Çağlar Bayur 27 Temmuz 2010 Paylaş 27 Temmuz 2010 Hava direnci formülünde, 80km/h hızdan sonra, direnç kare kökü ile artar, yani bu hızların üzerine ne kadar çıkılırsa, direncin artması da hızlanır. Zaten son sürat dediğimiz, motorun hava direncini yenememesi halidir. Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak 27 Temmuz 2010 Paylaş 27 Temmuz 2010 Benim için 5.vites tarih olmuştur artık Devir ekonomi devri Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 27 Temmuz 2010 Paylaş 27 Temmuz 2010 Ben 4. vitese takıp hiç gaza basmadan yol alırsam daha mı az yakarım yani ? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Temmuz 2010 Paylaş 27 Temmuz 2010 Zaman kavramı her vites ve hız için geçerli değildir,mesela 2500 dd de 4. vites de gitmek yine aynı devirde 5. vites de gitmekten daha az yaktırır,hedefe ulaşmadaki zaman farkı süratli gidildiğinde oluşacak yol sürtünmesi ve rüzgar direnci karşısında önemsenmeyecek kadar az olur.Fakat 2500 dd de 2. vites de giderseniz anlık olarak az yakabilirsiniz fakat zaman farkı düşük süratten dolayı aşırı artacağı için daha fazla tüketebilrirsiniz. Sonuç olarak 2250 dd da 4. vites de 80 km/h ile gitmek aynı devirde 5. vites de 90 km/h ile gitmekten daha az yaktırır,denenmiş ve bizzat görülmüştür. Aynı kanaatteyim, dizeller için bence böyle. Ama benzinlilerde son viteste daha az yakıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Temmuz 2010 Paylaş 28 Temmuz 2010 1. En yüksek vites ne demektir: motor 1 tur döndüğünde, tekerleğin mümkün olan en fazla tur dönmesini sağlayan dişli oranı demektir, yani en az devir sayısı ile aynı hızda gidebilmek demektir 2. fizik kanunu çerçevesinde; hava sürtünmesi 90km/h gibi hızdan sonra katlanarak arttığı için, yeryüzünde tüm tüketim hesapları / testleri bu hızda yapılır. 3. 90km/h hızda gidebilmek için hangi vites seçilir? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Temmuz 2010 Paylaş 28 Temmuz 2010 1. En yüksek vites ne demektir: motor 1 tur döndüğünde, tekerleğin mümkün olan en fazla tur dönmesini sağlayan dişli oranı demektir, yani en az devir sayısı ile aynı hızda gidebilmek demektir Bu cümleye katılıyorum.. diğer bazı yorumlar yanlış... Amaç ekonomi ise, devrin nerden olduğundan önce vitesin nerde olduğuna bakılmalıdır. En büyük vites en ekonomik vitestir bu her şartla geçerlidir.. Enonomi için; Bir an önce hedeflenen hız ve hedeflenen vitese ulaşılmalıdır.. Ara vites ve ara hızlarda zaman kaybetmek, yakıt tüketimini artırır... Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 28 Temmuz 2010 Paylaş 28 Temmuz 2010 Soru güzel soru, ben de hep merak etmişimdir neden hep 90 ile veriliyor değerler diye. Fabia'sı olan bir arkadaş (1.4 100 küsür beygir olanlardan) yol bilgisayarına göre en ekonomik 5. viteste 110 ile gittiğini iddia ederdi. Motorun en verimli olduğu an hep 90km - 5. vites kombinasyonu mudur, eğer öyle ise her motor için bu geçerli kuralmıdır? Zira yeni sahip olduğum TDCI aracın vites-devir kombinasyonları daha önce kullandığım benzinlilerden çok farklı. 50 km'den sonra rahatlıkla 4. viteste gidebilirken TDCI'da en güzeli 70'leri görmek oluyor mesela. Aynı fark tüm viteslerde de geçerli. Bu konuda yol durumunun da önemli olduğunu düşünüyorum. düz yolda sabit hızda olası en büyük vitesle gidilmeli, ama yokuşta gidilecekse de en yüksek viteste daha zorlanacağı için daha fazla yakacaktır, o zaman bir alt vitese düşmek daha mantıklı olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Temmuz 2010 Paylaş 28 Temmuz 2010 Fakat 2500 dd de 2. vites de giderseniz anlık olarak az yakabilirsiniz fakat zaman farkı düşük süratten dolayı aşırı artacağı için daha fazla tüketebilrirsiniz.Sonuç olarak 2250 dd da 4. vites de 80 km/h ile gitmek aynı devirde 5. vites de 90 km/h ile gitmekten daha az yaktırır,denenmiş ve bizzat görülmüştür. Bu denemede bir yerde yanlış yapmışsın Tansel... Bu sonucun çıkması mümkün değil... Burada tahmini bir hız yazmışsın... Yani 4. vites 2250 devir 85 km hıza tekabül ediyorsa, Aynı devirde 5. viteste hız 90 olmaz.. en az 100 olur.. bu da gideceğin yolun süresini kısaldır.. Sürenin kısalması demek, toplam devir sayısının düşmesi demektir.. Yani; 4. vites 2250 devirde 80 km hızla 135000 toplam devirle hedefine ulaşırken, 5. vites 100 km hızla hedefine 12 dakika daha önce varırsın, bu sürede de motorun 27000 devir daha az dönmüş olur.. Motor ömrünü de düşünün, motor ömrü devir sayısıyla ters orantılıdır.. Koca koca kamyonların 1 milyon km yapmasının en mantıklı açıklaması budur... Çünkü; maksimum 2500 devir görüyor motorlar... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Temmuz 2010 Paylaş 28 Temmuz 2010 (düzenlendi) En büyük vitesde normal şartlarda en az yakar bu doğru. Ama 90 km /s ile en az yaktığı konusunda yanılıyorsunuz. Tüketim rekorlarını bir inceleyini adamlar 3.2 L / 100 yakıyorlar ( fabrika verisi 4 ün üzerinde) . Benzinli fiestanın 60-70 km /s ile en az yaktığını görüyorum. ( 5.vites ile) Ben geçen yol bilgisayarına göre 4.5 L /100 km değerini tuturdum hem de çok düz olmayan bir yolda. Az yakma yarışlarına katılmayı düşünüyorum. 28 Temmuz 2010 tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Temmuz 2010 Paylaş 28 Temmuz 2010 Uluslarasası test normlarında 90km/h hızda testler yapılır, 40-60km/h hızda daha az yakar mı test etmeli ama, bir de yol gerçeği var, En son viteste 60km/h hızda seyrederken , yoldaki en ufak bir yokuş yukarı eğimde, devir deüşecek, bir alt vitese geçmek gerekecek, sonucunda da tüketim artacak. rekor kırmada, Emmi üzerine tanımam, 10 km boyunca boş viteste yol alabiliyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Temmuz 2010 Paylaş 28 Temmuz 2010 Eminin araba ağırdır, benimki gitmiyor o kadar. Çabuk hız kaybediyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Temmuz 2010 Paylaş 28 Temmuz 2010 Ağırlıktan değil, 10 km yokuş aşağı, el arabasını salsan yuvarlanarak gidebiliyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Temmuz 2010 Paylaş 28 Temmuz 2010 Ağırlıktan değil, 10 km yokuş aşağı, el arabasını salsan yuvarlanarak gidebiliyor. O yolu boşta inebilmem için önce çıkmam gerekiyor Çağlarım, Vesilem... Onu niye hesap etmiyorsun... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Temmuz 2010 Paylaş 28 Temmuz 2010 Ben de aşağı salmak istiyorum da araba gitmiyor, hemen hız kaybediyor. Çıkarken de zaten zor çıkıyoruz 1.25 motorla. Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 28 Temmuz 2010 Paylaş 28 Temmuz 2010 vites değiştirirken formda söylenen devirlerde değiştiriyorum.yakıtından gayet memnunum.uzun yolda 140,şehir içi 180-190 kuruş yakıyor. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 Bu denemede bir yerde yanlış yapmışsın Tansel... Bu sonucun çıkması mümkün değil... Burada tahmini bir hız yazmışsın... Yani 4. vites 2250 devir 85 km hıza tekabül ediyorsa, Aynı devirde 5. viteste hız 90 olmaz.. en az 100 olur.. bu da gideceğin yolun süresini kısaldır.. Sürenin kısalması demek, toplam devir sayısının düşmesi demektir.. Yani; 4. vites 2250 devirde 80 km hızla 135000 toplam devirle hedefine ulaşırken, 5. vites 100 km hızla hedefine 12 dakika daha önce varırsın, bu sürede de motorun 27000 devir daha az dönmüş olur..Motor ömrünü de düşünün, motor ömrü devir sayısıyla ters orantılıdır.. Koca koca kamyonların 1 milyon km yapmasının en mantıklı açıklaması budur... Çünkü; maksimum 2500 devir görüyor motorlar... Emmi hız tahminiydi tabiki, Uluslarasası test normlarında 90km/h hızda testler yapılır, 40-60km/h hızda daha az yakar mı test etmeli ama, bir de yol gerçeği var, En son viteste 60km/h hızda seyrederken , yoldaki en ufak bir yokuş yukarı eğimde, devir deüşecek, bir alt vitese geçmek gerekecek, sonucunda da tüketim artacak.rekor kırmada, Emmi üzerine tanımam, 10 km boyunca boş viteste yol alabiliyor. Testlerin 90 km/h hızda yapılma sebebi hız sınırının 90 km/h olmasından dolayıdır,üreticiler bu sınırı dikkate alarak test yapıyorlar. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 Nezaman 2000 devirin altinda kullandiysam motorun calismasi duzensizlesti ve yakit tuketimide artti. 2000 devirin uzerinde kullanip gaza fazla bastigimda yine motor duzensizlesti. 2000 devir ustunde gaza cok hafif basarak veya sabit gazla kullandigimda motorun seside azaliyor, calismasida iyilesiyor ve gaza bastigimda verdigi tepkide eskiye gore daha iyi oluyor. Bugune kadar 2000 devirin altinda hic kullanmadim. Bir defa denemek icin 2000 devirin altinda 3. ve 4. viteste denedim, 1000 devirden itibaren motor vuruntulu calismasina ramen cok iyi tork verdi ve iyi hizlandi ama turbo dizel oldugu icin ve turbo 2000 devirden sonra etkili oldugu icin 2000 devirin altinda kullanmak motor icin hic iyi degil. Bir defasinda yakit tuketimine bakmak icin 3. vites 2000 devirde sabitleyim kullanmistim. Yol bilgisayarindaki menzil yukselmeye baslamisti. Sehir ici tuketiminin altina dusmustu. Ruzgar direnci yok' surtunmeler az ve bunlarin sonucu motor rolantideymis gibi rahat calisiyordu. fiestada 4. vites ile 5. vites tuketimi neredeyse ayni. 5. viteste sadece zamandan tasarrufunuz var. 5. viteste ruzgar direnci daha fazla oldugu icin motorun biraz daha guc vermesi gerek. 4. viteste ise ruzgar direnci ve surtunmeler az oldugu icin sabit hiz icin motorun 5. vitesteki kadar guc vermesine gerek yok. iste o yuzden tuketimler ayni. Duz yolda 100 km hizdan once 5. vitese almak kar saglamaz. yokusta 95 ile 5. viteste cikmak yerine hizi 80lere indirip 4. vitesle cikmak cok daha ekonomiktir. Ruzgar direncini ortadan kaldirip motorun daha az guc vererek daha rahat calismasini saglamis olursunuz. Tabi bunlar 1.4 tdci icin gecerli. Yeri geldiginde 1.6 tdci fiesta daha ekonomik olabilir. Birde su nokta onemli. Fiestada sabit hizla ekonomik gitmek istiyorsaniz herhangi bir vites icin vitesi 3000 devirde degistirip bir ust vitese gectiginizde devir kaca dusuyorsa o devir sabit hiz icin en ekonomik devirdir. Ve o devirden itibaren o devirin ustu hizlanmak icin en idealdir. Bunlar duz yol icin gecerli. Yokus cikista 200 devir ustu ve yokus iniste 200 devir altini kullanabilirsiniz. Duz yol icin dusunursek. 1. vites 3000 devirde 30 km hizda vites degistirdiginizde 2. viteste 1700 devirlere duser 2. vites 3000 devirde 52.5 km hizda vites degistirdiginizde 3. viteste 2100 devire duser 3. vites 3000 devirde 75 km hizda vites degistirdiginizde 4. viteste 2150 devire duser 4. vites 3000 devir 105 km hizda vites degistirdiginizde 5. vites 2380 devire duser Fordun sitesinde zaten fiesta icin 3.7 sehirler arasi tuketiminde 120 km hiza cikilarak yapilmistir diye yaziyor.90 ile 120 nin ortalamasida 105 yapiyor. Yorum bağlantısı
Erkan Yancar 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 yol şartlarından, hava durumundan, lastiklerden,araçtaki ağırlıktan gibi birçok etkenlerden dolayı yakıt etkileniyor. mesela orta derecede yani 2 seviyesinde klima 100 km de 1 litre yakıt fark ettiriyor( Bilimsel bir veri ) ama klima açmayıp cam açarsanız sürtünmeden dolayı 100 km de 1,25 ila 1,75 arası yakıt artıyor. arabada radyo çalışması,farların açık olması gibi etkenlerde yakıtı az da olsa etkiliyor.sonuç olarak; zaman, km, devir sayısı gibi değerler ortaya konulunca araçlar 5. viteste 2250 ile 2500 arası en az yakıtı yakıyorlar. yakıtın ne olduğuda önemli. firmadan firmaya yakıt kalitesi değişiyor.... Yorum bağlantısı
Emrah Yıldırım 2 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 Nezaman 2000 devirin altinda kullandiysam motorun calismasi duzensizlesti ve yakit tuketimide artti. 2000 devirin uzerinde kullanip gaza fazla bastigimda yine motor duzensizlesti. 2000 devir ustunde gaza cok hafif basarak veya sabit gazla kullandigimda motorun seside azaliyor, calismasida iyilesiyor ve gaza bastigimda verdigi tepkide eskiye gore daha iyi oluyor. Bugune kadar 2000 devirin altinda hic kullanmadim. Bir defa denemek icin 2000 devirin altinda 3. ve 4. viteste denedim, 1000 devirden itibaren motor vuruntulu calismasina ramen cok iyi tork verdi ve iyi hizlandi ama turbo dizel oldugu icin ve turbo 2000 devirden sonra etkili oldugu icin 2000 devirin altinda kullanmak motor icin hic iyi degil. Bir defasinda yakit tuketimine bakmak icin 3. vites 2000 devirde sabitleyim kullanmistim. Yol bilgisayarindaki menzil yukselmeye baslamisti. Sehir ici tuketiminin altina dusmustu. Ruzgar direnci yok' surtunmeler az ve bunlarin sonucu motor rolantideymis gibi rahat calisiyordu. fiestada 4. vites ile 5. vites tuketimi neredeyse ayni. 5. viteste sadece zamandan tasarrufunuz var. 5. viteste ruzgar direnci daha fazla oldugu icin motorun biraz daha guc vermesi gerek. 4. viteste ise ruzgar direnci ve surtunmeler az oldugu icin sabit hiz icin motorun 5. vitesteki kadar guc vermesine gerek yok. iste o yuzden tuketimler ayni. Duz yolda 100 km hizdan once 5. vitese almak kar saglamaz. yokusta 95 ile 5. viteste cikmak yerine hizi 80lere indirip 4. vitesle cikmak cok daha ekonomiktir. Ruzgar direncini ortadan kaldirip motorun daha az guc vererek daha rahat calismasini saglamis olursunuz. Tabi bunlar 1.4 tdci icin gecerli. Yeri geldiginde 1.6 tdci fiesta daha ekonomik olabilir. Birde su nokta onemli. Fiestada sabit hizla ekonomik gitmek istiyorsaniz herhangi bir vites icin vitesi 3000 devirde degistirip bir ust vitese gectiginizde devir kaca dusuyorsa o devir sabit hiz icin en ekonomik devirdir. Ve o devirden itibaren o devirin ustu hizlanmak icin en idealdir. Bunlar duz yol icin gecerli. Yokus cikista 200 devir ustu ve yokus iniste 200 devir altini kullanabilirsiniz. Duz yol icin dusunursek. 1. vites 3000 devirde 30 km hizda vites degistirdiginizde 2. viteste 1700 devirlere duser 2. vites 3000 devirde 52.5 km hizda vites degistirdiginizde 3. viteste 2100 devire duser 3. vites 3000 devirde 75 km hizda vites degistirdiginizde 4. viteste 2150 devire duser 4. vites 3000 devir 105 km hizda vites degistirdiginizde 5. vites 2380 devire duser Fordun sitesinde zaten fiesta icin 3.7 sehirler arasi tuketiminde 120 km hiza cikilarak yapilmistir diye yaziyor.90 ile 120 nin ortalamasida 105 yapiyor. işaretli cümleye katılmıyorum. Yokuşta kesinlikle devri tam ise 5. vites 4 ten daha az yakıyor. Uzun yolda 5. vites anlık yakıt tüketimi 10 un üzerine çıktığını hiç görmedim (dipgaz bile olsa) ancak 4. vites 14-15 çok rahat görüyorum 3000 devirde bana biraz çok geliyor eğer araç çok dolu değilse 2300-2400 devirlerde vites değiştiriyorum. Abartı bir yakması olmadı bugüne kadar. Ayrıca ford mühendisi bile 2000de vites değiştirin diye lamba koymuş oraya ona tamamen uymasakta en azından ona yakın devirlerde kullanmak gerekir gibi geliyor bana teknik olarak açıklaması nedir bilemiyorum benimkiler sadece kişisel gözlemlerim Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 30 Temmuz 2010 Paylaş 30 Temmuz 2010 Ben her vites değişimini 2500 devire yaklaşınca değiştiriyorum. Vites yükselince devir 2000 e düşüyor. Ben eşimle arabayı istanbul içerisinde sabit 2000 devirde kullanıyoruz ne yukarı ne aşağı. 20 TL Mazotla 110 km gidiyoruz. 35 TL'lik mazot attıkmı bir hafta işe gidip geliyoruz. İETT ile işe gitmekten bile daha karlı oluyor. Bence her vitesi 2000 devirde kullanmak daha tassaruflu. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Temmuz 2010 Paylaş 30 Temmuz 2010 Yine fiesta dizelin vites oranları o kadar uzun değil, mesela getz dizelde yada c-max dizelde vites oranalrı çok uzun. 5. vitesle 90-100 km /s altına düşünce toparlayamıyor, motor hırıldıyor. Sanki bu vitesi otoyol için yapmışlar. Yorum bağlantısı
Mustafa Tokat 3 Mayıs 2011 Paylaş 3 Mayıs 2011 5. vites aracı adeta dinlendirir motoru daha az yorar vs. sesi bile değişir teknik anlamda açıklaması mutlaka vardır kesinlikle 5. viteste 88 km ile gidilirse daha az yakıt harcarsınız yoksa araçlarda 5. vites veya 6. vites hiçbir anlamı olmaz. Yorum bağlantısı
Hasan Molla 22 Eylül 2011 Paylaş 22 Eylül 2011 uzun bir ara verimiş konuya gerçi ancak ben de birşeyler yazayım. 1.6 tdci fiesta kullanıyorum. Daha önce benzinli 3.16i BMW kullandım. yılda 4-5 sefer manisaya gidip geliyorum. gerek BMW ile gerekse fiesta ile yakabileceğim en düşük ortalamaları tutturdum. bir de önemli olan benim de benimsediğim bir mantık var. yakıtı az yakacağım diye de motoru hor kullanır, sağlıklı çalışabilecek devirlere dikkat etmezssen , yakıttan tasarruf ettiğin parayın 100 katını motor için harcarsın. az yakıt yakmak sadece arabaya bağlı değildir. ben 4,5Lt/100km yakarım, başka biri aynı arabayla aynı yolda 5lt/100km yakar. az yakmak önce araca, sonra sürücüye, sonra aracın yüküne, sonra da yola bağlıdır. 1. mesela ben akşamları aracımı evin önüne bırakırken önü hafif yokuş aşağı olan tarafa bırakırım. kontağa bastıktan sonra da aracım ısınsın diye 1-2 dakika beklemem boşa alır yavaş yavaş ilerlerim. yaklaşık 2 dakika 20 km hızla ilerlerim. günde 500 metreden ayda 15 km yol yapar. bu da yaklaşık olarak 0,75 Lt yakıt yapar. çok birşey mi hayır değil. ancak böyle yaparak ne yapıyorum. hem sabahleyin 2 dakika arabanın ısınması için beklemiyorum. zamandan tasarruf sağlıyorum, hem aracıma iki dakika boyunca gaz vermeden aracımın ısınmasını sağlıyorum, hem de o iki dakika boyunca durduğu yerde yakacağı yakıtla aracıma ayda 15 km fazla yol yaptırıyorum. ayda iki gün de işe bedavaya gidip gelmiş oluyorum. 2. aracımı hiç bir zaman agresif kullanmam. dizel araç ise uygun viteste 2000-2500 devirler arasında kullanmaya dikkat ederim. yazının başında da bahsettiğim gibi yılda 4-5 sefer manisaya gidip geliyorum. her gidişimde bilgisayarımı sıfırlarım. izmitten sabah 4 te çıkarım , yalovaya kadar olan berbat trafiği hiç ışıklara yakalanmadan ortalama 70 km/saat hızla geçerim. izmit -yalova arası 70km/saat hız çok iyi bir değerdir. gündüzleri çok yoğun olur çünkü. yeri gelir aracımı 4. viteste yeri gelir 5. viteste kullanırım. sabah erken yola çıktığım için de ne klimaya ihtiyaç duyarım, ne de camı açmaya ihtiyaç duyarım. sabah 5 te yola çıkan insan en sıcak az gününde dahi saat 10 da manisaya varır. bu şartlar altında da fiesta 1.6 TDCİ aracımla 4.2lt/100km gibi bir ortalama yakıt tüketimi elde ederim. 3.16i compact ile de 5.5 lt/100 km bir veri elde etmiştim. şimdi bazıları diyebilir: o veriler her zaman tutmaz. bu veriler elbette her zaman tutmaz. ancak bu verilerin tutması için yukarıda saydığım etkenlere dikkat edildiğinde tutmasa bile bu verilere yaklaşılır. ne demiştik az yakmak önce araca, sonra sürücüye, sonra aracın yüküne, sonra da yola bağlıdır. 1. önce arabaya. ( 1.6TDCİ FİESTA) 2. sürücü ((agresiflikten kaçan, gerktiği yerde gerektiği hızda ve devirde aracını üzmeden gaza basan sürücü) 3. aracın yükü, yine yapmış olduğum benzer yol şartlarında tek kişilik yolculukta 4.2lt/ 100 km ortalama tutturulmuşken yolcu ve bagajlar hariç ekstra 400 kg yük ile bu ortalama 4.5lt/100km lere çıkmıştır. 4. yol. ( saat 4 te yola çıkarak normalde aşırı yoğun trafiğin ve çok fazla trafik ışıklarının olduğu bir yolu en sakin zamanında ve ışıkların da devre dışı kalarak kontrollü geç sarı ışığa döndüğü zamanı seçmek. aynı zamanda yaz günleri için en serin zamanı da seçerek klimaya ve pencere açmaya ihtiyaç duymadan hareket etmek.) sürtünme ve yükü minimuma indirmek. Yorum bağlantısı
Özgür Ahkem Gökce 23 Eylül 2011 Paylaş 23 Eylül 2011 90 km/h sabit hızla gidince yol bilgisayarını sıfırladığımda ortalama 4.4 Lt/100 km gösteriyor 100 km/h sabit hızla gidince tüketim 3.3 ile 3.7 arası değişmekte. 100-105 km/h hız ise 2250 devir civarına gelmekte. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 25 Eylül 2011 Paylaş 25 Eylül 2011 mazotlu fiesta da uzun yolda o değere yakın yakar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts