Eyüp Döngel 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 Arkadaşlar bende 2009 model 1.6i 100 beygir conford focus var . Aracımda Lovato easy fast plus lpg takılı ben dizüstüyle kendi ayarımı kendim yapıyorum ve bu araçta en iyi ayarı yapabilmek için çok tecrübe edindim hatta focusun basınç değerleri enjektör süreleri ve basıncı hakkında servisten bilgiler aldım ve çok basit bir şekilde ayarımı kendim yapıyorum. net olarak 35 lt gaz ile uzun yolda 100-120 km hız aralığında 450 km yol gidiyorum şehir içinde klima açık şekilde normal kullanımdada 35 lt gaz ile 400 km yol yaptım ve 1 yıl oldu arıza lambası rölantide bozukluk vs. vs. gibi sorunlar yaşamadım. İnternette gaz ayarı ile ilgili nette tam bilgiler bulamazsınız bulsanızda işinize yaramaz çünkü her aracın basınç değerleri ve süreleri farklıdır. Öncelikle şu lpg sorunlu bu lpg iyi gibisinden boş şeylerle uğraşmak yerine iyi bir kalibrasyonla az yakıt ve sağlıklı bir motor ve arıza ışığına elveda diyebilirsiniz. Lpg ustalarının çoğu ezbere ayar yapıyor her araca aynı ayarı yapıyorlar vs. vs. birsürü sorun çıkıyor. Herneyse konuyu uzatmadan focusunuza en iyi kalibrasyonu nasıl yapacağınızı yazıyorum. Öncelikle değerlerden başlayalım: 1.6 16v 100hp motorlar için regülatör gaz basıncını 95 bara ayarlatın. 1.6 16v 115hp motorlarda regülatör gaz basıncını 100 bara ayarlattırın lpg enjeksiyon zamanlamasını veya basıncını da her iki motor içinde 1.2 bara ayarlattırmalısınız. Ondan sora aracı 10 tl lik gaz alınve benzinde motoru ısıttıktan sonra, ısı yarıya gelsin laptopla lpg ecusuna aracınızın modeline göre yukarıda yazdığım değerleri verip motor sıcakken rölantide direksiyon düz pozisyonda elektirik çeken herşey kapalı şekilde kalibrasyonu başlatın. ve ayarınız tamamdır. Ayardan sonra lpg ecusunun önceden kaydetmiş olduğu hata kodlarınıda sildirmeyi unutmayın. Ayardan sonra aracın yakıtının azaldığını vuruntuların kaybolduğunu rölantide bukluk olmadığını ve benzinden lpg geçişlerinin hiç hissedilmediğini göreceksiniz ve arıza lambanızda şayet aracınızda başka bir sorun yoksa bidaha lpg kalibrasyon bozukluğundan dolayı birdaha yanmadığını göreceksiniz. Eğer lpg yi yeni taktıracaksanız ayarınızı yukarıda verdiğim değerlere göre yaptırın. Yok lpg niz takılalı çok olduysa benzin deposunu doldurun ve depoya bir kutuda kaliteli enjektör temizleyici dökün lpg nin sigoratasını çıkarın ve benzin bitene kadar biraz devirli şekilde kullanın benzin bitince map sensörü yani haritada benzindeki orjinal değerlerine dönecektir. lpg ustanıza gidin ve araçtaki geriye dönük tüm arıza kodlarını sildirip yazdığım değerlere göre kalibre yaptırın. Benzinden gaza geçiş sıcaklığınıda kesinlikle 30 derecenin altında ayarlatmayın. Bu konuya merakım araştırmalarım sayesinde bu ayarlara ulaştım focus için en doğru ayarları kendim buldum ve sizlerle paylaşmak istedim belki bi faydam olur. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 yüregine saglık.bende kendim yeni ugraşıyorum lpg ayarımla bu bilgiler iyi oldu.motorum farklı ama ışık tutar. Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel 6 Kasım 2010 Yazar Paylaş 6 Kasım 2010 (düzenlendi) yüregine saglık.bende kendim yeni ugraşıyorum lpg ayarımla bu bilgiler iyi oldu.motorum farklı ama ışık tutar. 2.0 Mondeolarda regülatör gaz basıncı 120 olması lazım bu değere ayarlayıp kalibre edin şayet rölantide dalgalanma vuruntu vs. gibi sorunlar olursa ve hepsinden önemlisi yüksek devirlerde gazdan benzine geçerse gaz basıncını biraz artırabilirsiniz 125 bara kadar ama 125 barı geçmeyiniz. enjeksiyon zamanlamasını basıncınıda 2.0 motorda da tam bilmiyorum ama önce 1.2 barda ayar yapın yüksek devirlerde gazdan benzine geçerse bu değeri artırabilirsiniz. Yalnız dikkat etmeniz gereken husus aracın benzin ecusunun ve map (harita) senserünün normale dönmesi için lpg sigortasını söküp benzin bitene değin sadece benzinde kullanın ve yukardaki yazdığım gibi kalibre yapın. Regülatör gaz basıncı 120 bar yeterli ondan eminim de enjeksiyon için olan değeri biraz araştırın isterseniz. Kolay gelsin. 6 Kasım 2010 tarihinde Ey tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hakkı Taşcı 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 Arkadaşlar bende 2009 model 1.6i 100 beygir conford focus var . Aracımda Lovato easy fast plus lpg takılı ben dizüstüyle kendi ayarımı kendim yapıyorum ve bu araçta en iyi ayarı yapabilmek için çok tecrübe edindim hatta focusun basınç değerleri enjektör süreleri ve basıncı hakkında servisten bilgiler aldım ve çok basit bir şekilde ayarımı kendim yapıyorum. net olarak 35 lt gaz ile uzun yolda 100-120 km hız aralığında 450 km yol gidiyorum şehir içinde klima açık şekilde normal kullanımdada 35 lt gaz ile 400 km yol yaptım ve 1 yıl oldu arıza lambası rölantide bozukluk vs. vs. gibi sorunlar yaşamadım. İnternette gaz ayarı ile ilgili nette tam bilgiler bulamazsınız bulsanızda işinize yaramaz çünkü her aracın basınç değerleri ve süreleri farklıdır. Öncelikle şu lpg sorunlu bu lpg iyi gibisinden boş şeylerle uğraşmak yerine iyi bir kalibrasyonla az yakıt ve sağlıklı bir motor ve arıza ışığına elveda diyebilirsiniz. Lpg ustalarının çoğu ezbere ayar yapıyor her araca aynı ayarı yapıyorlar vs. vs. birsürü sorun çıkıyor. Herneyse konuyu uzatmadan focusunuza en iyi kalibrasyonu nasıl yapacağınızı yazıyorum.Öncelikle değerlerden başlayalım: 1.6 16v 100hp motorlar için regülatör gaz basıncını 95 bara ayarlatın. 1.6 16v 115hp motorlarda regülatör gaz basıncını 100 bara ayarlattırın lpg enjeksiyon zamanlamasını veya basıncını da her iki motor içinde 1.2 bara ayarlattırmalısınız. Ondan sora aracı 10 tl lik gaz alınve benzinde motoru ısıttıktan sonra, ısı yarıya gelsin laptopla lpg ecusuna aracınızın modeline göre yukarıda yazdığım değerleri verip motor sıcakken rölantide direksiyon düz pozisyonda elektirik çeken herşey kapalı şekilde kalibrasyonu başlatın. ve ayarınız tamamdır. Ayardan sonra lpg ecusunun önceden kaydetmiş olduğu hata kodlarınıda sildirmeyi unutmayın. Ayardan sonra aracın yakıtının azaldığını vuruntuların kaybolduğunu rölantide bukluk olmadığını ve benzinden lpg geçişlerinin hiç hissedilmediğini göreceksiniz ve arıza lambanızda şayet aracınızda başka bir sorun yoksa bidaha lpg kalibrasyon bozukluğundan dolayı birdaha yanmadığını göreceksiniz. Eğer lpg yi yeni taktıracaksanız ayarınızı yukarıda verdiğim değerlere göre yaptırın. Yok lpg niz takılalı çok olduysa benzin deposunu doldurun ve depoya bir kutuda kaliteli enjektör temizleyici dökün lpg nin sigoratasını çıkarın ve benzin bitene kadar biraz devirli şekilde kullanın benzin bitince map sensörü yani haritada benzindeki orjinal değerlerine dönecektir. lpg ustanıza gidin ve araçtaki geriye dönük tüm arıza kodlarını sildirip yazdığım değerlere göre kalibre yaptırın. Benzinden gaza geçiş sıcaklığınıda kesinlikle 30 derecenin altında ayarlatmayın. Bu konuya merakım araştırmalarım sayesinde bu ayarlara ulaştım focus için en doğru ayarları kendim buldum ve sizlerle paylaşmak istedim belki bi faydam olur. Bu ayarları yapabilmek için herhangi bir program gerekiyormu? Yorum bağlantısı
Misafir 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 tabiki lpg kitinin orjinal yazılımına gerek var. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 Aslında sıkıştırma oranı yüksek olan motorlara gaz takılması daha iyi. Gaz benzine göre daha fazla sıkıştırma oranı istiyor. Sıkıştırma oranına müdahale edilemeyeceğine göre püskürtmede en uygun miktar ayarlanır ve benzin ile gazın tutuşma geçikmesi farkına göre püskürtme zamanı ayarlanır. Bu püskürtme zamanı iyi ayarlanmassa düşük devirde iyi tork verebilir ama yüksek devirde güçü kesilebilir yada tam tersi düşük devirde güçsüz olup yüksek devirde çok canlı olabilir. Verimli yanma ve yakıttan en iyi performansı almak için ben olsam yüksek basınc ve daha kısa püskürtme zamanına ayarlardım. Yüksek püskürtme basıncı hava ile daha iyi karışıma neden olur. ama püskürtme miktarını arttırır. Artan püskürtme mikyarınıda düşük püskürtme zamanı ile dengeleriz. Tabi bunlar motoru bilmeden yaptığım yorumlar. Motora göre özel ufak tefek değişiklikler yapılabilir. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 sizin tarif ettiğiniz şey sadece rölanti kalbirasyonu gibi geldi bana.araç sabit iken yapıaln kalibrasyon sağlıklı değil derler. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 Ben nereye gidersem gideyim atiker için araç yürür halde kalibrasyon yapmıyorlar... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 tabiki lpg kitinin orjinal yazılımına gerek var. BRC nin kini bulursam bende kendim yapacağım.VW Fabrikasyon lpg'li motorun var ama brc ye uymuyor Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 Ben nereye gidersem gideyim atiker için araç yürür halde kalibrasyon yapmıyorlar... yüklü kalbirasyon yapıyorlar genelde. motora yük bindiren tüm ekipmanı açtırıyor. ona göre bakıyor. ama en sağlıklısı araç hareket ederken. mesela sıfır arabalra montaj yapıyorladı orada yazılım üç kere gaz ver bilmem ne diyordu brc de. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 bunu Yapmak için gereken örneğin atiker multi fast yazılımını ve ara kabloyu nereden bulabiliriz Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 yüklü kalbirasyon yapıyorlar genelde. motora yük bindiren tüm ekipmanı açtırıyor. ona göre bakıyor. ama en sağlıklısı araç hareket ederken. mesela sıfır arabalra montaj yapıyorladı orada yazılım üç kere gaz ver bilmem ne diyordu brc de. Evet elektrik çeken herşeyi açıyorlar ve ara ara gaz veriyorlar...Ekran da ne derse onu yapıyorlar. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 hadi bizim motorları geçtim ti-vct lerde durduğu yerde ayarlamak daha da saçma. Bu arada lpg ile focuslarda arıza lambası yanması için kalibrasyonun aşırı saçma olması lazım. tölerans çok fazla bizim arabalarda. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 hadi bizim motorları geçtim ti-vct lerde durduğu yerde ayarlamak daha da saçma.Bu arada lpg ile focuslarda arıza lambası yanması için kalibrasyonun aşırı saçma olması lazım. tölerans çok fazla bizim arabalarda. hımmm ama söndüremiyordun bi ara Yorum bağlantısı
Misafir 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 Ben nereye gidersem gideyim atiker için araç yürür halde kalibrasyon yapmıyorlar... bazı yerler yapıyor bunu gördüm.ama brc mi hatırlamıyorum.benimlpg kitinide adamlar sadece rolantide ayar çekiyor. BRC nin kini bulursam bende kendim yapacağım.VW Fabrikasyon lpg'li motorun var ama brc ye uymuyor ben şanslıyım üretici firma açık şekilde download linki vermiş.güzelcede her şeyi anlatmış.program ucunuda ledli gösterge kablosundan alıyor.ucları bulmam zor olmadı.programda oldukca basit.anlatımıda mevcut.motor silindirine göre otomatik kendi verileri mevcut restleyince bunu yüklüyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 hımmmama söndüremiyordun bi ara bziim arabada hiç yanmadı ama bir iki arızada kalbirasyon aşırı sapmıştı. hatta patlak bobinle lpgde bir miktar gitmiştim o zman bile yanmadı bu arada ayarlarla pek oynamamak lazım Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel 7 Kasım 2010 Yazar Paylaş 7 Kasım 2010 Bu ayarları yapabilmek için herhangi bir program gerekiyormu? Evet hangi marka lpg kitini kullanıyorsanız kablosu ve programı lazım. programı internette bulabilirsiniz kabloyuda birçok siteden temin edebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel 7 Kasım 2010 Yazar Paylaş 7 Kasım 2010 sizin tarif ettiğiniz şey sadece rölanti kalbirasyonu gibi geldi bana.araç sabit iken yapıaln kalibrasyon sağlıklı değil derler. Yukarıda yazdığım basınç değerleri aracın her devir aralığında kullanacağı yakıt miktarını kurtaran normal değerdir. Basıncı fazla açarsanız motor ve katalizöre zararverirsiniz bobini yakabilirsiniz. basınç düşük olursada çekişten düşer benzin gaz geçişlerinde vuruntu olur rölanti dalgalanır arıza lambası yanar. zaten rölantide yukarıda yazdığım kalibrede lpg ecusu benzin ecusundaki verileri kpyalayıp lpg ecusuna kaydediyor yani sadece enjektör açılıp kapanma ve basıncını lpg ecusuna kaydediyor. ama bu kalibreyi yapmadan önce aracın motoruna uygun gaz basınç değerini vermeniz gerekiyor. siz sadece basıncı doğru verip rölantide dediğim gibi kalibre yaparsanız aracınız lpg'de normale en yakın modda sorunsuz çalışacaktır. Her aracın gaz basıncını çoğu usta bilmediği için rölantide kalibre yaptıktan sora aracı kullanarak kalibre yapmaya çalışır ki ortala gaz basınç değerini bulsun ve onu kaydetsin sorada map (harita) sensörü üzerinde oynamalar yapar buda çok sağlıklı değildir çok bilgi ve tecrübe isteyen bir durumdur. Zengin veya fakir karışım sonucu motora zarar verebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel 7 Kasım 2010 Yazar Paylaş 7 Kasım 2010 bunu Yapmak için gereken örneğin atiker multi fast yazılımını ve ara kabloyu nereden bulabiliriz www.atiker.com.tr linkte atikerin programı mevcut kabloyu ebaydan bulabilirsin. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 7 Kasım 2010 Paylaş 7 Kasım 2010 www.atiker.com.tr linkte atikerin programı mevcut kabloyu ebaydan bulabilirsin. teşekkür ederim. programı buldum, ara kabloyu da bulursam kendim yapacam kalibrasyonumu ama biraz daha bilgi edinmem lazım kalibrasyon detaylarıyla ilgili, kaş yapayım derken göz çıkarmayalım. Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel 8 Kasım 2010 Yazar Paylaş 8 Kasım 2010 teşekkür ederim. programı buldum, ara kabloyu da bulursam kendim yapacam kalibrasyonumu ama biraz daha bilgi edinmem lazım kalibrasyon detaylarıyla ilgili, kaş yapayım derken göz çıkarmayalım. Dediğim gibi yukarıda yazdığım açıklamaları iyice oku aynen ayarını yazdığım gibi yap kalibrasyonun çok güzel olacaktır. Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 8 Kasım 2010 Paylaş 8 Kasım 2010 Sürüş halinde 2 kez ayar yaptırdım, gerçekten mükemmel oluyor. Bu şekildeki ayara her lpg'cide yanaşmıyor. Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel 8 Kasım 2010 Yazar Paylaş 8 Kasım 2010 Sürüş halinde 2 kez ayar yaptırdım, gerçekten mükemmel oluyor. Bu şekildeki ayara her lpg'cide yanaşmıyor. Doğrudur sürüş halindeyken her devirdeki enjeksiyon ve gaz basınçlarını exze dosyasına kaydedip lpg ecusuna aktarıyor. Ama sürüş halinde ki ayarı yapan program ayrı. Nasıl denir lpg programının ek bir yaması. Ama o ayardan öncede map yani haritanın orjinal değerlerinde olması lazım buda çok tecrübe gerektiriyor. Genellikle bu ayarı her aracın motoru değişik olduğu için yapıyorlar. Her motorun enjeksiyon ve regülatör basınç değerleri farklı çünkü. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 teşekkür ederim. programı buldum, ara kabloyu da bulursam kendim yapacam kalibrasyonumu ama biraz daha bilgi edinmem lazım kalibrasyon detaylarıyla ilgili, kaş yapayım derken göz çıkarmayalım. Ne yaptın bir gelişme var mı? Bende merak saldım bu konuya Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 Nette intreface satanlar vardı. ama işin ehli olmadan kalbirasyon işine girmemek lazım diyorum buradaki ustam karbiratörlü arabalrada motor sesinden kalbirasyon yaıyor ama enjeksiyonlularda ince ayarlar var. Ki benim gördüğüm yapılan ayar benzin verisini al %10 az %10 fazla neyse o haritayı kurcala. Yorum bağlantısı
Recommended Posts