İçeriğe Yönlendir

Mazda Rx-8 1300cc Ve 245 Hp Güç Nasıl Olur.


İbrahim Göknar

Recommended Posts

Engin Deniz
Arkadaşlar bu japonlar yakında 1300 cc bir motorun içine japonyadaki bütün beygirleri tepecekler aşağıdaki linki incelediğimde inanamadım

Mazda Rx 8, 1,3 ve 245 hp güç nasıl oluyor bu..... açıklayan olursa kafayı çizmekten kurtaracak beni :blush:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...-32522718/detay

Bu araçtaki motor Wankel motor. Tek silindirli. Detaylı bilgi için:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Çok güzel bir çalışma.Ancak rotor denilen kısımdaki aşınmanın önüne geçilememiş.Birde aşırı tüketimi var.Aracın neden 52 bin tl olduğunu şimdi anladım :blush:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Hepimizin bildiği benzinli motora Otto Motor denir, diesele zatan Diesel motor diyoruz, patlama-sıkıştırma prensipleri farklıdır

2. Rx8 deki Wankel denen bir benzinli motordur, turbosuz versiyonu yok gibidir.

245 Ps güç sağlayan muadil motorlar,bunu wankelin yarısı kadar yakarak başarabiliyorlar :blush: , Vesile ile wankel motorun tamiri yoktur, ama mekanik parçası çok az olduğu için üst devirleri 10.000d/d lardadır

İlave vesile: Zamanında Türk Wankel motoru Anadol a konacakmış, sonra Amerikan üretimi Otto motor ile yola devam edilmiş.

Yorum bağlantısı
İbrahim Göknar

Bu motoru hayatımda ilk defa duydum... böyle bir şeyi neden bilmiyorum diye de çok hayıflandım.... teşekkürler

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Bildiğim kadarı ile motoru 80-100k km de bitiyor ve araç garantisi boyunca servis yeni motor takıyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Eray Sireli

geçmişinde hız rekorlarına imza atmış, en yüksek hp'ler alınmış bu motor nasıl olduda geleceğe umutsuzca bakar olmuş. Şuan sadece rx 8'de varmış, başka hiçbir marka model kullanmıyormuş bu motoru.

 

Oysa şu arka kapısıyla tek kapılara göre daha kullanışlı bir spor otomobil.

 

17-2011-Mazda-RX-8-Pictures-courtesy-of-

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

Bildiğim kadarı ile motoru 80-100k km de bitiyor ve araç garantisi boyunca servis yeni motor takıyor.

Motorda mineral yağı kullanılması gerekirken standart motorlara koyduğumuz yağları koyduklarindan evet erken bitiyor. :)
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi
(düzenlendi)

 rx8... Zamanında defalarca almaya niyetlenip hep kıyısından döndüğüm araç... Motorun erken bitme sorunu özellikle RX7 'lerde vardı, 100bin'li kmlere gelindiğinde motor tükeniyordu. Ancak rx8'de kullanılan porselen bazlı malzemeler aşınmaya daha dirençli.. İzmir ve İstanbul'da bu motora aşina bir kaç usta bulabilmiştim, ancak çok fazla anlayan bulmak zor. rx8 sık yağ değişimi gerektiren hassas bir motor. Yakıt tüketimi oldukça fazla. Kullanan arkadaşlar ortalama 13-15 litre benzin yaktıklarını söylüyorlardı, devirli kullandıkça yakıt çok artıyor. Motorun ürettiği tork beygirine paralel yükseklikte olmayınca da sürüş keyfi için devirli kullanmak gerekiyor. İnanılmaz bir sesi var, uçak hissi veriyor. Motorun ömrü dolduğunda sandık motorla değiştirdiklerini söylüyordu ustalar, ancak sadece rotary denen kısmın değiştirebildiği ve dolayısı ile revize edilebildiğini yurt dışı kullanıcılardan duymuştum.  Kullanıma bağlı olarak 150-200bin km yaparsınız diyorlardı... Bu arada motordan alınan bu güç turbosuz, atmosferik haliyle alınıyor.

tarihinde Serhat Çerçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eray Sireli

Rx-8 üretimden kalktı ve seri üretimde wankel motor kalmadı diye biliyorum. Hırpalanmamışı bulunabilirse koleksiyon amaçlı alınabilir,

Hırpalanmamışı yeterince var, bloomberg tv de bu rx8'lerin üretildiği yıldan itibaren koleksiyon değeri taşıyan bir otomobil oduğunu savunuyorlardı.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-2011-rx-8-sedefli-kirmizi-r3-136142695/detay

Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

4 rotary ile mazda le mans kazanmış, ardından rotary motor Le mans’da yasaklanmıştı. 
 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

yalıtım tırtmış o yüzden le mansta dobrovski oldu Mazda diye hatırlıyorum ama... :tongue:

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

 

 

yalıtım tırtmış o yüzden le mansta dobrovski oldu Mazda diye hatırlıyorum ama... :tongue:

bu sese yalıtım yapanı allah çarpar :)

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bu sese yalıtım yapanı allah çarpar :)

 

 

 

 

 

 

ses buysa :tap2:

ama tercihim....mad max stayla :)

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ses buysa :tap2:

ama tercihim....mad max stayla :)

 

güzel ama silindirik. rotary sesi değişik. 4 tane hem de. akıl işi değil ki bu araç 24 saat hiç durmadan 10 bin devirlere varan değerlerde, 900 beygir güç üretti. arıza vermedi ve sonraki senelerde yasaklandı. orantısız güçten dolayı :) le mansı kazanan tek japon markasıdır bu arada. ta ki 2018 de alonso girdi devreye. hibrit mibrit o da kazandı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ses buysa :tap2:

ama tercihim....mad max stayla :)

 

 

20. sn den sonra motorcu geçince çimenlerde senkronize yatışa geçiyor :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Arıkan yazdı:

9 senelik konu hort :) 

Rx8 lerde hurda olmustur coktan. Youtube de incelemelerde izlemistim dehset tuketiyordu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...