İçeriğe Yönlendir

Focus Mu? 308 Mi ?


Yiğitcan Coşar

Recommended Posts

Oğuz Altınada
Ne olmuşki. Onlar da pejonun 1.6 dizelden aldığı gücü yıllar yıllar sonra alabildi. Bu işden de en çok ford k
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Röno dci 105PS hepsini döver, döverken de yakmadan döver :shok: , 8 lt ile 200km yol gidiyorum, bir de artıyor; dolapderede 25kr a çay içiyorum.

Yorum bağlantısı
Yasin Balım
Röno dci 105PS hepsini döver, döverken de yakmadan döver :s , 8 lt ile 200km yol gidiyorum, bir de artıyor; dolapderede 25kr a çay içiyorum.

:rofl::D

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Bence dizel motor konusunda başarısız bir firma ama şuanda ürettikleri 1.6 tdi'ler CR :s

Tüm yeni nesil dizeller CR....

CR'yi icat eden kim ???

FIAT....

Mercedes , BMW, AUDI herkeşler artık Fiat'ın icat ettiği dizel enjeksiyon teknolojisini kullanıyor :D

Röno dci 105PS hepsini döver, döverken de yakmadan döver :p , 8 lt ile 200km yol gidiyorum, bir de artıyor; dolapderede 25kr a çay içiyorum.

Yavaş dövsün devir özürlü dizel :rofl: Bende 8 lt ile 90 Km gidiyorum nolacak şimdi ? Dünyanın sonu mu ?

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
aha bunu bilmiyordum..

Bende :D Şimdi attım kafadan, maksat polemik olsun...

Wikipedia der ama şimdi uğraşacak vaktim yok. Ama Common Rail'i Fiat icat etti ve ilk olarak Alfa Romeo'da kullandı, sonra çoğu firma buna döndü en sonda VW pump-düse'den vazcaydı ve CR'ye geçti.

Diğerlerini bilemem :s

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bende 8 lt ile 90 Km gidiyorum nolacak şimdi ? Dünyanın sonu mu ?

Kutub Ayularu bu yüzden aç kaldı :D

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Kutub Ayularu bu yüzden aç kaldı :s

Az yesin ayılar, rejimlik haldeler zaten. Boşuna AYI demiyor insanlar.

Bu arada benim arabam balık yağıyla yürümüyor, benzin ile gider kendisi :D

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
(düzenlendi)
Röno dci 105PS hepsini döver, döverken de yakmadan döver :p , 8 lt ile 200km yol gidiyorum, bir de artıyor; dolapderede 25kr a çay içiyorum.

Renault dCi 105 PS uzun dönemde nasıl acaba? Sümbüllerdeki dCİ ile 350.000 km devirenleri gördüm...

Tüm yeni nesil dizeller CR....

CR'yi icat eden kim ???

FIAT....

Mercedes , BMW, AUDI herkeşler artık Fiat'ın icat ettiği dizel enjeksiyon teknolojisini kullanıyor :s

Yavaş dövsün devir özürlü dizel :rofl: Bende 8 lt ile 90 Km gidiyorum nolacak şimdi ? Dünyanın sonu mu ?

Otomobil olarak FIAT'ı pek sevemesem de Multijet'lerine karşı sempatim var :D

FIAT Diesel araçlardaki başarısını benim gözümde çok önceleri kanıtladı, FIAT 50 NC araçlar bizim ülkemizde az yolcu taşımadı...

İşte burada 2 tane muhayyer 50 NC:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-tica...-32357898/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-tica...-33744638/detay

Kutub Ayularu bu yüzden aç kaldı :mamba:

Aslında haklısınız, mümkün olduğunca toplu taşıma kullanmak lazım, işte bencillik, rahata düşkünlük, arabalardan vazgeçemiyoruz.

Bu ara küresel ısınmada tek suçlu arabalar da değil, işte ilginç bir araştırma sonucu:

Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF) Almanya temsilciliğinin yaptığı bir araştırma, tarımcılık ve çiftçliğin de iklim değişiminde rolü olduğunu ortaya çıkardı. Tarımcılığın Almanya?da yüzde 11 oranında sera etkisine neden olan gaz ürettiğine dikkat çekilen araştırmaya göre, bir inek en az bir otomobil kadar çevreye zarar veriyor. Araştırmada, bir ineğin, yılda 18 bin kilometre yapan küçük bir otomobil kadar çevreye zarar veren atık bıraktığı belirtiliyor.

http://www.kureselisinmaveetkileri.com/ine...r-veriyor.html/

tarihinde Adem Cengiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Renault dCi 105 PS uzun dönemde nasıl acaba? Sümbüllerdeki dCİ ile 350.000 km devirenleri gördüm...

Adem abi:

Normal şartlarda servise girdiğimde 500.000'de megane 3 gördüm adamlar artık nasıl gezdilerse, tabi o km'de motor tırtlamış. Renault'da değişimler var, ne zaman gelir bilmem ama 1.6 130Hp Dci'ler gelicek. O zaman bende dci'ye geçmeyi düşünüyorum. Sonuçta hepsi bi şekilde arıza yapıyor birazda şans işi, bir taksici abimde 425binde sümbül var daha rektefiye olmamış.

tarihinde Burak Erdin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yeni dci lar 16V olacak, beygirler arttığı kadar, saman tüketimi de artacak gibime geliyor. Bu gün mazotumu aldım, şehiriçi tam gazı bol kullanımda 5.9lt/100km gibi hesap yaptım :D

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
Yeni dci lar 16V olacak, beygirler arttığı kadar, saman tüketimi de artacak gibime geliyor. Bu gün mazotumu aldım, şehiriçi tam gazı bol kullanımda 5.9lt/100km gibi hesap yaptım ;)

Ben Benzinli'de 7,3 ortalama ile kullanıyorum İstanbul'da bu aralar. dcI bende olsa herhalde aynı şartlarda 4,5 ortalamalar hayal değil...

Adem abi:

Normal şartlarda servise girdiğimde 500.000'de megane 3 gördüm adamlar artık nasıl gezdilerse, tabi o km'de motor tırtlamış. Renault'da değişimler var, ne zaman gelir bilmem ama 1.6 130Hp Dci'ler gelicek. O zaman bende dci'ye geçmeyi düşünüyorum. Sonuçta hepsi bi şekilde arıza yapıyor birazda şans işi, bir taksici abimde 425binde sümbül var daha rektefiye olmamış.

Sümbül Motoru baya sağlam, çok kötü şartlarda kullanıldıkları halde iyi iş çıkarıyorlar, ancak beygir gücü arttıkça risk birazcık artıyor gibi geliyor bana, sonuçta az hacimden gittikçe artan miktarlarda güç alınıyor, turbo basınçları yükseltiliyor vs. elbette malzeme dayanımı artırılıyordur ama o da bir yere kadar...

Focus 1,4 Ecoboostları getirmedikçe, 1,6 Ecoboostlar'da ekonomi hayal, Ford zaten kıyaslama yaparken benzer güçteki daha yüksek hacimli motorlara göre %20 daha tasarruflu diyor, yani 1,6 Ecoboost ile performans var ama ekonomi hayal...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ben Benzinli'de 7,3 ortalama ile kullanıyorum İstanbul'da bu aralar. dcI bende olsa herhalde aynı şartlarda 4,5 ortalamalar hayal değil...

Sümbül Motoru baya sağlam, çok kötü şartlarda kullanıldıkları halde iyi iş çıkarıyorlar, ancak beygir gücü arttıkça risk birazcık artıyor gibi geliyor bana, sonuçta az hacimden gittikçe artan miktarlarda güç alınıyor, turbo basınçları yükseltiliyor vs. elbette malzeme dayanımı artırılıyordur ama o da bir yere kadar...

Focus 1,4 Ecoboostları getirmedikçe, 1,6 Ecoboostlar'da ekonomi hayal, Ford zaten kıyaslama yaparken benzer güçteki daha yüksek hacimli motorlara göre %20 daha tasarruflu diyor, yani 1,6 Ecoboost ile performans var ama ekonomi hayal...

Malzemenin iyileştirilmesi önemli, malzemelerin daha hassas işlenerek yüzey kalitelerinin ve çalışma töleranslarının iyileştirilmeside önemli. Bunlara destek olarak çok daha iyi yağlama özelliği olan yağlar kullanılmalı. Bunların hepsi sürtünme kayıpları ve aşınmayı düşürür.

Motorlar düşük hacimli turbo beslemeli motorlara doğru gidiyor. Sıkıştırma oranlarıda yükseliyor.

160-180Ps, ekonomi vs. mevcut değil.

Güç artışı sağlanmış, yakıt tüketimi aynı kalsada olur. Yakıttan alınan verim artmış.

Aynı güçteki eski bir motoru tam güç alarak kullanın ve birde güncel bir motoru kullanın, yakıt tüketimlerinde ciddi fark olduğunu göreceksiniz.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

VW 1,2 TSI getiriyor, sonuçta yeterli performans ve ekonomi birarada...

TSI, ECOBOOST Benzinli Zevkini yüksek torkla birleştiriyor. Hem Dizeldeki düşük devirde yüksek tork var, hem de benzinli gibi yüksek devir çeviriyor, hem de görece ekonomik, daha ne olsun...

Ancak ekonomi için 100 PS civarı güçle yetinmek gerek, 160, 180 PS güçlerde ekonomi hayal.

Bkz. Insignia...

Yorum bağlantısı
Yeni dci lar 16V olacak, beygirler arttığı kadar, saman tüketimi de artacak gibime geliyor. Bu gün mazotumu aldım, şehiriçi tam gazı bol kullanımda 5.9lt/100km gibi hesap yaptım :s

Abi, saman tüketimi artsada önoğ bu düşük tüketimi bi şekilde elde eder. Sen bunu ford mu sandın. :p

5.9Lt görüyosun bir de beğenmiyosun. 16V'de de en fazla bu oran 1-2LT artar gibime geliyor.

Ben Benzinli'de 7,3 ortalama ile kullanıyorum İstanbul'da bu aralar. dcI bende olsa herhalde aynı şartlarda 4,5 ortalamalar hayal değil...

Sümbül Motoru baya sağlam, çok kötü şartlarda kullanıldıkları halde iyi iş çıkarıyorlar, ancak beygir gücü arttıkça risk birazcık artıyor gibi geliyor bana, sonuçta az hacimden gittikçe artan miktarlarda güç alınıyor, turbo basınçları yükseltiliyor vs. elbette malzeme dayanımı artırılıyordur ama o da bir yere kadar...

Focus 1,4 Ecoboostları getirmedikçe, 1,6 Ecoboostlar'da ekonomi hayal, Ford zaten kıyaslama yaparken benzer güçteki daha yüksek hacimli motorlara göre %20 daha tasarruflu diyor, yani 1,6 Ecoboost ile performans var ama ekonomi hayal...

Adem abi:

Yorumlarına katılmamak elde değil. Bir kısım hariç, yüksek hp'lik her dizel sorunlu olmaz risk her motorda olacaktır. Belli bir tolerans limiti olacaktır sanırım. Özellikle ben düşük hacimli turboların bir kaç yıl sonraki halini merak ediyorum. Böyle hp'si bol araçlarda dizel olmadıktan sonra ekonomi diye bir kelimeyi aklında geçirmeyeceksin. :blink:

160-180Ps, ekonomi vs. mevcut değil.

+26 :good1:

VW 1,2 TSI getiriyor, sonuçta yeterli performans ve ekonomi birarada...

TSI, ECOBOOST Benzinli Zevkini yüksek torkla birleştiriyor. Hem Dizeldeki düşük devirde yüksek tork var, hem de benzinli gibi yüksek devir çeviriyor, hem de görece ekonomik, daha ne olsun...

Ancak ekonomi için 100 PS civarı güçle yetinmek gerek, 160, 180 PS güçlerde ekonomi hayal.

Bkz. Insignia...

Bunlarında hepsine +26 :good1:

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk
(düzenlendi)
Bence dizel motor konusunda başarısız bir firma ama şuanda ürettikleri 1.6 tdi'ler CR ;)

Niye başarısız ki? Pejo-citroen hala araba satabiliyorsa bu motorlar sayesindedir. Adamlar berlingoya da aynı motoru koyuyorlar, 245-18 cantlı c5'e de..

Bende :) Şimdi attım kafadan, maksat polemik olsun...

Wikipedia der ama şimdi uğraşacak vaktim yok. Ama Common Rail'i Fiat icat etti ve ilk olarak Alfa Romeo'da kullandı, sonra çoğu firma buna döndü en sonda VW pump-düse'den vazcaydı ve CR'ye geçti.

Evet ama alfaromeo ile aynı yıl mercedes de cr'ye geçti. Bir motor gelişiminin en az 3 yıl süreceğini düşünürsek, ne kadar garip bir durum :f1:

Motor konusunda avrupada röno, caponyada honda hep iyi olmuştur. Gerçi son yıllarda bu iki firma da yavaş yavaş geri düşmeye başladılar ama, tarihi konuşursak bu böyle. Tamam mercedes, bmw, porş gibi firmalar da güzel iş çıkarıyorlar ama onlar başka dünyaların motorları. Bak bu konuda fordu takdir etmek lazım. C-max'a standart 180 beygir motor koydular. Spor model falan değil, sıradan aile arabası. 0-100 8,5 saniye, son hız 217 km/saat. Yakıt tüketimi de şehir içi 9 litrenin altında.

tarihinde Murat Kavuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)
Adamların 1400cc'de aldığı gücü 1600cc'de almak hem de yıllar sonra ;)

Atı alan üsküdarı geçti diye atasözü vardır.. sanki buraya çok uydu

Ne olmuşki. Onlar da pejonun 1.6 dizelden aldığı gücü yıllar yıllar sonra alabildi. Bu işden de en çok ford k
tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Basitce şöyle söyleyebiliriz, bizim kullandığımız turbo dizeller ne kadar güvenilir ise, turbo benzinliler de o kadar güvenilir.

Esasen piyasada turbo benzinli motorlara ihtiyacın nedeni müşteriler değil, devlet politikaları, özellikle de avrupa standartları. Biraz daha az yakıyor ama üretim maliyeti daha yüksek olduğu için daha pahalı. Bilinçli müşteri düşük hacimli motor alırken daha fazla risk aldığının farkında. Zati, vw bu işe erken girişti diye piyasayı silip süpürmedi. Bir çok müşteri 1.4 122HP alacağına, daha ucuza 1.6 115HP'yi tercih etmeye devam etti. Yani VW de hala Üsküdar da bir yerlerde :) Ama yavaş yavaş Avrupada vergi baskısı yükseliyor, avantaj düşük emisyon hacimli motorlara geçiyor.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Basitce şöyle söyleyebiliriz, bizim kullandığımız turbo dizeller ne kadar güvenilir ise, turbo benzinliler de o kadar güvenilir.

Hiç alakası yok... Benzinli turbo çok çok güvenli ve sağlam turbo dizele göre.

Senin haberin yok galiba dizelin enjektörünün bastığı bardan + fiyatından ve hassasiyetinden...

Benzinlide kesinlikle bu önemli detay yok. Almadan önce ben araştırdım. Benzinli turbo'nun en önemli olayı sadece ve sadece motorun yağının kalitesi ve mümkünse değişim periodlarına kadar beklenmeden zamanı gelmeden, erkenden yağının yenilenmesi. Hava ve benzin filtresininde erken değişimi ile hiç baş ağrıtmayacak bir sistem. BUnların haricinde dikkat edilmesi gereken ciddi bir temiz yakıt olayı bile yok, dizel gibi kükürt sıkıntısı olmadığı için. İstediğin yerden fulle 95'i. Yok yakıt güvence yok hey yerden yakıt alma falan derdi yok.

Bir çok müşteri 1.4 122HP alacağına, daha ucuza 1.6 115HP'yi tercih etmeye devam etti.

Onu yapan motor ve sürüş keyfinden zerre anlamayan titrek bir kesimdir.

Araba olayından zerre kadar anlayan hiç bir kimse VW 1400 cc TSi 122 Bg 200 nm'lik aracı kullandıktan sonra o geberik yürümez etmez, performans fakiri 1600 cc 115'lik FSi'ı almaz. Zaten bu 1600 cc FSi'ların üretimi durduruldu. Gelişmemiş ülkere hala 102 bg değişken geometrili tarihi eser 8 sübabı çakabiliyor VW, oda biraz tüp meraklılarına hitap etmek için.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
WV 1.4 Tsi'larında ilk çıktığında motor güçleri 140-170 bg iken sonradan niye 170'i 160'a düşürüp, 140'ı kaldırıp 122'yi çıkardığına da bakmak lazım bence. Küçük hacim - Bol beygir iyi ama uzun vadede ne kadar dayanıklı. WV'nin bu hamlesi bende biraz şüphe doğurdu. Evet Ford 1.4 TSİ benzeri bir motor getirmiyor, bu kesinlikle eleştirilmeyi hakediyor. Ama dediğim gibi bu turbo beslemeli küçük hacimli motorlar çok yeni ve uzun vadede ne kadar sağlıklı olduğu konusunda yeterince bilgi yok. İnternette 122'lik TSİ jettalarda "140'lıklar gibi sorun çıkarmaz" yazdıklarını gördüm. Bu konuda çok bilgim yok ancak böyle şeyler de aklımda soru işareti oluşturmuyor değil. Ayrıca atmosferik benzinli motorlardan yüksek güç almak ve uzun ömürlü motor yapmak konusunda tartışmasız 1 numara Hondadır. Honda'da ise görünürde bile böyle bir motor yok. Bence şu an için biraz temkinli olmakta yarar var. Ancak ileride atmosferik besleme de tarih olacak gibi görünüyor o da ayrı konu.

170hp'likler gerçekte yaklaşık 190hp civarlarına güç üretiyorlardı, bu bir çok yerli yabancı forumda tartışıldı, arabası olanlar dynoya çıktı ve alınan güç teknik verilerden daha yüksekti :blush:

bununla ilgili bir diğer hususta bu güçteki motorun gti modelinin önünü kesmesi oldu, gti isteyenler 2000cc vergisi vermek yerine 1400cc vergisi ile hemen hemen aynı gücü almayı tercih ettiler..

şuan Golf ve Polo hariç tüm arabalarında benzinli motor olarak TSI motorlarını kullanıyorlar, Golf'te sadece 8v 102hp'li motor var bu da klasik VW politikası olduğunu düşünüyorum.

Yani dayanıklılığını bilmedikleri bir motoru Passat, Tiguan, Scirocco gibi araçlarına koyup prestij kaybetmeyi göze alamazlar diye düşünüyorum.

Bu hp kısma konusunda asıl husus tüketim ve salınım değerlerini biraz daha makul tutmak ve DSG şanzımanın daha rahat çalışmasını sağlamak oldu.

Eskiden 1.8T Passatlar vardı, baya satıldı şimdi de 1.4T'ler hatta 1.2T'ler var yani adamların yabancı olmadığı bir sistem..

Teknoloji gelişmesi ile kendi motorlarınıda geliştirdiler.

Ama satış politikaları mide bulandırıcı bir firma, ne yaparlarsa yapsınlar, bu yüzden bana Golf satamadılar, ha umurlarında da değil..

Ford konusu ise, getirmiyor değil üretmediler, şimdi yeni üretmeye başladı ancak o motorlarda GM 1.6T motorları gibi tüketim konusunda bonkör olacaklarını düşünüyorum.

Sonuç olarak bence Üsküdar'ı geçip Altunizade'ye vardılar.. :)

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
(düzenlendi)

Ford 1,4 Ecoboost'ları biraz daha gecikmeli getirecek, ortalama tüketimleri de 1,6 115 PS'lere göre 1 lt daha az olacak. İlk basın bildirisinden böyle hatırlıyorum...

Ne var ki kesin tarih belli değil.

Opel 1,4 aşırı beslemeli motorları satışa sundu Astra ile. Ford da önce 1,6 Ecoboostları önce 1 yıl boyunca satar sonra 1,4 Ecoboostları getirir tahminimce...

tarihinde Adem Cengiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Ford 1,4 Ecoboost'ları biraz daha gecikmeli getirecek, ortalama tüketimleri de 1,6 115 PS'lere göre 1 lt daha az olacak. İlk basın bildirisinden böyle hatırlıyorum...

Ne var ki kesin tarih belli değil.

Opel 1,4 aşırı beslemeli motorları satışa sundu Astra ile. Ford da önce 1,6 Ecoboostları önce 1 yıl boyunca satar sonra 1,4 Ecoboostları getirir tahminimce...

mümkündür, sonuçta diğer rakibinden motor konusunda 1-2 adım geride olduğu aşikar..

Mesela şimdi hani olmazya Ford Vw'den tsi motorları alsa Focus'a Fiesta'ya koysa kim hayır ben 1.6 zetec, yada ti - vct istiyorum der ki?

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Ford 1,4 Ecoboost'ları biraz daha gecikmeli getirecek, ortalama tüketimleri de 1,6 115 PS'lere göre 1 lt daha az olacak. İlk basın bildirisinden böyle hatırlıyorum...

Ne var ki kesin tarih belli değil.

Opel 1,4 aşırı beslemeli motorları satışa sundu Astra ile. Ford da önce 1,6 Ecoboostları önce 1 yıl boyunca satar sonra 1,4 Ecoboostları getirir tahminimce...

Benimde duyduğum, Mart 2011'de yeni Focusun Almanyada 1600 cc hacminde 105 bg (eski 100 bglik yamaha kapak motorun yeni hali), 125 bg Mondeo motoru ve + ecoboost olarak 150-180 bg'lik versiyonları olacağı yönünde. Fiyatlar Almanyada 17000 euro'dan başlayacakmış baz model 105 bg'de. Hiç kimse 1400 cc ecoboost falan bahsetmiyor şimdilik.

He TR'ye gelince Focus Ecoboost 150-180 bg'lik versiyonlar ne olacak ? Aynı Astra 1600 cc turbo 180 bg'lik olaydakiler yaşanacak, 46-48.000 Tl baz fiyat ve opsiyonlar ile 55.000 Tl'ye yaklaşan fiyat. Nasıl Astra 180'lik satılmıyorsa bir elin parmakları kadar, bunlarda satılmaz.

Zaten Otosan Focus 2,5'ları 1 yıl beraber satacak Focus 3 ile aynı zamanda. Focus 3 fiyatlarının aynı yeni Astra gibi uçuk olması beklenebilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...