İçeriğe Yönlendir

Trafikte Görüş Açısının Önemi


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Misafir
Bayanların, kafalarının arkasında da gözleri olduğuna inanıyorum. 6. hissiyatları çok kuvvetli.

Kapsama alanları içindeki hiçbir şey dikkatlerinden kaçmıyor :)

bu süper yaklaşımdı işte.katılıyorum. :D:D

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Bence de doğru bir noktaya değinilmiş. Başörtülü bayanlar araç kullanacaklarında yanal görüş açılarını kapatmadan başörtülerini kullanmasında fayda var. Sonuç olarak bir önlemdir. Trafik kazalarını önleme konusunda alınacak önlemlerin hangi sırada olduğu değil, tüm önlemlerin bilinip bilinmediği önemlidir. Mesela alkollü araç kullanmak risklidir bunu herkes bilir. İsteyen uygular,isteyen uygulamaz. Şimdi bu başörtüsü konusunu da herkes bilirse, uygulayan sayısı artacak ve diğer önlemlerin yanına bir önlem daha eklenmiş olacak. Yazı gayet başarılı ve öğretici. Teşekkür ederiz..

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Eşim baş örtülüdür.Daha ilk araç kullanmaya başladığında bahsettiğiniz olaylar zincirini yaşadı.Tedbir olarak yaptığı ise araç kullanımı esnasında yukarıdaki resimdeki gibi örtünmekti.Bende ilk zamanları anlam verememiştim niye araç direksiyonuna geçince şekli değiştiriyor diye.Sonradan anlattı durumu bana.

Yorum bağlantısı
Misafir
Eşim baş örtülüdür.Daha ilk araç kullanmaya başladığında bahsettiğiniz olaylar zincirini yaşadı.Tedbir olarak yaptığı ise araç kullanımı esnasında yukarıdaki resimdeki gibi örtünmekti.Bende ilk zamanları anlam verememiştim niye araç direksiyonuna geçince şekli değiştiriyor diye.Sonradan anlattı durumu bana.

bilinçli olmanın dikkatle pekişmesi bu olsa gerek.tebrik ederim. :)

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Tespit doğru...

Şu Focus'un aynası çift açılı olmasına rağmen ben yeterli bulmuyorum, ne kadar ayarlarsan ayarla gene de kör nokta var, Connect'in aynasına alışınca baya zor geliyor...

Bu ara yan tarafı görmesine rağmen erkek ya da kadın farketmez umursamadan önünüze çıkanlar oluyor. Bir de yanınızdan vızt diye geçen Motorsikletliler.

Görseniz bile yapılabilecek bir şey yok... :nazar:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tespit doğru...

Şu Focus'un aynası çift açılı olmasına rağmen ben yeterli bulmuyorum, ne kadar ayarlarsan ayarla gene de kör nokta var, Connect'in aynasına alışınca baya zor geliyor...

Bu ara yan tarafı görmesine rağmen erkek ya da kadın farketmez umursamadan önünüze çıkanlar oluyor. Bir de yanınızdan vızt diye geçen Motorsikletliler.

Görseniz bile yapılabilecek bir şey yok... :nazar:

İlk trafiğe çıktığım sene birine vurdum.

Arkadaşımla aynı arabadaykende az daha polis katili oluyorduk...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kazaya davetiye için o kadar çok şey varki,mini etekli derin dekolteli bayan sürücülerde kazaya davetiye çıkartıyor.Yüksek araçlardan fark eden yurdumun seyyar sapıkları bayanı görebilmek için olmadık cambazlıklar yapıyorlar.Türbandan dahada tehlikeli dekolte vaziyette araç kullanmak..

Yorum bağlantısı
Misafir
Kazaya davetiye için o kadar çok şey varki,mini etekli derin dekolteli bayan sürücülerde kazaya davetiye çıkartıyor.Yüksek araçlardan fark eden yurdumun seyyar sapıkları bayanı görebilmek için olmadık cambazlıklar yapıyorlar.Türbandan dahada tehlikeli dekolte vaziyette araç kullanmak..

+1 :friends:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
E haliyle yandan geçen CR-V tarzı yüksek araçlardan dikkat çekiyor :friends:

Yok abicim öyle bişe..kim uyduruyo bunları,bi kerem arabanın koltukları derin yüksek filan değil :p

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Güvenlik açısından bilimsel ve hoş bir detaya değinilmiş ancak başlık biraz medyatik olmuş...

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Deli miyim? Allah'tan gözlerim iyi görür. 1-2 km geriden anlarım hangi istasyon ne türdür :D

Karaambar şöförler derneğine de üyesin herhalde :blush:

Ben bilmem. Geçen pazar 34 VK plaka bi CR-V'yi camdan bana bakarken gördüm. Zaten kazağı gördükten sonra 3 şerit değiştirip kaçtı :p

;):):good1:

Heeee ondan kaçtın 3 şerit :D

:hahahoho: :hahahoho: :rofl:

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
:D

Abdussamet bey, sizi böyle siyasi ve vw konuları haricinde de görmek isteriz :p

Özellikle işaret etmek istediğin bi başlık mı var, vw almadın die pişman olup benden mi acısını cıkarıon... uğraşma beniynen :D

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
En azından kafam rahat :D Fort gibi yatağa dertli sokmuyor ;)

Arabanız hangi Tırtolla, Avensis, RAV4.......

Lastik değişimi varken bir Tırtolla sahibi, arabam şöyle sağlam, böyle sağlam deyip duruyordu...

Rot Balanscı aracı incelediğinde ön takımda baya masrafı çıkmıştı adamcağızın...

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Bir akrabamda vardı bu efsane de denilen kasadan, şanzımanı sağlamdı dediğiniz gibi, yalnız motor 2 defa indi, sonunda beyni de sulandı ve beyni değiştirildi.

TÜVTÜRK’ten geçirene kadar neler çektik, bu Efsane Kasa Corolla’nın özellikle arka frenleri sorunludur, Muayeneden Hacı Murat, Toros geçiyor, bizim Tırtolla fren asimetrisinden takılıyor…

Bir öğretmen arkadaş ta aynı dertten çok çekti, fren merkezi, balata, fren hortumu değiştirdi, gene asimetri...

Sonra öğrendik ki, Capon arkaya giden fren borularını eşit uzunlukta yapmamış, frene basılınca özellikle arka tekerlerde eşit fren dağılımı olmuyor… Çok çektik çok…

Çaresi de şuymuş, arabayla biraz gezip, bol bol frene basıp disk ve kampanaları ısıtmak gerekiyor.

Not:Araç LPG’li (160.000 km)

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
Bir akrabamda vardı bu efsane de denilen kasadan, şanzımanı sağlamdı dediğiniz gibi, yalnız motor 2 defa indi, sonunda beyni de sulandı ve beyni değiştirildi.

TÜVTÜRK’ten geçirene kadar neler çektik, bu Efsane Kasa Corolla’nın özellikle arka frenleri sorunludur, Muayeneden Hacı Murat, Toros geçiyor, bizim Tırtolla fren asimetrisinden takılıyor…

Bir öğretmen arkadaş ta aynı dertten çok çekti, fren merkezi, balata, fren hortumu değiştirdi, gene asimetri...

Sonra öğrendik ki, Capon arkaya giden fren borularını eşit uzunlukta yapmamış, frene basılınca özellikle arka tekerlerde eşit fren dağılımı olmuyor… Çok çektik çok…

Çaresi de şuymuş, arabayla biraz gezip, bol bol frene basıp disk ve kampanaları ısıtmak gerekiyor.

Not:Araç LPG’li (160.000 km)

Bahsi geçen arabaya biz 6 sene bindik. 93 yılında Tr ye ilk gelen 40 araçtan biri bizimdi, sonra TR'de montaj yapılmaya başladı. 6 yılda 150k km nin üzerinde yol yaptık. Rutin bakımlar dışında küçük veya büyük hiçbir arıza yapmadı. Ayrıca 4 yıl kadar da avensis vardı o da aynı şekilde hiçbir arıza yapmadı. Söz konusu toyota ise ben bu arabaya güvenirim. Sanırım sürücü faktörü fazlaca önemli. (hiçbir arabamızda lpg kullanılmadı)

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Bir de nasıl olsa Capon diye iyi bakmıyorlar bunlara galiba :yika:

Sorunsuzluğuna bir şey diyen yok, ki o da artık son yıllarda tartışılır oldu ya neyse...

Sorun TÜVTÜRK'te Muayenede yaşadıklarımızla ilgili... Arka Frenler araç soğukken dengesiz tutuyor işte... Tamamen tasarım hatası...

Araç biraz hor kullanılmış 1996 Corolla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
..93 yılında Tr ye ilk gelen 40 araçtan biri bizimdi, sonra TR'de montaj yapılmaya başladı. 6 yılda 150k km nin üzerinde yol yaptık. Rutin bakımlar dışında küçük veya büyük hiçbir arıza yapmadı. ...

93 te boradway aldık 2006 ya kadar büyük problem çıkarmadı rutin bakım dışında.

Güvenlik açısından bilimsel ve hoş bir detaya değinilmiş ancak başlık biraz medyatik olmuş...

Öyle yazmasam 1389 kişi okur muydu? :) Zaten niye öyle başık attığımı da yazdımdı. Sebep dikkat çekmesi.

Kamyon konusundaki yorumlara üzüldüm. Hırsızın hiç mi suçu yok :lol2:

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
Benimki 2003. Efsane denen o salak kasaya o kadar para vermem.

+1

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
Benimki 2003. Efsane denen o salak kasaya o kadar para vermem.

parası olan elbette vermez, fiyatları ölçüsünde alınabilir....

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Ben de focusa 7 yıldır biniyorum, periyodik bakım harici bir sorunu olmadı..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...