Çağlar Bayur 12 Mayıs 2013 Paylaş 12 Mayıs 2013 max. beygir rakamından çok , devir bandına yayılışı önemlidir. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Mayıs 2013 Paylaş 12 Mayıs 2013 tork yayvandı beygire dikkat etmedim. Yorum bağlantısı
Cem Boneval 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 (düzenlendi) 1.6 ekobuustu, 125 ps atmosferik niyetine kullandık, şahitlerim var iyi ki max. beygir rakamından çok , devir bandına yayılışı önemlidir. Bunu zamanında ben de okumuş ve biraz şaşırmıştım... Trans-Toros her iki motorlu HB'i de aynı parkurda sürdüm, EB ne kadar eforsuz ve rahat kaçıyorsa atmosferikde de o kadar ön hızlanma, gaza abanma ve 4000 dd üzerine çıkmak gerekiyor, yine tempolu sürülüyor ama hem sürücü hem araç için yorucu oluyor. Diğer bir deyişle aralarında dağlar fark var. Benzer şekilde 1.0 EB'da düşük devirden gelen torku ile daha rahat bir sürüş sağlıyor ve performans hissi 180'liğe göre hacim ve güce oranlanırsa daha iyi. Ancak ne VW 1.4 serisinde 140-160-170, ne de Alfa 1.4 170 PS motorundaki ataklık yok. O da yazılmış zaten emisyon kontrolu ve düşük tüketim hedefi... Ayrıca VW'de DSG'nin de olumlu katkısı var. Ben ataleti kısmen Sprintbooster ile giderdim diyelim, zaten 50'li yaşlarda çok zehir zemberek bir motor aramadığım için tatmin edici. Bu arada şasi numarasına göre ETIS'te Sigma motor 160-182 PS olarak çıkıyor, dyno verilerine bakmak lazım, bize 182 yerine 160'lık versiyonu da getirmiş olabilirler, hatta belki 150 PS'lik Kaldırılmadı yahu.. Sipariş üzerine geliyor.gelmiyor diyenleri otosana şikayet edin. Fiyat listesinde ve araç oluşturma uygulamasında olmayan aracı getiriyorum dese ne yazar!? Kendilerini ve bizi aldatmasınlar....! 13 Mayıs 2013 tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Saim Halıcı 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 (düzenlendi) "birkaç zıpır kalıyor" onlardan biride benim sanırım diğer benzer sınıftaki araçlara baktığımızda yüksek güçte olanlar var neden focus olmasın ki.. 13 Mayıs 2013 tarihinde Saim Halıcı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 Herkes ailecek kullanmıyor ki arabasını, benim gibiler de var keyif için süren, sınırları keşfetmeyi seven, ama ekonomik kalmak isteyen... Ayrıca az basarsanız az gider, az yakar, hem ailecek doluştuğumuzda rampalarda mahcup olmayız. Zaten herkese hitap etsin beklentisi yok, performanslı sürüş vurgusu yapacak, modele ruh katacak, prestij sağlayacak bir aksanı olsun. Üretici de ithalatçı da bunun arkasında dursun beklentisi var bende, ama hesap kitap işi değil gönül işi tabii... Soru: Focus STgelse Türkiye'de kaç tane satar? Bir tanesini ben alırım, başka? Piyasa araştırması yapıyoruz! ben alırım ama rüyamda Vergi sistemi düzeldiğinde ve otosan aracı getirdiğinde yani kıyamete yakın alabilirim Bu arada şasi numarasına göre ETIS'te Sigma motor 160-182 PS olarak çıkıyor, dyno verilerine bakmak lazım, bize 182 yerine 160'lık versiyonu da getirmiş olabilirler, hatta belki 150 PS'lik böyle bir şey sahtekarlık düpedüz. Otosansa ihtimal dahilinde Sipariş olunca fazla fiyat kırmıyorlar, ecoboostdan da vazgeçirme yollarına bakıp dizel satmaya çalışıyorlar , ellerinde de halihazırda pek bulundurmak istemiyorlar. Haliyle satış kaygısı. 100-110 beygiri bile yer ucagi olarak goren bir toplumuz. Insanlar 180 bg`leri gorunce teoride az yaktiklarini gorselerde pratik`te cok yakicagini dusunuyorlar.Hala toplumumuzda ford`lar cok yakar felsefesi de buna bir etken olabilir. Halbuki 1,0 EcoBoostla arasında 1 lite yakıt farkı var.. Ama o beygire o torka değer be.. Millet değerini sonradan anlayacak ama iş işten geçecek. ben değerini biliyorum Araçları tokuş etsek fena olmazdı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 Cmaxte galiba düşük ps gelmişti, focus ta 180 tek seçim olmalı? Yorum bağlantısı
Cem Boneval 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 Cmaxte galiba düşük ps gelmişti, focus ta 180 tek seçim olmalı? Üstad Focus'ta 150 ve 182 PS var, Mondeo ve C-Max'te 160 PS, niye böyle haranın kapısını kimine açar kimine kapar ve kaçan beygir sayısı ile kafa karıştırırlar bilinmez. Aslında farkları tamamen yazılımsal. Almanya'da 150 PS versiyonunu alıp sonra üzerine 182 PS yazılımı atan kullanıcılar var (Türk olduklarından şüpheleniyorum). İki versiyon arasında 1000€ fiyat farkı var. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 alman sigorta sistemini delme çalışması olabilir mi? 150 lik öde, ama kolayca 180 lik yap ve kullan Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 alman sigorta sistemini delme çalışması olabilir mi? 150 lik öde, ama kolayca 180 lik yap ve kullan hiç alman mantığı değil Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 21 Haziran 2013 Paylaş 21 Haziran 2013 Focus 3 1,0 ve Golf karşılaştırması http://www.youtube.com/watch?v=J_YXrXg0Klw Yorum bağlantısı
Mehmet Dmir 22 Haziran 2013 Paylaş 22 Haziran 2013 son hıza bakarsanızda 1.0 daha iyi..o da beygirden.. bence performans açısından 115 1.6 dizel ile 125 1.0 arasında ciddi fark yok, ama 80-120 aralığında dizel daha iyi olacaktır. ben 1.0 dan memnunum, turbo benzinli bu araçta ekonomi istiyorsanız 2000 devirde vites değiştirip 1500-1600 devir aralığında kullanmalısınız. sürekli 3. veya 4. viteste ilerleyecekseniz 1400 devirde kurtarıyor. eco verisini gösteren yonca yaprakları, aracı ilk aldığımda ilk 2 si 5, hız 3 yıldız oluyordu..2200 devirde vites değiştirip 1750 devirde kullanıyordum. şu aralar 2000 vites 1600 sürüşle 3. yonca nında tüm yaprakları doldu tüketim 1-2 ay önce klima kapalı iken 5.8 di..artık klima açıyorum sık sık 6 litre..ortalama hız 36 km saat..bizim buralarda hız sınırı 70+7..eğer 50+5 olsaydı, 5.5 litre yakardım eminim.(ortalama hızımda 20-25 olurdu sanırım) *6 aydır biniyorum 4200 km de.. performans istiyorsanız 3000 devirde vites atıp 2250 devirde sürerseniz sürekli tork ve bg gücünü hissedersiniz. ama turbo benzinli de yüksek devir demek aşırı tüketim demektir, sürekli uzun sabit hızla gidemezseniz.. yaz tatiline çıkınca 6. vites 2500 devir 114 km hızla yol alacağım bakalım kaç litre ortalama ile tatili bitireceğim. 5 kişi full bagaj ile. yaz sonu burada paylaşırım. Yorum bağlantısı
Bülent Aysan 28 Haziran 2013 Paylaş 28 Haziran 2013 Tüketim değerleri çok mantıklı görünüyor.Neredeyse LPG'ye alternatif benzinli bir motor. Otomatik vites gelecek mi bilen var mı? Yorum bağlantısı
Ayhan Öziç 6 Temmuz 2013 Paylaş 6 Temmuz 2013 son aracım 2007 dizel 109 hp focustu.şimdiki aracım 1.0 ecoboost focus. performans kesinlikle 1.0 Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 6 Temmuz 2013 Paylaş 6 Temmuz 2013 (düzenlendi) 3 ayda 6500 km yol yaptım 1.0 ecoboostumla. Güncel tüketim verilerimi yazayım. İlk aldığımda eskişehir - ankara arasında 99 km sabit hızla 200 km yol yaptığımda 4,6 lt yakmıştı. Şehir içi ve ş.dışı karışık kullanımlarda en fazla 6,9 litre yaktı. Son olarak Ankaradan Van'a araba yüklü, klima sürekli açık ve hızımız genellikle 120 civarında (ortalama 100 km civarı idi.) 6,4 lt ortalama yakıtla geldim. Depo 55 litre ve fulleyip bu şekilde kullanınca 800 km gittikten sonra benzin lambası yanıyor. Kısaca şunu açıkça ve fanatiklik yapmadan ifade edeyim.Bu arabayla dizelin tüketimini tutturmanız mümkün değil. Yakıt ortalaması tutsa bile dizel litresi ucuz olduğu için yine benzinli ecoboost fazla yakmış olur. Ama sessizliği ve torku uzun devirler boyunca vermesi kullanım keyfi açısından bambaşka. Yarış pistinde kullanmadığınız müddetçe atmosferik 1,6 benzinli kadar yakmaz. Yani dizel-lpg ile benzinli arasında bir yakıtı var. Eğer dikkatli kullanılırsa dizel-lpg yakıtına yaklaşırsınız, eğer dikkatsiz kullanırsanız atmosferik benzinliye yaklaşırsınız ama ikisine de tamamen ulaşamazsınız. Son söz; ben memnunum, km'de 4-5 kuruş fazla yakmasıda verdiği keyfe göre çok değil. 6 Temmuz 2013 tarihinde Fatih Mehmet Uslu tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 6 Temmuz 2013 Paylaş 6 Temmuz 2013 Tüketim değerleri şahane benzinli arabanın tadı bir başka... Güle güle kullanın... Yokuş kalkışlarda nasıl debriyaja çok yük biniyormu rahat kalkıyormu ? Sağolun, Yokuş kalkış devredeyken bir anlık arabanın tutulduğunu hissediyorum ama anlık birşey sonra bırakıyor ve araba kalkıyor. Benim fikrim el freni kullanarak kalkarken debriyaj ne kadar yıpranıyorsa yokuş kalkışta da bundan çok fazla yıpranmıyor. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 6 Temmuz 2013 Paylaş 6 Temmuz 2013 1.4 tsi 170ps dsg ile o yolda 4.4'ü tutturdum. 99'a çıkmadım ama 90'la gittim ben. Bugün düz yolda 77 km hızla 6.viteste sabitledim, 3,8-4 arası gösterdi. hadi bakalım Yorum bağlantısı
İsmail Terzi 7 Temmuz 2013 Paylaş 7 Temmuz 2013 Ecoboost'un marifetleri: http://ismailterzi.com/2013/07/06/ford-focus-1-0-ecoboost-titanium/ Yorum bağlantısı
Mehmet YILMAZ 16 Temmuz 2013 Paylaş 16 Temmuz 2013 Ecoboost'u alalı 9 ay oldu km 9458 de performans iyi, yakıt tüketimim şehir içi 6.2 lt şehirler arası 4,3 lt. şu an çok memnunum en azından başka bir araç alıpta otomobilim çok yakacak diye derdim yok. şimdi tek sorunum 15.000 bakımı servisler en fazla 300- 500 arası değişir diyorlar. aklınızda bulunsun servisde mulaka aeacın Ecoboost olduğunu söyleyin çünkü Ecoboost'un yağı ve diğer malzemelri farklıymış bana öyle söylediler. arac yeni sistem farklı umarım ford ustaları iyidir.. arkadaşlar bide şöyle bir söylenti var önümüzdeki yıl vergiler CO2 göre olacakmış. BİZİM VERGİ BAYA BİR DÜŞER HERHALDE Yorum bağlantısı
Mustafa Esmer 17 Temmuz 2013 Paylaş 17 Temmuz 2013 Aynı problem ben de var. Aracım ~1100 km'de. 1400 rpm'e kadar yokuşta kalkarsam debriyajdan çok fazla ses geliyor. Ben de servise gidip göstereceğim. Yorum bağlantısı
Mustafa Esmer 17 Temmuz 2013 Paylaş 17 Temmuz 2013 Arkadaşlar kışlastiği için iki adet sorum var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. 1-215/55/16 yerine 205/55/16 kullanılabilir mi? 2-Önerdiğiniz ekonomik bir marka var mı? Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 17 Temmuz 2013 Paylaş 17 Temmuz 2013 Arkadaşlar kışlastiği için iki adet sorum var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. 1-215/55/16 yerine 205/55/16 kullanılabilir mi? 2-Önerdiğiniz ekonomik bir marka var mı? 205/55/16 aynı jantla kullanılabilir sınırlar içerisinde, bende bu ebadı düşünüyorum. 215 likler haddinden fazla pahalı. Marka olarak conti ve michelin biraz pahalı ama goodyear ug8 bence en ideal kış lastikleri arasında. Yorum bağlantısı
Samet Daş 17 Temmuz 2013 Paylaş 17 Temmuz 2013 Arkadaşlar kışlastiği için iki adet sorum var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. 1-215/55/16 yerine 205/55/16 kullanılabilir mi? 2-Önerdiğiniz ekonomik bir marka var mı? 2.Yere temas eden tek parça lastik. En çok para harcanacak parça lastiktir, ucuzuna kaçılmaz.1. Ince tabanlı lastik karda geniş tabanlı olana göre daha iyi tutunur. 195 bile takabilirsin. Yorum bağlantısı
Muhammed Keser 17 Temmuz 2013 Paylaş 17 Temmuz 2013 (düzenlendi) Hiç bir işlem yapılmadı.Şu an için o sesi duymuyorum.Ya parçalar alıştı buda saçma gerçi,yada ben alıştım debriyaja .Araç 7000 km de 17 Temmuz 2013 tarihinde Muhammed Keser tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Temmuz 2013 Paylaş 17 Temmuz 2013 Ses ıınnn gibi vınlamaysa ve kalkışta bazen oluyorsa önemli değil, balata yapar, şanzımanla ilgisi yoktur... Yorum bağlantısı
Recommended Posts