Hasan Kerik 7 Aralık 2010 Paylaş 7 Aralık 2010 Selamlar, Öncelikle çok sorunlu(!) olduğu, tamirinin çok pahalı olduğu ve ustasının pek olmadığı dilden dile efsane şeklinde dolaşan ancak koca forumda şukadara , şurada , şukadar sürede tamirettirdim diyen bi mesaj bulamadığım CVT şanzımanım hakkında yazıyorum. Dolayısıyla bir boşluğu doldurayım dedim. Şanzımanı bozdum tamir ettirdim , sırf siteye hizmet için 2006 model Focus II TDCI GHIA CVT otomatik şanzımanlı aracım var. Yaklaşık 3 ay kadar önce motor tarafından devirle orantılı olarak sıklığı artan tık-tık seklinde sürekli devam eden bir ses başladı. Park halindeyken de(P durumu) motor rolantide çalışırken bu sesi duymaya devam ediyordum. Motorla alakalı bir problem olduğu düşündüm. Sonradan Liderler servisinde Osman ustaya gösterdim. Problemin şanzımandan kaynaklı olduğunu söyledi ve şanzıman ustası arayışım başladı. Eresinlerden telefon yoluyla yaklaşım 4000-5000 tl civarında masraf çıkacağına dair bilgi aldım. Üstüne gene bir tanıdığımızın arkadaşına gösterdik oda yaklaşık 3000 ile 5000 TL civarı masraf çıkacağını söyledi. Ancak netten okuduklarımdan dolayı herkese bu şanzımanın teslim edilmemesi gerektiği ni düşünerek yine FORDCLUBTR üyelerine danışmayı uygun gördüm. Sağolsunlar Çağlar Bey (Bayur) ve Salim Bey (İmamoğlu) Gürler otomobili tavsiye ettiler. Bende Gürler otomotivden Sedat Bey ile telefonda konuşarak zaman belirledim ve tamirhanelerine gittim. Şanzıman hakkında genel olarak bilgi verdikten ve kontrolleri yaptıktan sonra sesin kesinlikle şanzımandan geldiğini ve hangi parçaların sorunlu olduğu görmeleri gerektiğini bildirdiler. Zaten kimse tam hasarı açmadan bilemiyor. Ona göre de masrafın çıkacağını söylediler. Sedat ve Serkan Bey konuştuğunuzda anlayacaksınız , çok güvenilebilecek türde insanlar. Zaten iş tecrübeleride çok fazla . Serkan Bey bu güne kadar elinden geçen otomatik şanzımanlardan ve çalıştığı yerlerden bahsedince zaten doğru yerde olduğuma inandım ve kendilerine otomobili teslim ettim. Şanzımanı 3 gün içerisinde dağıtıp parçaları değiştirip toplayıp testleri tamamladılar ve teslim ettiler. Sadece şanzıman 2800 TL tuttu. Aslında Prizdirek parçası aşınmamış olsa yaklaşık 1000 tl daha ucuza mal olacaktı. Dolayısıyla ses duymaya başladığınızda CVT şanzımanı hemen elden geçirtirseniz tamir masrafı ciddi oranda düşebiliyor. Benim şanzımanımda 0(sıfır) orjinal parçalar kullandılar. Kullandıkları parçaları yurtdışında buldukları bir firmadan kendileri getirtiyorlar. Fazla parça getirdiklerinde otosanda dahil bazı firmalara satabiliyorlar. Ancak çoğunlukla kendileri kullanmayı tercih ediyorlar. Şansıma bendeki arızalı parçaların tümünün orjinal sıfır parçaları ellerinde vardı. Şanzımanı açtıklarında sizi çağırıp tüm parçaları gösteriyorlar ve değişmesi gerekenler hakkında ve yapılacaklar hakkında sıkılmadan tüm sorularınıza yanıt veriyor uzun uzun anlatıyorlar. Serkan usta zaten borusanda , mercedes gibi firmalardada uzun süre çalışmış, Sedat ustada uzun yıllar Ford otosanda çalışmış ve sonra kendi işimiz olsun anlayışıyla kendi tamirhaneleri açmışlar. Benden önceki hafta ve sonraki hafta , Audi a3 , bmw 318(yanılmıyorsam) , renault clio gibi aklımda kalmayan birkaç aracında otomatik şanzumanlarını yapmışlar. Atölyede yapılmak üzere bir CVT şanzıman daha gelmişti ellerine. Birde focus manuel şanzıman da vardı. Her türlü otomatik şanzımanı tamir ediyorlar ayrıca araçla ilgili tüm diğer bakımtamir onarım işlerinide samimi hoşsohbet bir ortamda yapıyorlar. Sırf muhabbet ve çay içmeye bile gidilir. Bu priz direk denilen parça , pahalı bir parça , CVT nin tüm devir ölçümleri ayarları bu parça ile okunarak beyne gönderiliyormuş. Milin alt tarafındaki kısımda flash patlayan kısım biraz sağında ve solunda hasar görmüş olan kısımlar var. Bu bilye yine priz direk üzerinde takılı olan aşınması yine çok bariz gözle görülebilen bir parça Bu bilyede gördüğünüz gibi tamamen dağılmış bir bilya Bu kabloda aşınmış, herhangi bir kopukluğu yok ancak bu kablo şanzımanın içinde. Yani bu aşınma devam ederde bu kablo koparsa yine şanzıman indirilmek zorunda. Dolayısıyla değiştirmek daha sağlıklı. Bunlar benim şanzımanımda değişen arızalı olan tüm parçalar. Bu tamir için gelen diğer CVT şanzıman. CVT şanzıman beyni. Oldukça pahalı bir parça. ne olduğunu hatırlamıyorum CVT şanzımanın içi. Soldaki kısım diferansiyel, sağdaki kısım cvt kısmı priz direk parçası bunun üzerinde , üstteki kısım ile alttan görülen çok enteresan bir dişli kayış ile birbirine bağlı. Sağ taraftaki kablo benimkinde değişen kablo. Soldaki Sedat usta, sağdaki Serkan Usta. CVT şanzımanın ATF denilen özel yağı. Ustalar bu yağın 40-45 bin civarında değişmesi gerektiğini söylüyorlar. Eğer düzenli değiştirilirse ve üretim hatası yoksa bu şanzımanın 200-250 bin sorunsuz gideceğini söylediler. CVT şanzımanın gördükleri şanzımanlar arasında en güzel şanzıman olduğunu Serkan usta vurgulayarak belirtiyor. Efsaneleşmiş CVT şanzıman sorununun %15 olduğunu , bu oranın yüksek olduğunu ancak sonuçta %85 ininde sorunsuz yürüdüğünü söyledi. Benimde şanzımanımda zift gibi bir yağ çıkmış. Muhtemelen düzenli yağ değiştirseydim bu problem hiç başıma gelmeyecekti. Ayrıca 165000 km de aracımın şanzımanı ilk defa sökülüp tamir edildi. Sıfır parçalar kullanıldı ve gerçekten işinin ehli ustalar yaptılar dolayısıyla bundan sonra bakımını aksatmayarak uzun yıllar CVT zevkini yaşamaya devam edeceğimi umuyorum. İletişim bilgileri : Gürler Otomotiv Denizköşkler mah.Kına sok. No:5 Avcılar 0212 509 68 70 Sedat usta : 0533 312 97 94 Serkan Usta : 0532 457 46 27 Selamlar , saygılar. 2 Yorum bağlantısı
Hasan Kerik 7 Aralık 2010 Yazar Paylaş 7 Aralık 2010 Hakan Gürsoy yazdı: 165bin km çok iyi rakam. Zaten klasik otomatikler de bu km'lerde revizyona girer. Artık gönül rahatlığı ile kullanırsınız. Evet bencede , işin kötü yanı bakımını aksatmasam muhtemelen bu sorunuda yaşamayacaktım belkide 200.000 üstünde böyle bir onarıma ihtiyaç duyacaktı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Aralık 2010 Paylaş 7 Aralık 2010 Hasan Bey, geçmiş olsun.. ve kutluyorum.. Faydalı bir konu olmuş. Herford'da tamir edebildiklerini söylemişlerdi bana.. Yorum bağlantısı
Hasan Kerik 7 Aralık 2010 Yazar Paylaş 7 Aralık 2010 Mehmet Özyürek yazdı: Hasan Bey, geçmiş olsun.. ve kutluyorum.. Faydalı bir konu olmuş. Herford'da tamir edebildiklerini söylemişlerdi bana.. Teşekkür ederim Mehmet Bey, elimden geldiğince resimli ve ayrıntılı anlatmaya çalıştım, bir kişinin bile işine yarasa kardır Yorum bağlantısı
Misafir 7 Aralık 2010 Paylaş 7 Aralık 2010 geçmiş olsun ve iyi günlerde kullanın. paylaşımınız çok faydalı oldu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2010 Paylaş 7 Aralık 2010 Geçmiş olsun, Gürler Oto nun referansları oldukça iyi, Ford zamanında sahip çıksaydı, mekaniğin her türlü çözümü olur, önemli olan doğru muhatabı bulabilmek. Başka yerlere kurcalatmadan götürmeniz çok iyi olmuş. Bu konu Bilgi kutu luk. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Aralık 2010 Paylaş 7 Aralık 2010 çok güzel paylaşım olmuş saolun, güle güle kullanın sorunsuz şekilde, kısa zaman sonra benimde kapıyı çalacak bu şanzıman, malum 250 bin oldu daha hiç açılmadı, eli kulagındadır. Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 7 Aralık 2010 Paylaş 7 Aralık 2010 Konuyu bekliyordum açıkcası, güle güle kullanın inşaallah sorunsuz ve keyifle kullanırsınız. Bu arada otomatik şanzıman yağı değişir mi konusuna da açıklık getiriyor yazdıklarınız. Sanırım Ford'un orijinal yağı kullanılmış, net olarak bunu da belirtirseniz daha aydınlatıcı olur, diğer markaların da ATF yağı mevcut ve pek tavsiye edilmiyor. Selamlar Yorum bağlantısı
Misafir 8 Aralık 2010 Paylaş 8 Aralık 2010 hasan beye çok teşekkür ederiz.ufak bir bilgi yanlışlığı olmuştur.biz otosan ve diğer şirketlere herhangi bir parça temininde bulunmuyoruz.sadece kendimiz için temin etmekteyiz.bilgilerinize arz ederiz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Aralık 2010 Paylaş 8 Aralık 2010 İyi yapıyorsunuz, Orosan başının çaresine baksın. Yorum bağlantısı
Hasan Kerik 9 Aralık 2010 Yazar Paylaş 9 Aralık 2010 @ Sedat Bey , Benim aklımda yanlış kalmış herhalde kusura bakma, bizden parça istiyorlar demiştiniz gibi hatırlıyorum ama sanırım yanlış anlamışım. Neyse @ Oktay Bey, Teşekkürler. @ Süleyman Bey, inşallah uzun süre daha sorun yaşamazsınız. @ Ayhan Bey , kullanılan yağ otosanın önerdiği orjinal ATF yağı. 40-45 bin kmlerde değişmesi gerekiyor. Tam otomatik şanzımanlar için farklı ve daha uzun ömürlü yağlar varmış sanırım ama kulaktan duyma bir bilgi. Yanlış yönlendirmiş olmayayım. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 10 Aralık 2010 Paylaş 10 Aralık 2010 Ustalarımız yine işçiliklerini konuşturmuşlar. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 14 Aralık 2010 Paylaş 14 Aralık 2010 Ben de 150 bin km ye yaklaştım. Hiç şanzımanyağı değiştirmedim. Her hangi bir sorun yok Yorum bağlantısı
Mustafa Akdeniz 14 Aralık 2010 Paylaş 14 Aralık 2010 Focusun bu model ve vıtes kombınasyonunda merak ettıgım bırsey vardır.Sanzuman için sorunlu deniliyor genelde peki uygun fıyatlı bır dızel alınıp burdakı gıbı sanzuman tamır ettırıldıgınde evladıyelık kullanılamaz mı ? Yorum bağlantısı
Misafir 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 Özgür Karaçaylı yazdı: Focusun bu model ve vıtes kombınasyonunda merak ettıgım bırsey vardır.Sanzuman için sorunlu deniliyor genelde peki uygun fıyatlı bır dızel alınıp burdakı gıbı sanzuman tamır ettırıldıgınde evladıyelık kullanılamaz mı ? o sizin kullanmanıza ve şansınıza bağlı Yorum bağlantısı
Arda Merve 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 bu cvt şanzıman kayışlı olan değil mi :lol2: Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 Arda Merve yazdı: bu cvt şanzıman kayışlı olan değil mi :lol: Evet kayışlı da denebilir ama metal kayışlı... Ben yazmadım ama ekleyeyim benim arızada ilk olarak valf gövdesi değişti daha sonra da tork konvertör... Valf gövdesinde sadece yağ ve işçilik ödedim 125tl civarındaydı. Tork konvertörde ise ücret ödemedim tamamını garantiye soktular. Beni tanıyanlar bilir oldukça dokunaklı bir mail yazmıştım, farkında olmadan ortalık karışmış. Aslında çok keyifli kullanımı olan bir şanzıman tipidir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 Rıdvan Ergün yazdı: Ben de 150 bin km ye yaklaştım. Hiç şanzımanyağı değiştirmedim. Her hangi bir sorun yok Ya da var daha görünür hale gelmedi :lol: Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 Otomatik araba baktığımız şu zamanda ford'a uzak kalma nedenimiz bu Cvt şanzımandır. herkes çok sorunlu olduğunu söylüyor. Benzinli modeldekiler sanırım cvt değil ama dizellerin hepsi cvt sanırım. Bana öyle birşey söyleyin ki focus'u listenin başına alıyım Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 Yiğitcan Coşar yazdı: Otomatik araba baktığımız şu zamanda ford'a uzak kalma nedenimiz bu Cvt şanzımandır. herkes çok sorunlu olduğunu söylüyor. Benzinli modeldekiler sanırım cvt değil ama dizellerin hepsi cvt sanırım. Bana öyle birşey söyleyin ki focus'u listenin başına alıyım Kısmet :lol2: Dizel mondeolar cvt değil Yorum bağlantısı
Hasan Kerik 22 Şubat 2011 Yazar Paylaş 22 Şubat 2011 Yiğitcan Coşar yazdı: Otomatik araba baktığımız şu zamanda ford'a uzak kalma nedenimiz bu Cvt şanzımandır. herkes çok sorunlu olduğunu söylüyor. Benzinli modeldekiler sanırım cvt değil ama dizellerin hepsi cvt sanırım. Bana öyle birşey söyleyin ki focus'u listenin başına alıyım Biraz geç cevap veriyorum ama kusura bakmayın artık. Sadece sunu söyleyebilirim bir kez CVT kullanın sonra zaten siz alırsınız listenin başına. Kimsenin bir şey söylemesine gerek kalmaz Selamlar. 1 Yorum bağlantısı
Halis Parlak 30 Ekim 2011 Paylaş 30 Ekim 2011 CVT şanzıman,devamlı olarak manuel modda kullanılsa da arıza çaıkartır mı? ayrıca 10 yıl garantisi var mış bu şanzımanın doğru mudur? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ekim 2011 Paylaş 30 Ekim 2011 10 yıl değil, km sınırlı +3 yıldı galiba + tüm bakımlar yetkili serviste yapılmış olma şartı da aranıyordu.... Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 31 Ekim 2011 Paylaş 31 Ekim 2011 (düzenlendi) Halis Parlak yazdı: CVT şanzıman,devamlı olarak manuel modda kullanılsa da arıza çaıkartır mı?ayrıca 10 yıl garantisi var mış bu şanzımanın doğru mudur? 2005 yılı ve sonrasındaki araçlar için Otosan 10 yıl iyiniyet garantisi koydu.Elimizde herhangi bir belge yok.Ama bendeniz garanti bitince özel servise gitmeye başladığımdan Çağlar Bey'inde dediği şekilde iyiniyet garantiside sanırım kaybolmuştur.2.el alacağınız bir araç için bence garanti olayını düşünmeyin derim. Devamlı manuelde kullanmak diye bir olay yok.Otomatikte debriyaj yokki manuel olsun.Şanzıman doğuştan otomatik zaten.O kısmı otomatik araba alıpta arada bir düz vites zevkini tatmin etmek için şanzımandaki beynin kararlarına + yada - ile mudahele etmek için yapılmış bir zevk unsuru.Ama onunda bir sınırı var zorlarsanız şanzıman yine müdahele ederek kendi programını uyguluyor. Siz bu araçtan almaya niyetlisiniz ama haklı olarakta çekiniyorsunuz.Bence temiz olanı bulmamanız için bir sebeb yok.Bulduğunuzdada ben sizin yerinizde olsam önce sanayiye Osman-Fatih ikilisine mekanik için sonra Çağlar Bey'e kaporta için Bu arkadaşlar onay verirse son olarakta avcılara şanzuman için giderim.Gerisi Allah ' a kalmış. Arayan derviş muradına erermiş 31 Ekim 2011 tarihinde M.Fatih Y tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 Bunu cvt için mi yazmıştı, asm için mi? Asm gibi hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts