Ziya Mutlu 14 Haziran 2010 Paylaş 14 Haziran 2010 merhaba arkadaşım tam anlamadım ama benim başımdan geçen olay şu oldu belki yardımcı olur benim aracımda balata değişiminden sonra abs ve esp ışıkları yandı ekranda kısıtlı parrk fren sorunu gibi bir yazı çıktı servise götürdüm önce soketi değiştiler bir süre sorun halloldu sonra tekrar verdi tekrar gittim soketin altındaki sensör pislenmiş sağolsun usta değiştirmeden temizleme yolu ile halletti şimdilik sıkıntı yok sizinkide aynı sorunsa yardımcı olur diye düşündüm saygılarımla..... Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 14 Haziran 2010 Paylaş 14 Haziran 2010 Elektronik el freni var GHIA'larda unutmamk lazım. Sesnörler modül filan arızalı olabilir. İşin ehli bakmasında fayda var. Çağrlar Abi'nin yönlendirmesine kulak verin. Yorum bağlantısı
Guest Ali Do?an 14 Haziran 2010 Paylaş 14 Haziran 2010 isterseniz bir kac hafta bekleyin, size en iyi cevap verebilecek yerden, cevap getirteyim. yakinda servise ugrayacam zaten. Yorum bağlantısı
Burhan Kahraman 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Mehmet Mercan yazdı: Elektronik el freni var GHIA'larda unutmamk lazım. Sesnörler modül filan arızalı olabilir. İşin ehli bakmasında fayda var. Çağrlar Abi'nin yönlendirmesine kulak verin. yakın zamanda belki bugun bile olabilir zaman bulursam servise Mustafa Demirciye ugrayıp birde onunla görüsecegim. Ali Doğan yazdı: isterseniz bir kac hafta bekleyin, size en iyi cevap verebilecek yerden, cevap getirteyim.yakinda servise ugrayacam zaten. Cevaplarınızı dikkatle takip ediyorum cok tesekkurler arkadaslar. Yorum bağlantısı
Burhan Kahraman 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Burhan Kahraman yazdı: yakın zamanda belki bugun bile olabilir zaman bulursam servise Mustafa Demirciye ugrayıp birde onunla görüsecegim.Cevaplarınızı dikkatle takip ediyorum cok tesekkurler arkadaslar. bu gün Mustafa beye uğradım, yarın erkenden arabayı servise bırakıcam, epb icin data kablosunda olabilir dedi inceliycek, egr temizliği yapılacak enjektörlerden birinin dibinde cok az yag vardı beni rahatsız ediyordu, ona bakacak, umarım epb de düzelir , kendisinden ve servisten memnun kaldıgımı belirtmek isterim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Aracınızda elektrikli el freni varmış. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 29 Haziran 2010 Paylaş 29 Haziran 2010 Evet beyler istanbulda bugunku şiddetli yağmura otobanda yakalandım ve bi takım sıkıntılar var şu an aracımda. EPB ışığı bende de yanmaya başladı. Ayrıca akü ikaz ışığı da yanıyor. Şarj dinamosuna su kaçmış. Araba seyir halinde ve rolantıdeyken şarj dınamosunun çalışma sesi artık bariz bir şekilde duyuluyor. Arabayı çalıştırdıktan 4-5 sn sonra akü ışığı ondan sonra da EBP uyarısı gelıyo. Hep aynı sıra ve zamanla oluyo. Benim motor alt muhafaza yok. Galiba ondan kaynaklandı bu sorunlar. Yarın ilk işim alt muhafaza almak olacak. Fiyatı hakkında bilgisi olan var mı? Sanırım 100-150 TL gibi bir rakamda. Ayrıca kornama su kaçtı bazen normal bazen anormal çalıyor. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 3 Ağustos 2010 Paylaş 3 Ağustos 2010 Mustafa Liman yazdı: Aynı sorunu dün Marmaris'te tatildeyken yaşamaya başladım ve bu gün buradaki sanayide bir elektrikçiye gittim. Sorun DIOD tablosu ve konjektörden oluşan gurubun yanmasından kaynaklanıyor. Bahsettiğim parçaları uzun bir uğraş sonucu değiştirdiler ve araç tekrar şarj yapmaya başladı. Sınırlı EPB mesajı kayboldu. Fakat akü lambası şarj yaptığı halde yanıp sönmeye devam ediyor. Elektrikçi sonradan bana özellikle c-max lerde tamir ile sorunun çözülemediğini dinamonun komple değişiminin gerektiğini söyledi. Sonuç olarak şarj problemi halloldu fakat akü lambam yanıyor. Konu hakkında bilgisi olan yada tavsiyede buluna bilecek kimse varsa memnun olurum. Sınırlı tatilimin bir gününü bu işlerle harcamış durumdayım. Bir de önceden kumandadan kapanıp açılabilen camlar artık çalışmıyor ve yine cam düğmelerine içeriden uzun basınca tam kapanma yada tam açılma işlevler çalışmıyor.Selamlar... Mustafa Bey o sıkıntı bende 2 gun içinde kayboldu. Şarj dinamosuna su kaçmış. Şarj dinamosu turbo ıslığı gibi ses yapıyordu. Aku lambası ve EPB ışığı yanıyordu. Artık sorun yok yani. Keşke siz de acele etmeseydiniz. Düzeliyor çünkü. Ama şarj dinamosu arada bir ıslık çalıyor yine. Sorun yok ama şu an. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 4 Ağustos 2010 Paylaş 4 Ağustos 2010 arkadaşlar bide aklınızda olsun bu sınırlı epb kodu fren pedalının arkasındaki müşürlerdende kaynaklanabiliyor, ondandır demiyorum ama yapabiliyor. Kayseride başıma geldi sağolsun Yaşar usta halletti Yorum bağlantısı
Hüseyin Bektaş 8 Eylül 2010 Paylaş 8 Eylül 2010 (CümLeten bütün islam aleminin ramazan bayramı Mubarek oLsun) merhabalar bu şekiL navigasyon ekranında bir uyarı vermişti arabam bugün yine verdi genelde güneşte 3-4 saat kadar beklediginde yapiyor kontagı kapatıp tekrar açtıgımda düzeliyor ve test menüsünde her hangi bir arıza vermiyor sorun, ne olabilir arkadaslar?? Yorum bağlantısı
Misafir 10 Eylül 2010 Paylaş 10 Eylül 2010 Ferhat Genç yazdı: Evet beyler istanbulda bugunku şiddetli yağmura otobanda yakalandım ve bi takım sıkıntılar var şu an aracımda. EPB ışığı bende de yanmaya başladı. Ayrıca akü ikaz ışığı da yanıyor. Şarj dinamosuna su kaçmış. Araba seyir halinde ve rolantıdeyken şarj dınamosunun çalışma sesi artık bariz bir şekilde duyuluyor. Arabayı çalıştırdıktan 4-5 sn sonra akü ışığı ondan sonra da EBP uyarısı gelıyo. Hep aynı sıra ve zamanla oluyo. Benim motor alt muhafaza yok. Galiba ondan kaynaklandı bu sorunlar. Yarın ilk işim alt muhafaza almak olacak. Fiyatı hakkında bilgisi olan var mı? Sanırım 100-150 TL gibi bir rakamda. Ayrıca kornama su kaçtı bazen normal bazen anormal çalıyor. Belki alakalı olabilir diye yazıyorum. Birgün aracımı park ettikten sonra tekrar çalıştırdığımda motorda normal olmayan bir ses ve check engine light ve yanlış hatırlamıyorsam akü lambası da yanmıştı. Rölantide ses bariz bir şekilde duyuluyordu. Gaza yüklendikçe ses belirli bir seviyeye kadar çıkıyordu. Arabayı evimin önüne park ettim ve ne olur ne olmaz diye kaskonun çekici servisini kullanarak arabayı ustama götürdüm. Kontrol ettiğimizde ses alternatör tarafından geliyordu ve hafiften kablo kokusu mevcuttu. Sorun: Şarj dinamosu içerisinde elektrik üretimini sağlayan 3 veya 4 uçlu bir (tam olarak ismini bilemiyorum) kapak var bu uçlardan birisi kırılmış. Ses çıkaran da akü lambasının yanmasına sebep olan sensöre veri sağlayan alet bu imiş. Çözüm: Cmax'lerde genelde yaşanan bir sorunmuş. Tüm dinamo 450 tl, servis genelde değiştirmeyi öneriyor. Parça ise 110 Tl civarı. Kolaylıkla değiştirilebiliyor. Başka bir arkadaşımın aracında da aynı sorun oldu ve bu parça değiştirilmesi ile sorun çözüldü. Öneri: Eğer sorun bu ise kısa mesafeler için çekici kullanmaya gerek olmayabilir. Tüm dinamoyu değiştirmek gereksiz masrafa sebep olacaktır. EPB (Elektronic Parking Brake- elektronik park freni) arızası da bununla ilintili olabilir. Öncelikle alternatör sorununu çözmenizde fayda olabilir. Saygılarımla, İyi Bayramlar MT Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral 13 Aralık 2010 Paylaş 13 Aralık 2010 El kitabında yazan tarif şu: Düz şanzımanlar için; Aracı durdurun EPB yi uygulayın Vitese takın hareketlenirken gaz pedalını basılsı tutun ve kavrama pedalını (debriyaj) kavrama noktasına getiirin. Kavrama noktasına erişildiği zaman EPB yi devreden çıkarmak için düğmeye basın. Otomatik şanzımanlar için; Aracı durdurun EPB yi uygulayın Vites kolunun D yada R pozisyonunda olmasını sağlayın Elektronik el freni devreden çıkarıldığı zaman aracın ters yöne devrilmesini engellemek için düğmeyi basılı tutarken motor devrini artırmak üzere gaz pedalına basın. Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral 9 Ocak 2011 Paylaş 9 Ocak 2011 Aracınızda akü biterse el frenini nasıl bırakacağınızı biliyomusunuz. Benim başıma geldide onun için bilmeyen vardır diye yazıyorum (birgün oto kuaförde bıraktım arabayı yıkayan çocuklar müzik dinlemeyi abartınca aküde 5 yıllık olunca bitti tabi) ama takviye için az geri itmek gerekiyordu, aşağıdaki olayı yaptım mecburen. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 9 Ocak 2011 Paylaş 9 Ocak 2011 Metin bunu bilmiyordum iyi oldu, teşekkürler Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral 10 Ocak 2011 Paylaş 10 Ocak 2011 Lokman Ceritlioğlu yazdı: Metin bunu bilmiyordum iyi oldu, teşekkürler Yorum bağlantısı
Metin Apalı 6 Şubat 2011 Paylaş 6 Şubat 2011 Öncelikle herkese merhaba, Bu foruma yeni katılıyorum ve yararlı bilgiler paylaşıldığını gördüm. EPB ile yaşadığım son olayı anlatmak istiyorum. Dün sabah arabamla birkaç yere gittim, dönüşte 2 dk lığına epb i çekip araçtan indim ama bir cayırtı-ses çıktı, 2dk sonra geri gelip epb yi indirmek istediğimde ARIZALI uyarısı vardı. Hava sıcaklığı -7 lerde. Tabiki el freni inmeyince hareket edemedim. Servisten gelmelerini beklerken, yaklaşık 20dk sonra aracımı çalıştırdığımda uyarının gittiğini gördüm ve düğmeye bastığımda el frenini bıraktı. Derhal servise gittim ne olur ne olmaz diye. IDS cihazına bağladılar, bir hata uyarısı yoktu. Cihaz yardımıyle yeniden ayarladılar ve benim söylediğim CAYIRTI_YÜKSEK SES ÇIKARMASI ifadesinden dişli sıyırmış olabileceği, ünitenin değişmesi gerektiği, 2500TL ye mal olacağını söylediler. Servis içinde yaptıkları denemelerde arka tekerleklerden solu kilitlediğini gördüm ama sağ tekeri gözlemleyemedim. Hiç böyle bir şeyle karşılaşan var mı? Bu ünite her iki tekerleğe birden hükmetmiyor mu? Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 6 Şubat 2011 Paylaş 6 Şubat 2011 Hoşgeldiniz, Geçmiş olsun, epb her iki tekeride kilitler. Yorum bağlantısı
Metin Apalı 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Lokman Ceritlioğlu yazdı: Hoşgeldiniz,Geçmiş olsun, epb her iki tekeride kilitler. Teşekkürler Bu durumda benim bu üniteyi değiştirtmem gereksiz. Zira serviste yaptıkları denemelerde de, benim kullanımlarımda da bir sorun yok. Sadece ortaya çıkan ses üzerinden 2500TL lik bir masrafa girmek lüks olmazmı? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Metin Apalı yazdı: Öncelikle herkese merhaba, Bu foruma yeni katılıyorum ve yararlı bilgiler paylaşıldığını gördüm. EPB ile yaşadığım son olayı anlatmak istiyorum. Dün sabah arabamla birkaç yere gittim, dönüşte 2 dk lığına epb i çekip araçtan indim ama bir cayırtı-ses çıktı, 2dk sonra geri gelip epb yi indirmek istediğimde ARIZALI uyarısı vardı. Hava sıcaklığı -7 lerde. Tabiki el freni inmeyince hareket edemedim. Servisten gelmelerini beklerken, yaklaşık 20dk sonra aracımı çalıştırdığımda uyarının gittiğini gördüm ve düğmeye bastığımda el frenini bıraktı. Derhal servise gittim ne olur ne olmaz diye. IDS cihazına bağladılar, bir hata uyarısı yoktu. Cihaz yardımıyle yeniden ayarladılar ve benim söylediğim CAYIRTI_YÜKSEK SES ÇIKARMASI ifadesinden dişli sıyırmış olabileceği, ünitenin değişmesi gerektiği, 2500TL ye mal olacağını söylediler. Servis içinde yaptıkları denemelerde arka tekerleklerden solu kilitlediğini gördüm ama sağ tekeri gözlemleyemedim. Hiç böyle bir şeyle karşılaşan var mı? Bu ünite her iki tekerleğe birden hükmetmiyor mu? Sıcaklık -7 derece ise donmuştur büyük ihtimalle.. Araç ısınıncada normale dönmüş zaten . Bence korkulacak birşey yok.. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Bu forumun gözünü seveyim. forum olmasa, aynı sorun bende olsaydı mecburen değiştirin derdim 2500 Tl. cepte kaldı tekrar geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Metin Apalı 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Lokman Ceritlioğlu yazdı: Bu forumun gözünü seveyim. forum olmasa, aynı sorun bende olsaydı mecburen değiştirin derdim 2500 Tl. cepte kaldı tekrar geçmiş olsun. Evet, c-max aldıktan sonra forumları takip etmeye başladım 2500TL verip parçayı mı değiştirtmeli, yoksa daha yüksek model bir araca mı yönelmeli sorusu gelecekti devamında Yorum bağlantısı
Guest ?lyas Pek?en 22 Şubat 2011 Paylaş 22 Şubat 2011 Metin Apalı yazdı: Öncelikle herkese merhaba, Bu foruma yeni katılıyorum ve yararlı bilgiler paylaşıldığını gördüm. EPB ile yaşadığım son olayı anlatmak istiyorum. Dün sabah arabamla birkaç yere gittim, dönüşte 2 dk lığına epb i çekip araçtan indim ama bir cayırtı-ses çıktı, 2dk sonra geri gelip epb yi indirmek istediğimde ARIZALI uyarısı vardı. Hava sıcaklığı -7 lerde. Tabiki el freni inmeyince hareket edemedim. Servisten gelmelerini beklerken, yaklaşık 20dk sonra aracımı çalıştırdığımda uyarının gittiğini gördüm ve düğmeye bastığımda el frenini bıraktı. Derhal servise gittim ne olur ne olmaz diye. IDS cihazına bağladılar, bir hata uyarısı yoktu. Cihaz yardımıyle yeniden ayarladılar ve benim söylediğim CAYIRTI_YÜKSEK SES ÇIKARMASI ifadesinden dişli sıyırmış olabileceği, ünitenin değişmesi gerektiği, 2500TL ye mal olacağını söylediler. Servis içinde yaptıkları denemelerde arka tekerleklerden solu kilitlediğini gördüm ama sağ tekeri gözlemleyemedim. Hiç böyle bir şeyle karşılaşan var mı? Bu ünite her iki tekerleğe birden hükmetmiyor mu? merhaba; mekanizmada tek motor ve kart var, ikizi birbirini tamamlıyor yani tek taraflı çalışmıyor.aynı sorunu bende yaşadım sol arkanın teli koptu.aynen 2500 tl ye değişecek dediler. sadece teli kopuktu mekanizmanın. uydurma benzer bi tel taktık, 2 gün idare etti. sonra ses çıkartmaya başladı dişli kaçırıyor gibi.halen arızalı olarak park freni kullanmadan biniyorum. siz bi çözüm bulursanız bana haber ederseniz sevinirim. Yorum bağlantısı
Metin Apalı 22 Şubat 2011 Paylaş 22 Şubat 2011 İlyas Pekşen yazdı: merhaba; mekanizmada tek motor ve kart var, ikizi birbirini tamamlıyor yani tek taraflı çalışmıyor.aynı sorunu bende yaşadım sol arkanın teli koptu.aynen 2500 tl ye değişecek dediler. sadece teli kopuktu mekanizmanın. uydurma benzer bi tel taktık, 2 gün idare etti. sonra ses çıkartmaya başladı dişli kaçırıyor gibi.halen arızalı olarak park freni kullanmadan biniyorum. siz bi çözüm bulursanız bana haber ederseniz sevinirim. Mekanizmayı söktünüz yani siz? Dişlileri görebildin mi? Eğer dişlilere erişilebiliyorsa, doğrudan sorunlu dişli yaptırılamaz mı acaba? Benim frenler sorunsuz gibi, artık bende pek fazla EPB yi kullanmıyorum ama kullanmak zorunda olduğum zamanlarda da herhandi bir anormallik hissetmedim. Tabii yaşadıklarımdan sonra emin olamıyorum. Çıkması bile 800 den aşağı değildir dedi bu firmanın reklamına izin vermiyoruz. u tlf ile aradığımda. Arka diskleri ve balataları da son bakımda (yaklaşık 1 ay önce)değiştirtmiştim, bu değişim esnasında bişeyler olmuş olabilir mi, zarar verilebilecek bir yerde mi acaba bahsedilen EPB ünitesi? Yorum bağlantısı
Habib Karadaş 12 Nisan 2011 Paylaş 12 Nisan 2011 Merhaba, SINIRLI EPB (!) Uyarısından sıkıntılı bir durumdayım. İlk uyarı 2 ay önce havaların soğuk olduğu bir zamanda, sabah kontağı açtıp çalıştırdığımda çıktı. 2 aydır çözüm konusunda araştırma yaptığım halde çözüme ulaşamadım. İlk önce servise gittim servis cihaza takıp silmeyi denedi fakat program silemedi. Servis görevlisi servise bırakmam ve ucuz olandan başlayarak pahalı olan Elektironik firen sistem beyninin değişmesi gerektiğini söylediler. Fakat uyarıya rağmen, sistemin çalışmasında şikayetim olmadığından düşüneyim diye ayrıldım. Ayrıca fiyatlar çok tuzlu geldi. Ostimde bir kaç yere gittim onların bilgisayarlarıda silme ve çözüm konusunda yardımcı olamadılar. Ancak serviste bir görevli C Max ların kronik bir sorunu olduğundan bahsettiler. Bu yönüyle birilerinin bu konuda bilgili olabileceğini düşünüyorum. Goglenin ingilizce çeviri imkanlarıyla farklı ülkelerde sorunun çözümü konusunda araştırma yaptım. Aldığım notlar aşağıdadır. Sanki bana sorunun akü gücüyle ilgili olduğunu hissi veriyor. Siz aşağıdaki notlardan ne anlıyorsunuz. teşekkürler.. Sınırlı EPB fonksiyonu ve tekleme problemi aracın beyni ile iletişim yetersizliği . yanı devir emrinin kesintiye uğraması imiş. elektronik problem yani. bilgisayara bağlanıp halledildi detayını sormadım. şimdilik problem yok. olmaz inşallah. bir de sınırlı epb ye geçince araç kendini korumaya alıyor. mesela 3000 den yukarı çıkmıyor devir. bu kalitesiz yakıt meselesi bi problem güvenilir bir istasyon nerden bulucaz. hep euro dizel alıyorum. servisteki arkadaş normalı c-maxe kalın gelir dedi. gerçi benden önceki sahipleri haşat etmişler güzelim arabayı. Saygılar. ! Güç elektroniği araç veya alternatör veya tedarik yassı pil, başarısızlık kesilmiş olan bir Orada olmayabilir edebilmek için geçerli olmadığını Fren veya kaldırmak Elektrik Park. arz güç bir kesim ise durum, ateşleme uyarı ışığı EPB SINIRLI ve yanar küme (!) İŞLEVİ ekran Merkezi Mesaj görünecektir. uzman tarafından bir kontrol sistemi var. Elektrikli park freni el ile serbest bırakılabilir Acil Park Fren bırakın. Hi ve sadece Yanıtlar hoşgeldiniz Bunun için size uyarı, en sık arıza güç kaynağı bir kesilir el freni sistemi arızalı açıksa EPB, Elektronik Park Freni kısaltmasıdır. güç kaynağı veya pil düz, alternatör veya aracın elektronik yetersizliğinde bir kesim varsa Sen uygulamak veya Elektrik Park Freni kaldırmak mümkün olmayabilir. güç kaynağı bir kesim söz konusu olduğunda, ateşleme uyarı ışığı küme ve SINIRLI EPB içinde yanacaktır (!) FUNCTION Mesaj Merkezi ekranda belirecektir. bir yerel Ford bayiliği ASAP tarafından kontrol sistemi var. Hey herkes, sadece ben aynı sorunu olan herkese yardımcı olacağını umuyoruz sizinle bazı ağrı paylaşmak istedim. Ben ve bir garajda bir 05 C-Max Ultima 2.0 Petrol aldım daha sonra korkunç Sınırlı EPB Fonksiyon ışık geldi birkaç gün motor yönetimi uyarı ışığı tarafından bir gün sonra izledi. Uzun lafın kısası, araba yürütülen teşhis için ana bayi girdi ve ben bazı teknik bültenlerinde de bilinen bir sorun olduğunu gördüğü gibi modüllerin Firmware sürümlerini kontrol etmek için onlara talimat verdi. 2 HAFTA SONRA ... ve EPB modülün başarısız bir replasmanı sonrası bir hatalı EPB sensör tel tanısı kondu. İlk aşamada bu ve yıpranmış vardı intermittantly ve daha fazla (bu sorun çözüldü diye düşündüm bir iade ziyaret sonrasında) tezgah kadar motor yönetimi hata atma çıldırmak için ECU neden şasi dışarı topraklama, o bozulmuş vardı ve oldu başarısız direnç denetimleri taşındı. Parmakları bu hata bulmak için kutunun dışında düşünmek için teknisyen kapalı sorunu ve şapka çözdü geçti. Hiçbir uyarı ışıkları hakkında başlayan herhangi bir sorun (henüz) şarj. ölen bir pil veya alternatör (! ben durumda tbh's umuyorum) olabilir - Ben herhangi bir açık işaret ve EPB beni daha mekanik olduğunu düşündürdü öldü clonk görmedim ... Darren Ok, sadece garajda duydum. Gerçek bir güncelleştirme ama düşük besleme gerilimi için bayrak hatalar vardır ... Şarj V 13,5-13,6 - bu ama bana güzel görünüyor verilen kişi C-MAX bu bu çok düşük olabilir hakkında hassas olduğunu söylüyorsunuz? O sanırım mantıklı olurdu böylece (> 6 yaşında) bu orijinal batarya üzerinde. Alternatör (~ 30k mil) 18 ay geri değiştirilir. Ne gerilim şarj C-MAX normal olurdu? çok düşük gerçekten 13.5 mi? Yorum bağlantısı
Metin Apalı 21 Nisan 2011 Paylaş 21 Nisan 2011 Habib Karadaş yazdı: Merhaba, SINIRLI EPB (!) Uyarısından sıkıntılı bir durumdayım. İlk uyarı 2 ay önce havaların soğuk olduğu bir zamanda, sabah kontağı açtıp çalıştırdığımda çıktı. 2 aydır çözüm konusunda araştırma yaptığım halde çözüme ulaşamadım. İlk önce servise gittim servis cihaza takıp silmeyi denedi fakat program silemedi. Servis görevlisi servise bırakmam ve ucuz olandan başlayarak pahalı olan Elektironik firen sistem beyninin değişmesi gerektiğini söylediler. Fakat uyarıya rağmen, sistemin çalışmasında şikayetim olmadığından düşüneyim diye ayrıldım. Ayrıca fiyatlar çok tuzlu geldi. Ostimde bir kaç yere gittim onların bilgisayarlarıda silme ve çözüm konusunda yardımcı olamadılar. Ancak serviste bir görevli C Max ların kronik bir sorunu olduğundan bahsettiler. Bu yönüyle birilerinin bu konuda bilgili olabileceğini düşünüyorum. Öncelikle geçmiş olsun. Bu uyarıyı görmene rağmen, araç hareket ediyor mu? Yani epb frenlemeyi bırakıyor, öyle mi? Kronik sorun olduğuna inanmıyorum, zira forum sayfalarına baktıysan bu konuda çok fazla konu yok. Ayrıca elektrik park freni kullanan çok yeni araçlarda bile benzer sorunlarla karşılaşılmış. Tuzlu gelen rakamı merak ettim birde, bana çıkmasının bile 800 den başladığını, orjinalinin 2500TL olduğunu söylemişlerdi. Rakamlar aynı mı? Yorum bağlantısı
Recommended Posts