Akan Belen 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 Uzun beklemelerde falan nasıl olacak.Ben çok nadiren alıyordum N konumuna demek almamak lazım Yorum bağlantısı
Orçun Okyay 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 Mehmet Özyürek yazdı: Anladığım kadarıyla N pozisyonu, sadece aracın çalışmadığı durumlarda, aracı çekmek için falan kullanılacak.. aynı fikirdeyim.. Yorum bağlantısı
Emre Alliş 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 N konumuna zorda kalmadigin surece alma demislerdi bana serviste.o gun bugundur N den gecerken bile hizli cekiyorum kolu hemen D ye gecsin diye 2 Yorum bağlantısı
Hasan Kerik 5 Haziran 2013 Yazar Paylaş 5 Haziran 2013 Benim bildiğim ve uyguladığım sadece araç hareket halinde iken N konumuna almayın. Işıklarda durduğunuzda alabilirsiniz. Şu anki aracımıda bu şekilde kullanıyorum. CVT nin 160 nm torka dayandığı falan hikaye. Belki ford un focusta kullandığı model öyledir. Ancak onlarca farklı modelde farklı marada CVT şanzuman kullanılıyor. En çok kullanan Nissan, Mitsubishi, Subaru, Audi bildiğim kadarıyla. Altta bir link koydum okuyabilirsiniz , yazının bir yerinde ; Because early automotive CVTs were limited as to how much horsepower they could handle, there has been some concern about the long-term reliability of the CVT. Advanced technology has made the CVT much more robust. Nissan has more than a million CVTs in service around the world and uses them in powerful cars such as the 290 horsepower Maxima, and says their long-term reliability is comparable to conventional transmissions. Kısaca 290 bglik maxima da Nissan bu şanzımanı kullanmış ve dayanıklılığı klasik otomatikle aynı orandaymış. Nissan Maxima : Engine: Gas V6 3.5L/213 Horsepower: 290 @ 6400 Torque: 261 @ 4400 3.5L/213 http://cars.about.com/od/thingsyouneedtoknow/a/CVT.htm 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 Sanırım bu araç 4400 devirde 261 torka ulaşıyor.Dizeller düşük devirlerde max torka ulaşıyor sıkıntı bu yüzden olabilir belki ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 Hasan Kerik yazdı: Benim bildiğim ve uyguladığım sadece araç hareket halinde iken N konumuna almayın. Işıklarda durduğunuzda alabilirsiniz. Şu anki aracımıda bu şekilde kullanıyorum. Buna gerek yok çünkü, frene basınca zaten şanzıman kendisini boşa alıyor... Yorum bağlantısı
Misafir 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 audi 2007 yılında cvt de ki kayışın yerine zincir takmış, 300 tork a kadar dayanabiliyormuş, multitronic olmuş adı, hala da kullanıyor, bakınız burda çok güzel açıklamışlar. http://www.delinetciler.net/forum/merak-ettikleriniz/10821-multitronic-teknolojisi-audi.html Yorum bağlantısı
oğuz çetin 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 cvt sanzıman bır yerde durup frene bastıgınzda otamatık olarak bosa alıyor. N konumuna almanıza gerek yok yanı. bır de arkadaslar gecen hafta sanzımanın yag yag filtresını değiştiriken en ıyı sanzıman dedıklerı DSG sanzımandan bas gelemeısler tum lıftlerde bu sanzıman vardı. (7 ılerı olanı) bu bılebu kadar arızalıysa gozumuzu korkutmanın geregı yok bının gıtsın ama' oncelık ılk kalkıslarda kıbar olmak' dedı ustanın bırtanesı 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 Dsg henüz bebe. Sorunlarını sık duymaya başladık. Yorum bağlantısı
Süleyman Bayındır 9 Haziran 2013 Paylaş 9 Haziran 2013 Cumartesi aracımı otomatik şanzıman ustasına götürdüm, bilgisayardan 5 arıza buldu -Transmisyon mili, -hız sensörü vb. usta aracın soğumasını bekleyerek şanzıman kartelini açtı yağını aldı, beyni söktü. Görünüşte ve yağda bir pislik vb yoktu. Tork konvektörü denen simit şeklinde kapalı kutuyu Ankara'ya gönderiyormuş, kenarından kesilip içerisine bakılıp lazer kaynak yaparak geri gönderiyorlar dedi. Usta arızayı o gün tam olarak söylememekle beraber; 1. si tork konvertörü Ankara'da bakılacak eğer o değilse beyin vites değiştirmeye yarayan yağ basıncını kaçak dolayısıyla yapamıyor olabilir, şanzıman kayışının kenarındaki dişler tırtıklar aşınmış olabilir, şanzımanı pazartesi açıp içerisine bakacağım eğer bundada sorun yoksa en son şanzıman beynine bakacağım ki bunun için 2400 tl gibi birşey sarfetti. Sanırım bu iş 1 hafta zaman ve bakalım kaç tl alacak. Aracımdan soğumak istemiyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Haziran 2013 Paylaş 9 Haziran 2013 Cvt keyifli bir şanzıman.. inşallah soğumazsınız.. Yorum bağlantısı
Ercan Aytuğ Atalay 11 Haziran 2013 Paylaş 11 Haziran 2013 Akan Belen yazdı: Uzun beklemelerde falan nasıl olacak.Ben çok nadiren alıyordum N konumuna demek almamak lazım uzun beklemede p alın daha iyi Yorum bağlantısı
Misafir 11 Haziran 2013 Paylaş 11 Haziran 2013 oğuz çetin yazdı: cvt sanzıman bır yerde durup frene bastıgınzda otamatık olarak bosa alıyor. N konumuna almanıza gerek yok yanı. bır de arkadaslar gecen hafta sanzımanın yag yag filtresını değiştiriken en ıyı sanzıman dedıklerı DSG sanzımandan bas gelemeısler tum lıftlerde bu sanzıman vardı. (7 ılerı olanı) bu bılebu kadar arızalıysa gozumuzu korkutmanın geregı yok bının gıtsın ama' oncelık ılk kalkıslarda kıbar olmak' dedı ustanın bırtanesı şanzıman için özellikle gitiginiz yer neresidir, paylaşın, ankara daki arkadaşlar da faydalansın,cwt nin yagını bilinçli bir şekilde degiştirdiklerine göre, her türlü şanzımandan iyi anlıyorlardır. Yorum bağlantısı
oğuz çetin 11 Haziran 2013 Paylaş 11 Haziran 2013 Arkadaslar Merhaba Gittiğim yer daha once de bu forumda adı gecmıs olan Aydoğmus Sanzıman'dır Sasmazda profesyonel bır ekıp tarafından ısletılmektedir. tavsıye ederım... Yorum bağlantısı
Süleyman Bayındır 11 Haziran 2013 Paylaş 11 Haziran 2013 Aracımın Ankara'ya giden Tork Konvertöründen haber geldi, içerisinde büyük sorunlar oluşmuş dedi usta 1900 tl sıfırı, Ankara'da çıkma 700 tl varmış ama içi nasıl bilinmez dedi kendi konvertörümün sıfır gibi yapılması 750 tl tutarmış. Ustaya mevcut yapılsın dedim 1 yılda o parçaya garanti veriyorlarmış. Şanzımanın içerisini açıp açmadığı sordum konvertörden haber beklediğini sorun onda olunca açmadan montaj yapıp deneyeceğini söyledi, Aynı anda konvertör içi arızalanınca şanzımanın içerisinde de sorun varsa dedim - bir kısmı görünüyormuş içerisi temiz kayış dişleri iyi durumda sökmeye gerek yok montajdan sonra denemelerde sorun yaşarsam maalesef şanzıman beynine yöneleceğim dedi. 1 Yorum bağlantısı
oğuz çetin 11 Haziran 2013 Paylaş 11 Haziran 2013 Hocam mumkun oldugunca az kurcalattır cunku bu deneme yanılma durumuna gelecek bır durum deği o bu su derken malıyet cok yuksek meblaglara ulasabılır.. Yorum bağlantısı
Çetin Turhan 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 gürler oto sedat usta forumda sizin adınızı duydum ve sorunumu yazıyorum.ford focus 2007 hb tdci otomatik bir buçuk aydır ikinci el olarak aldım.oturduğum yere yakın bir yerde triger le ilgili birkaç şey,normal bakım ve değişmesi gereken birkaç işlem daha yapıldı.ellerindeki bilgisayar sistemi arızaları sıfırlayıp tekrar kontrol ettiğinde arıza tesbit.edilemedi.ondan sonra bir hafta kullandım ama sonra arabayı çalıştırdım motor işareti olan arıza simgesi kapatıp biraz bekledim tekrar çalıştırdım yine arıza sembolü.bakımını yaptığım yere tekrar götürdüm.bilgisayarda arıza sil ip tekrar arıza gözükmüyor.ustanın dediği ise bu şanzuman dan oluyor dedi. bir yeri aradı ve bana otomatik şanzımandan anlayan bir yere baktır,dedi.internette sizin firmanın adını duyunca da yazmak istedim.ne olabilir ,size yakınım gelebilirim ne yapmam gerekiyor,selamlar Yorum bağlantısı
Mert Ender 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 2014 yılının CVT arıza entrysini giriyorum Sorunsuz kullandığımız, vaktiyle sıfır aldığımız 2007 dizel CVT Focus'umuz, sonunda 110.000 civarında kaçınılmazla buluştu. CVT arızası nedeniyle babam yolda kaldı ve çekiciyle Otokoç'a götürmek zorunda kaldı. 15 gün kalabileceği söylenmiş, arıza detaylarını henüz bilmiyoruz, maliyetini ve ne çözüm getireceklerini de. Bu aile arabamız ve tamir olsa bile içimize sinmeyeceğinden yeni bir araba alınması gerekecek ve aile bütçesi sarsılacak. Gerçekten hazırlıksız yakalandık. Severek kullanılıyordu ve çok memnunduk. Gelişmeleri yazarım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 geçmiş olsun yardımı dokunacaksa haber verin. özelikle şanzıman gövdesinde bilya yatağında aşınma varsa Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Mert Ender yazdı: 2014 yılının CVT arıza entrysini giriyorum Sorunsuz kullandığımız, vaktiyle sıfır aldığımız 2007 dizel CVT Focus'umuz, sonunda 110.000 civarında kaçınılmazla buluştu. CVT arızası nedeniyle babam yolda kaldı ve çekiciyle Otokoç'a götürmek zorunda kaldı. 15 gün kalabileceği söylenmiş, arıza detaylarını henüz bilmiyoruz, maliyetini ve ne çözüm getireceklerini de. Bu aile arabamız ve tamir olsa bile içimize sinmeyeceğinden yeni bir araba alınması gerekecek ve aile bütçesi sarsılacak. Gerçekten hazırlıksız yakalandık. Severek kullanılıyordu ve çok memnunduk. Gelişmeleri yazarım. Otosan garantiden yaptırmaz ise muhtemelen değişim diyecek. İyi bi masraf var yine işin ucunda gibi... Yorum bağlantısı
Mert Ender 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Çağlar Bayur yazdı: geçmiş olsun yardımı dokunacaksa haber verin. özelikle şanzıman gövdesinde bilya yatağında aşınma varsa Sağolun, katlanamayacağımız bir durum çıkarsa zaten Osman Usta'lara geleceğiz. Siz de oradaysanız çok memnun oluruz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 yaptırdıktan sonra satacaksanız ayrı bir B planı da yapın derim Yorum bağlantısı
Mert Ender 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Sani Gerşon yazdı: Otosan garantiden yaptırmaz ise muhtemelen değişim diyecek. İyi bi masraf var yine işin ucunda gibi... Forumda hep bu arıza ile yazılanları okudum. Belli ölçüde karşılamaları gerekir öğrendiklerimden. Ama Otosan bu, ayak direyebilir tabii. Çağlar Bayur yazdı: yaptırdıktan sonra satacaksanız ayrı bir B planı da yapın derim Çağlar bey, muhtemelen satarız. Ama yenilemek de masraflı. Annemle kullanıyorlar, araba ihtiyaç. Sorunlu CVT'li Focus'a fiyat ne istenir, ne verilir, onu da bilmiyorum. Almak isteyen olur mu, emin de değilim. Bu arıza dışında çok iyi baktık, sigara içilmedi, turbo sorunu vs. olmadı. (O da şanzımandan sonra olurmuş. Şeytan kulağına kurşun...) 1 Yorum bağlantısı
Emre Alliş 1 Kasım 2014 Paylaş 1 Kasım 2014 Yine geldik başladığımız yere Ağlanacak halime gülüyorum artık, forumda daha önce yazdık çizdik,82bin km de sonra 104 binde revizyon gören şanzuman 2 ayı aşkındır ford servisinde yatıyor değişim kararı çıktı sözde ama hala ses seda yok, 3.arızadan mı olsa gerek değişim yoksa 2yıllık revizyon garantisinden mi bilmiyorum ama değişim kararı verildi dedi servis. bu arada değişim kararı çıkar çıkmaz ikame araç verdiler o yönden memnun kaldım. Şimdi sizin görüş ve önerilerinize başvrmak istedim. 14/08/2014 te servise girdi bu zamana kadar hala şanzumanın gelmesi bekleniyormuş, daha ne kadar bekleyeceğimi kimse bilmiyor. Ford müşteri hizmetlerini aradım 10 gündür cevap verecekler yine ses yok. dünyanın öbür ucunda olsa 75 günde gelirdi sanırım. Şikayet var gibi sitelerde okudum 6 aydır bekleyenler varmış.Aynı serviste benden 1 ay önce veren adamda bekliyormuş... Yorum bağlantısı
Recommended Posts