Can Çeralp 4 Ekim 2012 Paylaş 4 Ekim 2012 Küçük motoru sanki küçük de sonradan modifiye ediliyor gibi düşünmeyin. Baştan 1.0 tasarlanmıştır. Sizin mantıkla 50 hp 1930 model 5 litre ford motorları daha dayanıklıdır. cevap: dayanıklı değildir. Doğru, malzeme ve elektrik teknolojilerinin gelişmesi, geri besleme mekanizmalarının artık elektronik olup neredeyse kusursuz ölçümler yapabilmeleri sebebiyle artık küçük hacimli yüksek sıkıştırmalı motorlar eski, büyük hacimli, düşük sıkıştırmalı motorlardan daha dayanıklılar. Şimdiki içi boş alüminyum bloklar eski dökme demir bloklardan daha uzun ömürlü ve hafifler. Bunun en güzel örneğini litresine yakışır şekilde beygirlere yükseltilen eski Amerikanlar'da görebiliyoruz. 4.2lt motordan 400+ beygirler alınıyor ancak uzun ömürlü olamıyor. Sadece alüminyum dökümlü eskinin yenisi sayılacak motorlarda blok dışında aklınıza gelen herşeyi değiştirip yeni bir motor tasarlarsanız gerçekten günümüz 4 litrelerine yakın bir beygir alabiliyorsunuz. Bir de artık Ar-Ge departmanları maliyeti azaltmak için bir arada çalışıyorlar. Örneğin Almanlar'da Porsche-VW-Audi bir arada çalışıyor yeni teknolojiler için, bu yüzden her bir aracın herbir motoruna ayrı ayrı çalışma ve test ortamı ayarlamaktansa genellikle en çok dayanıklılığa ihtiyacı olanı seçip, en uygun şekilde imal ediyorlar ve hepsinde bu kullanılıyor. Meşhur 105lik Hitler motorları mevcut halleri ile 280bg gibi uçuk değerlerde test ediliyorlar. Ancak ekonomi, yakıt tasarrufu ve müşteriye daha fazla güç seçeneği sunup daha çok satma taktikleri gibi taktiklerle 105bg olarak piyasaya sürülüyorlar.. Aynı şekilde sadece 90 Kg gelen HDi (diğer adıyla TDCi) blokları da sadece strock boyu değişik pistonlarla birlikte 1.4, 1.6, 2.0 ve 2.4 litre olarak sunuluyorlar. Bu yüzden 1.4 TDCi motorlar 4000 devirde en yüksek beygirlerini verirken 1.6 olanlar 3600 devirde veriyorlar. Gece gece çok kafa ütüledim sanırım .. O yüzden Amerika ve petrol zengini ama araba konusunda ilgisiz bir kaç ülke hariç bütün yenilik takipçisi ülkelerde standartlar 1.4-2.0 arasında değişiyor. Özellikle common rail teknolojisinin gelmesi ile birlikte dizeller de 2.0 barajının altına indiler ve TSi motorun da katkılarıyla 1.4 neredeyse referans hacim olmaya başladı. Çünkü ideal olaran 130gr lık emisyon en rahat onlardan alınıyor. Ancak euro 5 standartları sanıyorum 100'ün altında istiyorlar emisyonu, bu da 1.2 ve 1.0'ın önünü fazlasıyla açtı, ilerleyen zamanlarda tüm dünyada böyle motorları daha çok göreceğiz ve de chip sevdamıza yavaş yavaş güle güle diyeceğiz... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ekim 2012 Paylaş 5 Ekim 2012 Aynı şekilde sadece 90 Kg gelen HDi (diğer adıyla TDCi) blokları da sadece strock boyu değişik pistonlarla birlikte 1.4, 1.6, 2.0 ve 2.4 litre olarak sunuluyorlar. Bu yüzden 1.4 TDCi motorlar 4000 devirde en yüksek beygirlerini verirken 1.6 olanlar 3600 devirde veriyorlar. Buraya takıldım. 1.4 motor ile 2.4 olanın bloğu ve piston çapı aynı mı? Sadece strok boyundan mı 1 litre kazanıyor? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Ekim 2012 Paylaş 5 Ekim 2012 Öyleyse direk 1.6 ya çeviririz, kolaymış Yorum bağlantısı
Can Çeralp 5 Ekim 2012 Paylaş 5 Ekim 2012 Buraya takıldım. 1.4 motor ile 2.4 olanın bloğu ve piston çapı aynı mı? Sadece strok boyundan mı 1 litre kazanıyor? 1.4 ve 1.6 lara alüminyum gömlek de eklenerek strok boyuyla birlikte piston çapı da daraltılıyor. Ama burada demek istediğim; darbelere (tork) göğüs geren blok aynı blok, sadece piston kaplamaları farklı olabilir. Kranklar da aynı üretiliyor, sadece eksen kaçıklıkları stroklara göre ayarlanıp küçültülmüş ve valf sayıları değiştirilmiş. Elektronik ve malzeme teknolojileri, test ortamları aynı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ekim 2012 Paylaş 5 Ekim 2012 hacim farkları genelde piston kolunun boyu ile sağlanır, piston + grank değişerek hacim büyütilmüş + piggy beyin takılıp mıodifiye edilmişler çoktur, yalnız silindir çeperine binen dinamik yük torka bağlı değildir, piston kolu + grank a denk gelir dikey kuvvetler. Yorum bağlantısı
Emin Erbil 5 Ekim 2012 Paylaş 5 Ekim 2012 1.0 litre motoru klıma acık yokuş yukarı deneyip sonra çekişi hakkında bilgi verirmisin araban hayırlı olsun iyi akşamlar. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Ekim 2012 Paylaş 6 Ekim 2012 b max fusiondan çok farklı yavru c max konsol fIII gibi ama donanım olarak daha cafcaflı. hiç olmazsa görece donanımı daha ucuz. fordun 4 4 lük araba yapamıyor b max in eksisi dizel motoru. kim üretti bilmiyorum ama 1.4 tdci nin tarih olacağını söyiüyorlardı yeni emisyon normları için ford o motoru terk edecekti ki 1.5 dizel olması o yüzden olsa gerek. Ah bide 70 75 ps bandını aşsalardı iyi olurdu. Tesbitin çok doğru Mustafa. Dışardan görünüm eski c-max'ten de çizgiler taşıyor. Özellikle ön tanpon. İçerden fiesta, focus 3 esintili. Yan sürgülü kapılar radikal tarafı. Bu aracın kırılma noktası bu kapılar. Bu farklılığı benimsemeyecek klasik kullanıcılar olacaktır. Ticari araçlarda tutan sürgülü kapı, henüz binek araçlarda çok yaygınlaşmadan; sütunsuz bir tasarımla gelmesi ferahlğa olumlu katkı yaparken, satışları olumsuz etkileyebilir. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Ekim 2012 Paylaş 6 Ekim 2012 kapılarda çok tok bu arada. yani teneke sesi vs gelmiyor. zaten direği kapının içine sakladıkları için normal kapılardan daha sağlam iskeleti var. Yorum bağlantısı
Sedat Cırık 9 Ekim 2012 Paylaş 9 Ekim 2012 (düzenlendi) 1,0 focusum ile 6. vitesde 120 km hız sabitleyip otobandan Adana'ya kadar sabit hızla gittim. 5,4 litre/100 km yakıt tüketimi oldu. (Bu arada araç 2000 km de) 9 Ekim 2012 tarihinde Sedat Cırık tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 9 Ekim 2012 Paylaş 9 Ekim 2012 1,0 focusum ile 6. vitesde 120 km hız sabitleyip otobandan Adana'ya kadar sabit hızla gittim. 5,4 litre/100 km yakıt tüketimi oldu. (Bu arada araç 2000 km de) Değer çok iyi heleki araç daha 2000 km'de...10.000 den sonrası koklayacak hissi var bende Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ekim 2012 Paylaş 9 Ekim 2012 1,0 focusum ile 6. vitesde 120 km hız sabitleyip otobandan Adana'ya kadar sabit hızla gittim. 5,4 litre/100 km yakıt tüketimi oldu. (Bu arada araç 2000 km de) bu sırada devir kaç acab? Yorum bağlantısı
Serdar Erisen 14 Ekim 2012 Paylaş 14 Ekim 2012 selam arkadaşlar,ford focus 3 1.0l ecoboost 125ps style beyaz almayı düşünüyorum.sedanı 47500e,hb'i 46500e bıraktılar.bu fiyatın üstüne çıkmam zaten imkansız.sizlere danışmadan almak istemedim.sizce bu fiyat nasıl?ayrıca hb mi sedanmı karar veremedim.hb çok küçük bir bagajı var.sedanın ise bagaj girişi çok dar.evde bunun az kavgasını vermedik.lütfen bana yardımcı olun.hepinize teşekkürederim. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 14 Ekim 2012 Paylaş 14 Ekim 2012 sedanla sw aynı paraydı. Bagaj lazımsa sw alın. Hem büyük bagaj hem geniş giriş Yorum bağlantısı
Sedat Cırık 15 Ekim 2012 Paylaş 15 Ekim 2012 120 km/saat hızda, 6. vitesde devir yanlış hatırlamıyorsam. 2500 d/dak gösteriyordu. 90 km/saat hızda 6. vitesde anlık yakıtı takip ettim uzun bir süre 4,6-4,7 gösteriyordu. 1 Yorum bağlantısı
Necat Ertan 15 Ekim 2012 Paylaş 15 Ekim 2012 120 km/saat hızda, 6. vitesde devir yanlış hatırlamıyorsam. 2500 d/dak gösteriyordu. 90 km/saat hızda 6. vitesde anlık yakıtı takip ettim uzun bir süre 4,6-4,7 gösteriyordu. Litre olarak tam tdci motor gibi tüketiyor demek. Bende Cmax aracımla 120 km hızla 5.5-5.7 Lt/100 km tüketiyorum. Sabredebilirsem 80-90 km civarında tüketim 5 lt/100 km. altına düşüyor. Bence başarılı değerler Yorum bağlantısı
Serdar Erisen 16 Ekim 2012 Paylaş 16 Ekim 2012 evren bey ve mustafa bey teşekkür ederim.1.0 ecobost style hb beyaz siparişi verdim.kasımın ilk haftası elimde olacak.bütçeyi çok zorlayarak alıyorum.inşallah benim için hayırlı olur.sw modelinin satış piyasasının çok düşük olduğunu söylediler.bu nedenlede hb karar kıldım.şu an sitemizde kaç kişi 1.0 ecoboost kullanmakta bilgi verebilirmisiniz. 2 Yorum bağlantısı
Sedat Cırık 17 Ekim 2012 Paylaş 17 Ekim 2012 evren bey ve mustafa bey teşekkür ederim.1.0 ecobost style hb beyaz siparişi verdim.kasımın ilk haftası elimde olacak.bütçeyi çok zorlayarak alıyorum.inşallah benim için hayırlı olur.sw modelinin satış piyasasının çok düşük olduğunu söylediler.bu nedenlede hb karar kıldım.şu an sitemizde kaç kişi 1.0 ecoboost kullanmakta bilgi verebilirmisiniz. Serdar bey yaklaşık 2 aydır ben kullanıyorum. Yardımcı olabileceğim bir konu varsa yardım edebilirim. Bu arada hayırlı olsun aracınız. Gerçekten memnun kalacağınıza inanıyorum. Yorum bağlantısı
Serdar Erisen 17 Ekim 2012 Paylaş 17 Ekim 2012 (düzenlendi) Merhaba sedat bey,tanıştığımıza memnun oldum.Aracımı bandırmadan alacaktım.Ellerinde olmadığını yurtdışından gemiyle geleceğini söylediler.Fiyatınıda 47.000e çıkardılar.Böyle saçmalık görmedim.10.000tl kredi için proforma faturayı iki gün önce bankaya vermişbulundum..Daha haber gelmedi. Bir arkadaşımın abisi forddaçalışıyormuş bir araştırdık yalovada 46500e ellerinde varmış ayrıca muslubaşların halı paspas dışında verdikleri hiçbirşey yok.meğer yurt dışından halı paspas.lastik paspas yangın söndürücü ve eşantiyon olarakta kol dayama aksesuarını veriyorlar.Burdaki bayiye hiç para ödemedim lakin proforma faturayı vermiş bulundum. Arkadaşlar ne yapmalıyım şimdi bu proforma faturayı iptal etmeme gerek varmı.aracın özelliklerii herşeyi aynı 1.0 ecoboost style beyaz hb.ama tabiki şase no farklı olacak bu formda geçiyormu Zaten prayı zor denledim.Nasıl bir yol izlemeliyim.herkese teşekkürederim. 17 Ekim 2012 tarihinde Serdar Erisen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Ekim 2012 Paylaş 17 Ekim 2012 proforma faturanın mali değeri yoktur. fiyat teklifi anlamına gelir. Yorum bağlantısı
Serdar Erisen 17 Ekim 2012 Paylaş 17 Ekim 2012 proforma faturanın mali değeri yoktur. fiyat teklifi anlamına gelir. mehmet bey,aracı başka bir firmadan aldığım taktirde bankaya verdiğimiz bandırma firmasının hazırladığı proforma faturanın banka nedinde yine geçerliliği olacaktır değilmi. Yorum bağlantısı
Serdar Erisen 17 Ekim 2012 Paylaş 17 Ekim 2012 sedat bey, bu arada hayırlı olsun aracınız.kendi derdime düştüm sizi unuttum kusura bakmayın.nasıl memnunmusunuz aracınızdan?gidişi, çekişi,yolu tutuşu en önemliside yakışı nasıl?aracınız full yüklüyken çekiş kaybı yaşıyormusunuz? Yorum bağlantısı
Orhan Yanıkoğlu 22 Ekim 2012 Paylaş 22 Ekim 2012 (düzenlendi) Ben bir aydır kullanıyorum aracı. Çekişi konusunda bir sıkıntım yok . Fakat şu anda fabrika verilerinin ( 100 km de) 1 litre üzerinde tüketiyorum. Arabam 1600 km de. Sürüş zevki ve rahatlık olarak önceki aracım dan (C-Max ) daha sesiz ve yumuşak geliyor. Özellikle sessizliği tatmin edici. Oturduğum konum itibariyle çok yokuş çıkıyorum. Beni şimdilik hiç üzmedi. Alacak arkadaşlara gönül rahatlığıyla tavsiye ederim. 22 Ekim 2012 tarihinde Orhan Yanıkoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muhammed Keser 22 Ekim 2012 Paylaş 22 Ekim 2012 Ben bir aydır kullanıyorum aracı. Çekişi konusunda bir sıkıntım yok . Fakat şu anda fabrika verilerinin ( 100 km de) 1 litre üzerinde tüketiyorum. Arabam 1600 km de. Sürüş zevki ve rahatlık olarak önceki aracım dan (C-Max ) daha sesiz ve yumuşak geliyor. Özellikle sessizliği tatmin edici. Oturduğum konum itibariyle çok yokuş çıkıyorum. Beni şimdilik hiç üzmedi. Alacak arkadaşlara gönül rahatlığıyla tavsiye ederim. Bende yaklaşık 1 aydır kullanıyorum.Gerçekten tavsiye ederim. Yakıt fabrika verilerinden fazla olması,yokuş da sürmenizden dir büyük ihtimal. Daha rahat bir yolda fabrika verilerine çok iiyi yaklaşabiliyo. Yorum bağlantısı
Serdar Erisen 24 Ekim 2012 Paylaş 24 Ekim 2012 Orhan ve Muhammed bey,Araçlarınız hayırlı,uğurlu olsun.Ford focus 1.0 ecoobost 125ps style konusunda birçok sitede farklı farklı yorumları okudum,bu nedenlede bazı şüpheler oluştu.Sayenizde ilk ağızdan duymak beni oldukça rahatlattı.Hepinize teşekkürederim.Daha önce bahsettiğim gibi kasımın ilk haftası elimde olacak sabırsızlıkla bekliyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts