İçeriğe Yönlendir

Focus III - 1.0 - 1.6 Ecoboost Motorlar Hakkında / Sorunlar


Gökhan Kızılkaya

Recommended Posts

Muhammet Öztürk

Ben bu konuya cevap verdim sanıyordum, ama cevabım yok. demekk ki vermemişim :)

Focus 1.0 için yazıyorum; 6 vites 2000 devirde 90 yapar, dolayısıyla 2500 devirde 113, 3000 devide de135 gibi bir hız yapar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Öztürk

Ben de bugün denedim ve aynı devirlerde aynı hızları gördüm. Yalnız benim lastikler 245 40 r18 takılı şu anda. Demekki lastikleri büyütmekle göstergede bi değişiklik olmamış sayılır. Ama her zaman 6. Viteste hız sabitlemeyle 90km/s hıza ayarlayıp 90km/s hızla çıktığım yokuşu artık 6. Vitesle aynı şekilde çıkamıyorum. Araba 5. Vitese düşmemi istiyor ve 90km/s hızla çıkmıyor şimdi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cem Çakmak

Madem buraya yazdım, yardımlarınızı istedim, gelişmelerden de haberdar edeyim.

 

Geçtiğimiz cuma günü tüketici mahkemesine delil tespiti talebi ile başvurdum. Mahkeme yıldırım hızıyla pazartesi günü keşif yapılması yönünde kararını verdi ve geçtiğimiz salı günü keşif yapıldı. 3 günde dile kolay :) Neyse keşfe hakim, zabıt katibi, bilirkişi, avukatım, ben ve yetkili servisin servis müdürü katıldı. Keşifte aracın çalışmadığını, su kaçırdığını hakim gözlemledi ve keşif tutanağına yazdı. Bilirkişi motorun açılması gerektiği silindir kapağının görülmesi gerektiğini söyledi ve hakim bilirkişiye yetki vererek ertesi günü bilirkişi ve taraflar olarak hep birlikte motorun açılmasını seyrettik. Tam 4 saatte silindir kapağına ancak ulaşabildi ustamız. Contanın yanmadığını gözle gördük. Motor test firmasını çağırdılar ve hassas ölçü cihazları ile silindir kapağının motorla, motorun silindir kapağı ile birleştiği yerlerin ölçümü yapıldı ve birleşilen yerde sapmanın %1-2 civarında olduğu, silindir yataklarında %2 ovalleşme, pistonların boylarında %1 kısalma olduğunu tespit etti ve bunların referans değerler içinde kaldığını, %5'e kadar bir sıkıntı yaratmayacağını söyledi. Son olarak silindir kapağını komple su basınç testine tabi tutmak için götürdü ve dün gelen sonuca göre silindir kapağının su kanallarında, eksoza yakın yerde çatlak tespit edildi. Motor suyu buradan kaçırıyormuş. Motora su girmemiş, çatlaktan eksoza, oradan da beyaz duman olarak dışarı çıkıyormuş. Şimdi bilirkişi bunu raporuna yazıp pazartesi günü raporunu mahkemeye teslim edecek.

 

Sizce ne çıkar ve ne yapmalı?

Yorumlarınızı merakla bekliyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Büyük ihtmal ayıplı mal, direk değişim yada para iadesi, hayırlı olsun şimdiden, yapmanız gereken buydu zaten, yasal süreç yani, zamanla bu firmalar akıllancaklar  inşallah, toplum olarak hak aramayı doğru şekilde öğrenip uygulayıp es geçmemek lazım.... :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cem Çakmak

Bilirkişi raporunu mahkemeye sundu ve sonuç bölümünde aynen şöyle demiş;

 

....dava konusu aracın şikayete konu olan su eksiltme sorununun ........Motor yenileme Şirketince düzenlenen raporda da belirtildiği üzere, silindir kapağının eksoz tarafında içeriden çatlak olmasından kaynaklandığı, bu çatlağın aynı zamanda son şikayette söz edilen aracın beyaz duman atmasının da sebebi olduğu, silindir kapağındaki çatlağa malzeme hatasının yol açabileceği gibi, 45.216 km.de yaşanan ilk su kaçağı arızasının da bir sonucu olabileceği, aracın çalışır duruma gelebilmesi için komple silindir kapağı değişimine ihtiyacı olduğu (set olarak ve silindir kapak contası ile birlikte) görüş ve kanaatiyle tarafımca tanzim edilen iş bu bilirkişi raporu.......

 

Konu böyle..

Yorum bağlantısı
Cem Çakmak

Ben öyle anlamadım açıkçası, direkt üretici hatası ve/veya servis hatası olarak yordum. Yani eğer malzeme hatalıysa üretici hatası, eğer ki ilk su kaçağı arızasının devamıysa da yetkili servis hatasıdır herhalde...

Yorum bağlantısı
Recep Güney

pardon dikkatli okudum da şimdi problemin su kaçağı olduğu bunun da silindir kapağındaki çatlaktan kaynaklandığını yazmış ben yanlış anlamışım..

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Kullanımla alakalı bir şey yok gibi. İlk arızada in dolayı bu hale gelmiş olabilir servis bunu kontrol etmeliydi demeye getiriyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Ford niye bu kadar uzatmış bir motor değiştirse sorunu ortadan kaldıracak sizi de memnun edecek. Doğuş Oto yüzlerce TSI motor ve DSG değişimi yaptı tamir etti bu kadar uğraştırmadan. Sağlık olsun diyelim mal yerine gelir...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Üst alt vs kapak açılarak arıza giderilebiyorsa; araç değişmez. Sizin işleme onay vermediğiniz süre de serviste yatan süreye eklenemz. Bunlara dikkat edin.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cem Çakmak

Bayi ile anlaşma yoluna gidilecek gibi görünüyor. Ben aracımın aynısının sıfırını istiyorum. Aracımda 2012 model Beyaz renk, 52000 km.de Titanium + Smart Paket, Boya değişen vs. yok, sizce hangi fiyatta anlaşmak mantıklı olur?

Yorum bağlantısı
Naci Coşkun

Arkadaşlar Merhaba,

 

Vaktiyle 2006-2008 focus dizel otomatik vitesli araçlarda şanzımanda yaşanan teknik sorun nedeniyle araçlar yollarda kalmış, garanti kapsamında tork konvertörü değişimi ile arıza giderilebilmişti. Sonraki dizel focus modellerinde otomatik vites seçeneği kaldırılmıştı. Bununla ilgili birçok yazışma, detayı takip edenler bilir. Yine o dönemlerde hem dizel hem otomatik ford alacaklar için;  power shift in çıkacağı, bununla problemin çözüleceği konuşuluyorken halen bir gelişme olmadığını görüyoruz. 

 

Volkwagen dsg ile, renault edc ile..v.s. araçlarda otomatik seçeneği sunuyorken;

 

Neden Ford 1,0l ecoboost ve 1,6l ecoboost araçlarda otomatik şanzıman/vites seçeneneği bulunmuyor? :unsure2:

 

Bu konuyu açmamın nedeni 1,6l ecoboost araç almak istemekle birlikte otomatik seçeneği olmadığı için alamayışımdır.

 

Bilgisi olan arkadaşlardan paylaşım rica ediyorum. :yes:

 

Saygılarımla,

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Bildiğim kadarıyla 2015 ten itibaren makyajlı focuslarda hemen hemen tüm modellerde otomatik vites veya powershift otomatik opsiyon olarak sunulacak.

Yorum bağlantısı
Naci Coşkun

Bildiğim kadarıyla 2015 ten itibaren makyajlı focuslarda hemen hemen tüm modellerde otomatik vites veya powershift otomatik opsiyon olarak sunulacak.

2008 den bu yana sanki bizi oyalıyorlar :rolleyes:

 

Bu güne kadar teknik yetersizlik! mi vardı? Bu mümkün değil tabi ki ama cevabını merak ediyoruz..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

maliyet ve şişen fiyatlardandır.

 

volvo da dizel otomatik ve ecoboost  var 1.6 da focusla aynı motor :)

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Bildiğim kadarıyla 2015 ten itibaren makyajlı focuslarda hemen hemen tüm modellerde otomatik vites veya powershift otomatik opsiyon olarak sunulacak.

 

http://www.ford.de/Pkw-konfigurator/FordMondeo/Titanium# Almanya sitesinde mondeo yeni kasa da sadece 2,0 motorlarda otomatik var. Yeni kasa focusta satışa sunulmuş ama otomatik seçeneği hiç konulmamış.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bu arada powershiftleri o kadarda beğenmedim eski kasa kuga ve b max de sürmüştüm. onun yerine sağlam bir tam otomatik koysunlar daha iyidir.

Yorum bağlantısı
Naci Coşkun

maliyet ve şişen fiyatlardandır.

volvo da dizel otomatik ve ecoboost var 1.6 da focusla aynı motor :)

Mustafa bey, Maliyet olacak tabiki, opsiyonel olarak sunup otomatik için ilave ücret talep edebilir..bu düz vites araçların fiyatını etkilemez.

http://www.ford.de/Pkw-konfigurator/FordMondeo/Titanium# Almanya sitesinde mondeo yani kasa da sadece 2,0 motorlarda otomatik var. Yeni kasa focusta satışa sunulmuş ama otomatik seçeneği hiç konulmamış.

http://www.ford.de/Pkw-konfigurator/FordMondeo/Titanium# Almanya sitesinde mondeo yani kasa da sadece 2,0 motorlarda otomatik var. Yeni kasa focusta satışa sunulmuş ama otomatik seçeneği hiç konulmamış.

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Ford'un salaklığından başka hiçbirşey değil. Yıllardır aynı motora yarı otomatik koyan ve satan peugeot var. Bence tam otomatik veya yarı otomatik bir şanzıman koyabilirdi. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...