Muharrem Ersin Başaran 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 Arkadaşlar araba bana tat vermez oldu. önce arabanın bilgilerini vereyim. 97 model clx (EFİ , gazlı) Değiştirilenler: Buji (Motocraft platinium),Buji Kablosu (Motocraft).yağ opet 5/30 yeni değiştirildi,önceki yağda 5/30 du. Araç soğukken ilk çalıştırmada devir dalgalanmaları yaşıyor.Marş basmada sıkıntı yok,çalıştıktan sonra devir 2000 e kadar yükselip bir süre duruyor sonra 300-400 e kadar inip titremeye başlıyor sonra tekrar artıp tekrar azalıyor (Devir dalgalanması benim için sıkıntı değil) Sonra hızla azalıp stop ediyor. Stop etmesin diye gaza yüklendiğimde devirlenmesi aracın sıcakkenn olduğu gibi değilde yavas yavas artıyor ve bazen ufak patlamalar yapıyor.Eğer araç bu haldeyken kalkmaya çalıştığımda ise kasma yapıyor sonra 2 ye çektiğimde araba sanki iki kişi sallıyormuş gibi yaylana yaylana gidiyor. Amaaaa gaza geçtiğinde süper bir araç oluyor. Arkadaşlar sorunu uzun uzun yazdım ,okuduğunuz için şimdiden teşekkürler. Fikirlerinizi bekliyorum ilçedeyim en kısa zamanda konya merkeze gidip göstericem ustalara ama bomboş gitmek istemiyorum ustaların yanına hemen şunu değiş dene bunu değiş dene olsun istemiyorum. Herkese çok teşekkürler. Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 Gaza geçmesi aslında motor ısınması anlamında değerlendirirsek, bu kadar belirgin olmasa da benim aracımda yaşadığım problem gibi. İlk çalıştırmada düzensizlik ile servise gidince sibop kaçırıyor dediler. Hava filitresi yakınlarından motor sesini dinlediğinizde geri tepen hava ile bir hırıltı alıyorsanız aynı şey olabilir. Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 17 Ekim 2010 Yazar Paylaş 17 Ekim 2010 Gaza geçmesi aslında motor ısınması anlamında değerlendirirsek, bu kadar belirgin olmasa da benim aracımda yaşadığım problem gibi. İlk çalıştırmada düzensizlik ile servise gidince sibop kaçırıyor dediler. Hava filitresi yakınlarından motor sesini dinlediğinizde geri tepen hava ile bir hırıltı alıyorsanız aynı şey olabilir. Aracın üst kapak contası değişti 3 ay önce o zaman subap lar iyi denilmişti. Dediğiniz gibi geri hava tepmesi gibi birşey duymadım çünkü epeydir inceliyorum. aynı olayı kalkarkende yapıyor gitmemek için elinden geleni yapıyor araba. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 İlk aklıma gelen benzin pompası... Araç sıcakken benzinde sorunlu mu ? Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 17 Ekim 2010 Yazar Paylaş 17 Ekim 2010 (düzenlendi) İlk aklıma gelen benzin pompası... Araç sıcakken benzinde sorunlu mu ? Aslında ilk başlarda sıcakken benzinde sorun yapmıyordu . Fakat şimdilerde benzinde araba ısınsada bir tekleme , lpg den daha düşük bir çekiş hissetmeye başladım. Benzin pompasını ölçtürmek için deponun sökülmesi mi gerekiyor? 17 Ekim 2010 tarihinde Muharrem Ersin Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 Aslında ilk başlarda sıcakken benzinde sorun yapmıyordu .Fakat şimdilerde benzinde araba ısınsada bir tekleme , lpg den daha düşük bir çekiş hissetmeye başladım. Benzin pompasını ölçtürmek için deponun sikülmesi mi gerekiyor? Sorunu soğukken sık yaşıyorsanız subaplarınızda sorun olabilir.. Benzin pompası için depo sökmeye gerek olmayabilir.. Ateşleme bozukluğu da rolanti düzensizliğine yol açar.. Sorunla ilgili, çözüm arayışı olarak neler yapıldığından bahsedebilirmisiniz.. ? Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 Benzin pompası yada benzin filtresi muhtemeldir. Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 17 Ekim 2010 Yazar Paylaş 17 Ekim 2010 Aslında şimdilik pek ustaya gitmedi araba. Ben bilgim olmadan ustaların yanına gitmeyi sevmiyorum. Hemen şunu değiştir olmadı şundu değiştir diyorlar canım sıkılıyo arızalı olmayan parçayı gereksiz değiştirince. Buji dendir dedik bujiler Motocraft platinium ile değiştirdim , buji kablolarını değiştirdim. Sorun bu aralar artmaya başladı. Eskiden varsada bu kadar aşırı tekleme ve devir düzensizliği yoktu. Benzin pompası yada benzin filtresi muhtemeldir. Evet akıma getirdiğiniz için teşekkürler. Filtre dolmuştur diye düşündüm filtreyide değiştirdim. Ama nafile Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 Rolanti valfi değiştirildimi hiç.. ? İlk iş rolanti valfi değiştirilmeli bence.. Devamında motor soğukken silindir komprsyonları ölçülmeli.. Benzin filtresi değiştirilmeli.. Benzin pompası kontrol edilmeli.. Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 17 Ekim 2010 Yazar Paylaş 17 Ekim 2010 Rolanti valfi değiştirildimi hiç.. ?İlk iş rolanti valfi değiştirilmeli bence.. Devamında motor soğukken silindir komprsyonları ölçülmeli.. Benzin filtresi değiştirilmeli.. Benzin pompası kontrol edilmeli.. Rolanti valfi hiç değiştirilmesi. Dediklerinizi sırasıyla en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum.Çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 motor soğukken kompresyon testi yapılır, değerler düşük çıkacaktır. Conta neden değişmişti? Üst kapak nerede taşlandı? Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 17 Ekim 2010 Yazar Paylaş 17 Ekim 2010 motor soğukken kompresyon testi yapılır, değerler düşük çıkacaktır. Conta neden değişmişti? Üst kapak nerede taşlandı? Üst kapak contası arabanın suyu eksiliyor diye değişti. Kapak açıldı ,üst kapakçı ölçü aletleriyle ölçtü,herhangi bir eğiklik bulamadı taşlamaya gerek görülmedi. Su eksilmesi düzeldi. Kompresyotesti düşük çıkarsa sübaplar mı sıkıntılı demektir. Ve bana çok büyük sıkıntı verirmi. Eğer sübaplarda sorun varsa gazda neden yapmıyor acaba teklemeyi. Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 (düzenlendi) Yazılarınızdan anladığım kadarı ile arabanın lpg de hiçbir sıkıntısı yok. Sadece sabahları soğukken benzinle çalışırken veya motor sıcak benzine geçirdiğinizde bahsettiğiniz sıkıntılar oluşuyor.Bu da düz mantık düşünürsek benzin beslemesi ile ilgili bir problemi işaret eder. Eğer subap ,buji,üst kapak vs ile ilgili bir probleminiz olsa lpgde de aynı problemleri yaşarsınız. 17 Ekim 2010 tarihinde Tun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 17 Ekim 2010 Yazar Paylaş 17 Ekim 2010 Yazılarınızdan anladığım kadarı ile arabanın lpg de hiçbir sıkıntısı yok. Sadece sabahları soğukken benzinle çalışırken veya motor sıcak benzine geçirdiğinizde bahsettiğiniz sıkıntılar oluşuyor.Bu da düz mantık düşünürsek benzin beslemesi ile ilgili bir problemi işaret eder. Eğer subap ,buji,üst kapak vs ile ilgili bir probleminiz olsa lpgde de aynı problemleri yaşarsınız. 1-şimdi ortak bir karar olarak benzin pompasını ölçtürmelşmiyim? 2-Aracın motoru bazen şişme yapıyor daha önce forumdan bir abi( sanırım çağlar beydi ) bobine ıslak havlu sarın demişti,acaba bobinde sorun vardı iyice arttı mı ki? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 Eğer sübaplarda sorun varsa gazda neden yapmıyor acaba teklemeyi. Subaplardaki sorun genelde motor ısınınca gizlenir.. Araç, lpg'ye motor sıcakken geçer.. 2-Aracın motoru bazen şişme yapıyor daha önce forumdan bir abi( sanırım çağlar beydi ) bobine ıslak havlu sarın demişti,acaba bobinde sorun vardı iyice arttı mı ki? 2- Bobinde sorun olsa devamlı hissedersiniz.. Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 Subaplardaki sorun genelde motor ısınınca gizlenir.. Araç, lpg'ye motor sıcakken geçer.. Mehmet abi, Muharrem bey yazısında , motor sıcakken benzine geçince de sorun olduğunu yazmış. Lpg de yine problem yok. Subap olsa her iki yakıtta da yapar. Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 17 Ekim 2010 Yazar Paylaş 17 Ekim 2010 Subaplardaki sorun genelde motor ısınınca gizlenir.. Araç, lpg'ye motor sıcakken geçer..2- Bobinde sorun olsa devamlı hissedersiniz.. Belki çok ısrar ediyorum bilmeden ama. Isınınca dediğiniz ama benim gaz sistemini ayarlayan usta çok kısa sürede geçmesi için ayarlamış 500 mt sürmüyor gaza geçiyor araba ,bu arada sübaplar genleşip gidiyormu acaba,birde benzinde sıcakkende yapıyor bu sorunu araç iyice ısındıktan sonra da benzine geçip kullandım yine aynı sorunlar var tabi ilk kalkıştaki kadar değil. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 1-Araç soğukken ilk çalıştırmada devir dalgalanmaları yaşıyor.Marş basmada sıkıntı yok,çalıştıktan sonra devir 2000 e kadar yükselip bir süre duruyor sonra 300-400 e kadar inip titremeye başlıyor sonra tekrar artıp tekrar azalıyor (Devir dalgalanması benim için sıkıntı değil) Sonra hızla azalıp stop ediyor. Bu sorunun sebebi % 90 rolanti valfi 2-Stop etmesin diye gaza yüklendiğimde devirlenmesi aracın sıcakkenn olduğu gibi değilde yavas yavas artıyor ve bazen ufak patlamalar yapıyor.Eğer araç bu haldeyken kalkmaya çalıştığımda ise kasma yapıyor sonra 2 ye çektiğimde araba sanki iki kişi sallıyormuş gibi yaylana yaylana gidiyor. Bura karışık biraz.. Devirlenme yavaş, subapta olabilir.. Filtre yada pompa da olabilir.. Patlama, ateşlemeye işarettir.. bobin diyeceğim ama, ısınınca da devam etmesi gerekir.. Hatta lpg'de daha belirgin olması gerekir.. Arabanın yaylana yaylana, daha doğrusu bi gidip bi durması benzeri bişeyse bu anlatım.. Bence yine ateşleme.. Israrla subap kontrolü istememin sebebi ise, Belliki araç uzun süredir lpg'li kullanılıyor ve escortların subapları da çok sağlam değil.. Subap sorunlarında da ateşleme sorunlarına benzer belirtiler verir.. Ancak ısınınca ortadan kalkar.. Bua arabadadaki olası sorunlar; 1- Rolanti valfi 2- Ateşleme 3- Benzin filtresi, pompası, belki enjektörler.. 4- Yukarda açıkladığım sebeplerden ötüsü subaplar.. Buji kablosu yeni değişmişse de tekrar değişip kontrol edilmeli.. 2 yılda elimden 5 takım buji kablosu 4 tane bobin geçti.. Sıfır aldığım 3 takım buji kablosu ve 3 bobin bozuk çıktı... (Abartmadım gerçek sayılardır ) 30 bin km'dir kullandığım orjinal kablonun tekrar bozulmuş olduğunu görüyorum.. Motor ısındığında lpg'ye geçtiğinizde araç % 100 doğru mu çalışıyor... Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 Motor ısındığında lpg'ye geçtiğinizde araç % 100 doğru mu çalışıyor... valla ben yazılanlardan öyle anladığım için benzin pompası yada filtresine oy veriyorum Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 17 Ekim 2010 Yazar Paylaş 17 Ekim 2010 (düzenlendi) Bu sorunun sebebi % 90 rolanti valfiBura karışık biraz.. Devirlenme yavaş, subapta olabilir.. Filtre yada pompa da olabilir.. Patlama, ateşlemeye işarettir.. bobin diyeceğim ama, ısınınca da devam etmesi gerekir.. Hatta lpg'de daha belirgin olması gerekir.. Arabanın yaylana yaylana, daha doğrusu bi gidip bi durması benzeri bişeyse bu anlatım.. Bence yine ateşleme.. Israrla subap kontrolü istememin sebebi ise, Belliki araç uzun süredir lpg'li kullanılıyor ve escortların subapları da çok sağlam değil.. Subap sorunlarında da ateşleme sorunlarına benzer belirtiler verir.. Ancak ısınınca ortadan kalkar.. Bua arabadadaki olası sorunlar; 1- Rolanti valfi 2- Ateşleme 3- Benzin filtresi, pompası, belki enjektörler.. 4- Yukarda açıkladığım sebeplerden ötüsü subaplar.. Buji kablosu yeni değişmişse de tekrar değişip kontrol edilmeli.. 2 yılda elimden 5 takım buji kablosu 4 tane bobin geçti.. Sıfır aldığım 3 takım buji kablosu ve 3 bobin bozuk çıktı... (Abartmadım gerçek sayılardır :lol2:) 30 bin km'dir kullandığım orjinal kablonun tekrar bozulmuş olduğunu görüyorum.. Motor ısındığında lpg'ye geçtiğinizde araç % 100 doğru mu çalışıyor... Lpg gerçekten güzel çalışıyor.Lpg ye geçtiğimde araç yarış arabası gibi oluyor,çekişi muazzam. Bilgiler için gerçekten teşekkürler. Konya nın en uç ilçesindeyim. En kısa zamanda sanayiye gidip kontrol ettircem aracı Aklımda şunlar oluştu ne kadar doğrudur bilmiyorum ama. 1-Soğukken Kompresyon testi yaptırayım. 2-Buji kablosu değiştireyim (Marka olarak tavsiye istiyorum) 3-Benzin pompasını kontrol ettireyim. 4-Rolanti valfi belki önceliklidir.Ama en pahalı parça bu olduğundan dolayı sona bırakmayı düşündüm. Benzin filtesini yeni değiştirdim ama tekrar değiştirmeme gerek varmı? Birde aklıma takılan bir soru kontagı açıp marşa basmadığımda benzin pompası sürekli çalışıyor . Kısa süre çalışıp durması gerekmezmi acaba? Birde arabanın yanında dururken kontak kapalı, hatta kapılar bile kapalı, arabayla hiçbir bağlantımız yokken pompa arada sırada çalışıyor vınnnnnn edip duruyor.Bunlar benzin pompasındaki arızayımı işaret eder acaba? 17 Ekim 2010 tarihinde Muharrem Ersin Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 1-Soğukken Kompresyon testi yaptırayım.2-Buji kablosu değiştireyim (Marka olarak tavsiye istiyorum) 3-Benzin pompasını kontrol ettireyim. 4-Rolanti valfi belki önceliklidir.Ama en pahalı parça bu olduğundan dolayı sona bırakmayı düşündüm. Benzin filtesini yeni değiştirdim ama tekrar değiştirmeme gerek varmı? Birde aklıma takılan bir soru kontagı açıp marşa basmadığımda benzin pompası sürekli çalışıyor . Kısa süre çalışıp durması gerekmezmi acaba? Birde arabanın yanında dururken kontak kapalı, hatta kapılar bile kapalı, arabayla hiçbir bağlantımız yokken pompa arada sırada çalışıyor vınnnnnn edip duruyor.Bunlar benzin pompasındaki arızayımı işaret eder acaba? 1- Yaptırın.. Yaptırmışken, yağlı ve yağsız olarak da test etsinler.. Değerleri de mutlaka not edin ve paylaşın bizimle.. 2- Motorcraft ve mutlaka orjinal... 3- Ettirin.. 4- Malesef öyle.. Ama işaretlerin yönü rolanti valfine dönük durumda bence.. Benzin filtresini değişmenize gerek yok.. Benzin pompası yeterli basıncı üretmiş olsa dururdu diye tahmin ediyorum... Ancak kontak kapalı iken çalıştığını ilk defa duyuyorum... Bence pompanız bozuk... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 Lpg de düzgün çalışan bir araç için, 1. Kompresyon testine, 2. Buji kablosunu değiştirmeye, 3. Subaplarla ilgili bir işlem yaptırmaya, KESİNLİKLE gerek yok... Sorun sadece benzinde olduğuna göre, Benzin pompası ve enjektörleri kontrol ettirmende fayda var. Rölantideki dalgalanma için de rölanti düzenleyicisini kontrol ettiririrsen çözümü bulursun... Lpg gerçekten güzel çalışıyor.Lpg ye geçtiğimde araç yarış arabası gibi oluyor,çekişi muazzam.Bilgiler için gerçekten teşekkürler. Konya nın en uç ilçesindeyim. En kısa zamanda sanayiye gidip kontrol ettircem aracı Aklımda şunlar oluştu ne kadar doğrudur bilmiyorum ama. 1-Soğukken Kompresyon testi yaptırayım. 2-Buji kablosu değiştireyim (Marka olarak tavsiye istiyorum) 3-Benzin pompasını kontrol ettireyim. 4-Rolanti valfi belki önceliklidir.Ama en pahalı parça bu olduğundan dolayı sona bırakmayı düşündüm. Benzin filtesini yeni değiştirdim ama tekrar değiştirmeme gerek varmı? Birde aklıma takılan bir soru kontagı açıp marşa basmadığımda benzin pompası sürekli çalışıyor . Kısa süre çalışıp durması gerekmezmi acaba? Birde arabanın yanında dururken kontak kapalı, hatta kapılar bile kapalı, arabayla hiçbir bağlantımız yokken pompa arada sırada çalışıyor vınnnnnn edip duruyor.Bunlar benzin pompasındaki arızayımı işaret eder acaba? Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 Birde aklıma takılan bir soru kontagı açıp marşa basmadığımda benzin pompası sürekli çalışıyor .Kısa süre çalışıp durması gerekmezmi acaba? Birde arabanın yanında dururken kontak kapalı, hatta kapılar bile kapalı, arabayla hiçbir bağlantımız yokken pompa arada sırada çalışıyor vınnnnnn edip duruyor.Bunlar benzin pompasındaki arızayımı işaret eder acaba? evet benzin pompası arızalı. Kontağı açınca sadec 2-3 sn çalışma sesini duyarsınız,sonra duymazsınız Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 17 Ekim 2010 Yazar Paylaş 17 Ekim 2010 1- Yaptırın.. Yaptırmışken, yağlı ve yağsız olarak da test etsinler.. Değerleri de mutlaka not edin ve paylaşın bizimle.. 2- Motorcraft ve mutlaka orjinal... 3- Ettirin.. 4- Malesef öyle.. Ama işaretlerin yönü rolanti valfine dönük durumda bence.. Benzin filtresini değişmenize gerek yok.. Benzin pompası yeterli basıncı üretmiş olsa dururdu diye tahmin ediyorum... Ancak kontak kapalı iken çalıştığını ilk defa duyuyorum... Bence pompanız bozuk... Dediklerinizi mutlaka yapıcam .Not ettim. Teşekkür ederim. Benzin Pompamda garanti arızalı... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ekim 2010 Paylaş 17 Ekim 2010 Turkay bey.. Araçta patlamalar var.. Muharrem Bey'in tek derdi benzin pompası değil. Yorum bağlantısı
Recommended Posts