İçeriğe Yönlendir

Renault 1.5 Dci Edc Şanzıman...


Fırat Şenol

Recommended Posts

Fırat Şenol

herkese selamlar . Son günlerde tv'de çok reklamı çıkan şu meşhur Edc şanzımanı bir araştırayım dedim . Oldukça detaylı ve teknik bilgilere ulaştım . Teknik bilgi anlamında çok fazla donanımlı olmadığım için ( Ciddi anlamda teknik donanıma sahip abilerimiz araştırıp daha detay bilgiye ulaşıp bizleri aydınlatıcaklardır zaten kısa sürede ... ) kendi anladığımı aktarmak istiyorum . Herne kadar bu kuru tip çift kavramalı şanzıman Volkswagen grubunun kullanmakta olduğu yedi ileri Dsg'den farklı olarak altı ileri de olsa Dsg'ye göre neredeyse yarım litre daha az tüketmekte ve kağıt üzerinde de olsa daha atak davranabilen bir şanzımanmış gibi görünmekte . Tabii doğruluk payını bilemiyorum ama enazından kağıt üzerinde bu durum böyle . Birde aynı tam otomatik şanzımanlardaki gibi ayağınızı fren pedalından kaldırdığınızda yavaş yavaş harekete geçip o şekilde ilerliyebiliyormuş . Dünyada bunu yapabilen başka çift kavramalı yokmuş . Mesela ben bu durumu bilmiyordum . Daha önce hiç Dsg yada Powershift tarzı bir çift kavramalı kullanmadığım için ben onlarıda benim Focustaki gibi ayağını frenden çekince harekete geçiyor zannediyordum . Lakin bu özellik gerçekten sıkışık trafikte ve özellikle park manevralarında ciddi kolaylık sunmakta . Bu arada ben yaza doğru F2.5 Sw alacaktım yine klasik otomatik şanzımanlı olarak , oturdum bir hesap yaptım yılda yaklaşık 15-20000 Km yol yapıyorum . Focusun fiyatı 44000 Tl gibi oluyor , Megan Sport tourer ( Birkaç ay içerisinde ona da koyacaklarmış Edc şanzıman ) 56000 Tl'ye geliyor olucak . Aradaki 12000 Tl'lik fark 2.8 yılda kapanıyor . Gerçekten aklımı çelmeye başladı bu iş... ??? :rolleyes::)

Yorum bağlantısı
İbrahim Fındıklı
Bu arada ben yaza doğru F2.5 Sw alacaktım yine klasik otomatik şanzımanlı olarak , oturdum bir hesap yaptım yılda yaklaşık 15-20000 Km yol yapıyorum . Focusun fiyatı 44000 Tl gibi oluyor , Megan Sport tourer ( Birkaç ay içerisinde ona da koyacaklarmış Edc şanzıman ) 56000 Tl'ye geliyor olucak . Aradaki 12000 Tl'lik fark 2.8 yılda kapanıyor . Gerçekten aklımı çelmeye başladı bu iş... ??? :unknw::unknw:

ford'un bu duruma acil önlem alması lazım :) ford'çuluk ölüyor :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Evet gerçekten durum vahim bu anlamda . Öğrendiğim kadarı ile Powershiftli dizel motorlu Focus 2013 sonu gibi deniliyor... :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
12.000Tl fazla bir para değil mi sizce bu fark için ?

Her üç yılda bir araba değiştirmiyorsam kesinlikle değil . Üstelik yıllık yaptığınız km 30000 civarında ise ozaman aradaki 12000 Tl'lik fark daha 1.5 yıl olmadan kapanıyor . Gerçekten etkileyici diye düşünmekteyim Yiğit bey...

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

EDC ile Powershift otomatik şanzımanların aynı firma üretimi (Getrag) olduklarını okudum başka forumlarda.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Dci motor ; yakıt tüketimi , performans ve serilik açısından başarılı sayılabilecek bir motor. Ömrü konusu tartışılır tabi. Ben TDCİ kadar uzun ömürlü ve dayanıklı olmadığını düşünüyorum. Yılda 20,000 km yapacağım bir araç alırken bunlarıda düşünmek lazım. Bahsi geçen şanzumanı iyi araştırmak gerekiyor.

Eğer dedikleri gibi ise bu şanzuman , rakiplerine 3 boy fark atarlar.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Dci motor ; yakıt tüketimi , performans ve serilik açısından başarılı sayılabilecek bir motor. Ömrü konusu tartışılır tabi. Ben TDCİ kadar uzun ömürlü ve dayanıklı olmadığını düşünüyorum. Yılda 20,000 km yapacağım bir araç alırken bunlarıda düşünmek lazım. Bahsi geçen şanzumanı iyi araştırmak gerekiyor.

Eğer dedikleri gibi ise bu şanzuman , rakiplerine 3 boy fark atarlar.

Daha önce eski Megane'da kullanılan 100 Ps'lik dci versiyonunu kullanmıştım , Tdci kadar performanslı olmasada gayet iyi gidiyordu . Bu arada inanılmaz az yaktığını itiraf etmeliyim Tdci'ye göre . Ama ömrünü , dayanıklılığını bilemem . Bunu uzun süre kullanma şansını yakalamış arkadaşlara sormak lazım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Motor ömrü nedeniyle arabasını satan var mı? En fazla motor yapılır o da çok aşırı tutmaz. DCI motor daha az yakıyor doğrudur. Dolayısı ile 6 ileri şanzımanın DSG den daha az yakması gibi birşey sözkonusu değil. Şanzıman dişli oranları ve motorun maksimum torkunu az yakıtını nerde verdiği arabanın hangi aralıkta tasarlandığı vs vs etken.

Tüm şanzımanların bu şekle geleceği aşikar.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Motor ömrü nedeniyle arabasını satan var mı? En fazla motor yapılır o da çok aşırı tutmaz. DCI motor daha az yakıyor doğrudur. Dolayısı ile 6 ileri şanzımanın DSG den daha az yakması gibi birşey sözkonusu değil. Şanzıman dişli oranları ve motorun maksimum torkunu az yakıtını nerde verdiği arabanın hangi aralıkta tasarlandığı vs vs etken.

Tüm şanzımanların bu şekle geleceği aşikar.

Konuyu açarken de söylediğim gibi teknik anlamda donanımsızım dolayısı ile tamamen kağıt üstü veriler çerçevesinde bir değerlendirmede bulundum . Ancak kağıt üstünde de olsa gerçekten cezbedici rakamlar diye düşünmekteyim... :D

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Her üç yılda bir araba değiştirmiyorsam kesinlikle değil . Üstelik yıllık yaptığınız km 30000 civarında ise ozaman aradaki 12000 Tl'lik fark daha 1.5 yıl olmadan kapanıyor . Gerçekten etkileyici diye düşünmekteyim Yiğit bey...

evet haklısınız bende yaklaşık olarak bir hesap yaptım fark oldukça fazla :D

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
Evet, öyle gözüküyor. :blink: :blink:

Hayırdır İbrahim Abi reno alıcan galiba. :D Yapma etme bak , şurda kaç fordçu kaldık. :p

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Bahsi geçen Focus benzinli ve Titanium paketli sanırım, Megane ise Privilege olmalı.

Megane daha yeni, donanımı da çok daha zangin, ayrıca dizel motorlu ve daha yeni bir model.

Ben olsam motoru ve şanzımanı mevcut aracınızınki ile çok benzer olan, artık eskimiş Focus'u almazdım.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Bahsi geçen Focus benzinli ve Titanium paketli sanırım, Megane ise Privilege olmalı.

Megane daha yeni, donanımı da çok daha zangin, ayrıca dizel motorlu ve daha yeni bir model.

Ben olsam motoru ve şanzımanı mevcut aracınızınki ile çok benzer olan, artık eskimiş Focus'u almazdım.

Ceyhun bey ben aracımdan son derece memnunum ( Şehir içi tüketim hariç :D ) Yeni çıkacak olan Focusuda hiç beğenmediğim için F2.5 almaya karar vermiştim . Ancak şu Edc şanzıman işi ciddi anlamda aklımı çelmeye başladı . Bakalım hayırlısı , yakında otomobil dergilerinde daha geniş yorumlar yer alır diye düşünmekteyim . Ozaman daha detaylı bilgi sahibi oluruz...

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Ceyhun bey ben aracımdan son derece memnunum ( Şehir içi tüketim hariç :D ) Yeni çıkacak olan Focusuda hiç beğenmediğim için F2.5 almaya karar vermiştim . Ancak şu Edc şanzıman işi ciddi anlamda aklımı çelmeye başladı . Bakalım hayırlısı , yakında otomobil dergilerinde daha geniş yorumlar yer alır diye düşünmekteyim . Ozaman daha detaylı bilgi sahibi oluruz...

Siz genede acele karar vermeyin. Bu gün övdüğümüz DSG bile zamanında bir sürü problem çıkardı falan diye şikayet edilmişti. EDC ne olur bilinmez...

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Fırat Bey , focusun yeni kasasını bekleyin derim. Gittik autoshowda gördük , kasa F2,5 kadar çekici olmasada donanım ve iç mekan çok kaliteli duruyordu. Yanına yaklaştırmıyolardı aracın ama c-max'ten çok farklı olduğunu sanmıyorum iç mekanın. Onu referans alark söylüyorum , en azından bekleme değer. :D

Yorum bağlantısı
İbrahim Fındıklı
Hayırdır İbrahim Abi reno alıcan galiba. :D Yapma etme bak , şurda kaç fordçu kaldık. :p:blink: :blink: :p:D

yok be Rıfat'cım, Reno benden çok uzak :) ama iyi işler yapıyolar artık ;)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

EDC - DSG - Powershift farklı isimlerdeki tüm şanzımanların prensibi aynı. Yolda giderken manuel şanzımanın aynısı yani dişliler, senkromeçler mevcut, yağlı türbin yok, yani motor gücü kaybı yok.

7 ileri Dsg de frenden ayağı kaldırınca ilerlemeye başlıyor, hepsin de yokuş yukarı fren yapan sistem de mevcut, debriyajı otomatik, 2. viteste 1-3 hazır bekliyor, 3. viteste 2-4 hazır bekliyor, vites geçişleri fena halde hızlı, ekrandan takip edilecek kadar belirsiz. Özellikle diesel motorda ki oyun alanı 500-700d/d içinde sınırlı (max tork eğrisi) devamlı bu devir içinde kalabildikçe, tüketim de düşüyor tabii.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Fırat Bey , focusun yeni kasasını bekleyin derim. Gittik autoshowda gördük , kasa F2,5 kadar çekici olmasada donanım ve iç mekan çok kaliteli duruyordu. Yanına yaklaştırmıyolardı aracın ama c-max'ten çok farklı olduğunu sanmıyorum iç mekanın. Onu referans alark söylüyorum , en azından bekleme değer. :D

Rıfat bey , bende fuarda gördüm aracı . Zaten fuarda sergilenmeden öncesinden de biliyorum ben yeni kasayı . Bana göre gereğinden fazla şatafatlı olmuş iç kabin . Dış kasaya zaten değinmiyorum bile... Şuanki kasa ( F2.5 ) gelecek kasaya beş çeker benim gözümde . Kaldıki yeni kasada dizel Powershift 2013'ten sonra deniliyor . Haa bu arada unutmadan Edc ve Powershift şanzımanları aynı firma üretiyormuş . Dolayısı ile Edc'nin sorun çıkartacağını zannetmiyorum . Powershift bildiğim kadarı ile epeydir kullanımda Avrupada...?

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
Rıfat bey , bende fuarda gördüm aracı . Zaten fuarda sergilenmeden öncesinden de biliyorum ben yeni kasayı . Bana göre gereğinden fazla şatafatlı olmuş iç kabin . Dış kasaya zaten değinmiyorum bile... Şuanki kasa ( F2.5 ) gelecek kasaya beş çeker benim gözümde . Kaldıki yeni kasada dizel Powershift 2013'ten sonra deniliyor . Haa bu arada unutmadan Edc ve Powershift şanzımanları aynı firma üretiyormuş . Dolayısı ile Edc'nin sorun çıkartacağını zannetmiyorum . Powershift bildiğim kadarı ile epeydir kullanımda Avrupada...?

Anlaşıldı bir fordçu daha kaybettik. :D Şaka bi yana bende sorunlu çıkacağını sanmıyorum. Özellikle yakıt tüketimi çok etkileyici.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
EDC - DSG - Powershift farklı isimlerdeki tüm şanzımanların prensibi aynı. Yolda giderken manuel şanzımanın aynısı yani dişliler, senkromeçler mevcut, yağlı türbin yok, yani motor gücü kaybı yok.

7 ileri Dsg de frenden ayağı kaldırınca ilerlemeye başlıyor, hepsin de yokuş yukarı fren yapan sistem de mevcut, debriyajı otomatik, 2. viteste 1-3 hazır bekliyor, 3. viteste 2-4 hazır bekliyor, vites geçişleri fena halde hızlı, ekrandan takip edilecek kadar belirsiz. Özellikle diesel motorda ki oyun alanı 500-700d/d içinde sınırlı (max tork eğrisi) devamlı bu devir içinde kalabildikçe, tüketim de düşüyor tabii.

Ağzınıza sağlık Çağlar bey . Gayet net ve açıklayıcı bir bilgi...

Anlaşıldı bir fordçu daha kaybettik. :D Şaka bi yana bende sorunlu çıkacağını sanmıyorum. Özellikle yakıt tüketimi çok etkileyici.

Arabam değişsede ruhum aslaa... :blink:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Renault'da 10bin bakımı dışında servise gitmeyen 200bin km yi tamamlamış motor biliyorum. Hemde hunharca kullanıldı desem tam olur...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Reno ve 56bin lira?? İkisinden biri yanlış ama hangisi bilemedim.

Renault'da 10bin bakımı dışında servise gitmeyen 200bin km yi tamamlamış motor biliyorum. Hemde hunharca kullanıldı desem tam olur...

Her markada var bu efsanelerden. Reno değil tofaş da olabilir(ki çok fazla var). Kıstas olmaz,olmamalı. Bir tane iyi tümünü iyi yapmadığı gibi,bir kötü de tümünü kötü yapmaz.

Benim reno tecrübem megane II dyn. sınırlı mesela. 17000km kullandım. 1.5 dci motor henüz 18000kmde idi aldığımda. 1 kere otoparkta,1kere de yolda kaldım mesela. Ama bu yüzden reno ya da megane kötüdür demiyorum.

Sayısız defa virajda beni ifrit ettiği için kötü diyorum. :D

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...