İçeriğe Yönlendir

Soğukken Aşırı Silkeleme,tekleme,ufak ç&#246züm Yokmu


Muharrem Ersin Başaran

Recommended Posts

Muharrem Ersin Başaran
evet benzin pompası arızalı. Kontağı açınca sadec 2-3 sn çalışma sesini duyarsınız,sonra duymazsınız

Benzin pompasını değiştirmek farz oldu sanırım artık.

Acaba diyorum benzin pompası az benzini kesik kesik gönderiyor buda teklemeyemi neden oluyor acaba.

Buda aklıma geliyor benim.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Dediklerinizi mutlaka yapıcam .Not ettim.

Teşekkür ederim.

Benzin Pompamda garanti arızalı...

Önce pompayı değiştirin, değişimden sonra problem devam ederse (ki bence sorun çözülecektir) diğer maddelere para harcarsınız.

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
Turkay bey.. Araçta patlamalar var.. Muharrem Bey'in tek derdi benzin pompası değil.

Evet patlama var hocam.

Yalnız patlama durduğu yerde gaz yemeyince yükleniyorum sonuna kadar pom pom pom ediyor yemiyor gazı sonra ufak bi pat diye ses geliyor.

Sanırım içinde benzini kamayıyorda sonra dolup birden yakıyormuş gibi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aslında buji kablosu ölçü aleti ile kontrol edilebilir...

Benim hafif şekilde ateşleme sorunum vardı... Elimde de iki takım buji kablosu vardı..

Kontrol ettiğimde 1 numaralı kablonun direnç değerinin çok yükselmiş olduğunu gördüm ve evdeki diğer kablonun 1 numaralı kablosu daha iyi durumda di.. Onu taktım.. Sorunum ortadan kalktı..

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Turkay bey.. Araçta patlamalar var.. Muharrem Bey'in tek derdi benzin pompası değil.

Abi bence yine pompadan dolayı oluyor. Basıncı dengeleyemediği için patlatıyor. başka bişey olsa lpg de daha da fazla belirgin olması lazım. Ama lpg ye geçince hiç problem kalmıyor.

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
Lpg de düzgün çalışan bir araç için,

1. Kompresyon testine,

2. Buji kablosunu değiştirmeye,

3. Subaplarla ilgili bir işlem yaptırmaya,

KESİNLİKLE gerek yok...

Sorun sadece benzinde olduğuna göre,

Benzin pompası ve enjektörleri kontrol ettirmende fayda var.

Rölantideki dalgalanma için de rölanti düzenleyicisini kontrol ettiririrsen çözümü bulursun...

Enjektör kontolü ve temizleme işi çok meşakatli bir işmiş diye duydum ama ne kadar doğrudur bilmiyorum.

Sökerken kırılma olasılı var bile diyorlar.

Doğrumudur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Önce pompayı değiştirin, değişimden sonra problem devam ederse (ki bence sorun çözülecektir) diğer maddelere para harcarsınız.

Evet bu mantıklı... İzleyip ona göre hareket etmek lazım...

Peki beyin jimnastiği olsun... :

2 sırada ne var ? :lol2:

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
Aslında buji kablosu ölçü aleti ile kontrol edilebilir...

Benim hafif şekilde ateşleme sorunum vardı... Elimde de iki takım buji kablosu vardı..

Kontrol ettiğimde 1 numaralı kablonun direnç değerinin çok yükselmiş olduğunu gördüm ve evdeki diğer kablonun 1 numaralı kablosu daha iyi durumda di.. Onu taktım.. Sorunum ortadan kalktı..

Avo metre var elimde , direnç değerleri hangi aralıkta olmalı hocam.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Evet bu mantıklı... İzleyip ona göre hareket etmek lazım...

Peki beyin jimnastiği olsun... :

2 sırada ne var ? :lol2:

rölanti kontrol valfi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Enjektör kontolü ve temizleme işi çok meşakatli bir işmiş diye duydum ama ne kadar doğrudur bilmiyorum.

Sökerken kırılma olasılı var bile diyorlar.

Doğrumudur.

Enjektörleri ellemeyin hiç... O en son başvuracağınız yer...

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
Evet bu mantıklı... İzleyip ona göre hareket etmek lazım...

Peki beyin jimnastiği olsun... :

2 sırada ne var ? :crazy:

O zaman 1.sıraya benzin pompasını alıyorum.

pompanın arızalı olduğu durduğu yerde çalışmasından belli.

Hatta şunu bile düşündüm pompa sabaha kadar pistonlara benzinmi basmaya çalışıyor.

Ama bu durumda hiç çalışmama olasılığı bile var.

rölanti kontrol valfi

Eyvah eyvah :lol2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Avo metre var elimde , direnç değerleri hangi aralıkta olmalı hocam.

Buji kablolarımız farklıdır..

Ben benimkileri ölçtüğümde 20K'da ölçtüm..

2.3-5.8 aralığındaki kabloları taktım.. Sorunsuz sayılır...

Bozuk olduğunu sandığım kabloda 8.4 çıkmıştı..

rölanti kontrol valfi

Bence doğru ama.. Yine bence; rolanti valfi değişmeden bu araba düzelmeyecek :lol2:

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
Enjektörleri ellemeyin hiç... O en son başvuracağınız yer...

Mehmet bey enjektörler artık kurum bağlamıştır bu araç 6 yıldır mümkün olduğu sürece lpg de kullanılan bir araç acaba cc yaptırsam enjektörlere faydası varmıdır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Eyvah eyvah :lol2:

Siz benzin pompasının fiyatına baktınız mı :crazy:

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
Buji kablolarımız farklıdır..

Ben benimkileri ölçtüğümde 20K'da ölçtüm..

2.3-5.8 aralığındaki kabloları taktım.. Sorunsuz sayılır...

Bozuk olduğunu sandığım kabloda 8.4 çıkmıştı..

Bence doğru ama.. Yine bence; rolanti valfi değişmeden bu araba düzelmeyecek :lol2:

8.4 çıkan kısa kablomuydu acaba.

Bu arada en ucuz (kalitelisinden) rolanti valfi aramaya başladım. :crazy:

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

bence pompa değişiminden sonra problem biter. Pompadaki aşırı dengesizlik rölantiyi bozuyordur. Hayırlısı denemeden çözülmeyecek sonuçta.

Ama yine de siz önce pompayı değiştirin, problemler bitmezse rölanti valfine yönelirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet bey enjektörler artık kurum bağlamıştır bu araç 6 yıldır mümkün olduğu sürece lpg de kullanılan bir araç acaba cc yaptırsam enjektörlere faydası varmıdır.

Muharrem Bey...

Bi kompresyon testi yaptırsanız, kurum hakkında bilgimiz olacak ama..

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Siz benzin pompasının fiyatına baktınız mı ;)

:unknw:

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
Siz benzin pompasının fiyatına baktınız mı ;)

valf dediğimiz " ESCORT ROLANTİ AYARLAYICISI (BY-PASS VENTİL) " bu ürünmü acaba.

Çünkü kimi yerde 85 kimi yerde 175 .

Benzin pompası 60 -80 arası.

Muharrem Bey...

Bi kompresyon testi yaptırsanız, kurum hakkında bilgimiz olacak ama..

6 ay önce yapılan test sonucu 1,2,3 = 12 , 4 = 10 çıkmıştı.

Akünün etkisi varmıdır,conta yanığının etkisi varmıdır bu değerlere bilemiyorum.

Çünkü akü eski.

bence pompa değişiminden sonra problem biter. Pompadaki aşırı dengesizlik rölantiyi bozuyordur. Hayırlısı denemeden çözülmeyecek sonuçta.

Ama yine de siz önce pompayı değiştirin, problemler bitmezse rölanti valfine yönelirsiniz.

Hocam pompa işini ilk sıraya aldım onu mutlaka değiştircem .

sonra araç soğuduktan sonra tekrar denemeyi düşünüyorum sonra diğer kısımlara bakayım.

Buji kablolarını ölçme işinide yarın mutlaka yapıyorum.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
valf dediğimiz " ESCORT ROLANTİ AYARLAYICISI (BY-PASS VENTİL) " bu ürünmü acaba.

Çünkü kimi yerde 85 kimi yerde 175 .

Benzin pompası 60 -80 arası.

escortun parça fiyatlarını bilmem ama, pompa 80-100 lira ise ve orjinal ise çok iyi rakammış. çünkü benim arabanın ki 650-700 lira.

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
escortun parça fiyatlarını bilmem ama, pompa 80-100 lira ise ve orjinal ise çok iyi rakammış. çünkü benim arabanın ki 650-700 lira.

link vermek pek doğru olmadığından vermedim.

orjinal değil sanırım hepsi bosh marka.

650 -700 diyince siz tekrar bakayım bi sıfır eksikmi gördüm acana dedim.

;)

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Konu çok hızlı ilerliyor.

Araç sıralı sistem lpgli ve motor lpg de düzgün çalışıyor.

Buji, buji kabloları, subaplar zanlı olamaz. Çünkü bunlardan birisinde olabilecek en küçük bir arıza önce Lpg de çalışırken belli eder kendini...

Demek ki sorun sadece ve sadece benzinle ilgili. Benzinle ilgili her eleman zanlıdır. Önce raile benzini gönderen pompa, sonra da railden yanma odasına püskürtme yapan enjektörlerde sorun olabilir. Soğukken yüksek rölanti gerektiğinden yeterli basıncı oluşturamayan pompa 1. derece zanlı gibi duruyor. Rölanti ayarlayıcısı rölantiyi tutturmaya çalışırken, yetersiz benzin basıncından dolayı dalgalanmaya neden olabilir.

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
Konu çok hızlı ilerliyor.

Araç sıralı sistem lpgli ve motor lpg de düzgün çalışıyor.

Buji, buji kabloları, subaplar zanlı olamaz. Çünkü bunlardan birisinde olabilecek en küçük bir arıza önce Lpg de çalışırken belli eder kendini...

Demek ki sorun sadece ve sadece benzinle ilgili. Benzinle ilgili her eleman zanlıdır. Önce raile benzini gönderen pompa, sonra da railden yanma odasına püskürtme yapan enjektörlerde sorun olabilir. Soğukken yüksek rölanti gerektiğinden yeterli basıncı oluşturamayan pompa 1. derece zanlı gibi duruyor. Rölanti ayarlayıcısı rölantiyi tutturmaya çalışırken, yetersiz benzin basıncından dolayı dalgalanmaya neden olabilir.

nedense aklıma çok yattı (Tek parça değiştirmekle kurtarırım düşüncesi buna yol açtı sanırım. ;) )

benzin pompası yeterli göndermiyor büyük ihtimal.

pompanın basıncını ölçebilecek bir sistem varmı acaba.

Birde " Buji, buji kabloları, subaplar zanlı olamaz." zanlı tabiri tam oturdu benim arabanın parçalarına.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
valf dediğimiz " ESCORT ROLANTİ AYARLAYICISI (BY-PASS VENTİL) " bu ürünmü acaba.

Çünkü kimi yerde 85 kimi yerde 175 .

Benzin pompası 60 -80 arası.

6 ay önce yapılan test sonucu 1,2,3 = 12 , 4 = 10 çıkmıştı.

Akünün etkisi varmıdır,conta yanığının etkisi varmıdır bu değerlere bilemiyorum.

Çünkü akü eski.

Tek başına değişen pompadan genelde memnun olunmuyor ve sonra şamandra ile birlikte değiştiriliyor.. Ayrıca; Yan sanayi alanlarda genelde tekrar gidip orjinalini alıyorlar..

Siz parça almadan önce bir ustaya gösterin..

12 düşük.. 10 daha düşük.. Hepsi 12 yada hepsi 10 çıksa idi.. Acil sorun olmazdı.. Ancak; üçü 12 biri 10 çıktıysa bence acilen carbon clean yaptırın..

Contanız yanık, akünüz bitik mi yoksa Muharrem bey :blink:

link vermek pek doğru olmadığından vermedim.

Link vermeyi doğru bulmadığınız yerden almayın da... :unknw:

Bu arada rolanti valfi... Bazen temizleyince düzgün çalışmaya başlıyor ;)

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran
Tek başına değişen pompadan genelde memnun olunmuyor ve sonra şamandra ile birlikte değiştiriliyor.. Ayrıca; Yan sanayi alanlarda genelde tekrar gidip orjinalini alıyorlar..

Siz parça almadan önce bir ustaya gösterin..

12 düşük.. 10 daha düşük.. Hepsi 12 yada hepsi 10 çıksa idi.. Acil sorun olmazdı.. Ancak; üçü 12 biri 10 çıktıysa bence acilen carbon clean yaptırın..

Contanız yanık, akünüz bitik mi yoksa Muharrem bey :blink:

Link vermeyi doğru bulmadığınız yerden almayın da... :unknw:

Bu arada rolanti valfi... Bazen temizleyince düzgün çalışmaya başlıyor ;)

1-o zaman şamandırayla birlikte değiştireyim.

2-Link vermeyi doğru bulmadığınız yerden almayın da... :blink: , link vermeyi doğru bulmuyorum demem, forumda site adresi vermek istemedim.

3-Conta yanığı vardı yaptırdım. Akü bitik değil her marşta alıyor ama akü takılalı 6 yıl olmuş.

4-Rolanti valfini kendimiz temizleyebilirmiyiz acaba .(El becerim epey iyidir.)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...