İçeriğe Yönlendir

Otobanda Yol çalışması


Yiğitcan Coşar

Recommended Posts

Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

2-3 gündür otobanın Düzce-Sakarya arasını çok sık kullandım. Bu aralıkta yol yenileme çalışması olduğundan istanbul'a gidiş yönünü karşıya vermişler. Ancak otoban 3 şeritli olduğu için İstanbul'dan Ankara'ya giden tarafa güvenlik şeridiyle beraber 2 şerit verilmiş.

Ama yurdumuzun güzel insanları normal kullanımdaki güvenlik şeridini H

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

Yol 2 şeritten sonra tek şeride mi iniyor yoksa tekrar 3 şeride mi çıkıyor?

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Ya bildiğin otoban 3 şeritli + birde güvenlik şeridi var. Yol çalışması olduğu için karşıyı bu tarafa vrip 2 ye bölmüşler. 2 geliş 2 gidiş yapmışlar yani. Ama Sağ taraftaki güvenlik şeridi şerit muamelesi görmüyor :unknw:

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Eğer rampa çıkıyorsan çift şerit bırakırlar, yok rampa aşağı ise tek şerit bırakılır ve güvenlik şeridi güvenlik şerididir...Bence... :good1:

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Eğer rampa çıkıyorsan çift şerit bırakırlar, yok rampa aşağı ise tek şerit bırakılır ve güvenlik şeridi güvenlik şerididir...Bence... :good1:

Şimdi bu çalışma olan bölüme gelirken tabelalar var iki şerit karşıya geçiyor iki şeritte sağa yanaşıyor şeklinde :) Benim bundan anladığım 2 şerit gidiş 2 şerit geliş yani güvenlik şeridide normal şerit oluyor.

Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak

O yolun diğer tarafında ki çalışmada baya bir uzun sürmüştü.Hatırlıyorum o zaman güvenlik şeridi normal şerit gibi kullanılıyordu gene öyle olması lazım.

Aslında güvenlik şeridini kullanmak mantıksız geliyor ama birde şu yönden bakmak lazım önde bi kamyon olsa arkası ankaraya kadar kuyruk oluşur.Yani güzel ülkemdeki her iş gibi buda mantıksız,gelişi güzel yapılmış bir çalışma.

Yiğitcan sana gelince el kol yapana el kol yap bas git sonra:) Peşinden gelirse Düzce'ye kadar kendi bileceği iş :s

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

ankara1.jpg

Tabela ve yol kabaca böyle. O zaman benim olduğum tarafın tek ok şeklinde olması gerekmiyor mu :s

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Çalışmanın olduğu yere gelirken yavaşlatma amaçlı bir kaç tabela var onun dışında başka tabela görmedim hız limiti vs gibi :s

Bu arada resimde işaretlediğim yol o kadar kısa değil dediğim gibi 4-5 km var

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Aslında hiç yeşil tabela görmedim ama en soldakine benzer çizdiğim gibi bişey vardı. En sağdaki de karşı taraftakiler için vardır heralde bizimki sağa yanaşma şekilde bir tabelaydı ;)

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Ben hiç sanmıyorum hemde hiç. Kos koca araba kadar tabela koymuşlar 2 şer şerit şeklinde. Eğer güvenlik şeridi güvenlik şeridi olarak kalsaydı Serkan abinin gösterdiği tabelalardan ortadaki olması lazımdı. Sonuçta oraya geçici olarak kesik çizgi yapamayacaklarına göre.

Peki bi soru daha soriyim madem. Neden hep karşı yola aktarılan taraf 2 şerit oluyor. O zaman bununda mantıklı bir açıklaması vardır dimi elbette ?

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Tabela yanlış. Emniyet şeridi,kıyamet de kopsa emniyet şerididir. Yol o kısımda tek şerit.

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Emniyet şeridi karşı yönden gelenler için yok nasıl oluyor bu durumda? Tabela 2 gidiş, 2 geliş gösteriyorsa emniyet şeridi iptal edilmiş demektir. Yanlış bir uygulama olabilir ona birşey demiyorum.

Yorum bağlantısı

Yol karşı şeride verilmişse artık otoban-bölünmüş yol için verilen imtiyazlar bence ortadan kalkmıştır. Yolu 3 şeritli bölünmemiş rampalar gibi düşünürüm ben bu tür yol daraltmalarında. Yavaş olan sağa kayar, hızlı olan soldan geçer. Nitekim karşı şerit teke düşmüş ve arada koniler veya variller ile ayrım yapılmış olduğuna göre, o bölüm için emniyet şeridi uygulaması da yoksa karşı şerit çift şerit olsa dahi emniyet şeridi için ayrılan bölüm kalmamıştır.

Şu anda Kırıkkale-Ankara yolunda Elmadağ rampalarına alternatif yapılan güzergah gidiş geliş tek şerit ve arada sollama yapılmaması için koniler mevcut. Bir acil durum olduğunda sağa kayacak değil bir şerit, bir lastik boyu bölüm yok. Yani karayolları kanunlarımız ne der bilmiyorum ama emniyet şeridi olmazsa olmaz değil gibi gözüküyor şehirlerarası yollarımızda.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

İstanbul-Ankara otobanının körfez geçiş bölümlerinde de güvenlik şeridi bulunmuyor mesela.

Keşke fotoğraf çekseydim trafik durmuştu imkanım vardı aslında.

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
İstanbul-Ankara otobanının körfez geçiş bölümlerinde de güvenlik şeridi bulunmuyor mesela.

Keşke fotoğraf çekseydim trafik durmuştu imkanım vardı aslında.

İstanbul Ankara arası en sevmediğim bölüm.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Peki bi soru daha soriyim madem. Neden hep karşı yola aktarılan taraf 2 şerit oluyor. O zaman bununda mantıklı bir açıklaması vardır dimi elbette ?
Eğer rampa çıkıyorsan çift şerit bırakırlar, yok rampa aşağı ise tek şerit bırakılır ve güvenlik şeridi güvenlik şerididir...Bence... ;)

Demişim, dikkat et sende aynı durumu gözlemleyeceksin... :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
İstanbul Ankara arası en sevmediğim bölüm.

+1 (gebze-izmit doğu)

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Demişim, dikkat et sende aynı durumu gözlemleyeceksin... :)

Gülerek belirtmek isterim ki yokuş yukarı olan kısım bizim taraf yani tek şerit :good1:

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Gülerek belirtmek isterim ki yokuş yukarı olan kısım bizim taraf yani tek şerit :good1:

Defalarca denk geldim o yol çalışmalarına... Kukalarla 2 geliş 2 gidiş ayırıyorlar, başka da birşey yok.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...