İçeriğe Yönlendir

Focus İçin En İyi Lpg Ayarını Yazıyorum!


Eyüp Döngel

Recommended Posts

Eyüp Döngel
Bence benzinden daha güvenli...

Bu konuda forumda çokça tartışma ve görsel öge bulabilirsiniz..

Mehmet abiye katılıyorum kuralına uygun kullandıktan sonra sorun çıkaracağını sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel

Lovato marka sıralı sistem lpg kiti olupta kendi ayarını kendisi yapanlara ufuk tefek bilgi:

Harita belli devirdeki benzin enjektör açılış süresinde (ms) gaz enjektörünün vereceği gaz mikatarını gösterir. Kalibrasyon, genelde araç benzinde çalışırken rölantide benzin enjektör açılış süresini kaydeder ve sonra da gaza geçip gazda çalışırken kaydedilen benzin süresinin sabit kalmasını sağlamaya çalışır (gaz süresinin değil). Sonra da rölantide elde ettiği verilere göre tüm devirlerde haritayı oluşturur. Kalibrasyondan sonra harita her zaman düzgün çıkmayabilir. Benzin sistemindeki sorunlar haritaya yansıtır ve LPG'de çalışırken daha da belirgin olabiliyor. Kalibrasyonda harita oluştuktan sonra manuel olarak benzine geçin, bir kaç kere gazlayın ve rölantinin sabitlemesini bekleyin. Sürekli olarak benzin enjektör açılış ms kontrol edin. Diyelim, rölantide 2,5ms oluyor, gaza geçin ve az bekleyin, eğer benzin ms (gaz değil!) sabit kalıyorsa, işlem tamam ve diğer devirlerdeki kontrole başlayabilirsiniz. Benzin enjektörlerinin ms'leri oynuyorsa, şöyle anlatabilirim:

1. Benzin ms düşüyorsa - GAZ fazladır, bu yüzden beyin enjeksiyon süresini kısmaya çalışır. Tüm haritayı seçin ve azar azar düşürün. Ben %1 düşürüp tekrar benzine geçip benzin enjeksiyon süresini kaydedip gaza geçip tekrar kontrol ediyorum. Süreler benzinde ve gazda aynı ise işlem tamam.

2. Benzin ms artıyorsa - GAZ azdır, aynı şekilde beyin enjeksiyon süresini arttırmaya çalışır. Tüm harita seçilir ve azar azar arttırılır. Ben %1 arttırıp tekrar benzine geçip benzin enjeksiyon süresini kaydedip gaza geçip tekrar kontrol ediyorum. Süreler benzinde ve gazda aynı ise işlem tamam.

Rölantiyi hallettik diyelim, laptopunuzu kapatın ve biraz gezin, kontrol edin. Sık sık giderken değişik devirlerde benzin/gaz geçişleri yapın, ayarlar doğru ise geçişleri hissetmemeniz lazım. Ayrıca aracın hem benzinde hem gazda aynı gitmesi lazım. Gazda araç daha atak oluyorsa, o devirdeki gaz miktarı bir az fazla olabilir. Yığılma yapıyorsa veya gitmiyorsa gaz azdır.

Değişik devirdeki ayarlar. Ben şu şekilde yapıyorum, deviri 2000'getirip (örneğin) sabitlemeye çalışıyorum, benzinde ms kaydedip gaza geçiyorum, ms aynı ise bu devirdeki harita da doğrudur. Eğer çok oynama varsa sadece 2000 devirindeki sütün seçilir ve üste açıkladığım mantıkla ayar yapılır. Daha sağlam ayar yapabilmek için laptop ile gezmeniz lazım. Bir arkadaş ile açık alanda mümkünsde rampası olan boş bir yere gidin. Arkadaş arabyı sürerken onu yönlendirin çeşitli viteslerde ve devirlerde benzin/gaz geçişleri yapıp benzin enjeksiyon sürelerini eşitlemeye çalışın.

Eğer benzinde çalışma sorununuz varsa kalibrasyon yapmamanızı tavsiye ediyorum, üreticilerin hazır verdikleri haritalar mevcut, onları kullanın. Bende ms sürekli oynadığı için (motor ısısına göre ve fanın çalışmasına göre) her kalibrasyon farklı çıkıyordu. Hazır haritayı yükleyip enjeksiyon sürelerini rölantide sıcak motora göre eşitledim tüm harita için ve çok iyi ve düzenli sonuç aldım. Artık arabanın gaza geçip geçmediğini anlayamıyorum bile.

GAZ enjeksiyon süresine gelelim - tamamen enjektör meme çapına ve seçilen enjektör ve enjeksiyon tipine bağlıdır. LOVATO enjektörleri rölantide 5ms civarında çalışır genelde, bu tavsiye edilen değer. LOVATO kullananlar, LOVATO enjektör kullanıyorsanız ve rölantide süreleriniz daha yüksek ya da düşükse enjektör meme çapı yanlış seçilmiştir. Daha hızlı çalışabilenler enjektörler de var, Matrix gibi, onlar daha düşük, benzine yakın ms değerleri ile çalışır, tabi fiyatları da daha yüksektir. Düşük gaz ms (tavsiye edilen aralığın içinde) her zaman iyidir ve bu sürenin yüksek olmaması lazım, çünkü yüksek devirlerde ve gazı köklediğiniz zaman süreler o kadar yükselebilir ki enjektör tüm gazı vermeden kapanmak zorunda kalacak, bu da aracın gitmemesine neden olur. Bunu benzin takviyesi ile halledebilirsiniz, yalnız yanlış seçilen meme çapı daha fazla benzin yakmanıza neden olur. Doğru seçilen meme ile ECU sadece extrem durumlarda benzini takviye der. Bu opsiyonu her zaman açık tutun derim. Bunu özellikle sollama yaparken fark edersiniz. Yüksek devirde gitmenize rağmen gaz süresi bitmeden enjektör kapanmak zorunda kalıyorsa araç titreme yapar, gitmez veya benzine geçip tekrar gaza geçer. Benzin takviyesi açıkken gaz süresi çok yüksek olduğunda ECU otomatik olarak bunu algılar ve gereken benzin miktarını takviye eder. Bu değer genelde rölantideki değerden bile düşük olur(2ms gibi) ve dediğim gibi sadece extrem durumlarda devreye girer. Yavaş kullananlar bu opsiyonu kapatabilir aslında, ama sıkıştığınızda ve 3500-4000 devir üstünde araç kullanmak zorunda kaldığınızda bu opsiyon araç gücünün düşmesini engeller. Ben açık bırakıyorum ve fazla benzin azalması fark etmedim.

Son olarak - Lambda sensörü(Oksijen sensörü). Lambda sensörü olan araçlarda egzozdaki oksijen mikarını ölçer. En optimal lambda değeri - 1'dir. Bu da tüm yakıtın yanması demektir. Gaz ayarını yaparken bu lambda değerini kontrol ederek gaz miktarının az veya fazla olmasını kontrol edebilirsiniz.

Lambda>1 ise - karışım fakirdir. Gaz veya benzin azdır.

Lambda<1 ise - karışım zengindir. Gaz veya benzin fazladır.

Bilgi şimdilik bu kadar. Yapacağınız tüm işlemleri kendi sorumluluğunuzdadır.

http://forum.donanimhaber.com sitesinden alıntıdır paylaşan arkadaşlara teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Hakan Özçelik
Hakan bey,o tür korkular; patlar,çatlar,aracı bozar,ayar tutmaz vb.. rivayetlerin hepsi güncel zamanda şehir efsaneleri rafında yerini almış bulunmakta.

Arz ve talep doğrultusunda LPG kitlerinin teknolojisi çok arttı. Artık arıza lambası yakan,el ile ayarlanan kitler yerine kendi beyinleri olan,aracın beyni ile iletişimde olup tüm sensörleri kullanarak ayarını kendi yapan kaliteli kitler mevcut..

Tanklara gelirsek. Kalite kontrolde 30'bara kadar dayanıklı ve 120C'De eriyen veya 27'bar'da tahliye yapan emniyet valfine sahipdirler ki: 40C'de LPG buhar basıncı 8-9 bar'ı geçmez. Bu durum açıklıyorki tanklar güvenli. :D

Günümüzde daha sahibi kullanmadan sıfır araçlara LPG takıldığını gözlerimle gördüm. Sıkıntı yok, işçiliği iyi olan bir yerden iyi bir kit taktırıp ucuz ucuz kullanın focus'unuzu

Yorum bağlantısı
Hakan Özçelik

Merhabalar

Semih bey, Mehmet bey ve Eyüp bey ilginize çok teşekkür ederim.

Biraz daha düşünüp karar vereceğim, Bacanağım bugün 2008 honda civic 1.6 benzinli aracına yetkili servisinde 1.900.TL ye yaptırmak üzere anlaşma sağlamış, markasını sormadım ama aracın garantisi bozulmayacakmış (araç 5 yıl garantili)

bizim focus tüpe uygun mudur acaba?, yetkili ford servisleri LPG önermiyor, koskocahonda kendi yetkili servisinde garantiyi bozmadan LPG sistemi takıyor...

saygılarımla

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
Merhabalar

Semih bey, Mehmet bey ve Eyüp bey ilginize çok teşekkür ederim.

Biraz daha düşünüp karar vereceğim, Bacanağım bugün 2008 honda civic 1.6 benzinli aracına yetkili servisinde 1.900.TL ye yaptırmak üzere anlaşma sağlamış, markasını sormadım ama aracın garantisi bozulmayacakmış (araç 5 yıl garantili)

bizim focus tüpe uygun mudur acaba?, yetkili ford servisleri LPG önermiyor, koskocahonda kendi yetkili servisinde garantiyi bozmadan LPG sistemi takıyor...

saygılarımla

Siz taktırmak istedikten sonra taktırabilirsiniz brc veya lovato dışında lpg taktırmayın servisle görüşülüp anlaşma yoluna gidiliyor diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Hakan Özçelik
Bence benzinden daha güvenli...

Bu konuda forumda çokça tartışma ve görsel öge bulabilirsiniz..

Mehmet bey merhabalar, Bodrumdayım aracıma LPG taktırmak istiyorum, önerebileceğiniz servis ya da forumdan arkadaş var mı?

Yorum bağlantısı
Hakan Özçelik
Siz taktırmak istedikten sonra taktırabilirsiniz brc veya lovato dışında lpg taktırmayın servisle görüşülüp anlaşma yoluna gidiliyor diye biliyorum.

EYÜP bey merhabalar nasılsınız, BODRUMDAYIM LPG TAKTIRMAK İÇİN ÖNEREBİLECE

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
EYÜP bey merhabalar nasılsınız, BODRUMDAYIM LPG TAKTIRMAK İÇİN ÖNEREBİLECE
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...