi. Sorun aynımıdır bilmem. Belki de arkadaşların dediği gibi balatalarınız vs de bitiyor olabilir ama sanayide kurcalatmak yerine direk yetkili servise gösterin derim. Çünkü ben sorunu çözene kadar elektrikçiler motor kaputunun swich ini bile kesip direk bağladılar sonuca ulaşamadılar. Ford servisindekilere de göstermiştim böyle yaptılar diye usta manyak mı bu adamlar arabayı yakar bu öyle bağlanır mı hiç dediler. O yüzden deneme yanılma yaptırmayın.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Barış Güler

Herkese iyi günler.Birkaç gündür c-max aracımın otomatik el frenini çekerken alttan  tak diye ses geliyor.Sanki çelik halat benzeri bir şey kopar gibi.Fren disklerine demirle vurur gibi yankı yapıyor.Takırdamayı ayağım frendeyken fren pedalından hissediyorum.bunun sebebi ne olabilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...