Mehmet Akif Akpınar 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 2004 otomatik Focus'a 2 yıl önce Lavato taktırdım.Bu süre içinde 4 defa bobin arızası yaptı.Ustalar lpg bobin ömrünü kısaltıyor diyor.Bobin arızası yaptığında yolda iken tamirciye gidene kadar 100 km civarı kullansak herhengibir parçaya zarar verir mi?Devirini aldımı sorunsuz gibi gidebiliyor.Ama durdunmu ya da rampaya gelince Allah canını alıyor.Bir de hangi marka bobin tavsiye edersiniz. Ya da bu konuda yapabileceğim bir şey var mı ?Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 Lovato Sıralı Sistem benimde bobini yakmıştı. Dediğiniz gibi çok zor kalkıyor araba. Yetkili Ford Servislerinde pahalıya takıyorlar. Daha önce 4 defa bobin arızası yaşamışsınız, tecrübe kazanmışsınızdır. Bu şekilde kullanmayın bence hemen değiştirtin, sanayide 100 - 120 gibi halledilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Akif Akpınar 3 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2010 En kısa sürede değiştirdim.Ama evden uzakta olduğum için 100 km yol yaptık maalesef.Bobini 80 Tl ye aldım(Motorcraft) Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 motorcraft orjinal ise iyidir. bende 60-70 km o şekilde kullandım. motor eski amerikanlar gibi pat pat pat çalışıyor sadece ben benzine almıştım lpg sorun yapar diye. 4 defa bobin kaç km içinde değişti? Elektriği alırken bobin ile ilgili bir yerden alınca sorun yaratıyor denilmişti (yani hatalı montaj) sizin öyle bir durumunuz var mı bir baktırın. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 Mehmet Akif Akpınar yazdı: 2004 otomatik Focus'a 2 yıl önce Lavato taktırdım.Bu süre içinde 4 defa bobin arızası yaptı.Ustalar lpg bobin ömrünü kısaltıyor diyor.Bobin arızası yaptığında yolda iken tamirciye gidene kadar 100 km civarı kullansak herhengibir parçaya zarar verir mi?Devirini aldımı sorunsuz gibi gidebiliyor.Ama durdunmu ya da rampaya gelince Allah canını alıyor.Bir de hangi marka bobin tavsiye edersiniz. Ya da bu konuda yapabileceğim bir şey var mı ?Teşekkürler. bu şekilde kullanmak aracın beynini (pcm) bozabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 Mehmet Akif Akpınar yazdı: 2004 otomatik Focus'a 2 yıl önce Lavato taktırdım.Bu süre içinde 4 defa bobin arızası yaptı.Ustalar lpg bobin ömrünü kısaltıyor diyor.Bobin arızası yaptığında yolda iken tamirciye gidene kadar 100 km civarı kullansak herhengibir parçaya zarar verir mi?Devirini aldımı sorunsuz gibi gidebiliyor.Ama durdunmu ya da rampaya gelince Allah canını alıyor.Bir de hangi marka bobin tavsiye edersiniz. Ya da bu konuda yapabileceğim bir şey var mı ?Teşekkürler. Bence önce lavatodan kurtulun... Yıllardır lpg'li araç kullanırım hiç bobinim bozulmadı.. Yorum bağlantısı
Mehmet Akif Akpınar 4 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 4 Mayıs 2010 23000 Km'de 4 defa değiştik.Artık yanımda yedek bobinle gezer oldum.Söküp takmayıda öğrendim sayılır.Bir tek bobini sökmek için uygun anahtarı bulacağım o kadar. Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Mehmet Akif Akpınar yazdı: 23000 Km'de 4 defa değiştik.Artık yanımda yedek bobinle gezer oldum.Söküp takmayıda öğrendim sayılır.Bir tek bobini sökmek için uygun anahtarı bulacağım o kadar. Yalnız buji kablolarını iyi oturtun. 2 defa hafif çıt çıt ses gelmesi lazım. Yorum bağlantısı
İrşat Kandemir 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 bende dört senedir lpg kullanıyorum bobin arızasıyla karşılaşmadım ama bujilerin ömrü daha kısa oluyor lpg de Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Ben 3 senedir BRC kullanıyorum, bobin 1 kere bozuldu şimdiye kadar. 80TL'ye hallettik. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Bende 2 yıldır Atiker kullanıyorum.Bobin bozuk mu değil mi bilmiyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Arabanın içinde bobin, ateşeleme felan de bozulur Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 (düzenlendi) Bir bakın bakalım zihni sinir LPGci LPG kitinin kontak 12 voltunu nerden almış. Bobine giden üç kablodan ortadakinden mi yoksa röle kutusunun içerisinden kontak anahtarından çıkan kablodan mı? 4 Mayıs 2010 tarihinde Kemal Murat ?nce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Kemal Murat İnce yazdı: Bir bakın bakalım zihni sinir LPGci LPG kitinin kontak 12 voltunu nerden almış. Bobine giden üç kablodan ortadakinden mi yoksa röle kutusunun içerisinden kontak anahtarından çıkan kablodan mı? Ben bakmaya gidiyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Daha önce omvl vardı ve bir kere bobin bir kerede buji kablosu yaktım. Atikere terfi ettim. 30000 kmdir tık demedim. (Şom ağzımı açtım ya ben gidip bir kontrol edeyim bişey var mı diye) Yorum bağlantısı
Tufan Yıldız 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Bobini bozulan araç erinden kalkarmı ? Performans sıkıntısını uzun süredir yaşıyorum ama araca bağlanan bilgisayarda herhangi bir ateşleme hatası görünmüyordu. Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Tufan Yıldız yazdı: Bobini bozulan araç erinden kalkarmı ? Performans sıkıntısını uzun süredir yaşıyorum ama araca bağlanan bilgisayarda herhangi bir ateşleme hatası görünmüyordu. Bobin bazen tam olarak bozuluyor, bazen kısmen. Focuslar için örneğin 4 ateşleme biriminden birisi hiç iş yapmazsa arabayı kaldırırken zorlanırsınız. Yokuşta klima açıkken kaldırmaktan daha zor olur ve pat pat ses duyarsınız. Bazen de kısmi iş yapmamaya başlıyor, o durumda da performans kaybını hissedersiniz. Özellikle yüksek vites düşük devirlerde teklemeyi hissedersiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Mehmet Acar yazdı: (Şom ağzımı açtım ya ben gidip bir kontrol edeyim bişey var mı diye) Allah esirgesin Ayhan Onaran yazdı: Ben baktım hiç bir şey anlayamadım Güzel cevaptı Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 peki bobin nasıl bir arıza yapabilir, bozuk olanı iyi bi elektronikçi onarabilir mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Akif Akpınar 4 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 4 Mayıs 2010 Arıza lambası yanıp yanıp sönüyor.Kalkışlarda gaza basıyorsun ama tepki vermiyor.Sonra bir ara bir düzelir gibi oluyor.Sonrada katır gibi birden kaçıyor.Gürültülü çalışıyor.Hızını aldımı sorunsuz gibi gidiyor fakat yavaşladınmı yada rampaya geldinmi yığılıp kalıyor.Yeniden teklemeye başlıyor.Benim bildiğim bobin gittimi tamiri olan bir parça değil Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 5 Mayıs 2010 Paylaş 5 Mayıs 2010 Erhan Doruk yazdı: peki bobin nasıl bir arıza yapabilir, bozuk olanı iyi bi elektronikçi onarabilir mi? tamir olmaz diye bir şey yok ancak kaça tamir olur, kaç gün gider Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce 5 Mayıs 2010 Paylaş 5 Mayıs 2010 Ayhan Onaran yazdı: Ben baktım hiç bir şey anlayamadım bu çok iyidi. Tabiki siz bakıpda anlayamazsınız. Bir elektrikçiye gidin ve sorun bu LPG ci kontak 12 yi nerden almış diye. Eğer ateşleme bobinini besleyen kablodan almışsa bunu mutlaka ayırın ve röle kutusunun içerisinden almasını isteyin. Otomatik arabada bobin arızasına dikkat edin ben o yüzden beyini yedim, işi bilen! ustalarda bunun şanzımanı gitmiş deyip (kent, eresinler, bozkurt) bi film çevirdiler çok zevk aldım, hiç filmde oynamamışdım, oynamış oldum halbuki arabaya 400tl sıkışmışdı beni hoppidi 2500tl lik yaptılar. Bobini hemen değiştirin, lpg yi de bobinden ayırtın. Geçen hafta LPG'ciye bir araba geldi atiker takılmış. Araba gaza geçtimi hız sensörü hatası veriyor. Takan arkadaş komple sistemi elden geçirmiş ve sorun bulamamış, suç kimin tabiki arabanın, doğru servise hız sensörü değişimi adama kaçan 200+işçilik araba gene aynı hatayı veriyor. Adam kafayı yiyecek. LPG'yi takan yer adamı artık neredeyse içeri almıyormuş, abi arıza arabadan git o işi servisle hallet ben burda 100lerce arabaya LPG takıyorum sıkıntı çıkmıyor, olacağı varmış falan filan feşmekan. Arabayı kaldırdırıp şanzımanın üzerine tamamen boşaltınca gördük ki takan şahsiyet devir kablosunu krank pozisyon sensörü yerine şanzıman hız sensörüne bağlamış bu iki sensörden biri anyada diğeri konyada denebilir ama takan elektrikçi yukardan tesiata kanca atayım diyince yanlış kabloya bağlamış devir ucunu e haliyle kit devreye girip o kablo hız sensörünün tüm akımını kendi üzerine çekince araba ne yapsın. Adam 20TYL ye kurtuldu bu işden + bugüne kadar bu iş için harcadığı 400+ parada yanında hediyesi. Elektronik tüm sistemlerde voltaj kadar amper de önemlidir. LPG ecusunun kontak 12 ceryanı bobinden alındıysa onu röle kutusunun içerisine aldırın galiba kablo rengi gri idi 2mm^2 lik kalın anahtardan gelen ana kontak ceryanı kablosu var ona alsınlar. Yorum bağlantısı
Hüseyin Öztorun 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 Benim focus'ta zavoli var. 2 yıl önce taktırdım. o zamandan beri motor lambası yanıyordu. söndürüyorlardı en fazla 2 hafta sonra tekrar yanıyordu. taktırdıktan tam 2 yıl sonra bobin yandı, değiştirdim ama tekleme devam ediyordu. tüpün enjesiyonlarından biri bozulmuş onuda değiştirdiler. ama tekleme yine devam etti. en son buji kablolarını ve bujileri değiştirdim tekleme düzeldi ve hiç bir ayar yapmadan motor arıza lambası söndü ve 3 aydır yanmıyor. Tamircim motor lambasının Buji kablosu veya bobinin bozuk olduğundan sürekli yanmış olabileceğini söylemişti. Motor lambası sönmeyen arkadaşlar bunlara bir baktırsa iyi olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 Hüseyin Öztorun yazdı: Tamircim motor lambasının Buji kablosu veya bobinin bozuk olduğundan sürekli yanmış olabileceğini söylemişti. Motor lambası sönmeyen arkadaşlar bunlara bir baktırsa iyi olur. Bobin yada buji kablosu lamba yakacak hale geldiyse, araç yürümez zaten... Alakası yok bunlarla.. % 99 kalibrasyon hatasıdır.. Suçlu da lpg ustanızdır.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts