İçeriğe Yönlendir

Seat Ibiza Bocanegra


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Vesile yapacağım kusura bakma:

Otohaber Sayı 41 (bu hafta yani) Scirocco 160 Ps dsg testinde:

0-100km/h hızlanma

Manuel versiyon sonuçları : 8.40 saniye

Dsg versiyonu sonuçları: 8.18 saniye

Kaldı ki bunlar test pilotlarının, tam konsantrasyon sonuçları

Tüm diğer test sonuçları da aynı, hiçbir eloğlu, makinayı yenemiyor.

Ayrı vesile, aynı sayıda Clio Rs Gordini testi de var, meraklıları bu sayıyı kaçırmasın. 2.0 atmosferik 201 Ps.

Hiç dsg kullanmamış affet hocam.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Manuelde başarı diye adlandırılan şey genelde şu oluyor, 2 yada 3 e çıkınca vites yukseltmeyip devir saatini sona yaslıyosun, güya vites değiştirmeyerek zaman kazanıldığı düşünülüyor... Kaldıki DSG yi vites geçiş hızı ve verimlilik olarak klasik tip tüm otomatik ve semitroniclerden ayırmak lazım. (Sanıyorum Powershiftte aynı yolda) Çift kavramayı kuru tiple birleştirdiklerinde geçişlerde milisaniyelerle ifade edilenk çok iyi değerler yakalandı... Ama sorunsuzluk konusunda stabilitesi hala tartışılır bence...

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

Sırf DSG yüzünden uzak durdum Vw grubundan, şimdi şu aracın gücünü ve fiyatını görünce hata mı yaptım diye düşünmeye başladım..

Lütfen biri DSG şanzıman bu araç ile hiç uyumlu değil desin :nazar:

Yorum bağlantısı
Onur Demir
Sırf DSG yüzünden uzak durdum Vw grubundan, şimdi şu aracın gücünü ve fiyatını görünce hata mı yaptım diye düşünmeye başladım..

Lütfen biri DSG şanzıman bu araç ile hiç uyumlu değil desin :(

Benim Kitabımda Otomatik ve Manuel vardır. Triptonik , dsgtonik cintonik falan anlamam ben.

Otomatik araç rahatına düşkün adam işidir. Güçlü arabada Ben o gücün bir parçası olmayacaksam ne anladım Ben o işten, gider RC araba alır SAhilde denize karşı oynarım, Oda ileri geri DSG şanzımanda :(

DSG şanzımanlı bir golf sahibi, garanti bitti şanzıman bozuldu yandık yandık diyip duruyordu daha yeni.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yazılımla, enjektörle oynayan, sonra gidip lpg taktırır gibi şikayet şansı olmaz derim. Fabrika paketi dışına çıkınca şanzıman şu koyverebilir, ama benim gördüğüm, 3-5 yıl içinde manuel debriyaj rafa kalkacak.

Geceleri naparlar hiç bilmem ama :D , Vw hala havlu atmadı, Ford da da az sayıda olsa da var olan bir sistem, bir şikayet yok.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)
Hiç keyifli değil diyorum Oğuz güven bana artı sorun çıkarmalar başladı , motora yüklenenler zaten hemen sorun yaşamaya başlamıştı.

Ama benim amacım sadece biraz güçlü olsun o işlerle(anladın sen onu :) ) işim olmaz diyorsan o zaman güzel işte :good1:

Keyifli değil yorumu DSG için ise katılmıyorum, zira kullandım genel olarak otomatikler arasında süper keyifli ve özellikle seri kullanımda heyecanlandıran bir sürüşü var... Sorun çıkarmalar olayına katılıyorum, özellikle kuru tip olanlarda ses+stop etme+boşa atma sorunları çok konuşuluyor... Mekatronik denilen bir şanzıman kontrol ünitesinin değişiminin yapıldığı çok fazla kullanıcı var, genelde şikayet sonrası kullanıcıların başına gelen yazılım güncelleme, mekatronik değişimi oluyor... Bozuk yollarda zaman zaman gelen garip ses için genelde servislerin "normaldir aracınızda bir problem yok, sese katlanmaktan başka yapacağınız bir şey yok" söyleminde bulunduğu konuşuluyor sık sık...

Mekatronik ünitesi;

bg_dualtronic_control_module.jpg

TSI konusunda çıkan problemler ise 1.4 TSI motorlarda bi iki sene öncesinde 170 Hp den 160 a çekilmesi yetmeyince yakın zamanda bi takım yazılımsal ve donanımsal revizyonların yapıldığı açıklanıyor ve son değişikliklerden sonra aşırı yüklemeli TSI larda sorunun ortadan kalktığı gibi bir kanı oluşmaya başladı zira çok fazla zaman geçmemiş olsada revize edilmiş TSI'lı yeni satılan araçlarda şikayetlere rastlamak artık güç... Elbette bunu zaman gösterecek... Bide bahsetmeden geçemicem başlarda pek ilgimi çekmeyen sonradan farkettiğim 1.2 TSI gerçekten çok başarılı değerler sunuyor sağladığı ekonomi + vergi avantajının yanı sıra 105 Hp gücü ve harika bir tork aralığı var, kullanmadım ama eminim o tork aralığında sürüş keyfi 1.6 Litre benzin düşmanı bir çok motora taş çıkartacak kadar iyidir...

Şahsi fikrim TSI da başarıyorlar ve bu işi sağlam devam ettirecekler ancak DSG konusunda özellikle uzun dönem kullanıcıları için (3+ yıl, 80 K Km+) hala soru işaretleri devam ediyor...

Bu arada çift kavramalı yeni nesil otomatik şanzımanlar ilginizi çekiyorsa;

http://www.dctfacts.com/

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

Civic'ten önce ikinci el Golf GT DSG alıcaktım aracın garantisi bitti diye almaktan vazgeçmiştim ama hala Boost göstergesinin hareketlerini unutamıyorum :)

Yorum bağlantısı
Onur Demir
Civic'ten önce ikinci el Golf GT DSG alıcaktım aracın garantisi bitti diye almaktan vazgeçmiştim ama hala Boost göstergesinin hareketlerini unutamıyorum :)

Unut gitsin boşver.

Ben turbo motorlu 1.4 hacimli 180hplik bir araç alırsam, onunla oynarım 200küsür hp yapmaya çalışırım. Düz vitesli araçta, en fazla biraz daha iyi debriaj takar bakarım yoluma :) dsg de napcan? hooop servise koş, aa ışık yandı, aa hata yazdı, aa ses geldi.

Normal standart bir arabada yada lüxspor sınıf araçlarda anlarım tamam da, hothatch te bana okadar saçma sapan geliyorki anlatamam.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

alırsın sıfır bir araba DGS li garantisi bitimine yakın satarsın sıkıntı olmaz. 2 veya 3 yılaynı arabayı kullanmak yeter daha ne olsun :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Garanti uzatırsan 4 yıl. DSG yi kapsıyor. Ondan sonra da iyi niyet garantisi var uyguluyorlar. Parça tümü ve işçiliğin yarısı firmadan, işçiliğin yarısı senden. 4 yıl sonra zaten sanayide bi dolu DSG ustası çıkacak, yan sanayisi modifiyesi cartı curtu çıkacaktır. Üstelik tüm markalar aynı tarz şanzımana dönüşecektir.

Aslında o şanzıman eski yaglı klasiklerden çok daha basit. Bakmayın karmaşık göründüğüne. Elektroniğinin Ar-Ge si çok tutmuş yoksa üretimi ucuz. Bildiğiniz balatadan iki tane var. KAM mili ile (motordaki değll tabi) bunlar biri basarken diğeri kalkıyor. Olay öncesinde ise kalkık taraftaki dişli motor ile yerine getiriliyor.

Havalı olsun diye elektronik ve mekanik birleşimi şeylere mekatronik demişler.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Unut gitsin boşver.

Ben turbo motorlu 1.4 hacimli 180hplik bir araç alırsam, onunla oynarım 200küsür hp yapmaya çalışırım. Düz vitesli araçta, en fazla biraz daha iyi debriaj takar bakarım yoluma :( dsg de napcan? hooop servise koş, aa ışık yandı, aa hata yazdı, aa ses geldi.

Normal standart bir arabada yada lüxspor sınıf araçlarda anlarım tamam da, hothatch te bana okadar saçma sapan geliyorki anlatamam.

180 hp ile otomatik dsg de rokete oturmuş gibi hissedersiniz. Bence gayet uygun. alabilen alsın derim. tak tak tak geçtiğini bile anlamıyorsunuz sadece ibre değişiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

180 hp kullanmadım. Roket dediysek maytap da rokettir :)

Bu gençlere bişiy dayanmıyor azizim.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Hocam siz hiç roket sürmemişsiniz sanırım. 2 tane Dsg kırdık keşke Nasa ya başvursaydık yapılması için.

istanbul şubesi var buraya gönderin :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
O araçları sürerken insan rahat duramıyor 2 gün sonrada aynen şunu diyorsunuz '' bu arabada bişey mi var gitmiyor sanki'' ardından chip mip diyip daha fazla istiyorsunuz ve sürekli daha fazla daha fazla sonunda da olanlar oluyor.

Kargo adresi alayım :)

insaboğlu hep fazlasını ister :p Kargo ile aracı göndereceğine atla gel daha ucuza gelir :)

Yorum bağlantısı
Taha İlgen

Görüntüsü ve kaputun altındakiyle albenisi olan bir araba ancak bence ikinci el satışı rahat olmaz. Performans için alınır,binilir garanti bitmeden elden çıkartmak gerekir ama çevrede bunun meraklısını bulmak lazım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...