İbrahim Günal 19 Temmuz 2013 Paylaş 19 Temmuz 2013 Arkadaşlar kışlastiği için iki adet sorum var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. 1-215/55/16 yerine 205/55/16 kullanılabilir mi? 2-Önerdiğiniz ekonomik bir marka var mı? yalnız şuna dikkat edin 215/55/16 ile 205/55/16 aynı dış çapa sahip değildir. çünkü ikinci rakam olan 55 lastiğin yere basan yüzeyinin genişliğinin yanak kalınlığına oranıdır. buda dış çapta daralma anlamına gelir ki km sayacınız yanlış gösterir ve yakıt sarfiyatınız artar. örnekle açıklarsak 205/55/16 lastiğin yanak kalınlığı 205*0,55= 112,75 mm. dir. 215/55/16 lastiğin yanak kalınlığı 215*0,55=118,25 mm. dir. bu da lastik çapında 11mm. fark demektir ki lastiğin bir turunda 205/55/16 1984,166mm. yol alırken 215/55/16 2018,706mm.yol alır. sonuçta 215/55/16 orijinal lastiğe göre ayarlanmış ise km. sayacı 100 km. gösterirken 205/55/16 lastik ile 100 km.de 1,71km. daha az yol gitmiş olursunuz Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 19 Temmuz 2013 Paylaş 19 Temmuz 2013 yalnız şuna dikkat edin 215/55/16 ile 205/55/16 aynı dış çapa sahip değildir. çünkü ikinci rakam olan 55 lastiğin yere basan yüzeyinin genişliğinin yanak kalınlığına oranıdır. buda dış çapta daralma anlamına gelir ki km sayacınız yanlış gösterir ve yakıt sarfiyatınız artar. örnekle açıklarsak 205/55/16 lastiğin yanak kalınlığı 205*0,55= 112,75 mm. dir. 215/55/16 lastiğin yanak kalınlığı 215*0,55=118,25 mm. dir. bu da lastik çapında 11mm. fark demektir ki lastiğin bir turunda 205/55/16 1984,166mm. yol alırken 215/55/16 2018,706mm.yol alır. sonuçta 215/55/16 orijinal lastiğe göre ayarlanmış ise km. sayacı 100 km. gösterirken 205/55/16 lastik ile 100 km.de 1,71km. daha az yol gitmiş olursunuz 205 lik lastiğe geçince çap küçüldüğü için yakıtın azalması gerekmez mi? Yorum bağlantısı
İbrahim Günal 20 Temmuz 2013 Paylaş 20 Temmuz 2013 205 lik lastiğe geçince çap küçüldüğü için yakıtın azalması gerekmez mi? lastik çapı küçüleceğinden doğru orantılı olarak tekerleği döndürmek için gerekli moment azalacaktır. buda motorun tekerleği daha rahat döndürmesini sağlar ve yakıt tüketimi düşer. ama lastiğin çevre uzunluğu küçüldüğünden aynı devirde 215/55/16 ebatlı lastiğe göre daha az yol gidecektir. (100 km. de 1,71 km.) sonuçta yakıt tüketimi artacaktır. yani iki yaklaşımda doğru ama optimum verimi almak önemli üretici firmalar %3 a kadar kabul edilebilir demekte. link size yardımcı olabilir sanırım. http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 20 Temmuz 2013 Paylaş 20 Temmuz 2013 lastik çapı küçüleceğinden doğru orantılı olarak tekerleği döndürmek için gerekli moment azalacaktır. buda motorun tekerleği daha rahat döndürmesini sağlar ve yakıt tüketimi düşer. ama lastiğin çevre uzunluğu küçüldüğünden aynı devirde 215/55/16 ebatlı lastiğe göre daha az yol gidecektir. (100 km. de 1,71 km.) sonuçta yakıt tüketimi artacaktır. yani iki yaklaşımda doğru ama optimum verimi almak önemli üretici firmalar %3 a kadar kabul edilebilir demekte. link size yardımcı olabilir sanırım. http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx jantı büyütmeyeceksek en ideal değişim 205/55/16 dır. %1,71 eksi yönde değişim var, hissedilir bi etkisi olacağını sanmıyorum. Yorum bağlantısı
İbrahim Günal 20 Temmuz 2013 Paylaş 20 Temmuz 2013 benim lastikte aynı 215/55/16 195/60/16 almayı düşünüyorum kışlık olarak markalarda goodyear ultragrip en yüksek puanı almış ama deneyen varmı hiç Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Temmuz 2013 Paylaş 20 Temmuz 2013 ultragripi bir hayli alan oldu, pişman olmassınız Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 20 Temmuz 2013 Paylaş 20 Temmuz 2013 ultragripi bir hayli alan oldu, pişman olmassınız Sayın büyük üstadımız değerli abimiz vazgeçilmez insan Çağar abimiz, bir ecoboost test etme etkinliği yapsanda taaaa taşdelene kadar gitsek 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 20 Temmuz 2013 Paylaş 20 Temmuz 2013 Sayın büyük üstadımız değerli abimiz vazgeçilmez insan Çağar abimiz, bir ecoboost test etme etkinliği yapsanda taaaa taşdelene kadar gitsek tek başına yetmez 1.0 ecoboost. yanında 1.6 atmosferik ve 1.6 ecoboost da olacak ki farkı çözelim 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Temmuz 2013 Paylaş 20 Temmuz 2013 Sayın büyük üstadımız değerli abimiz vazgeçilmez insan Çağar abimiz, bir ecoboost test etme etkinliği yapsanda taaaa taşdelene kadar gitsek son gittiğimzde ne depoda yakıt bıraktınız ne de kaldırımda taş 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 20 Temmuz 2013 Paylaş 20 Temmuz 2013 tek başına yetmez 1.0 ecoboost. yanında 1.6 atmosferik ve 1.6 ecoboost da olacak ki farkı çözelim 2.0 mondeo ecoboost ta istiyoruzzz son gittiğimzde ne depoda yakıt bıraktınız ne de kaldırımda taş O biraz kordinesiz olmaktan kaynaklandı abi. Bu sefer gerekli planı kullanım listesini ve en önemlisi otokoç'a yakıt parasını veririz Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 20 Temmuz 2013 Paylaş 20 Temmuz 2013 pist parasını biz vercez diyelim seans kapatalım intercity de Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 20 Temmuz 2013 Paylaş 20 Temmuz 2013 (düzenlendi) pist parasını biz vercez diyelim seans kapatalım intercity de Senin babayaro ne iş yapıyore 20 Temmuz 2013 tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Zübeyt Morkoç 21 Temmuz 2013 Paylaş 21 Temmuz 2013 Ecoboost'u alalı 9 ay oldu km 9458 de performans iyi, yakıt tüketimim şehir içi 6.2 lt şehirler arası 4,3 lt. şu an çok memnunum en azından başka bir araç alıpta otomobilim çok yakacak diye derdim yok. şimdi tek sorunum 15.000 bakımı servisler en fazla 300- 500 arası değişir diyorlar. aklınızda bulunsun servisde mulaka aeacın Ecoboost olduğunu söyleyin çünkü Ecoboost'un yağı ve diğer malzemelri farklıymış bana öyle söylediler. arac yeni sistem farklı umarım ford ustaları iyidir.. arkadaşlar bide şöyle bir söylenti var önümüzdeki yıl vergiler CO2 göre olacakmış. BİZİM VERGİ BAYA BİR DÜŞER HERHALDE Bu değerler süper ama hangi şehirde trafik ve yol şartları nasıl? Bu arada ben 1.0 ecoboost aracı test ettim dik yokuşta araç kalkmadı ve o an arabadan soğudum ve 1.6 motor siparişi verdim ama aracım hala gelmedi eğer değerler böyle ise bu araç alınır bu arada sizin arabanızda dik yokuşta deneme yaptınız mı? Yorum bağlantısı
Mustafa Esmer 24 Temmuz 2013 Paylaş 24 Temmuz 2013 Lastik ile alakalı http://www.michelin.com.tr/ sitesinde aracınıza göre uygun olan lastikleri listeliyor. Faydalı olması amacı ile paylaşıyorum. Aracı aldığımda cyclone marka navigasyon cihazı taktırdım. Boşa çıkan Mp3 player ile bilgi ekranı satılabilir mi? Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Yorum bağlantısı
Mehmet YILMAZ 28 Temmuz 2013 Paylaş 28 Temmuz 2013 Bu değerler süper ama hangi şehirde trafik ve yol şartları nasıl? Bu arada ben 1.0 ecoboost aracı test ettim dik yokuşta araç kalkmadı ve o an arabadan soğudum ve 1.6 motor siparişi verdim ama aracım hala gelmedi eğer değerler böyle ise bu araç alınır bu arada sizin arabanızda dik yokuşta deneme yaptınız mı? ben balıkesirde ikametgah etmekteyim aktif olarak şehiriçi hergün araçımı kullanmaktayım bu değerler balıkesir trafiğinde yaptığım değerler. rampada araç kaldıramadım diyorsunuz, çoğu motor grubu rampada aynı şeyi yapar. ben genel olarak türkiye şartlarında bu araçı tavsiye ederim. ama 1,6 diyorsanız ve vereceniz miktar ecoboostu geçiyorsa skoda yeti greenline düşünün derim Yorum bağlantısı
Mustafa Esmer 29 Temmuz 2013 Paylaş 29 Temmuz 2013 Zonguldak'ta oturuyorum. Araç şu an ~1450 km'de. Ereğli-Alaplı düz yolda 80'i geçmeden alaplıya ortalama 3,9 lt yaktı. Daha önce focus 2 hb 115 hp aracım vardı. Ona göre çok ekonomik. Devrini aldıktan sonra çok da seri. Şahsi kanaatim tüpe bulaşmamak istiyorsanız güzel bir seçenek focus 1.0. Yorum bağlantısı
Mustafa Esmer 30 Temmuz 2013 Paylaş 30 Temmuz 2013 Dik yokuş olayını dün araba 5 kişi dolu iken denemek zorunda kaldım. Arabayı 1400 rpm bandında kaldırayım dedim araba pati çekerek kalktı. Bence başarılı idi. Teknik olarak ta 1.0 motor ile 1.6 motorun 1000 rpm'deki tork değeri aynı 100 N.m. Ecoboost motor bu banttan sonra hızlı bir şekilde torku arttırarak 1.6 motor tork eğrilerini geçiyor. Yorum bağlantısı
Cihanşah Çekver 2 Ağustos 2013 Paylaş 2 Ağustos 2013 Aracı alalı 1 hafta oldu şehir içinde 100 km yi doldurduktan sonra ortalam yakıtı 6.8 olarak gösteriyor çekişi falan mikemmel bayramda edirneden -izmire gidecem bakalım şehir dışı yakıtı ne gösterecek heyecanla ne kadar yakacağını bekliyorum focus sahibi olmak bi ayrıcalık... 1 Yorum bağlantısı
Zübeyt Morkoç 19 Ağustos 2013 Paylaş 19 Ağustos 2013 ben balıkesirde ikametgah etmekteyim aktif olarak şehiriçi hergün araçımı kullanmaktayım bu değerler balıkesir trafiğinde yaptığım değerler. rampada araç kaldıramadım diyorsunuz, çoğu motor grubu rampada aynı şeyi yapar. ben genel olarak türkiye şartlarında bu araçı tavsiye ederim. ama 1,6 diyorsanız ve vereceniz miktar ecoboostu geçiyorsa skoda yeti greenline düşünün derim Yorum bağlantısı
Zübeyt Morkoç 19 Ağustos 2013 Paylaş 19 Ağustos 2013 Belki sorun benim kullandığım araçtadır düz yolda gayet seri idi. Yaklaşık 20 gündür 1.6 trendx aracımı kullanıyorum yakıtı bayramda deneme fırsatım oldu ankara çanakkale arası 630 km yol yaptım 5.1 lt yaktı şehir içi 10 lt civarı yani ankarada 1.0 ecoobost kullansam 8.4 civarıda o yakar ve açıkcası motor yeni ve lpg uygulanamadığı için 1.6 trendx almak zorunda kaldım. Ama stop etme olayıda beni korkutmuştu ve yorumlara bakınca sadece benim başıma gelmiş sanırım test aracı sıkıntılı olabilir. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 20 Ağustos 2013 Paylaş 20 Ağustos 2013 Belki sorun benim kullandığım araçtadır düz yolda gayet seri idi. Yaklaşık 20 gündür 1.6 trendx aracımı kullanıyorum yakıtı bayramda deneme fırsatım oldu ankara çanakkale arası 630 km yol yaptım 5.1 lt yaktı şehir içi 10 lt civarı yani ankarada 1.0 ecoobost kullansam 8.4 civarıda o yakar ve açıkcası motor yeni ve lpg uygulanamadığı için 1.6 trendx almak zorunda kaldım. Ama stop etme olayıda beni korkutmuştu ve yorumlara bakınca sadece benim başıma gelmiş sanırım test aracı sıkıntılı olabilir. Dik yokuşta aracın kalkmaması gibi bir sorunu yok, sadece kullanıcının alışamama sorunu olabilir. Yokuşta gaza turbonun devreye giremeyeceği kadar az basarsanız araç stop eder aynı durum turbo dizellerde de var. Araç kalkamayacak korkusuyla fazla basıldığında patinaj çeke çeke kalkıyor. Yani yokuşta kalkmak biraz alışkanlık gerektiriyor hepsi bu. Yorum bağlantısı
Murat Kose 27 Ağustos 2013 Paylaş 27 Ağustos 2013 Ses ıınnn gibi vınlamaysa ve kalkışta bazen oluyorsa önemli değil, balata yapar, şanzımanla ilgisi yoktur... Yorum bağlantısı
Recommended Posts