Ali Temizsoy 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 15000 balata için biraz erken değil mi? Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 4 balatamı da 50.000 km de değiştirdim ve ilk arabam. Burdan pay biçerek 15.000 km de arka balata bitirmek biraz zor. Sert kullanıyorsanız araba ESP'yi çok devreye alıyorsa arka önden çabuk bitebilir sadece Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Ben ön balatalarımı 55 binde arkaları 67 binde değiştirdim.Aşırı sert kullanımınız yoksa sıkıntı olmaması lazım Yorum bağlantısı
Recep Güney 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 önleri 45 binde arkaları 60 binde değiştirdim. balatalar garantiyi bozmuyor diye biliyorum motocraft alıp sanayide taktırın cebinize de 200 tl kalsın:) tabi focus 3 ün balatası facus 2 ninkinden 2 kat pahalı değilse.. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Eğer fabrikasyon çıkışlı sorun yoksa arka balataları önler bitmeden eskitmeniz için çok ama çok acaip bir şöfor olmanız lazım kullanın 30,000 bakımda ne diyecekler bir görelim. Yorum bağlantısı
Safak Acar 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Aracınız da bu uyarı çıkıyormu ? Hafif rampa da kalınca eğimli yollarda ? Bende sürekli bu yazı çıkmaya başlamıştı, servise sorduğumda fren balataları azaldığın için demişlerdi, 2-3 bin km daha gideri vardı ancak ben uyarıyı görmekten sıkıldığım için hemen alıp kendi ustama(amcam a) değiştirttim Mesaj resimler aşşağıda.. On ve arka icin bosch marka 2takim balata aldik. Arac uyari veriyordu fren yagi seviyesi dusuk diye. Usta amcam, ben cirak bi saatte degistik arka tekerleri soktuk, arkalar saglamdi degismedik, onler degisti arkalar kaldi .Toplamda maliyet on arka balata bosch 130tl iscilik bedafa Bu arada ön iki adet balata 340tl işçilik ucuzmuş 40tl de işçilik Kimi kandırıyorlarsa.. 2 balataya 400tl vericem he.. bide 4 ü değişse 800tl ahoyy Ön arka bosch 130tl verdim, yukarıda belirttiğim gibi arkadaları söktük arkadalarda milim incelme vardı yeni balatayla kıyasladığımızda, bence sizin aracın arka balataları bitmiş olamaz, ön bitmiştir yüksek ihtimal.. Sonuç olarak arka balataları değiştirmedik .. Yedekde duruyor.. Sonuç.. uyarı kesildi frenler sağlam on numara. Bu arada yanlış hatırlamıyorsam, 21-22 bin km de değiştim ön balataları.. Şuanda 25 bin de. Yorum bağlantısı
Mehmet Bayhan 16 Mayıs 2014 Paylaş 16 Mayıs 2014 El freninin ayarlarını kontrol ettirin. Takılı kalabilir , tam indirmiyor olabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Sedat Cırık 19 Mayıs 2014 Paylaş 19 Mayıs 2014 Cevaplar için çok çok teşekkür ederim. Öncelikle hatalı bilgi girişi yapmışım. Herkesten özür dilerim. Araç 30.000 bakımında ön balatalar değişti. Servis yetkilileri arka balatanında 4000-5000 km daha idare edeceğini söylediler.Şuan aracım 33000 Km.de Bu sabah tekrar aradım servisi. Focus III balatasını en son 325 TL ye değiştireceklerini fakat istersem 160 TL ye Focus II balatasını da kullanabileceğimi ama ötme veya benzeri bir şikayette sorumluluk kabül etmediklerini söylediler. Garanti kapsamında çıkma ihtimali olduğunu söylediler. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 19 Mayıs 2014 Paylaş 19 Mayıs 2014 Cevaplar için çok çok teşekkür ederim. Öncelikle hatalı bilgi girişi yapmışım. Herkesten özür dilerim. Araç 30.000 bakımında ön balatalar değişti. Servis yetkilileri arka balatanında 4000-5000 km daha idare edeceğini söylediler.Şuan aracım 33000 Km.de Bu sabah tekrar aradım servisi. Focus III balatasını en son 325 TL ye değiştireceklerini fakat istersem 160 TL ye Focus II balatasını da kullanabileceğimi ama ötme veya benzeri bir şikayette sorumluluk kabül etmediklerini söylediler. Garanti kapsamında çıkma ihtimali olduğunu söylediler. Balata balatadır. 2 si farklı olsa ne olur olmasa ne olur. Hepsi aynı malzemeden üretiliyor. Erdem'in dediği gibi bunun garantiside yoktur...Şafak resimli anlatımında bosch aldığını ön arka takıma 130 tl verdiğini anlatmış yukarıda zaten.. 4-5,000 dayanır dedikleri balata sizi diğer bakıma kadar götürebilir bence...Motor freninden faydalanın ,az fren yapın aşınmasınlar Yorum bağlantısı
Muhammet Öztürk 23 Temmuz 2014 Paylaş 23 Temmuz 2014 1,5 ay önce bayiden sıfır km. Focus titanium 1.0lt ecoboost motor araç satınaldım ve bu süre içerisinde ki merak edilebilecek bir kaç konu hakkında tecrübe ve deneyimlerimi paylaşmak istedim. 1- Aracın motor performansı normal 1.6 litre benzinli motorların çoğundan daha iyi. Düşük devirlerde tıpkı dizel bir araç gibi çekiş gücü var. 1 litrelik ecoboost motor 1370 kg.'lık bu araca çok rahat bir şekilde yetiyor. Bu motoru gönül rahatlığıyla herkese tavsiye edebilirim. 2- yakıt konusuna gelince; araç şuanda 100km'de ortalama 7.2 litre benzin yakıyor bu da km'de yaklaşık 38 kuruş demek. (Ankara'da) Araç şuanda 2000 km'de. Biraz daha alışınca bu değerlerin biraz daha düşeceğini tahmin ediyorum. 3- hızlanma ve sürüş konforunu beğeniyorum. Otobanda düz yolda 180-190 km hızlara rahatça ulaşıyor. Henüz tam bir test yapamadım ama 215km hıza kadar çıkardım aracı. Yol eğimine göre 220km+ hızlara rahatça çıkabilecek bir araç. 140-150 km / saat hızlara kadar hızı hiç hissettirmiyor. 4- konfor, güvenlik, motor, iç ve dış tasarımını çok beğendim. 1.0lt ecoobost motor hakkında sormak istediğiniz bi konu olursa bi kullanıcısı olarak elimden geldiğince doğru bilgilendirmeye ve yardımcı olmaya çalışırım. 6 Yorum bağlantısı
Misafir 23 Temmuz 2014 Paylaş 23 Temmuz 2014 Hayırlı olsun güle güle kullanın. Fotoğraflarla süslenen konular daha ilgi çekici oluyor:) Aracınızın görselleri ile pekişmiş olur konu. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 23 Temmuz 2014 Paylaş 23 Temmuz 2014 7.2 yol bilgisayaramı yoksa gerçek depo fulleme yöntemi ile tespit edildi? Yorum bağlantısı
Alper Ünal 23 Temmuz 2014 Paylaş 23 Temmuz 2014 7.2 yol bilgisayaramı yoksa gerçek depo fulleme yöntemi ile tespit edildi? bende onu soracaktım y.b. ise biraz daha yukarı yönlü sapma vardır Yorum bağlantısı
Recep Güney 23 Temmuz 2014 Paylaş 23 Temmuz 2014 sürüş esnasında içeriye giren sesi merak ediyorum 120+ hızlarda motor, rüzgar ve lastik sesini ne derecede alıyor içeri? göreceli bir kavram belki ama başka araçlarla kıyaslarsanız ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Rifat Berber 24 Temmuz 2014 Paylaş 24 Temmuz 2014 Ayrıca araç doluyken, 5kişi + valizler vs. aracın çekişini test edebildiniz mi? Yorum bağlantısı
Muhammet Öztürk 24 Temmuz 2014 Paylaş 24 Temmuz 2014 Mrb. Arkadaşlar. İlk olarak yakıt konusuna cvp vereyim; Aracın deposunu aynı benzinlikten ve aynı pompadan fulleyerek yakıtını ölçtüm ve hesapladım. Sonuç olarak km'de 37,7 kuruş benzin yaktığını hesapladım. İkinci olarak aracın iç ortam ses yalıtımı gayet iyi, sadece 1.0 motor 3 silindir olduğu için motor sesi biraz dizel motoru andırıyor ama dizel tdci motordan çok daha sessiz. Son olarak hızlanma ve performans meselesine gelirsek bir önceki aracım 2005 focus 1 1.6 collection'a göre çok çok iyi. Fokus 1'imle 4. Vitesle çıktığım yokuşu şimdi 6. Vitesle çok rahat çıkıyor yeni fokusum hatta hızlanmayada devam ediyor. Bu arada fokus 1 aracım çok bakımlıydı ve motoru saat gibiydi 100.000 km'deydi. Türkiye'deki en temiz fokuslardandı yani. Araca küçük bir hız denemesi de yaptım, 2 arkadaşımla beraber otobanda yokuş aşağı 210km hıza kadar çıkardım ama araç sıfır olduğu için tereddüt ettim ve bıraktım. Düz yolda ne zaman 170-180 lere çıktığımızı anlayamıyorum bile. Hızı hiç belli etmiyor ve torku 170 olduğu için aracı rahat bir şekilde ivmelendiriyor. Bu arada aracın deposu dolu ve arkadaşlarım ve ben her birimiz 100kg üstüyüz Ayrıca araç doluyken, 5kişi + valizler vs. aracın çekişini test edebildiniz mi? Yorum bağlantısı
Muhammet Öztürk 24 Temmuz 2014 Paylaş 24 Temmuz 2014 5 kişi ve valizlerle denemedim ama eski focus1 aracımdan çok çok daha iyi bir araç bu Yorum bağlantısı
Muhammet Öztürk 24 Temmuz 2014 Paylaş 24 Temmuz 2014 Aracın gücü ve performansı tatminkâr, bu motor çok tutulur diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Muhammet Öztürk 25 Temmuz 2014 Paylaş 25 Temmuz 2014 Bu arada verdiğim yakıt değerleri sakin bir kullanımla ve kullandığım yol şehir içi, şehir dışı karışık sayılır. Yani ortalama sayılır. Aracımın ortalama yakıt tüketimi fabrika verilerinde 100km'de 5.1 litre belirtilmiş, benim bizzat ölçtüğüm tüketim 100km'de 7.1 - 7.2 litre. Fabrika verilerinden çok uzak gördüm. Fabrikalar testleri labaratuvar ortamında ve dümdüz terazili kaymak gibi bir yol hayal ederek yapıyorlar galiba ) Yorum bağlantısı
Cem Çakmak 5 Ağustos 2014 Paylaş 5 Ağustos 2014 Arkadaşlar merhaba, Siteye yeni üye oldum. Sanırım insanın başına iş gelince sıkıntısına yardımcı olabilecek her kapıyı çalıyor. Konuyu anlatayım. Aracım 2012 Model, Ocak 2013 trafiğe çıkışlı. 3 yıl/100.000 km garantili. Araç 45 bin bakıma gittiği gün su kaçağı arızası tespit edildi. 2 boru/hortum değişeceği söylendi ve 4 günün sonunda sıkıntı giderilerek teslim edildi. Şimdi aracım 52 bin KM'de ve araçta titreme olmaya başladı, eksozdan beyaz duman atmaya başladı ve su kaçağı arızası yeniden tekrarladı. Servise götürdüğümde birtakım testlere tabi tuttular ama ikinci gün sorunu tespit edemedeklierini ve silindir kapağını sökmeleri gerektiğini söylediler. Şu anda araç trafiğe çıkamaz durumda ve tüketici kaynaklı bir sorun değil. Bunu servis söyledi. Ancak yazı vermedi. Önceki ve şimdiki İş emirleri elimde ikisinde de su kaçağı arızası yazıyor. Ayrıca ikinci servise gidişi çekici ile gerçekleşti. Fotoğraf ve çekici fişi de elimde. Bende araca ihtiyacım olduğunu ve yedek araç talep ettiğimi söyledim. (Daha önceki tamirde de aynı servis yedek araç vermemişti.) Yasaya göre 10 gün serviste kalmadan yedek araç veremeyeceklerini, ancak tamir süresinin 10 günü geçmesi şartı ile yedek araç verebileceklerini söylediler. Bu sırada tamirci birkaç arkadaşla görüştüm, senin aracın sıfır daha garantisi devam ediyor kesinlikle motoru açtırma, hatta yasal hakların var bir avukatla görüş dediler. Hem servisten hemde arkadaşlardan YASA kelimesini duyunca araştırmaya başladım, birkaç avukat arkadaş ile görüştüm. Kendi tespitlerim ile birlikte yeni Tüketici Koruma kanunu, Türk Borçlar Kanunu ve Haziran 2014'de yürürlüğe giren Garanti Belgesi yönetmeliğini incelediğimde aynı arızanın ikinci kez tekrarlaması durumunda tüketici aracın değişimini yada para iadesini isteyebiliyormuş. Tabi bu arada boş durmadım,hemen bir ihtarname hazırlatıp, faks, mail ve noter kanalı ile hem bayiye hemde İthalatçıya gönderdim. İhtarnamede yukarıdaki durumu anlatıp, yedek araç istediğimi, aracımın yenisi ile değiştirilmesini yada bu mümkün değilse paramın iade edilmesini istedim. Dün beni direkt hatlarından arayarak konu ile ilgilendiklerini ve üst yönetime bildirdiklerini 1-2 gün içinde bana dönüş yapacaklarını ancak aracımın tamir edilmesine onay verdiğim takdirde derhal yedek araç tahsis edeceklerini söylediler. Bende artık tamir hakkımı kullanmak istemediğimi, ya araç değişimi yada para iademi yapmaları gerektiğini söyledim. Bugün tekrar arayarak, taleplerimi karşılayamayacaklarını üzülerek!! bildirdiler. Bu markaya güvenerek hata mı yaptım? Ne yapmalıyım?? Lütfen yardım. 2 Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 5 Ağustos 2014 Paylaş 5 Ağustos 2014 Bu iş sizi uğraştıracak gibi ama arkasını bırakmayın 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Ağustos 2014 Paylaş 5 Ağustos 2014 Bence işin peşini bırakmayın.Israrcı ve kararlı olun.Avukat desteği de almalısınız. Benimle değil avukatımla görüşün demeniz bile bir çok şeyi halledebilir Geçmiş olsun.. 1 Yorum bağlantısı
Cem Çakmak 5 Ağustos 2014 Paylaş 5 Ağustos 2014 Bende öyle düşünüyorum ve gerçekten arkasını bırakmıycam. Ayrıca bu iş sonuçlanana kadar yapacağım taksi/araç kirası masraflarımı da istiycem ki aracımı aldığım günden bugüne günlük ortalama 91 km yol yapıyorum. Ankara'da taksi tarifesi 2,4 TL/km. 91x2,4 TL = 218 TL ediyor günlük taksi masrafım. Aylık 6.500 TL yapar. Sanırım Ford bu masraftan ve avukat masrafından da çekinmiyor. Yorum bağlantısı
Cem Çakmak 5 Ağustos 2014 Paylaş 5 Ağustos 2014 Bence işin peşini bırakmayın.Israrcı ve kararlı olun.Avukat desteği de almalısınız. Benimle değil avukatımla görüşün demeniz bile bir çok şeyi halledebilir Geçmiş olsun.. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Recommended Posts