İçeriğe Yönlendir

Focus III - 1.0 - 1.6 Ecoboost Motorlar Hakkında / Sorunlar


Gökhan Kızılkaya

Recommended Posts

Nihat Palolu

Geçmiş olsun. Araç satış tarihi son yönetmelikten eski olduğu için faydalanamayabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Cem Çakmak

Geçmiş olsun. Araç satış tarihi son yönetmelikten eski olduğu için faydalanamayabilirsiniz.

Türk Borçlar Kanunu 1 Temmuz 2012'de yürürlüğe girdi ve ben aracımı Aralık 2012'de aldım. Bu yasadaki ifadeler şöyle;

III. Ayıptan sorumluluk

1. Konusu

a. Genel olarak

MADDE 219- Satıcı, alıcıya karşı herhangi bir surette bildirdiği niteliklerin satılanda bulunmaması sebebiyle

sorumlu olduğu gibi, nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan, kullanım amacı bakımından değerini ve alıcının

ondan beklediği faydaları ortadan kaldıran veya önemli ölçüde azaltan maddi, hukuki ya da ekonomik ayıpların

bulunmasından da sorumlu olur.

Satıcı, bu ayıpların varlığını bilmese bile onlardan sorumludur.

2. Sorumsuzluk anlaşması

MADDE 221- Satıcı satılanı ayıplı olarak devretmekte ağır kusurlu ise, ayıptan sorumluluğunu kaldıran veya

sınırlayan her anlaşma kesin olarak hükümsüzdür.

a. Genel olarak

MADDE 227- Satıcının satılanın ayıplarından sorumlu olduğu hâllerde alıcı, aşağıdaki seçimlik haklardan birini

kullanabilir:

1. Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme.

2. Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinde indirim isteme.

3. Aşırı bir masrafı gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını

isteme.

4. İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme.

Alıcının genel hükümlere göre tazminat isteme hakkı saklıdır.

Satıcı, alıcıya aynı malın ayıpsız bir benzerini hemen vererek ve uğradığı zararın tamamını gidererek seçimlik

haklarını kullanmasını önleyebilir.

Alıcının, sözleşmeden dönme hakkını kullanması hâlinde, durum bunu haklı göstermiyorsa hâkim, satılanın

onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.

Satılanın değerindeki eksiklik satış bedeline çok yakın ise alıcı, ancak sözleşmeden dönme veya satılanın ayıpsız bir

benzeriyle değiştirilmesini isteme haklarından birini kullanabilir.

8. Dönmenin sonuçları

a. Genel olarak

MADDE 229- Satış sözleşmesinden dönen alıcı, satılanı, ondan elde ettiği yararları ile birlikte satıcıya geri vermekle

yükümlüdür. Buna karşılık alıcı da, satıcıdan aşağıdaki istemlerde bulunabilir:

1. Ödemiş olduğu satış bedelinin, faiziyle birlikte geri verilmesi.

2. Satılanın tamamen zaptında olduğu gibi, yargılama giderleri ile satılan için yapmış olduğu giderlerin ödenmesi.

3. Ayıplı maldan doğan doğrudan zararının giderilmesi.

Satıcı, kendisine hiçbir kusur yüklenemeyeceğini ispat etmedikçe, alıcının diğer zararlarını da gidermekle

yükümlüdür.

Ayrıca,

Tüketiciyi Koruma Kanununun geçiş hükümleri şöyledir;

 

Geçiş hükümleri

GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce açılmış olan davalar açıldıkları mahkemelerde görülmeye devam eder.

(2) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önceki tüketici işlemlerine, bunların hukuken bağlayıcı olup olmadıklarına ve sonuçlarına bu işlemler hangi kanun yürürlükte iken gerçekleşmiş ise kural olarak o kanun hükümleri uygulanır. Ancak:

a) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce kurulan ve hâlen geçerli sözleşmelerin bu Kanuna aykırı hükümleri yürürlük tarihinden itibaren uygulanmaz.

 

 

 

Sürelerde sıkıntı görünmüyor.

Yorum bağlantısı
Emre Yıldırım 2

Garanti zaten tüketici kaynaklı olmayan arızalar için var. Yani arıza oldu diye aracın değişimi veya para iadesi talep etmeniz onaylanmaz. Araçta satınalma öncesi bir kusur varsa o zaman bu şekilde taleplerde bulunabilirsiniz. Kaputta boya varmış, şurada ezik varmış vs.

 

İkame araç vermeleri gerekiyordu bu konuda da siz haklısınız.

 

Bence dava için dosya ve avukatlık masraflarına yazık, sorunun çözümü için sizin de biraz anlayışlı olup önerilen onarımı kabul etmenizi tavsiye ederim.

 

Karar size kalmış... Belki ben de olsam o kızgınlıkla dava açardım.

Yorum bağlantısı
Cem Çakmak

Tüketicinin Korunması hakkında kanunda tespitlerim ise şöyle;

Ayıplı mal

MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir

İspat yükü

MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.

(2) Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır

Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.

 

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Türk Borçlar Kanunu 1 Temmuz 2012'de yürürlüğe girdi ve ben aracımı Aralık 2012'de aldım. Bu yasadaki ifadeler şöyle;

Sürelerde sıkıntı görünmüyor.

Ama burada anlatılan ayıplı mal ile ilgili, siz yukarıda garanti süresi içinde güncel tamir sayısından bahsetmiştiniz.

Benim verdiğim cevap o yöndeydi.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Hukuk fakültesi okumaya gerek yok, Ford ile problem yaşarsan direk avukat oluyorsun zaten :D 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Bende öyle düşünüyorum ve gerçekten arkasını bırakmıycam. Ayrıca bu iş sonuçlanana kadar yapacağım taksi/araç kirası masraflarımı da istiycem ki aracımı aldığım günden bugüne günlük ortalama 91 km yol yapıyorum. Ankara'da taksi tarifesi 2,4 TL/km. 91x2,4 TL = 218 TL ediyor günlük taksi masrafım. Aylık 6.500 TL yapar. Sanırım Ford bu masraftan ve avukat masrafından da çekinmiyor.

Bence yapmanız gerekeni hem usulüne hem de sürelerine uygun olarak yapmışsınız ve yapıyorsunuz. Buna rağmen iyi niyetle, sizin aracınızı değişim yada para iadesi yapılmıyorsa o zaman iş hukuki sürece kalıyor. Bence son bir kez daha iyi niyeti zorlayın, telefonla yada direkt olarak konuşun. Yine yapamayız derlerse dava açmaktan başka pek bir çareniz yok. Kesinlikle dava açın ve kazanma ihtimaliniz oldukça yüksek. Bu süre içindeki taksi, avukat vb masrafları da kesinlikle alma hakkınız mevcut. Hatta davayı kazanmanız halinde oluşan manevi zararınızı almak için de dava açabilirsiniz. Genellikle manevi tazminatta pek bişey çıkmaz ama yinede bunu yapacağınızı söyleyin. Mesela bir doktor arkadaş aynı durumdan dolayı, araç firmasını, hastalarına iyi hizmet verememeye sebep olmakla suçlamış ve tazminat almıştı :) Bunları da onlara söyleyin. Hatta mümkünse Fordun avukatlarından biri ile görüşme talep edin ve avukatınızı onunla görüştürün. Bir orta yol bulunabilir.

Benim eşim avukat ve bu tarz davaları çok görüyorum. Kurum sert çıkış yapsa bile kendi avukatları bu davanın kaybetme ihtimalinin yüksek olduğunu kendilerine bildirince dava , avukat vb masrafları ödememek için uzlaşma yoluna gidebiliyorlar. Kesinlikle denemeye değer.

Bu sürecin çok kısa olmadığını da unutmayın elbette. Ortalama 2 yılı gözden çıkarmanız gerekir. Allah kolaylıklar versin inşallah...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Çakmak

Ama burada anlatılan ayıplı mal ile ilgili, siz yukarıda garanti süresi içinde güncel tamir sayısından bahsetmiştiniz.

Benim verdiğim cevap o yöndeydi.

 

 

Hukuk fakültesi okumaya gerek yok, Ford ile problem yaşarsan direk avukat oluyorsun zaten :D

 

Kesinlikle Ford sorunu=Hukuk mezunu :)

Araştırmalarımdan Şunu öğrendim ki; birçok yasa birbiri ile bağlantılı ve hepsini gözden geçirip ortak noktaları sizin durumunuzu özetliyor mu buna bakmak gerekiyor. Ve sanırım bunlar benim durumumu özetliyor. Haklı olduğumu da görüyorum. En azından vicdanım rahat. Allahtan bu aracı çöpe atacak kadar kararlı ve kudretliyim ki davayı kazanamazsam çöpe atmış olacağım. Eğer vara buna benzer çevrenizde örnekler paylaşılırsa sevinirim.

Bence yapmanız gerekeni hem usulüne hem de sürelerine uygun olarak yapmışsınız ve yapıyorsunuz. Buna rağmen iyi niyetle, sizin aracınızı değişim yada para iadesi yapılmıyorsa o zaman iş hukuki sürece kalıyor. Bence son bir kez daha iyi niyeti zorlayın, telefonla yada direkt olarak konuşun. Yine yapamayız derlerse dava açmaktan başka pek bir çareniz yok. Kesinlikle dava açın ve kazanma ihtimaliniz oldukça yüksek. Bu süre içindeki taksi, avukat vb masrafları da kesinlikle alma hakkınız mevcut. Hatta davayı kazanmanız halinde oluşan manevi zararınızı almak için de dava açabilirsiniz. Genellikle manevi tazminatta pek bişey çıkmaz ama yinede bunu yapacağınızı söyleyin. Mesela bir doktor arkadaş aynı durumdan dolayı, araç firmasını, hastalarına iyi hizmet verememeye sebep olmakla suçlamış ve tazminat almıştı :) Bunları da onlara söyleyin. Hatta mümkünse Fordun avukatlarından biri ile görüşme talep edin ve avukatınızı onunla görüştürün. Bir orta yol bulunabilir.

Benim eşim avukat ve bu tarz davaları çok görüyorum. Kurum sert çıkış yapsa bile kendi avukatları bu davanın kaybetme ihtimalinin yüksek olduğunu kendilerine bildirince dava , avukat vb masrafları ödememek için uzlaşma yoluna gidebiliyorlar. Kesinlikle denemeye değer.

Bu sürecin çok kısa olmadığını da unutmayın elbette. Ortalama 2 yılı gözden çıkarmanız gerekir. Allah kolaylıklar versin inşallah...

Tespit ve tavsiyeleriniz için teşekkürler.

Yorum bağlantısı

Gecmis olsun. Silindir kapagini sokseler ne olacak? Aracin motor kapagini taslayacak deneyime sahip ustayi nerden bulacaklar. Sanayiye 1.0 motorlar henuz dusmemistir. Servisin yaklasimi garip. Motora su karisiyorsa, arac conta yakmissa, butun baimlari periyodik olarak serviste yapilmissa onlarin garantiden sandik motor ile degisim yapmalari mantikli olan. Servis rektefiye yapma mantiginda olmaz. Rektifiye ucuz yollu olarak cozumun bulunmasi icin servis disi cozumdur. Servis deneyim kazanmak icin motoru acmak istiyor anlamadim?

Taksi olayina gelince, mahkemelik bir durum olursa gunluk tazminatinizin taksi ucretleri uzerinden hesaplanmasi Turkiye gercegi ile uymuyor. Ancak servisin size arac tahsis etmemesi de servis anlayisina uymuyor. Bugun tamirhaneler bile kasko tarafindan karsilanacak hasarlarda musterisine sorgusuz sualsiz arac verirken, yetkili servisin kulaginin ustune yatmasi tek kelime ile ayip.

Sorununuza birilerinin yardimci olma asamasi gecmis bence. Artik hukuksal platforma tasinmis, bundan sonrasinda yapilacak islem belki benzer hukuki deneyim yasayanlarin sizi yonlendirmesi olabilir.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Cem Çakmak
(düzenlendi)

Gecmis olsun. Silindir kapagini sokseler ne olacak? Aracin motor kapagini taslayacak deneyime sahip ustayi nerden bulacaklar. Sanayiye 1.0 motorlar henuz dusmemistir. Servisin yaklasimi garip. Motora su karisiyorsa, arac conta yakmissa, butun baimlari periyodik olarak serviste yapilmissa onlarin garantiden sandik motor ile degisim yapmalari mantikli olan. Servis rektefiye yapma mantiginda olmaz. Rektifiye ucuz yollu olarak cozumun bulunmasi icin servis disi cozumdur. Servis deneyim kazanmak icin motoru acmak istiyor anlamadim?

Taksi olayina gelince, mahkemelik bir durum olursa gunluk tazminatinizin taksi ucretleri uzerinden hesaplanmasi Turkiye gercegi ile uymuyor. Ancak servisin size arac tahsis etmemesi de servis anlayisina uymuyor. Bugun tamirhaneler bile kasko tarafindan karsilanacak hasarlarda musterisine sorgusuz sualsiz arac verirken, yetkili servisin kulaginin ustune yatmasi tek kelime ile ayip.

Sorununuza birilerinin yardimci olma asamasi gecmis bence. Artik hukuksal platforma tasinmis, bundan sonrasinda yapilacak islem belki benzer hukuki deneyim yasayanlarin sizi yonlendirmesi olabilir.

Saygilarimla.

 

Söylediklerinize kesinlikle katılıyorum. Sandık motoru sözlü olarak söyledim ama ona dahi yanaşmıyorlar. Dediğiniz gibi dava açılacak. Avukat arkadaş şöyle bir yaklaşımda bulunuyor. Direkt dava değilde tespit davası ve ikame araç davası açalım, üretici kaynaklı olduğunun tespitini isteyelim diyor. Eğer bu yönde bilirkişi raporu ve keşif sonucu çıkarsa zaten ikame araç vermeleri zorunluymuş. Sonrasında maddi dava açıldığında da hem dava kısa sürüyormuş hemde garantili yol bu imiş. Bakalım yaşayıp göreceğim. 

 

 

Ayrıca isminizin altında 2011 punto sahibi olduğunuzu gördüm. Kıymetini bilin. Bundan önce 2008 Grande punto'm vardı. 5 yıl garantiliydi ve 5 yıl sorunsuz kullandım. ne yolda kaldım ne başka bir sorun yaşadım. Fiat punto candır ve şu an çok özlüyorum onu.

tarihinde Cem Çakmak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ

Çetin ve zor bir yol sizi bekliyor. Avukat desteği olmadan bir şey yapmak çok zor. Siz iyi niyetinizi elden bırakmayın  ama iyi niyetinizi su-i istimal ettirmeyin. Sizin kararlı olduğunuzu gördükleri an yapmaları geren ne varsa yaparlar. Haklısınız ve haklı olduğunuz için güçlüsünüz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Geçmiş olsun.

Hukuksal yolla belki araç değişimi vs elde edilebilir ama uzun bir süreç. Bu sürede aracınızı kullanamayacaksınız verilen ikame araçtan memnun kalamayacaksınız bir sürü dezavantajı var. Ben olsam bir şekilde tamirini isteyip yoluma devam ederdim, nasıl olsa garantisi devam ediyor ve yapılan işlemler de garantili olacak.

Verdiğiniz taksi veya alternatif ulaşım araçlarına harcayacağınız paranın size geri dönüşünün olup olmayacağıda belli değil..

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

Geçmiş olsun, umarım lehinize neticelenir. Sabırlı ve kararlı olmalı ancak bir o kadarda iyi araştırmalısınız konuyu. Avukat muhakkak gerekli diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Vakit ile ilgili kaygınız olmasın.Davayı kazanırsanız yasal faizi ile birlikte alacaksnız haklarınızı ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Güney

geçmiş olsun bende takipteyim umarım lehinize ve en kısa sürede sonuçlanır..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Çakmak

Destekleriniz için teşekkürler. Gelişmeleri burada paylaşırım. Ama tekrar edeyim, böyle bir sıkıntı yaşayan yada şahit olan varsa örnekleri paylaşırsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

İşi mahkemeye götürdüğünüz taktirde kazanma ihtimaliniz çok yüksek, sakın peşini bırakmayın.Bir çok örneği var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Safak Acar

2012 ecoboost  :shok:  tırsmaya başladım  :D

 

Hakkınızda hayırlısı.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Özmen

Merhaba,

 

Motorun 6. viteste, 2500 ve 3000 devirlerde hangi hızlara ulaştığını ayrı ayrı yazabilir misiniz?

 

Teşekkürler,

 

İyi günlerde kullanın. 

Yorum bağlantısı
Cem Çakmak

Hayır o değilde, Ford kötü araç yapmaz. Adamlar yapmis. Yenilikleri desteklemek lazım diye aldım vallahi. Almaz olaydım. Bi de Passat alacaktim ondan geçtim de bunu aldım. Töbe Bismillah.

Yorum bağlantısı
Muhammet Öztürk

Merhaba,

Motorun 6. viteste, 2500 ve 3000 devirlerde hangi hızlara ulaştığını ayrı ayrı yazabilir misiniz?

Teşekkürler,

İyi günlerde kullanın.

Hiç dikkat etmedim, bi bakıyım

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Merhaba,

Motorun 6. viteste, 2500 ve 3000 devirlerde hangi hızlara ulaştığını ayrı ayrı yazabilir misiniz?

Teşekkürler,

İyi günlerde kullanın.

Ben bu konuya cevap verdim sanıyordum, ama cevabım yok. demekk ki vermemişim :)

Focus 1.0 için yazıyorum; 6 vites 2000 devirde 90 yapar, dolayısıyla 2500 devirde 113, 3000 devide de135 gibi bir hız yapar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...