Engin Ünal 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 Aracımın termostat değişimiden sonra motoru stop ettiğimde karın gurultusu gibi sesler duymaya başladım sanki torpidonun içinden geliyor gibi.Motordanda olabilir.Ancak aracı o kadar sıkıştrmama rağmen hararette herhangi bir anormallik olmadı.Ne olur ne olmaz kendimce hava alma işlemi yapmaya karar verdim. Aracın arkasını dik bir rampaya çıkararak burnunu aşağıya doğru getirip motor iyice ısınana kadar çalıştırdım.Kalöriferi sıcak konumda açtım.Motor iyice ısındıktan sonra stop ettim.Genleşme kabının kapağını yavaş yavaş açınca fısss diye birses duydum.Genleşme kabının kapağı açık vaziyette motru bir süre daha çalıştırdım.Bir süre sonra genleşme kabının içindeki sıvı epeyce bir taştı.Motoru stop edip suyunu tamamladım.Üst kapaktan gelerek genleşme kabına giren hortumu çıkararak aşağıya salladım.Hortumu çıkarttığım yeri parmağımla tıkayarak genleşme kabının üst kapak kısmından üfledim bir miktarda oradan sıvı akıttıktan sonra hortumu taktım suyunu tamamlayıp çok üst devirlerde 20 km kadar aracı kullandım hararet en fazla 93 oldu.Guruldama sesi kesildi gibi motoru stop ettim dinledim yapmadı. Bu hava alma yöntemi doğrumu. 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 Evet bence doğru bir yöntem..Araç arkasını kaldırmamışlardı ama benim aracında havası bu şekilde alınmıştı. Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 Benim hararet sorunu uzun süredir yok (daha önce çok çektim) ama o gurultu sesi var ve hava ısındıkça fan da açmaya başladı. Ben bu yöntemi bir deneyeyim bakalım. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 5 Temmuz 2010 Yazar Paylaş 5 Temmuz 2010 Teşekkürler arkadaşlar , ne yalan söyleyeyim genleşme kabı bir süre sora volkan gibi patlayınca korkmadım değil ama bir yerlerde okumuştum bu şekilde alındığını , forumdaki ustalarda doğruluğu veya yanlışlığı hakkında yorum yaparsa sevinirim. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 bende haftasonu deneyeceğim. inşallah Gazını alırız bebeğimizin Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 6 Temmuz 2010 Paylaş 6 Temmuz 2010 Bu guruldama sesi motor çalışırken mi yapıyor? Motor stop edince mi yapıyor? Ben bu kısmı anlamadım. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 7 Temmuz 2010 Yazar Paylaş 7 Temmuz 2010 Bu guruldama sesi motor çalışırken mi yapıyor? Motor stop edince mi yapıyor? Ben bu kısmı anlamadım. Stop ettikten sonra Teşekkürler arkadaşlar , ne yalan söyleyeyim genleşme kabı bir süre sora volkan gibi patlayınca korkmadım değil ama bir yerlerde okumuştum bu şekilde alındığını , forumdaki ustalarda doğruluğu veya yanlışlığı hakkında yorum yaparsa sevinirim. Evet forumun saygıdeğer ustaları nerelerdesiniz. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 Evet bence doğru bir yöntem..Araç arkasını kaldırmamışlardı ama benim aracında havası bu şekilde alınmıştı. Dikkat ettiysen Ayhan abi motor geriye doğru biraz yatık.Fiziki bir hesaplama var pistonun yukarıya ivmelenmesi ile alakalı.O yüzden arkadan arabayı kriko ile kaldırıpta havasını alıyoruz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Eylül 2011 Paylaş 18 Eylül 2011 Dikkat ettiysen Ayhan abi motor geriye doğru biraz yatık.Fiziki bir hesaplama var pistonun yukarıya ivmelenmesi ile alakalı.O yüzden arkadan arabayı kriko ile kaldırıpta havasını alıyoruz. Püf noktası deyiminin açıklamasını bilmeyenler bunu araştırsın... Focusun havasını almanın püf noktası da bu.. 1 Yorum bağlantısı
Onur Boga 24 Aralık 2015 Paylaş 24 Aralık 2015 Aracımın termostat değişimiden sonra motoru stop ettiğimde karın gurultusu gibi sesler duymaya başladım sanki torpidonun içinden geliyor gibi.Motordanda olabilir.Ancak aracı o kadar sıkıştrmama rağmen hararette herhangi bir anormallik olmadı.Ne olur ne olmaz kendimce hava alma işlemi yapmaya karar verdim. Aracın arkasını dik bir rampaya çıkararak burnunu aşağıya doğru getirip motor iyice ısınana kadar çalıştırdım.Kalöriferi sıcak konumda açtım.Motor iyice ısındıktan sonra stop ettim.Genleşme kabının kapağını yavaş yavaş açınca fısss diye birses duydum.Genleşme kabının kapağı açık vaziyette motru bir süre daha çalıştırdım.Bir süre sonra genleşme kabının içindeki sıvı epeyce bir taştı.Motoru stop edip suyunu tamamladım.Üst kapaktan gelerek genleşme kabına giren hortumu çıkararak aşağıya salladım.Hortumu çıkarttığım yeri parmağımla tıkayarak genleşme kabının üst kapak kısmından üfledim bir miktarda oradan sıvı akıttıktan sonra hortumu taktım suyunu tamamlayıp çok üst devirlerde 20 km kadar aracı kullandım hararet en fazla 93 oldu.Guruldama sesi kesildi gibi motoru stop ettim dinledim yapmadı. Bu hava alma yöntemi doğrumu. Selam. 17 aralıkta 2011 ghia focus aldım tartarini lpgli. motordan herhangi bir ses gelmiyordu fakat yalancı hararet denen sorunla karsı karsıyaydım. sistemde hava olduğu kanaatindeydim. söylediklerinizi aynen uyguladım ve sanırım artık o illettten kurtuldum. en azından 2 gündüryok. allah senden razı olsun dostum.. 1 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 26 Aralık 2015 Yazar Paylaş 26 Aralık 2015 Selam. 17 aralıkta 2011 ghia focus aldım tartarini lpgli. motordan herhangi bir ses gelmiyordu fakat yalancı hararet denen sorunla karsı karsıyaydım. sistemde hava olduğu kanaatindeydim. söylediklerinizi aynen uyguladım ve sanırım artık o illettten kurtuldum. en azından 2 gündüryok. allah senden razı olsun dostum.. Sağol dostum bilgi paylaştıkça güzeldir. Yorum bağlantısı
Veysel Karayanık 21 Haziran 2022 Paylaş 21 Haziran 2022 Engin Ünal yazdı: Aracımın termostat değişimiden sonra motoru stop ettiğimde karın gurultusu gibi sesler duymaya başladım sanki torpidonun içinden geliyor gibi.Motordanda olabilir.Ancak aracı o kadar sıkıştrmama rağmen hararette herhangi bir anormallik olmadı.Ne olur ne olmaz kendimce hava alma işlemi yapmaya karar verdim. Aracın arkasını dik bir rampaya çıkararak burnunu aşağıya doğru getirip motor iyice ısınana kadar çalıştırdım.Kalöriferi sıcak konumda açtım.Motor iyice ısındıktan sonra stop ettim.Genleşme kabının kapağını yavaş yavaş açınca fısss diye birses duydum.Genleşme kabının kapağı açık vaziyette motru bir süre daha çalıştırdım.Bir süre sonra genleşme kabının içindeki sıvı epeyce bir taştı.Motoru stop edip suyunu tamamladım.Üst kapaktan gelerek genleşme kabına giren hortumu çıkararak aşağıya salladım.Hortumu çıkarttığım yeri parmağımla tıkayarak genleşme kabının üst kapak kısmından üfledim bir miktarda oradan sıvı akıttıktan sonra hortumu taktım suyunu tamamlayıp çok üst devirlerde 20 km kadar aracı kullandım hararet en fazla 93 oldu.Guruldama sesi kesildi gibi motoru stop ettim dinledim yapmadı. Bu hava alma yöntemi doğrumu. Ustalar benzer bir durum benimde başıma geldi aracımın devirdaim pompası arıza verdi değiştirdik orjinal olmayan bir marka pompa takıldı, doğal olarak antifiriz de ekleyerek suyunu değiştirdik.Ancak ne olduysa bundan sonra aracımın fanları araba sıcak olmasa da yüksek devirde çalışmaya başladı su sıcaklığını ölçmedim ama soğuk üflüyordu bir süre sonra yüksek rakımlı bir yere çıkarken hararet ibresi oynadı o an anladım ki aracım hava yaptı daha öncede aracın antifirizini değiştirdiğimde böyle bir sorunla karşılaşmamıştım, devirdaim pompası değişirken aracım hava yapmış olabilir mi? Sorunu değişim yapan ustaya gösterdim havasını aldı hararet olayı kesilmişti bir süre sonra aynısı sorun baş gösterdi başka usta yine havasını aldı yine aynı sorun oldu, en son gösterdiğim usta arabanın havasını alırken araba ısınınca yedek depodan su fışkırdı sonra hava çıkmaya devam etti usta aracımın üst kapak contası yada devir daim pompasında sıkıntı olduğunu söyledi🙄 Şimdi bende engin bey gibi aracımın havasını almaya devam mı etmeliyim yoksa devir daim pompasının yada nerdeyse sorun onun için bir ustaya mı gitmeliyim, bu arabaların havasını almak çok zor biliyorum ama devirdaim pompası arızalıysa havasını ne zamana kadar almaya devam edebilirim? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 21 Haziran 2022 Paylaş 21 Haziran 2022 Fanlar direk çalışıyorken hararet göstergesi tavan mi yapmış idi. Termostat kapali kalip vakum yapıyor, hava yaptırıyor. Ust kapaktaki sıcaklık sensörü okuyamadıgi içinde hararet varmış gibi davranıyor. Ehil usta havasını alır. Benim fiestada olmuştu. Osman usta aldi havasını. Fanin soketini çıkarıp termostati açtırdı. Ben öncesinde havasıni alacam diye cok uğraştım ama olmadıydi 😛 Yorum bağlantısı
Veysel Karayanık 21 Haziran 2022 Paylaş 21 Haziran 2022 Mustafa Tüfekçi yazdı: Fanlar direk çalışıyorken hararet göstergesi tavan mi yapmış idi. Termostat kapali kalip vakum yapıyor, hava yaptırıyor. Ust kapaktaki sıcaklık sensörü okuyamadıgi içinde hararet varmış gibi davranıyor. Ehil usta havasını alır. Benim fiestada olmuştu. Osman usta aldi havasını. Fanin soketini çıkarıp termostati açtırdı. Ben öncesinde havasıni alacam diye cok uğraştım ama olmadıydi 😛 Yok hocam fanlar çalışırken hararet normaldi sadece rampada belli ediyor kendini hararet yoksa fanlar çalışıyor daha sonra duruyor bazı yorumcular kalorifer peteğinden de kaynaklı olabilir diyenler var petek içi sağlıklı dolmamışsa sürekli hava yapabilir deniliyor doğru mu acaba? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 21 Haziran 2022 Paylaş 21 Haziran 2022 Termostat açılıyor ise aracın arkasından kriko ile kaldırıp havasını iyice almayi deneyin. Kalorifer peteği tıkalı ise evet o da sıkıntı yapabilir. Yorum bağlantısı
Veysel Karayanık 25 Haziran 2022 Paylaş 25 Haziran 2022 Mustafa Tüfekçi yazdı: Termostat açılıyor ise aracın arkasından kriko ile kaldırıp havasını iyice almayi deneyin. Kalorifer peteği tıkalı ise evet o da sıkıntı yapabilir. Arabanın arkasını kaldırdım havasını aldım yokuşta kalorifer petekleri dolsun diye kaloroferi açtım havalarını ben almaya çalıştım olmadı ustanın birine aldım yine hararet yerinden oynadı 😔 Anlamaya çalıştığım konu motor sıcakken yedek su deposunun kapağından havasını almaya çalışırken motordan gelen hortumdan nerdeyse sürekli kabarcık geliyor ama normal mi bilmiyorum ? Yorum bağlantısı
Veysel Karayanık 14 Temmuz 2022 Paylaş 14 Temmuz 2022 Veysel Karayanık yazdı: Arabanın arkasını kaldırdım havasını aldım yokuşta kalorifer petekleri dolsun diye kaloroferi açtım havalarını ben almaya çalıştım olmadı ustanın birine aldım yine hararet yerinden oynadı 😔 Anlamaya çalıştığım konu motor sıcakken yedek su deposunun kapağından havasını almaya çalışırken motordan gelen hortumdan nerdeyse sürekli kabarcık geliyor ama normal mi bilmiyorum ? Kendi göbeğimizi kendimiz kestik sonunda okuyan olursa diye yazıyorum sıkıntı termostatta imiş bazen açıyor bazen açmıyor sebebini bilemesemde değiştirdik motor rahatladı hararet problemi kalmadı şükür... Bu formlar güzel ama daha fazla cevap yazan olsa iyi olurdu sorunum çözüldüğüne sevindim ... 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 14 Temmuz 2022 Paylaş 14 Temmuz 2022 Veysel Karayanık yazdı: Kendi göbeğimizi kendimiz kestik sonunda okuyan olursa diye yazıyorum sıkıntı termostatta imiş bazen açıyor bazen açmıyor sebebini bilemesemde değiştirdik motor rahatladı hararet problemi kalmadı şükür... Bu formlar güzel ama daha fazla cevap yazan olsa iyi olurdu sorunum çözüldüğüne sevindim ... Daha fazla cevap yazma durumu, forumdaşlar bildiklerini ya da benzer olay başına geldiyse onları yazıyor. Bende hararet sorunu ile ilgili benzer şeyler okudum genelde. Ama termostat bir açıp bir açmaması olayını duymamıştım. Sizin sayenizde duymuş oldum. Foruma katkınız oldu, teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Burak Bilgibir 16 Ağustos 2023 Paylaş 16 Ağustos 2023 Mehmet Ozyurek yazdı: Püf noktası deyiminin açıklamasını bilmeyenler bunu araştırsın... Focusun havasını almanın püf noktası da bu.. Abi focus 1 benim fanım 106 da açıyor normal mi bunu 106 nın altına nasıl çekebiliriz? Yorum bağlantısı
Recommended Posts