İçeriğe Yönlendir

Focus III - 1.0 - 1.6 Ecoboost Motorlar Hakkında / Sorunlar


Gökhan Kızılkaya

Recommended Posts

Seçkin  Odabaş

Arkadaslar araci servis garantiden yapiyor ama aklimda sorular var araca yarim motor.yapilicak ne kadar saglikli olur sonrasinda bir sorun olursa nasil olur arabanim duzgun yapildigini nerden ve nasil anlayabilirim performansini etkilermi

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ümit Çalışır

Servise götürdünüz mü aracı? Bende 2012 model Focus 1.0 Ecoboost araç aldım. Başımıza böyle bir iş gelirse bilgi sahibi olalım.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Olcay Diker

herkese merhaba, keyifli forumlar,

 

son zamanlarda gözlemlediğim bir konu hakkında,  sizin de düşüncelerinizi merak etmekteyim ,

 

1.0 fiyatları, titanyum donanım için bahsediyorum,

smart paket, yada smart + tekno paket dahil 60-70 bin tl fiyat bandında dolanırken malum sitede,

sadece titanyum 1.6 benzinli, benzin+ lpg li fiyatları 70-75 bin tl bandında gezmekte gözlemlediğim kadarıyla,

 

aklıma ilk olarak gelen genel sebepler ,

 

1.0  turbolu diğeri turbosuz,

1.0 lpg takılıyor ama risk, diğeri lpg rahat takılabiliyor,

1.0 ecoboost  3 silindir,

1.6 klasik 4 silindir,

1.0 bakım maliyeti fazla, yağ cinsi kaynaklı, turbosu vs , gibi gibi  etkenler   , fakat yıllarca ödül almış bir motor, 

1.0 - 2 yıl Türkiye ye getirildi bildiğim kadarıyla, 1,6 halen satılmakta..

 

sizce bu fark neden kaynaklanmakta ?

 

saygılarımla

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
(düzenlendi)

Saçma piyasa algısı. 1.0 Ecoboost’lar pek tutulmadı o yüzden fiyatı uygun. Aslında bakmayı bilene bu bir avantaj. Tutulsa idi bu fiyata binemeyecektiniz. 

tarihinde Ahmet Gül tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Karadağ

1.0 Ecoboost motor kullanıyorum, inanılmaz keyifli. Şimdi araç serviste ikame 1.0 Ecoboost Fiesta verdiler, inanın bu da çok keyifli. Atmosferik motordansa üzerine kafa yorulmuş, verimli Ecoboost alın derim, zaten Ford 1.6'da acemiliğini attı 1.0 ve 1.5'ler çok daha verimli çalışıyor.

 

İş yerinin 2011 1.4 Fiesta Otomatik aracının 9.9lt/100km yaktığı yerde bendeki ikame araç (2018 Fiesta 1.0 Ecoboost Otomatik) 6.1lt/100km yakıyor.

Benim aracım (2011 1.6 Ecoboost C-Max Tit-X) uzun yolda hız sınırları içerisinde giderseniz 5.8-6.0, şehir içi 7.1-7.3lt/100km yakıyor. Belirteyim; araç 180hp ve kasa ağır. 

 

Saygılarımla

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

2.0 ecoboost kullandım. Bir sonraki aracım atmosferik oldu.

Masraf çıkarmaya hevesli bir motor.

Elektrikliler yayılana kadar hayatıma atmosferik, manuel şanzıman ikilisi ile devam etmeyi düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Çelebi

Ford(Otosan) , Türkiye'de bu kadar güzel ve ödüllü motoru pazarlayamadı bence... 1.6 atmosferik motor satışına devam etiiği için geleneksel olan, 1.0 motormu olur, çekmez o motor, LPG tamılmaz ona diyen herkes seçimini 1.6 klasik motordan yana kullandı. Bu yüzden satış rakamları çok düşük kaldı bu da 2. el piyasasına olumsuz etki etti. (Bu benim tahminimdir)
Ford'da keşke Volkswagen gibi atmosferik motor yerine sadece turbo benzinli motorlarını satsaydı şuan çok daha yaygın olurdu bu motorlu araçlar.

 

Yani sonuç olarak bu araçlar bayilerden bunca zamandır az satıldığı için doğal olarak 2. el piyasası çok durgun bu yüzdende fiyatları daha düşük.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
10 saat önce, Olcay Diker yazdı:

sizce bu fark neden kaynaklanmakta

risk algısından. piyasa teknik döküman açısından bakmaz. daha az kaçan çok yakan daha çok tutulabilir, arıza halinda anlayan ustaya kavuşamamak en büyük etkendir. Ve tabiki lpg uyumu baş etkendir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
(düzenlendi)

Ben işe marka odaklı bakıyorum. Turbo benzinli motorların kaymağını yiyen firma VW. Diğer firmaların motoru yok mu? Var. Peugeot, Citröen 'de de var, satış rakamları inanılmaz değil. Halbuki BMW ile ortak geliştirdikleri motorları 1, 3, 4, 5 serilerinde kullanıyorlar ve premium markalar içinde en iyi yada ikinci sıradaki satışları yakalayabiliyorlar. Bu da tüketicinin markaya olan güveninin sonucunda oluşuyor. Tüketicinin gözünde markaya olan güven pazarlamayla doğrudan iniltili. Yıllarca ödül almış motorunu Türkiye 'de pazarlayamamış bir markadır Ford. Gerek "1.0 gitmez-çekmez", gerek "arıza çıkarır uzak dur", gerek "çok yakar" gibi yaftalar yemesine göz yummuştur. Sıfır olarak satılmayan aracın ikinci el piyasası da haliyle düşük olur. Tek etmen bu da değil, tüketicinin isteklerine kulak asmamış, tabiri caizse "Mal bu, alıyorsan al" mantığıyla plazalara araçları doldurmuş durmuş bir markadır Ford. Bana göre bu konuda en başarılı marka VW 'dir. Piyasa otomatik ister, VW iyi yada kötü otomatik sunar. Piyasa turbo ister, VW iyi yada kötü turbo sunar. Bunu birde doğru pazarlamayla, gerek reklam gücüyle, gerekse müşterilerinin yaptığı reklam gücüyle ki en etkilisi de bu, ağırlığını ortaya koydu. İşin kaymağı olarak "İyi niyet garantisi" getirdi ki bu en can alıcısı oldu, tüketicinin gönlünü kazandı. Bunlar rastlantı olamayacak kadar büyük işler. Hakkı olan büyük dilimi yiyor, araçları 6 ay sıra beklenilerek alınıyordu. İkinci elde değer kaybı minimum seviyede oluyor. Bunlar başarının meyveleri.

 

"sizce bu fark neden kaynaklanmakta ?" sorusunun cevabı yukarıda verilmiştir. Ford 'un yada bir diğer markanın yapmadıklarını VW çok çok iyi yapmıştır. Arabamı satsam, 70 bin tl bütçeyle gidip 1.0 GTDİ Focus almam. Her ne kadar dolu da olsa, alt mekaniği her ne kadar harika da olsa almam. Satılmamış, ikinci el değeri çok düşen, satılmasını istediğim an bilen harici müşteri bulamayacağım aracı almam (E39 binerek bu sözümün geçerliliği tartışılır). Turbo benzinli bir araç alacak olsam bakacağım ilk marka VW olurdu.

tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
2 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

İyi niyet garantisi" getirdi ki bu en can alıcısı oldu, tüketicinin gönlünü kazandı.

piyasa bu gibi tekniğe prim verse honda/hundayi  zaten en baştan  5-6 yıl verdiği garanti ile gönllere taht kurması lazımdı? 2 yıl gibi en az garanti süresini verip sonraki 1 yılda katılım payı ödetmekle gönüle yerleşmek ayrı pazarlama taktiği olarak değerlendirilebilir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
54 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

piyasa bu gibi tekniğe prim verse honda/hundayi  zaten en baştan  5-6 yıl verdiği garanti ile gönllere taht kurması lazımdı? 2 yıl gibi en az garanti süresini verip sonraki 1 yılda katılım payı ödetmekle gönüle yerleşmek ayrı pazarlama taktiği olarak değerlendirilebilir

 

2 yıl garantin var, bitiyor. Garanti adı altında birşey kalmıyor. Araç arıza yaptı, maliyet 3 lira 5 lira. O esnada yetkili biri "tüm bakımlarınız serviste yapıldığı için siz iyi niyetli birisiniz ve bu arızayı biz cebimizden yapalım, siz sadece işçilik verin yada vermeyin" dese, seni bu 3-5 liradan kurtarsa? Düşün bi abi? 

 

Honda, verdiği 6yıl/150000 km garantiyle araç satmadığı ne belli? Sıfır araç alıyorum, hemde LPG 'li, ekstra para vermeden 6 yıl/150000 km rahat rahat garantili binerim mantığıyla bile araç satmışlığı mümkündür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Maden

Piyasada genelde ikinci el alan kişilerin çoğu eğer benzinli alacaksa LPG'li araçları tercih ediyor. Bence makası bu faktör açıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Ucuz alan ucuz satar. Lpg ile uğraşmaktansa Ecoboost candır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Kıymeti bilinmeyen bir motor.

Bence suç kullanıcılarda değil distribütörde. VW çatır çatır 1.4 passat, 1.0 golf satıyor.

Sen 1.0’ın yanında 1.6 seçeneğini de sunarsan, 1.6 powershift iken 1.0’ı tork konvertörlü şanzıman ile satarsan kimse almaz.

Kırmızı st-line 1.0 Focus alacaktım iki sene kadar önce. Powershift olmadığını duyunca vazgeçtim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
5 saat önce, Gökhan Albayrak yazdı:

2 yıl garantin var, bitiyor.

dur bi bitmesin, zaten herkes 3-4 yıl veriyor o garantiyi, servis kapısında dilendirmeden... 2 yılı kabul ettirip sonra da arızda %20-30 parasını alarak mutlu etmek başarıdır o ayrı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök

lpg takılmayan ve riski yüksek benzinli motor. ayrıca 1.0 o kasayı kaldırmaz. Hortum patlatır. 

 

tutulmaması için her cümleye uyuyor :d 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Olcay Diker
4 saat önce, Ali Gök yazdı:

Hortum patlatır. 

 

 

bu durumun yaşandığını ve motor revizyonuna kadar gittiğini, bir kaç yerde daha okumuştum, 

 

Tercih etkileyen bir sebepte bu sayılabilir sanırım 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bi laf vardır: “adın çıkacağına canın çıksın” diye. Bir kere adı çıkmış yeter. :) 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Maharet adini cikarmamak icin yeterince test edip sorunlarini giderip oyle cikarabikmekte

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Fatih Altınay

1.0 st line alma mı diyorsunuz yani? 2016 model 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Soner Çelik2

Arkadaşlar şuan 1.5 fiesta kullanıyorum.

25 yaşındayım araç bana çok performanssız gelıyor.

yanı artık biraz daha iyi giden bir araçla biraz body kit yaparak devam etmek istiyorum.

aklımdakı araç focus 1.6 ecobost 182ps olan.

Yakıt konusunda sorun yok araca sade hafta sonları bınıyorum.

Benım sorum şu bu nasıl bir araçtır çevremde hiç görmedım test etme şansımda olmadı.

+ - yonlerı nelerdir. misal ben bu aracı aldınız 4 5 sene kullanmak ıstıyorum bir sorun yaşatırmı

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

2 sene kadar kullandım, bendeki şeker kırmızı ve en dolu paketti.

 

Halen keşke satmasaydım dediğim bir otomobildir, sürüşü, gidişi çok keyifliydi. İlk kullanımda 182PS gibi gelmeyebilir, bir kaç dokunuşla iyileştirmek mümkün. Ecoboost'un Eco kısmı için gaz pedalının ilk kısmını biraz hissiz yapmışlar.

 

Yakıt olarak da üzmez, ben İstanbul'da 9'un üstüne pek çıkmadım depo ortalamasında. Uzun yolda 6'ya düşer efendi kullanımda.

 

Kronik olarak su hortumlarından birisi kırılıyor ve hararete yol açıyor, aldıktan sonra değişmemişse o hortumu ve önlem olarak taşma kabını değiştirmenizi tavsiye ederim.

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...