İçeriğe Yönlendir

Focus III - 1.0 - 1.6 Ecoboost Motorlar Hakkında / Sorunlar


Gökhan Kızılkaya

Recommended Posts

Naci Coşkun

2015 efsanesi de bitti:))))

2015 efsanesi de bitti:))))

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

90 bine focus satmak onlara bile fazla geliyor belki :) o yüzden, belki de  yeterli adette satamayabilecekleri riskine giremiyorlar.

Yorum bağlantısı
Kerim Kamanoğlu

1.5 ecoboost 182 ps çıkıyor  bu motorda olabilir muhtemelen...

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

bu arada powershiftleri o kadarda beğenmedim eski kasa kuga ve b max de sürmüştüm. onun yerine sağlam bir tam otomatik koysunlar daha iyidir.

 

Çok doğru bir konuya değinmişin. Bu hafta 400 km civarında Rover evoque 2,0 240 hp+powershift kullandım,araç 9,000 km.de idi yani sıfır sayılır. Sahibinede benim 8 senelik özürlü Cvt 'yi bir kere kullansan bunu beğenmezdin dedim. Benim cvt'ye 10 üzerinden 10, Dsg7 ye 9, powershift'e ancak 6,5'tan 7 veririm.

 

1.5 ecoboost 182 ps çıkıyor  bu motorda olabilir muhtemelen...

 Yukarda verdiğim almanyadaki linki tıklasaydınız olmadığını görürdünüz...Devir google ile istenilen bilgiye anında ulaşma devri.

Yorum bağlantısı
Naci Coşkun

Hatırlarsanız dizel otomatiklerde sorun çıktığında ilk etapta 10 yıl garanti verdiler tork konvertörü için, fakat artan şikayetlerle birlikte ağır gelen masraflardan sebep olsa gerek garanti süresi 3 yıl ile sınırlandı.

 

Arkadaşlardan net bir cevap gelmedi fakat benim tahminim "süt içti dili yandı, yoğurdu üfleyerek yiyor" muhabbeti, anlaşılan henüz kara görünmedi. :i-ih:


Çok doğru bir konuya değinmişin. Bu hafta 400 km civarında Rover evoque 2,0 240 hp+powershift kullandım,araç 9,000 km.de idi yani sıfır sayılır. Sahibinede benim 8 senelik özürlü Cvt 'yi bir kere kullansan bunu beğenmezdin dedim. Benim cvt'ye 10 üzerinden 10, Dsg7 ye 9, powershift'e ancak 6,5'tan 7 veririm.

 

 Yukarda verdiğim almanyadaki linki tıklasaydınız olmadığını görürdünüz...Devir google ile istenilen bilgiye anında ulaşma devri.

Fatih bey bu linkte dil seçeneği var mı? en azından ingilizce varsa daha rahat olacak.

Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

maliyet ve şişen fiyatlardandır.

 

volvo da dizel otomatik ve ecoboost  var 1.6 da focusla aynı motor :)

 

düz vites ve powershift arasında 2.000tl den az fark var. şaşırdım valla :unsure2:

Yorum bağlantısı
Naci Coşkun

CVT şanzımandan bahsetmişken; CVT şanzıman konforludur. vites değişimi ayırma ve basma şeklinde değil süreklilik arz eden konik dişli ve paletler ile gerçekleşir. Sarsıntısız ve kesintisizdir. Yakıt olarak CVT şanzımanda edc vb gibi başarılıdır. Fakat CVT nin en büyük sıkıntısı yüksek tork dayanımı zayıftır. Çelik palet yüksek tork yediğinde kopmakta ve dağılmaktadır. Çok sağlam ve yüksek torka dayanacak CVT ise şu an aşırı yüksek maliyetlere gelmektedir. Dolayısı ile cvt şanzımanlar yüksek tork veren dizel motorlarda tercih edilmezler. Galiba 2007 yılında ford focus 1.6 dizel araçlarda kullanılan tüm cvt ler büyük sorun yaşadı. Bugünde cvt şanzıman ağırlıklı benzinli düşük torklu araçlarda tercih edilmektedir. benzinli otomatik alacaksanız cvt yi gözünüz kapalı alabilirsiniz. dizel otomatik alacaksanız edc veya dsg olmalı. edc ile dsg neredeyse aynı teknik ile çalışıyorlar. aralarında büyük fark yok. dsg nin konforu biraz daha iyi diyebilirim ama onu da zaten ödüyorsunuz alırken.

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

CVT şanzımandan bahsetmişken; CVT şanzıman konforludur. vites değişimi ayırma ve basma şeklinde değil süreklilik arz eden konik dişli ve paletler ile gerçekleşir. Sarsıntısız ve kesintisizdir. Yakıt olarak CVT şanzımanda edc vb gibi başarılıdır. Fakat CVT nin en büyük sıkıntısı yüksek tork dayanımı zayıftır. Çelik palet yüksek tork yediğinde kopmakta ve dağılmaktadır. Çok sağlam ve yüksek torka dayanacak CVT ise şu an aşırı yüksek maliyetlere gelmektedir. Dolayısı ile cvt şanzımanlar yüksek tork veren dizel motorlarda tercih edilmezler. Galiba 2007 yılında ford focus 1.6 dizel araçlarda kullanılan tüm cvt ler büyük sorun yaşadı. Bugünde cvt şanzıman ağırlıklı benzinli düşük torklu araçlarda tercih edilmektedir. benzinli otomatik alacaksanız cvt yi gözünüz kapalı alabilirsiniz. dizel otomatik alacaksanız edc veya dsg olmalı. edc ile dsg neredeyse aynı teknik ile çalışıyorlar. aralarında büyük fark yok. dsg nin konforu biraz daha iyi diyebilirim ama onu da zaten ödüyorsunuz alırken.

 

Audi yıllardır 2.0 dizelde kullanıyor CVT'yi, maliyeti de DSG'den çok olmasa gerek ki onun yerine tercih ediyorlar.

Yorum bağlantısı
Naci Coşkun

Çok doğru fakat iş ford a gelince yukarıdaki açıklamada olduğu gibi CVT,dizel de ve yüksek torklu araçlarda arıza yapıyor.

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Çok doğru fakat iş ford a gelince yukarıdaki açıklamada olduğu gibi CVT,dizel de ve yüksek torklu araçlarda arıza yapıyor.

 

Ford düzgün bir motor-şanzıman kombinasyonu sunamadığı için gidip Seat aldık işte. Al sana müşteri kaybı.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Ford düzgün bir motor-şanzıman kombinasyonu sunamadığı için gidip Seat aldık işte. Al sana müşteri kaybı.

 

Ford çok yakında sadece kiralık otomobil ve ticari araç satışı ile baş başa kalacaktır. Türkiyede 1,6 dizel otomatik satışa sunmayan kaybetmeye mahkumdur. Ford adam gibi 1,6 benzinli otomatik bile sunamıyor artık...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ford çok yakında sadece kiralık otomobil ve ticari araç satışı ile baş başa kalacaktır. Türkiyede 1,6 dizel otomatik satışa sunmayan kaybetmeye mahkumdur. Ford adam gibi 1,6 benzinli otomatik bile sunamıyor artık...

filolar a3 sedana dönmüş :D parası olmayan da cetta alıyor

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

filolar a3 sedana dönmüş :D parası olmayan da cetta alıyor

O gördüklerinin % 90 ' nı otomatik vites . Focus sedan düz filoda hala iş yapıyor şimdilk tabii :)

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Neden Ford 1,0l ecoboost ve 1,6l ecoboost araçlarda otomatik şanzıman/vites seçeneneği bulunmuyor?  :unsure2:

 

Küçük motorlarda otomatik vites çalışmaları hem ford'un global stratejisi hem de ekonomik kriz nedeniyle sağlıklı yürümedi. CVT şanzıman, dizelde istenilen sonucu vermeyip, pazar da yeni bir yatırıma yeterli görünmeyince bu konudaki çalışmalar hep ertelendi. Otomatik vites isteyen, pekala 2.0 ve daha yukarısını alabilir diye düşündü (Avrupa için).

 

Küçük motorlar oran olarak çoğaldığı için bu strateji de artık değişti ama uygulamaya geçmesi zaman alıyor. Sonuç olarak, 2015 mart-nisan ayları ile birlikte küçük motorlarda otomatik opsiyonunu göreceğiz.

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

1500 cc 150 ve 180 HP motorlar Powershift ile satılacakmış, tekrar Fordçu oluruz belki de :)

Yorum bağlantısı
Naci Coşkun

Küçük motorlarda otomatik vites çalışmaları hem ford'un global stratejisi hem de ekonomik kriz nedeniyle sağlıklı yürümedi. CVT şanzıman, dizelde istenilen sonucu vermeyip, pazar da yeni bir yatırıma yeterli görünmeyince bu konudaki çalışmalar hep ertelendi. Otomatik vites isteyen, pekala 2.0 ve daha yukarısını alabilir diye düşündü (Avrupa için).

Küçük motorlar oran olarak çoğaldığı için bu strateji de artık değişti ama uygulamaya geçmesi zaman alıyor. Sonuç olarak, 2015 mart-nisan ayları ile birlikte küçük motorlarda otomatik opsiyonunu göreceğiz.

Umarım böyle bir gelişme olur.

Yorum bağlantısı
Cem Çakmak

Maalesef anlaşma olmadı ve bugün dava açılacak. En azından dava 1 sene süreceğinden size bu süre sonunda bilgi verebileceğim. İlginize teşekkür ederim. Syg.

Yorum bağlantısı
Atilla Cifter

Bu markaya güvenerek hata mı yaptım? Ne yapmalıyım?? Lütfen yardım.

 

Evet hata yaptınız, ford müşteri memnuniyetinde en kötü firmalardan birisidir (sikayetvar.com'a bakın hiçbir müşteri şikayetine cevap verme lutfunda bile bulunmazlar). Ford almak bir şans işidir, hatta Fordunuz varsa mümkün olduğunca fazla kullanmamak en iyisidir (50-100 bin km'de sizinki gibi ciddi sorun çıkaran epey araç mevcuttur). 

 

Dava sürecine gelince, eski banka ve şirket denetçisi olarak (sizde denetçiymiysiniz) tüm hukuk olmasa da özellikle borçlar ve tüketici kanununu, şirketlerin bu süreçte ne yaptığını gayet iyi biliyorum. 

 

Ford davayı kaybedeceğini bile bile dava açmanıza izin verecek, hatta  davayı kazandığınızda yine kaybedeceğini bilerek davayı yargıtaya taşıyacak. Bu uzun bir süreç, yukarıda belirtildiği gibi bu süreçte aracınız olmayacaktır. Diğer bir konu avukatsız bu davayı kazanma ihtimaliniz dava sürecini takip edecek zamanınızın olup olmamasına da bağlıdır. 

 

Ford tüm diğer şirketler gibi hukuksal sürecin zorluklarını bildiği için dava açma uyarınıza "sen dava açamazsın" demektedir. İyide bir sürü dava açılırsa Ford için kötü reklam olmaz mı neyine güveniyor diyebilirsiniz. Marka değerine güveniyor, şunu biliyor: arabaları 100 bim km'ye gelmeden dağılsa, rektefiyelik bile olsa Ford alacak milyonlarca kişi var.

 

Ben sizin yerinizde olsam madem motoru açacaksınız bu artık orjinal bir motor değildir, araçtan motoru alın yerine yeni motor takın (yani sandık motor) derdim. 

 

Sizin arabanız neden Ford diyebilirsiniz. Ford almadan önce bu forumdaki motor-elektrik sorunlarını bilmiş olsaydım emin olun Ford'u geçici kullanmak için bile almazdım. Forumları okuduğunuzda Ford'un en az 10 yıldır en dandik arabalar üretmekte olduğunu bir kaç günde anlayabiliyorsunuz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Atilla bey haklı olduğunuz konular muhakkak vardır. Ben fordun avukatıda değilim şimdiki kendimin bindiğim araçta audi ancak eşim kardeşlerim biz 10 senedir ford kullanıcısıyız. Biz araçlarımızdan son derece memnunuz. Tüm markalarda bu tip sorun olabilir. Fordun sorunlu araçlarla ilgilenmediği gerçek. Onda çok haklısınız.

Yorum bağlantısı
Atilla Cifter

Bulent bey zaten o nedenle Ford almak şansa bağlı dedim, yani şanslıysanız hiçbir sorun yaşamayabilirsiniz de. 

 

Eskiden Ford Mercedes, Bmw gibi sorun çıkarmayan bir araba olarak bilinirdi, zaten bugünkü marka değerinin sebebi de bu. Şimdi ise 10000 km'ye gelmemiş ticari olmayan araçlarda fabrikasyon hatası nedeni ile motor bile bitebiliyor. Fabrikasyon hatası tüm markalarda oluyor diyebilirsiniz, ancak tüm markalar Ford gibi yapmıyor. Forumlardan bakabilirsiniz, örneğin diğer markalar debriyaj mekanizması nedeni ile oluşan bir problemde garanti kapsamında mekanizmayı komple değiştirirken Ford baskı balata sıyırmış garanti dışı demektedir. Yakıt nedeni ile arıza olmuştur savlarında ise elimize tutuşturdukları Opetten zorunlu akaryakıt alımı da (rekabet kanununa aykırı olmasına rağmen) malesef sorunları çözmüyor. Bazen Ford Opet'i, Opet Ford'u suçluyor ve sonuçta siz mahkemelerde sürünebiliyorsunuz, bunun da epey örneği var.  

 

Ford Avrupa'da en çok ticari olmayan araçları üretiyor, dolayısı ile Türkiye'de yaptıklarının onda birini yapsalar Avrupa piyasasında tek bir araç satamazlar. Yani sorun Ford Türkiye yönetimidir, değişmesi gereken ya bu yönetim ya da Tüketiciyi aptal yerine koyan zihniyetleridir. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Özkars

Söylediklerinize kesinlikle katılıyorum. Sandık motoru sözlü olarak söyledim ama ona dahi yanaşmıyorlar. Dediğiniz gibi dava açılacak. Avukat arkadaş şöyle bir yaklaşımda bulunuyor. Direkt dava değilde tespit davası ve ikame araç davası açalım, üretici kaynaklı olduğunun tespitini isteyelim diyor. Eğer bu yönde bilirkişi raporu ve keşif sonucu çıkarsa zaten ikame araç vermeleri zorunluymuş. Sonrasında maddi dava açıldığında da hem dava kısa sürüyormuş hemde garantili yol bu imiş. Bakalım yaşayıp göreceğim.

Ayrıca isminizin altında 2011 punto sahibi olduğunuzu gördüm. Kıymetini bilin. Bundan önce 2008 Grande punto'm vardı. 5 yıl garantiliydi ve 5 yıl sorunsuz kullandım. ne yolda kaldım ne başka bir sorun yaşadım. Fiat punto candır ve şu an çok özlüyorum onu.

Yorum bağlantısı
Murat Özkars

Sevgili cem kardeşim. Aynı durumla bende karşıyayım. Bende 2013 1.0 var. Aracında turbo dönüş hortumundan dolayı motor bloğu çatladı. Bende tamire onay vermedim. Servisten zor bela durum tespit raporu aldım. Arızayı garanti kapsamında gideririz dediler ancak ben razı olmadım. Tüketici yasasına göre tercih müşteriye bırakılmıştır. Yani firma ben aracını tamir ederim, değiştirmem deme hakkına sahip benim. Bu konu ili ilgili sizinle detaylı görüşmek isterim. Radikal gazetesinde okuduğum bir haberde türk iş adamı sırf bu sorundan dolayı range rover firmasını mahkemeye verdi. Daha ötesi aracın toplatılması ce belgesinin iptali gibi konuları gündeme taşıdı. Yaptığım araştırmada en sizin ve benim gibi beş araç sahibi var. Bu çok övdükleri ecobost için büyük handikap. Bu durum sıradan bir arıza olmayın aracı toplamaya götürecek ciddi bir sorun. Hatta bir insan hakkı ihlali. Bu nu avrupa uluslar arası diplomatlar birliği başkanı söylüyor. Mailinizi bekliyorum. Görüşme umudu ile

Yorum bağlantısı
Akif Eren

Yine bir turbo benzinli arızası :( 

Marka ismi söylemek istemiyorum burada ama arkadaşımda benzinli turbodan çok çekti ciddi uğraşlar verdi. sonunda kendi pes etti.

Allah yardımcınız olsun inşallah bu sürecin sonunda kazanan siz olursunuz.

Yorum bağlantısı
Ekin Güney

Arkadaşlar merhaba,

Siteye yeni üye oldum. Sanırım insanın başına iş gelince sıkıntısına yardımcı olabilecek her kapıyı çalıyor.

Konuyu anlatayım.

 

Aracım 2012 Model, Ocak 2013 trafiğe çıkışlı. 3 yıl/100.000 km garantili.

 

Araç 45 bin bakıma gittiği gün su kaçağı arızası tespit edildi. 2 boru/hortum değişeceği söylendi ve 4 günün sonunda sıkıntı giderilerek teslim edildi. Şimdi aracım 52 bin KM'de ve araçta titreme olmaya başladı, eksozdan beyaz duman atmaya başladı ve su kaçağı arızası yeniden tekrarladı. Servise götürdüğümde birtakım testlere tabi tuttular ama ikinci gün sorunu tespit edemedeklierini ve silindir kapağını sökmeleri gerektiğini söylediler. Şu anda araç trafiğe çıkamaz durumda ve tüketici kaynaklı bir sorun değil. Bunu servis söyledi. Ancak yazı vermedi. Önceki ve şimdiki İş emirleri elimde ikisinde de su kaçağı arızası yazıyor. Ayrıca ikinci servise gidişi çekici ile gerçekleşti. Fotoğraf ve çekici fişi de elimde.

 

Bende araca ihtiyacım olduğunu ve yedek araç talep ettiğimi söyledim. (Daha önceki tamirde de aynı servis yedek araç vermemişti.) Yasaya göre 10 gün serviste kalmadan yedek araç veremeyeceklerini, ancak tamir süresinin 10 günü geçmesi şartı ile yedek araç verebileceklerini söylediler. Bu sırada tamirci birkaç arkadaşla görüştüm, senin aracın sıfır daha garantisi devam ediyor kesinlikle motoru açtırma, hatta yasal hakların var bir avukatla görüş dediler. Hem servisten hemde arkadaşlardan YASA kelimesini duyunca araştırmaya başladım, birkaç avukat arkadaş ile görüştüm. Kendi tespitlerim ile birlikte yeni Tüketici Koruma kanunu, Türk Borçlar Kanunu ve Haziran 2014'de yürürlüğe giren Garanti Belgesi yönetmeliğini incelediğimde aynı arızanın ikinci kez tekrarlaması durumunda tüketici aracın değişimini yada para iadesini isteyebiliyormuş.

 

Tabi bu arada boş durmadım,hemen bir ihtarname hazırlatıp, faks, mail ve noter kanalı ile hem bayiye hemde İthalatçıya gönderdim. İhtarnamede yukarıdaki durumu anlatıp, yedek araç istediğimi, aracımın yenisi ile değiştirilmesini yada bu mümkün değilse paramın iade edilmesini istedim. Dün beni direkt hatlarından arayarak konu ile ilgilendiklerini ve üst yönetime bildirdiklerini 1-2 gün içinde bana dönüş yapacaklarını ancak aracımın tamir edilmesine onay verdiğim takdirde derhal yedek araç tahsis edeceklerini söylediler. Bende artık tamir hakkımı kullanmak istemediğimi, ya araç değişimi yada para iademi yapmaları gerektiğini söyledim. Bugün tekrar arayarak, taleplerimi karşılayamayacaklarını üzülerek!! bildirdiler.

 

Bu markaya güvenerek hata mı yaptım? Ne yapmalıyım?? Lütfen yardım.

 

senelerdir ford kullanıcısıyım garantiyi sonuna kadar kullanan bir insanım aracı parasını veya yeni hiç bir şekilde bir marka vermez dava açsanız seneler sürebilir. Ama aracınız motorunuz ile alakalı aynı sorun veya daha büyük sorunlar olduğu taktirde garantiden sandık motor getirip takıyorlar araca en kötü ihtimaldir zaman kaybı olucak ama onunda dışında ücret talep etmiyorlar yapcağınız bişey yok beklemek durumundasınız ya da yasal haklarınızla uğraşın.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...