İçeriğe Yönlendir

Focus İçin En İyi Lpg Ayarını Yazıyorum!


Eyüp Döngel

Recommended Posts

Onur Efe
Sürüş halinde 2 kez ayar yaptırdım, gerçekten mükemmel oluyor. Bu şekildeki ayara her lpg'cide yanaşmıyor.

Saadettin Bey

bende de focus 1 var 2004 model atiker sıralı sistem takılı.

Yaklaşık 11.000 km devirdim 6 7 defa ayar yaptılar ancak 11.000 km boyunca topladığım verilere bağlı olarak LPG tüketimlerim

Sabah erken saatler kısa mesafe şehir içi 11.96 LT/100 km

uzun mesaeli fazla trafiksiz yer yer sabit hızlı karışık 10.36 lt / 100 km

Şehirler arası 100 110 km/saat 8.7 Lt/100 km

Performansta fazla sıkıntuı yok ancak farlar ve klima açıkken devirde düşmeler oluyor Bunun dışında normal.

Sizce bu değerler normal mi? Yoksa ayar işine de el atmamız mı lazım.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel

Bir aracın teknik verilerine motor performansına uygun regülatör gaz basıncı ve enjektörün lpg yi püskürtme süresi ve miktarı iyi ayarlanmazsa rölantide dalgalanmalar olur elektrik çeken sistemler açıldığındada rölanti bozulur. 1.6 motorlarda gaz basıncını 95 veya 100 bara ayarlamalısınız. programda enjektör test menüsüne giriniz örneğin benzin enjektörleri 2.50 gösteriyorsa lpg enjektörleri en az 4.50 ms ayarlanmalıdır. Aracım biraz performanslı olsun çekiş artsın yakıt önemli değil diyosan aradaki değeri maksimum 3 rakam artır örneğin benzinde 2.0 ise lpg de 5.0 ayarla. arıza lambam yanmasın araç az yaksın ve değerler benzinle hemen hemen aynı olsun diyorsan değeri örneğin benzinde 2.0 ise lpg de 4.0 ayarlamak yeterlidir.

LPG ayarı karışık gibi gözüksede çok basit aslında asıl önemli olan değerler yukarıdaki değerlerdir regülatör gaz basıncını ve lpg enjektör püskürtme ve zamanlama ayarını yukarıdaki gibi yapıp aracın motoru sıcakken ve direksiyon düz pozisyonda klima kapalı vs. tüm elektirik çeken sistemler kapalı şekilde kalibrasyonu yap ve ayarın tamamdır. ayarın en basidi ve sorunsuzu budur.

Daha ince ayar yapmak istiyorsanız yukarıdaki ayarları yaptıktan sonra araç seyir halindeyken her devirdeki gaz tepkisine yüke ve yola göre aracın map haritasının ortalama değerleri program sayesinde lpg ecusuna kaydedilir bu ayar çok tecrübe gerektirir. bence kurcalamayın.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
arkadaşlar uzun zamandır bu konuyla ilgili bilgi belge bulmayya çalışıyordum. güzel paylaşım olmuş elinize sağlık.

bahsettiğiniz parametreler atikerli focus 1 için de geçerlimidir?

Hocam sizin araç 100 beygir gücünde ve 145 nm tork sanırsam.

Her aracın motor sistemine enjektör çapına ve kullanım şekline bağlı olarak yakıt değerleri vs.vs. farklıdır. önemli olan nokta şudur. lpg ayarı yapmadan önce akü kutup başını sökün aracın ecusu fabrika değerlerine döner map haritası sıfırlanır ve hata kodları varsa silinir. kutub başını sökün ve 30 dakika bekleyip geri takın tabi teyb kodunuzu bilmiyorsanız kutup başını sökmeyin cihazla hata kodlarını sildirin. bir depo benzini lpg ile hiç kullanmadan sadece benzinle normal bir kullanımla bitirmeniz gereklidir bu kullanım sırasında aracın benzinli sistemi ve program değerleri normale dönecektir. Bu kullanımda benzin enjektörlerinin temizlenmesi açısından kaliteli bir enjektör temizleyici kullanmanız faydanızadır.

Benzin bitince kalibrasyona başlayabilirsiniz. Kalibrasyondaki en enömli 2 husus:

1: Regülatör gaz basıncının iyi ayarlanması

2: lpg enjektörlerinin ayarının iyi yapılması

Aracınızın regülatör gaz basıncını 0.95 yapın ve rölantideyken direksiyon düz pozisyonda elektrik sistemleri tamamı kapalı iken otomatik kalibrasyon yapın bu kalibrasyon sırasında zaten lpg enjektörleri otomatik olarak benzin enjektörlerinin sistemine göre kendini ayarlayacaktır. Yinede enjektör test münüsünden değerler kontrol edilebilir örneğin benzinde 2.00 ise lpg de 4.00 olmalıdır püskürtme ve ms değerleri.

Kalibrasyon bittikten sonra boş yola çık bi sefere mahsus olmak üzre 1. veya 2. viteste dibo yap yüksek devirde lpg den benzine geçerse veya rölantide dalgalanma olursa veya benzinden gaza geçerken sarsıntı vuruntu olursa tekrardan regülatör gaz basıncını 1.00 yap ve tekrardan dediğim gibi kalibrasyon yap tamamdır.

Bi diğer ayar seyir halinde yapılan ayardır ama onu sen yapamazsın hiç uğraşma ecuyu bozabilirsin.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
teşekürler cevap için. ayrıca elimde çoğu sistemin yazılımı var isteyen olursa gönderirim. daha detaylı sorularla geleceğim.

Ayarı kendinizmi yapacaksınız hocam eğer sorun çıkarsa linke yazın yardımcı olmaya çalışırım.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
(düzenlendi)
evet kendim yapıyorum. otomatik kalibrasyon yapınca basınç 1.02 ye ayarlanıyordu kendi kendine. basıncı 0,95 yaptım sonra otomatik kalibrasyon yaptım 75-100 km sonra arıza lambası yaktı. şimdi söndürdüm onu. yeni kalibrasyon yaptım. basınç 1.03 oldu bu sefer ellmedim hiç. zaten çekişten düşmüştü araba. içi dolu sürünce anladım. enjektör parametreleriyle hiç oynamıyorum bu arada çünkü anlamıyorum. ama anlamak istiyorum. atiker hakkında nette hiç bilgi yok. kullandığım sürüm 1.3.2.0.

2009 16i confort var lovato easy fast plus marka sistem takılı gaz basıncımı 95 gösteriyor.

Hocam öncelikle arıza lambası enjeksiyon sürelerinden dolayı veya mapta ki düzensizlikten dolayı yanmıştır 0.95 bara ayarladığında yüksek devirlerde gazdan benzine geçmiyorsa basınç iyidir 1.6 motorların genelinde basınç 95 ile 105 arasındadır zaten çok kısarsan çekişten düşer çok açarsan motora zarar verir ve çok yakar... Sık sık kalibrasyon yapmak iyi değildir her kalibrasyonda değerler otomotik olarak program tarafından verildiği için her ayarda program motor ısısına ve kullanılan yakıtın kalitesine hava filitresinin bujilerin durumuna göre farklı değerler verir.. Lpg ilk takıldığında yapılan ayar en iyi ayardır çünkü araç tüm değerleri benzine göre oturtmuştur ve ilk kalibrasyonda benzine en yakın değerler yüklenir ve birazda ince ayarla herşey tamam. Eğer ilk ayardan sonra sık sık kalibre yaparsan her kalibrede program ayarı değiştirecektir o yüzden araca bi müddet benzinde binim ondan sora ayar yapın ve o ayarı hiç kurcalamayın..

Ben sizin için buraya daha farklı bilgiler koyacağım.

tarihinde Ey tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel

Kalibrasyon Ayarları; araçtan araca, programdan programa degişim gösterir bu sebepten dolayı kimse tüm araçlarda ayarlar budur deyip çıkmak yanlış olur. Ancak kısıtlı da olsa bağzı ayarlar her araçta benzerdir o yüzden deneyim ve tecrübelerimi burada forum arkadaşlarımla paylaşmak istedim.

1- Enjektörlerin ms. Ayarı ve montaj: Buna baglı nozul ölçüleri arac benzin ile çalışırken farzı misal enj. milisaniyeleri 3,2 ms. gösteriyorsa gaza geçtigindede 3,2 ms. yeye çok yakın olmalı en fazla +-%10yada15 bunun dışındaki degerler nozulların istenilen çapta olmadıgını gösterir.

Örnek: benzin ms.3,2 gaz ms.4,5 bu deger nozulun olması gereken çaptan küçük oldugunu gösterir benzin ms.3,2 gaz ms.2,5 buda nozulların olması gereken çaptan büyük oldugunu gösterir .(nozul nedir. gaz sisteminde aracın emme manifoltuna takılan içinde belli çapta delik bulunan metalden imal edilmiş vidalı boru parçası) Diğer bir ayrıntı bu vidalı boru ile lpg enjektörleri arasındaki hortumun uzunluğu 10 cm’den fazla olmamalıdır ve manifoldun silindire en yakın ve en doğru açıdan delinmesi gereklidir. Lpg regülatörü ile lpg filitresi ve lpg enjektörleri arasındaki mesafa birbirine mümkün olduğu kadar yakın olmalı ve bağlantıda kullanılan hortum takılan kitin orijinal hortumu olmalıdır. Regülatör ve filitre montaj yapılırken enjektörlerin üst hizasında olmalıdır, enjektör hizasının alt kısmına montajı yapılmamalıdır.

2- Regülatör ısı ve basınç ayarı: İdeal ayar 35 ila 40 dır. bunu dışındaki ayarlar sizi sadece sorunlara davet eder. Şayet bulunduğunuz yer çok soğuk iklime sahipse 30 dereceye çekilebilir; ama bu değerin altına inilmemelidir, çünkü lpg 28 derecede sıvı hale geçer.

Örnek:Araç bir an önce gaza geçsin diye 20 dereceye ayarlarlar bu regülatörün likit halden gaz haline dönüşünde yetersizlik gösterir ve araca olması gerekenden fazla gaz gider buda zaman içinde size sorun olarak geri döner) Diğer bir hususta lpg ecusundan regülatör gaz basınç ayarını aracımızın motor sistemine göre ayarlamaktır bu değer her araçta aynı olmaz aracın motor silindir büyüklüğüne ve motorun bakımına göre otomotik kalibrasyonda ve her programda farklılık gösterecektir.

3- Harita okuma (MAP): Haritalar bir çok programda farklılık gösterir kimisi rakkamsal kimisi çizelge kimisi görsel. öncelikle haritalar ne işe yarar

harita aracın o anki yakıt performansını lpg enjektörlerinin hangi zaman ve devir aralığında nekadar lpg püskürttüğünü gösterir. burda anlatmak uzun ve kafa karıştırıcı olur en iyisi muhatabı oldugunuz programı lpg,yi taktırdıgınız yerde harita hakkında bilgi edinmeye çalışmanız doğrı olur çünkü harita (map) ayarı öncelikle iyi bir bilgi ve yüksek tecrübe gerektiren iştir yanlış bir ayarda aracınıza maliyeti yüksek sorunlar açabilirsiniz.

Verdiğim linkteki kullanma kılavuzundan belki biraz faydalanabilirsiniz. (Ecotech Seq S-01 kullanım kulavuzu)

http://www.mscsi.net/Klavuz.rar

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Eyüp Döngel
merhaba,çok faydalı bir topik olmuş,emeğinize sağlık.ben aracımı yeni aldım,henüz 200 km de.otomatik focus.alırken lpg taktırırım düşüncesiyle aldım ama şimdi ne zaman lpg taksam diye düşünüyorum.ben 1000 km yi beklemeyi düşünüyordum.sizce en erken kaç km lpg taktırmalıyım,kimileri 5-6 bin yap,kimileri ilk servise kadar(15bin) bekle diyor.her nekadar ustalık daha önemli olsa da sizce focus'a en uygun lpg kiti nedir?

En azından bi 5000 km yol yapın aracın benzinde sistemi otursun motorun parçaları biraz alışsın ondan sora taktırın.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
Kalibrasyon Ayarları; araçtan araca, programdan programa degişim gösterir bu sebepten dolayı kimse tüm araçlarda ayarlar budur deyip çıkmak yanlış olur. Ancak kısıtlı da olsa bağzı ayarlar her araçta benzerdir o yüzden deneyim ve tecrübelerimi burada forum arkadaşlarımla paylaşmak istedim.

1- Enjektörlerin ms. Ayarı ve montaj: Buna baglı nozul ölçüleri arac benzin ile çalışırken farzı misal enj. milisaniyeleri 3,2 ms. gösteriyorsa gaza geçtigindede 3,2 ms. yeye çok yakın olmalı en fazla +-%10yada15 bunun dışındaki degerler nozulların istenilen çapta olmadıgını gösterir.

Örnek: benzin ms.3,2 gaz ms.4,5 bu deger nozulun olması gereken çaptan küçük oldugunu gösterir benzin ms.3,2 gaz ms.2,5 buda nozulların olması gereken çaptan büyük oldugunu gösterir .(nozul nedir. gaz sisteminde aracın emme manifoltuna takılan içinde belli çapta delik bulunan metalden imal edilmiş vidalı boru parçası) Diğer bir ayrıntı bu vidalı boru ile lpg enjektörleri arasındaki hortumun uzunluğu 10 cm’den fazla olmamalıdır ve manifoldun silindire en yakın ve en doğru açıdan delinmesi gereklidir. Lpg regülatörü ile lpg filitresi ve lpg enjektörleri arasındaki mesafa birbirine mümkün olduğu kadar yakın olmalı ve bağlantıda kullanılan hortum takılan kitin orijinal hortumu olmalıdır. Regülatör ve filitre montaj yapılırken enjektörlerin üst hizasında olmalıdır, enjektör hizasının alt kısmına montajı yapılmamalıdır.

2- Regülatör ısı ve basınç ayarı: İdeal ayar 35 ila 40 dır. bunu dışındaki ayarlar sizi sadece sorunlara davet eder. Şayet bulunduğunuz yer çok soğuk iklime sahipse 30 dereceye çekilebilir; ama bu değerin altına inilmemelidir, çünkü lpg 28 derecede sıvı hale geçer.

Örnek:Araç bir an önce gaza geçsin diye 20 dereceye ayarlarlar bu regülatörün likit halden gaz haline dönüşünde yetersizlik gösterir ve araca olması gerekenden fazla gaz gider buda zaman içinde size sorun olarak geri döner) Diğer bir hususta lpg ecusundan regülatör gaz basınç ayarını aracımızın motor sistemine göre ayarlamaktır bu değer her araçta aynı olmaz aracın motor silindir büyüklüğüne ve motorun bakımına göre otomotik kalibrasyonda ve her programda farklılık gösterecektir.

3- Harita okuma (MAP): Haritalar bir çok programda farklılık gösterir kimisi rakkamsal kimisi çizelge kimisi görsel. öncelikle haritalar ne işe yarar

harita aracın o anki yakıt performansını lpg enjektörlerinin hangi zaman ve devir aralığında nekadar lpg püskürttüğünü gösterir. burda anlatmak uzun ve kafa karıştırıcı olur en iyisi muhatabı oldugunuz programı lpg,yi taktırdıgınız yerde harita hakkında bilgi edinmeye çalışmanız doğrı olur çünkü harita (map) ayarı öncelikle iyi bir bilgi ve yüksek tecrübe gerektiren iştir yanlış bir ayarda aracınıza maliyeti yüksek sorunlar açabilirsiniz.

Verdiğim linkteki kullanma kılavuzundan belki biraz faydalanabilirsiniz. (Ecotech Seq S-01 kullanım kulavuzu)

http://www.mscsi.net/Klavuz.rar

Arkadaşlar bir diğer konuda LPG enjektörlerinizin nozzle yani meme çaplarının motorunuzun büyüklüğü silindir çapı beygir gücü torku vs. gibi özelliklerine göre olmasıdır. Motora uygun takılmamaış lpg enjektör memesi sizi aracınızdan ve lpg kitinden soğutabilir ve lpg ecusu kolay kolay kalibrasyon tutmaz ve siz bu ayrıntıya çok dikkat edin.

1.2 motorlarda: A nozzle (meme) veya 1.3 mm meme

1.4 motorlarda: B nozzle (meme) veya 1.5 mm meme

1.6 motorlarda: B veya C nozzle- 1.6 mm ya da 1.7 mm çapta meme ( ARACIN BEYGİR GÜCÜNE GÖRE TAKILIR )

2.0 motorlarda C veya D nozzle 1.8 mm ya da 2.0 mm çapta meme ( ARACIN BEYGİR GÜCÜNE GÖRE TAKILIR )

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Özgür Bulut

iyi akşamlar bende kalibrasyonumu kendim yapmak istiyorun fakat baya bilgi eksiğim var 1.4 motor 77 beygir fiat doblo aracım var atikerin safefast yazılımı var enjektörlere 1.5 mm nozzle taktım fakat gaz enjekesiyon zamanı benzin enjeksiyon zamanın 2 katı benzin enjeksiyon süresi 2.50 ms gaz enjeksiyon süresi 5.00 lere kadar çıkıyo birde şunu sormak istiyorum. gaz bar basıncını otomatik kalibrasyon yapmadan mı yani aracı gaza alıp 0.95 yapıpta mı kalibrasyon yapacağım yada otomatik kalibrasyon yapıp gaz bar basıncını 0.95 indirip tekrar mı kalibrasyon yapacağım map1 den de ince ayar yaparak benzin enjeksiyon zamanını ayarlamaya çalışacağım. bütün ayarları yaptıktan sonra gaz enjeksiyon süresi ve benzin enjeksiyon süresini arasındaki fark kaç olmalı onu neye göre değerlendireceğim bunlar hakkında bilgi verirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
(düzenlendi)
iyi akşamlar bende kalibrasyonumu kendim yapmak istiyorun fakat baya bilgi eksiğim var 1.4 motor 77 beygir fiat doblo aracım var atikerin safefast yazılımı var enjektörlere 1.5 mm nozzle taktım fakat gaz enjekesiyon zamanı benzin enjeksiyon zamanın 2 katı benzin enjeksiyon süresi 2.50 ms gaz enjeksiyon süresi 5.00 lere kadar çıkıyo birde şunu sormak istiyorum. gaz bar basıncını otomatik kalibrasyon yapmadan mı yani aracı gaza alıp 0.95 yapıpta mı kalibrasyon yapacağım yada otomatik kalibrasyon yapıp gaz bar basıncını 0.95 indirip tekrar mı kalibrasyon yapacağım map1 den de ince ayar yaparak benzin enjeksiyon zamanını ayarlamaya çalışacağım. bütün ayarları yaptıktan sonra gaz enjeksiyon süresi ve benzin enjeksiyon süresini arasındaki fark kaç olmalı onu neye göre değerlendireceğim bunlar hakkında bilgi verirseniz sevinirim.

Benzin ve lpg arasındaki ms. değerler lpg enjeksiyonlarına takılan nozzle çapına göre değişir taktığınız nozzle normal. Büyük nozzle takarsan ms benzinle hemen hemen aynı olur küçük takarsan lpg ms değeri uzar. Aracı 1 depo benzinde kulandıktan sonra lpg progrmı ile otomotik kalibrasyon yap sora arabayı seyir halinde dene gaz yemesine bak yüksek devirlerde lpg den benzine geçiyormu ona bak ve bu değerlendirmelerce map yani haritadan tüm değerleri seç atıyorum (-5 veya +5) şeklinde değiştirerek en uygun ayarı bul ve bırak öyle kalsın. mesla herhangi bir devir aralığında 145-200 vs şeklinde ms basınç değerlerini gösterir tüm haritayı seçip (-5) yaparsan basıncı 5 değer kısar (+5) yaparsan artırır.

Bu işler çok itina ister sonuçta burası form sitesi nekadarda yazsak tam açıklayıcı olamıyoruz ayarları bilmiyorsanız iyi bir lpg ustasına ayarlatın aksi halde yanlış ayarlardan ötürü araca zarar verirsin.

Bu konuda ben sadece kendi bildiklerimi paylaştım elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım ama her araçta her lpg kitinde ayarlar aynı değil o yüzden buradaki ayarları vererek araca ayar yapmayın. İşi bilmiyorsanız yanlış ayardan dolayı hem lpg kiti hem de aracınız zarar görebilir o yüzden iyi bir ustaya götürüp ayarlatmanız yararınızadır.

tarihinde Ey tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özgür Bulut

iyi günler verdiğiniz cevap için teşekkür ederim otomatik kalibrasyon yaptıktan sonra aracın ayarlarıyla hiçbir oynama yapmadan aracı biraz kullandıktan sonra dedğiniz noktalara göre gereken oynamaları yapmam gerek birde şunu sormak istiyorum şimdiye kadar öğrendiklerime göre aracın benzinde çalışırkenki benzin enjeksiyon süresi ile gaza geçtikten sonra benzin enjeksiyon süresinin birbirine yakın olması gerektiği sölenti gerek konuştuğum ustalarca veya sizin ve benim gibi bu işe merak edip araştıran kişilerce bu benzin enjeksiyon süresini ilk otomatik kalibrayon yaptıktan sonra değilde aracı biraz kullandıktan sonra mı ayarlamam gerek bu konuda bana bilgi verir misiniz?

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel

otomotik kalibrasyondan sora işi tam bilmiyorsan hiçbir ayarla oynamayın araca zarar verirsiniz. Tam bilmiyorsanız işi iyi bilen bir ustamıza ayarlatın.

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Merhabalar,

Benim araçta 2006 montajlı BRC seq 24 var. İlginç nokta şudur: Gaz ayarları bozulunca benzin ecusu ayarı da bozuluyor, araç benzinde silkeleme yapıyor. Benzin de ayar düzeltme yolu kutup başını çıkarıp takmak, sonra araç benzinde gayet düzgün çalışıyor. LPG ye geçiş anahtarına basıp ayarsız lpgde 10 sn çalışsın benzin ayarları yine bozuluyor.

Ben bu olayı çözemedim. Benzin ecusu neden lpgnin bozuk ayarlarını taklit etsin ki?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba ;

Aracınız lpg de çalışırken benzin işletim sistemine ait tüm sensörler devrededir fakat bu sensörler aldıkları verileri lpg ecüsüne değil yine benzin ecüsüne bildirirler.Örneğin aracınız lpgde % 20 oranında fakir çalışıyor (yani gaz ayarı yanlış) bu durumda oksijen sensörünüz motordaki fakir karışımı benzin ecüsüne bildiriyor (sensör araç lpgde mi benzinde mi ? bilemez) benzin ecüsü motordaki fakir karışımı düzeltmek için araca %20 fazla benzin göndermek istiyor fakat araç lpgde olduğu için bu işlem mekanik olarak gerçekleşmiyor fakat elektronik ortamda benzin ecüsünün verilerine kaydediliyor ,motordaki yanma hala fakirde olduğu için anlık düzeltmenin yerine benzin ecüsü bunu LFT uzun hafızasına alıyor bu durumda siz aracınızı benzinde kullanmak istediğinizde LFT devreye giriyor ve aracınıza gereksiz %20 fazla benzini gönderiyor bu durumda araç benzinde fazla bir yakıt ile çalıştığı için saçmalıyor ,boğuluyor tekliyor.Durum bundan ibaret.

yapılması gereken doğru bir kalibrasyon ve yol ayarı ile aracın ihtiyaç duyduğu lpg yi motora göndermektir ,doğru bir ayar ile bu tarz sorunlar yaşamazsınız fakat ülkemizde kaç tane otogazcı doğru ayar yapmayı biliyor ???

Merhabalar,

Benim araçta 2006 montajlı BRC seq 24 var. İlginç nokta şudur: Gaz ayarları bozulunca benzin ecusu ayarı da bozuluyor, araç benzinde silkeleme yapıyor. Benzin de ayar düzeltme yolu kutup başını çıkarıp takmak, sonra araç benzinde gayet düzgün çalışıyor. LPG ye geçiş anahtarına basıp ayarsız lpgde 10 sn çalışsın benzin ayarları yine bozuluyor.

Ben bu olayı çözemedim. Benzin ecusu neden lpgnin bozuk ayarlarını taklit etsin ki?

Yorum bağlantısı
Fatih Emre
siz aracınızı benzinde kullanmak istediğinizde LFT devreye giriyor ve aracınıza gereksiz %20 fazla benzini gönderiyor bu durumda araç benzinde fazla bir yakıt ile çalıştığı için saçmalıyor ,boğuluyor tekliyor

Tamam benzin moduna geçince LFT nin hafızada önceden(lpg modunda iken) fakir karışım bilgisi kaldığı için ve bunu önlemek için aracıma fazla benzin gönderiyor araç boğuluyor. Peki akabinde oksijen sensörü aşırı zengin karışım olduğunu neden algılamıyor veya algılıyor ama LFT bunu düzeltip fakir karışım oranını neden silmiyor?

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
Tamam benzin moduna geçince LFT nin hafızada önceden(lpg modunda iken) fakir karışım bilgisi kaldığı için ve bunu önlemek için aracıma fazla benzin gönderiyor araç boğuluyor. Peki akabinde oksijen sensörü aşırı zengin karışım olduğunu neden algılamıyor veya algılıyor ama LFT bunu düzeltip fakir karışım oranını neden silmiyor?

Kardeş evvela lpg sensörlerinde sorun olup olmadığını kontrol ettir şayet sorun yoksa serviste benzin ecususna reset attır ve lpg sigortasını çıkar bir depo bitene değin benzinde kullan sonrada lpg ustana git tekrardan kalibrasyon yapsın sorun düzelecektir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba ;

Adı üstünde LFT yani LONG FUEL TRIM yani uzun yakıt döngüsü. LFT de ki değişiklikler biranda meydana gelmez, bellirli bir süre SFT deki veriler artık LFT nin belirleyicisi olur.Örneğin insan bir günde fazladan aldığı kaloriler ile şişmanlamaz ya da az aldığı için zayıflamaz belirli bir süreden sonra değişiklik meydana gelir.LFT de oksijen sensöründen aldığı verilere göre belirli bir süre sonra değişklik arzeder.Yani sizin de belirttiğiniz gibi oksijen sensörü yanlış yanmayı hemen düzeltemez LFT deki bozukluk ile düzeltme süresi aynı orandadır.Selamlar...

Tamam benzin moduna geçince LFT nin hafızada önceden(lpg modunda iken) fakir karışım bilgisi kaldığı için ve bunu önlemek için aracıma fazla benzin gönderiyor araç boğuluyor. Peki akabinde oksijen sensörü aşırı zengin karışım olduğunu neden algılamıyor veya algılıyor ama LFT bunu düzeltip fakir karışım oranını neden silmiyor?
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Yukarda anlatılanlar ayar işleminin sadece %20 dir.Bu şekilde yapılan bir ayar ortalama bir ayardır, belki tutar belki tutmaz , hata risk oranı yüksektir.

Merhaba,

Bu bahsettiğiniz ayarlar Levoto için geçerli olan optimum değerler midir? Bende Zavoli var, daha düşük gaz tüketimi için bende aynı ayarları kullanabilir miyim?

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
Merhaba,

Bu bahsettiğiniz ayarlar Levoto için geçerli olan optimum değerler midir? Bende Zavoli var, daha düşük gaz tüketimi için bende aynı ayarları kullanabilir miyim?

Benim sistem lovato easy fast plus arabada 2009 100 beygirlik focus gaz basıncım 95 ayarlı tabiki olay bununla bitmiyor harita ayarı her devirde enjeksiyon püskürtme değerleri vs. vs birçok ayarlanması gereken ayar var ayrıca ayarlar kitten kite farklılık gösterir. Tecrübeniz az ise hiç kurcalamayın arıza lambasını yakarsınız tekrardan söndürmek sorun olur ayrıca zengin fakir karışım ayarını tutturamazsanız aracınızın motoru zarar görebilir.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
Yukarda anlatılanlar ayar işleminin sadece %20 dir.Bu şekilde yapılan bir ayar ortalama bir ayardır, belki tutar belki tutmaz , hata risk oranı yüksektir.

Mehmet bey lpg ayarı hakkında birazda siz yazın meraklı arkadaşların faydalanacığını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Abdullah Barutcu

meraba bende yeni yaptırdığım ayar bilgilerini vereyim benzinden lpg ye geçişleri hiç hissetmiyorum ve arabada herhangi bi sorun yok rolanti dahil (bu arada lpg enjektörleri yeni değişti zavoli)

enjektör geçiş sıcaklığı 32 derece (kışın 40 dereceydi)

map yani harita değerleri 125 ayrıca devirlere göre ayar yaptırmadım

benzin ms 2,53 lpg ms 4,02

bunlar aklımda kalanlar yakıt ve performanstan gayet memnunum

1 litre lpg ile yaklaşık 12 km gidiyorum şehiriçi bilmiyorum normalmi?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Eyüp Döngel

Lavoto kullanıcılarına güzel bir tüyo:

Arabanızın diyelim benzin pompası bozuldu ve aracı çalıştıramıyorsunuz lpg miktar göstericisine basarak aynı anda marşa basarsanız aracınız ilk çalışmayı benzin yerine lpg ile yapacaktır.

Not: Bu durum sadece acil durum uygulamasıdır ve aynı işlemi 5 kez yapabilirsiniz 5. kezden sora özelliği programdan başa almalısınız.

Yorum bağlantısı
Hakan Özçelik

merhaba EYÜP bey

2008 yeni kasa sedan 1.6 115 ps benzinli ford focus trend sahibiyim. sıcak bir bölgede yaşıyorum (MU

Yorum bağlantısı
Semih İzgi
merhaba EYÜP bey

2008 yeni kasa sedan 1.6 115 ps benzinli ford focus trend sahibiyim. sıcak bir bölgede yaşıyorum (MU

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2008 yeni kasa sedan 1.6 115 ps benzinli ford focus trend sahibiyim. sıcak bir bölgede yaşıyorum (MU
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...