Hasan Aksüt 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Bugün eşim İstanbul'da Petlas'ı deneme şansı buldu. İstanbul'da kar yağışının en yoğun olduğu saatlerde 1. köprüden de geçerek Avrupa yakasına gidip geldi. Hiç bir sorun yaşamamış. Tabi bende bir soru oluştu; "Acaba kaydı da hissetmedi mi?" Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 205 50 17 petlas snowmaster 190 ile 200 tl arası 215 50 17 petlas snowmaster 225 tl ile 235 arası Bence orjinal ebatlardan şaşmayın. Orjinal ebatınız 215-50-17 galiba. Çünkü 205-50-17 mondeo ebatı. Bugün eşim İstanbul'da Petlas'ı deneme şansı buldu. İstanbul'da kar yağışının en yoğun olduğu saatlerde 1. köprüden de geçerek Avrupa yakasına gidip geldi. Hiç bir sorun yaşamamış. Tabi bende bir soru oluştu; "Acaba kaydı da hissetmedi mi?" Abi petlas hakkında internette daha hiç kötü yorum okumadım. İNşallah kaymadan kullanmıştır. Ben Yaz lastiklerini kullanıyorum petlasın 20bin km dir çok şükür bir sıkıntı yaşamadım. Yüksek hızlarda da kullandım. Frenlemede de sorun yaşamadım şükür. Kış lastiklerinin de iyi olduğunu internette hep olumlu sonuçlar okudum. Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Bugün eşim İstanbul'da Petlas'ı deneme şansı buldu. İstanbul'da kar yağışının en yoğun olduğu saatlerde 1. köprüden de geçerek Avrupa yakasına gidip geldi. Hiç bir sorun yaşamamış. Tabi bende bir soru oluştu; "Acaba kaydı da hissetmedi mi?" Petlas'a güvenin. Burada ben çok memnunum. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 7 Mayıs 2013 Paylaş 7 Mayıs 2013 Geçen yıl (2012'de) Ankara'nın kış şartları çok ağırdı. Kasım Ayı'nda aldığım araca eski sahibi yeni Petlas mevsimlik lastik almıştı. Kış lastiği almayı düşünüyordum ama o ağır kış şartlarında lastiklerin de yeni olmasının avantajı ile bir - iki kere park yerinden çıkarken yaşadığım sıkıntılar haricinde problemsiz ve güvenle kullandım ve kış lastiği almadım. Bence de Petlas fiyatından fazlasını veriyor. Ancak piyasada tutunduktan sonra kalitesini düşürürse orasını bilemem. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Tuna Kalın 30 Eylül 2013 Paylaş 30 Eylül 2013 Arkadaşlar malum kış geliyor. Kış lastiği olarak Petlas W651 modelini araştırıyorum. 215 55 16 ölçülerinde. fiyat olarak 200 tl ne düşünüyorsunuz. Sizce fark verip mcihellin good year falan almak daha mantıklı yoksa 4 adet petlas yolda bırakmaz mı Görüşlerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 1 Ekim 2013 Paylaş 1 Ekim 2013 Petlas, alırken çok kararsız kalıp kış boyu iyi ki almışım dediğim lastik, her türlü memnunum hem sessiz hem yumuşak. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 Ekim 2013 Paylaş 8 Ekim 2013 Cumartesi günü liberty için 4 adet aldım. Tane fiyatı 275 TL ( çelik sibop seti dahil ). Araç içerisinde lastik sesi çok az. Fren mesafesini denedim. Eski lastikleri çok kötü olduğundan mukayese yapamadım. Ancak orta hızlarda ( 50-80km ) sert direksiyon tepkilerine iyi cevap veriyor. Yağmurda eşim kullandı. Hakimyet iyi dedi. Bende yağmur, kar izlenimlerimi günü gelince yazacağım. Ürün linki http://www.petlas.com.tr/tr/lastik.php?id=82 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ekim 2013 Paylaş 8 Ekim 2013 iyi tepki??? tarlaya uçuyordun... 100bin km deki vanco lastikle istanbulparka girenden hayır gelmez zaten 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 Ekim 2013 Paylaş 8 Ekim 2013 260 beygiri iki tekere bölünce lastik ne yapsın 1 Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 Arkadaşlar malum kış geliyor. Kış lastiği olarak Petlas W651 modelini araştırıyorum. 215 55 16 ölçülerinde. fiyat olarak 200 tl ne düşünüyorsunuz. Sizce fark verip mcihellin good year falan almak daha mantıklı yoksa 4 adet petlas yolda bırakmaz mı Görüşlerinizi bekliyorum. Ben de aynısının 205 55 16 sını düşünüyorum. Karda tabanın biraz ince olması daha iyi olur diye düşünüyorum, hem daha ucuz Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 Ben de aynısının 205 55 16 sını düşünüyorum. Karda tabanın biraz ince olması daha iyi olur diye düşünüyorum, hem daha ucuz Fizik kanununa ters. Artan alana düşen ağırlık miktarı düşeceği için daha iyi tutunacak. Tıpkı botla karda yürürken batarken, tenis raketi bağlandığında batmamak gibi... Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 Fizik kanununa ters. Artan alana düşen ağırlık miktarı düşeceği için daha iyi tutunacak. Tıpkı botla karda yürürken batarken, tenis raketi bağlandığında batmamak gibi... Maksadımız lastik dişlerinin karın üzerinde durup batmamasını sağlamaksa haklısın ama önemli olan lastiğin kardan kurtulup zemine tutunması değil midir? bunu yapabilmek için de ince taban olması gerekmez mi? şimdiye kadar bildiklerim yanlış bildiklerim miydi yoksa. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 Taban dar olacakki karı yarıp kuru zemine temas sağlansın Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 tekniği: cm2 ye düşen ağırlık artarsa karda zemini daha iyi tutar, ağırlık sabit, lastiğin tabanını ufaltırsak bunu sağlarız, 155 lastikle buzlu zeminde yokuşta manevra yaparım yaptım da yine olsa yine yaparım otoparkta da kalmam Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 Ben de aynısının 205 55 16 sını düşünüyorum. Karda tabanın biraz ince olması daha iyi olur diye düşünüyorum, hem daha ucuz Fizik kanununa ters. Artan alana düşen ağırlık miktarı düşeceği için daha iyi tutunacak. Tıpkı botla karda yürürken batarken, tenis raketi bağlandığında batmamak gibi... Kim yazmış o fizik kanununu taban darakdıkça santimetrekareye oluşan basınç artar bu da tere daha sert basmayı sağlar, düşey yönde daha fazla tutunmaya zorlar, ancak taban daralırsa yolda yatay yönde (virajda) deplasmanı az olacağından tutunmayı azaltır. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 Kim yazmış o fizik kanununu taban darakdıkça santimetrekareye oluşan basınç artar bu da tere daha sert basmayı sağlar, düşey yönde daha fazla tutunmaya zorlar, ancak taban daralırsa yolda yatay yönde (virajda) deplasmanı az olacağından tutunmayı azaltır. cm'ye düşen basınç artacağı için, kara girdiğinde mantık olarak zorlanacak. Lastik gitmek için daha çok çaba sarfedecek? http://tr.wikipedia.org/wiki/Kar_ayakkab%C4%B1s%C4%B1 Yanlış anlaşılmasın, yanlış biliyor olabilirim. İddiam yoktur. Ancak kanun bunu der vallahi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 cm'ye düşen basınç artacağı için, kara girdiğinde mantık olarak zorlanacak. Lastik gitmek için daha çok çaba sarfedecek? http://tr.wikipedia.org/wiki/Kar_ayakkab%C4%B1s%C4%B1 Yanlış anlaşılmasın, yanlış biliyor olabilirim. İddiam yoktur. Ancak kanun bunu der vallahi Sani kar lastiklerinde taban küçüldükçe karda ve buzda lastik yere uyguladığı basıncı artar ve araç en az şekilde pati çeker. Çünkü yere tutunur. Karda yapılan rali yarışlarında bir bak incecik lastiklerle yarışırlar. http://www.ralliturk.net/v2/wp-content/uploads/2012/02/Jari-Matti-Latvala-2012-Isvec-01.jpg Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 İşi Anayasa Mahkemesi'ne taşıyacağım. Kanun değişikliği isteyeceğim 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 cm'ye düşen basınç artacağı için, kara girdiğinde mantık olarak zorlanacak. Lastik gitmek için daha çok çaba sarfedecek? http://tr.wikipedia.org/wiki/Kar_ayakkab%C4%B1s%C4%B1 Yanlış anlaşılmasın, yanlış biliyor olabilirim. İddiam yoktur. Ancak kanun bunu der vallahi Bu tamamen farklı bir şey, insanın yürümesi ile teker dönmesi bir değil ki, aynı mantık belki insan kara batmamak için kuvveti geniş taban ile dağıtıyor, araba da bu mümkün değil, bu yoğun kar için geçerli, kar lastiği buz içindir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 Bu tamamen farklı bir şey, insanın yürümesi ile teker dönmesi bir değil ki, aynı mantık belki insan kara batmamak için kuvveti geniş taban ile dağıtıyor, araba da bu mümkün değil, bu yoğun kar için geçerli, kar lastiği buz içindir. :good1: 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 İşi Anayasa Mahkemesi'ne taşıyacağım. Kanun değişikliği isteyeceğim İyi avukatlara ihtiyacın var. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 12 Ekim 2013 Paylaş 12 Ekim 2013 Tenis raketinde kar ile temas eden alan aslında artmaz. Aslında karın raket üzerinde birikmesi ile oluşan baklalar en hafif alanı yaratarak yüzeyi genişletir ve batmamasına ve tutunmaya destek olurlar. Eğer ani bir efor verilirse tutunma kar potansiyeli ile sınırlı olduğu için yetersiz kalır. İnsanların kar ile oluşan direnci taşıyacak gücü olmadığından yumuşak gidiş amacıyla batmadan ilerlemesi hedefleniyor. Amaç tutunmak mı? Batmamak mı? Araçta hedef yere max. tutunma ile gücü hıza dönüştürmektir. İnsan yuvarlanarak hiç batmaz ama neredeyse karınca performansı verir. Ek olarak, 1,5 tonluk bir yükü max 4 ayak tabanına sahip tahrik gücüyle götürmek durumunda kalınca batmaması imkansız demek yanlış olmaz. Yorum bağlantısı
Misafir 12 Ekim 2013 Paylaş 12 Ekim 2013 Tenis raketinde kar ile temas eden alan aslında artmaz. Aslında karın raket üzerinde birikmesi ile oluşan baklalar en hafif alanı yaratarak yüzeyi genişletir ve batmamasına ve tutunmaya destek olurlar. Eğer ani bir efor verilirse tutunma kar potansiyeli ile sınırlı olduğu için yetersiz kalır. İnsanların kar ile oluşan direnci taşıyacak gücü olmadığından yumuşak gidiş amacıyla batmadan ilerlemesi hedefleniyor. Amaç tutunmak mı? Batmamak mı? Araçta hedef yere max. tutunma ile gücü hıza dönüştürmektir. İnsan yuvarlanarak hiç batmaz ama neredeyse karınca performansı verir. Ek olarak, 1,5 tonluk bir yükü max 4 ayak tabanına sahip tahrik gücüyle götürmek durumunda kalınca batmaması imkansız demek yanlış olmaz. Mükemmel teknik bir açıklama olmuş.. Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar 13 Ekim 2013 Paylaş 13 Ekim 2013 Bu kış benim de W651 alma niyetim var. 200 lira altında daha iyi bir lastik yok, daha yukarıya çıkmak için büyük bir sebep de yok. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 bende aldım petlas taktırdım bile, 4 adet 175/65/14 400 tl. şimdilik iyi biraz yumuşak sanki, ama daha çok yolda yapmış değilim... 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts