İçeriğe Yönlendir

96 Mondeo Sorunlarım İçin Yapılanlar


Misafir

Recommended Posts

Oktay abi'm, dişli sağlamken tornacıda metalini yaptır derim.

Sani metali sarı maddesindesinden oluyor çokda sıhhatli olmuyor açıkcası plastiği daha saglam olacagı için ilerde durumum düzelsin yedek olarak yaptırırım. :lol2:

Yorum bağlantısı

Dünde tesisat düzeltemeye devam ettim.Sonlara geldim ama cidden çok kötü yıpratmışlar tesisastı.Şanzuman üzerindeki ana soketi ve hız sensörünün soketini temizledim kablolarına bez bant doladım.Motor üzerindeki diger soketlerdeki ekler 0.75 hoparlör kablosu ile ek yapmışlar ve kablo soyuk halde dolamışlar hepsini düzelttim.Komple bez bant doladım.Sizlere tavsiyem usta seçiminiz iyi olsun. :unsure2:

tesisat.jpg

Kablo soyuk şekilde bantlanmış.

tesisat3.jpg

Su devirdaimine takılı olan sensörün ek yeri böyle sensörün takılı oldugu yerde akü şasesinden geln kablo takılı bunun için sensöre tam oturmayan soketin kenarı kesilmiş ve oturtulmuş.Halbuki biraz daha düzgün takılsa ısı sensörü milim oturacak yada orjinal sensör degil bu büyük oldugu için soket oturmamış.

tesisat5.jpg

Isı sensörünün ekli olan 0.75 kablo yerine olması gerekn kalınlıkta kalın telli kablo ekledim lehimledim ve bez bant ile izolesini güçlendirdim.

tesisat4.jpg

Sigorta kutusuna giden ana kablo tesisatı yırtık pırtıktı dagılmış bagırsak gibiydi artık tertemiz izoleye sahip. :)

tesisat1.jpg

Bunlarda hurdacıdan aldıgım orjinal soketler hepside temiz ufak bir bakım sonrasında daha temiz oldular ve saglam ekler ile işlerini yapmak için takıldılar.Far ve sis içinde yaptıgım uydurma ama saglam ve güzel soketler yerine orjinal soketleri taktım.(Soketlere Para vermedim.)

tesisat2.jpg

Buda Elektronik Egr valfinin kırık soketi ters takılmaması için sebeb yok.

tesisat6.jpg

Yorum bağlantısı
gerçek anlamda mondeo 1 - 2 lerde tesisat sorunu var cok zayıf ben hiç bir araçta görmedim vallaha

tesisat berbat..

Kadir Tesisatta soketlerde oldukca iyi ama kablo sertliği yıl bazında sertleşmesi normal sayılır.Oynanmamış tesisat gördüm.Sincandaki Mondeo ve burda Tur otoda 94 Mondeo var oynanmamış temiz.Senin mondinin tesisatta benim mondide oynamış olması daha fazla tesisat sorunu ortaya çıkarıyor.

Ben daha sigorta kutusunu resimlemedim komedi resmen.

Fatih bey teşekkür ederim. :unsure2:

Yorum bağlantısı

eline saglık oktay abi süpersin, benim kasap ın tesisat da süperdi, hiç el degmemişdi, zaten kulladıgım süre içerisinde hiç sorun yaşamadım.

Yorum bağlantısı
eline saglık oktay abi süpersin, benim kasap ın tesisat da süperdi, hiç el degmemişdi, zaten kulladıgım süre içerisinde hiç sorun yaşamadım.

Sağolasın. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
sigorta kutusunnunj resimlerini ekleme şansın varmı abi

Aksilik olmaz ise yarın uğraşacagım resimler çekerim zaten. :lol2:

Yorum bağlantısı

Pazar günü tesisat düzeltmeye devam ettim.Sağ taraf radyatör fanının soketide kırık çıktı sağlamı ile değiştirdim.Bobin soketinin kabloları kırıktı daha önceden lehim yapmıştım temizini bulmuştum ve değiştirdim.Far tesisatının komple soketlerini hallettim.Bez bant dayanmadı her yerine doladım. :)

Kısa far tesisatını 3 saatten fazla süren kablo takibi sonunda çalışır hale getirdim.Sonradan yapılmış tesisatı çıkardım.

Kısa far tesisatında dönüşümlü tesisat var Anahtardan önce sigorta kutusundaki gibi tekli far rolesinden takılmış fakat bunun rengi soketiyle beraber mavi seri takıp anahtara girmişler en ilğinç olanı ise aydınlatma devresi yazan elektronik bir kutu var ve tesisat seri geçmiş bu kutudan direk farlara kablo gidiyor far anahtarı ucuda bu kutudan geçiyor.Bu kutunun tesisat soketindeki far için olan pin ucu siyahlaşmış iletkenliğini yitirmiş erime kesinlile yok bu siyahlığı temizledim ve kısa far tesisatı aktif hale geldi.Arıza sebebi çok basit çıktı ama bunun yerine kıytırık bir tesisat çekilmnesi uygun görülmüş.Belkide far anahtarındaki soketin pin bölümünün biraz erimesi bununla alakalı olabilir.Role resmini çekmeyi unuttum çekip eklerim.

Mondimin hali.

mon.jpg

Kısa far tesisatı bu devre içersinden geçiyor.Kalite bu olsa gerek diyorum çünki anlatması zor ama mantıgı süper. :D

fardevresi.jpg

Sigorta kutusunun toplu hali bu.

sigorta.jpg

Bunlarda oynanmış hali ekler vesaire. :D

sigorta1.jpg

sigorta2.jpg

Bir bölümünü temizledim diğer bölümün temzini bulursam değiştireyim diye ellemedim.

sigorta3.jpg

sigorta4.jpg

Radyatör Fan ve diger aksamların bir bölümüne ait tesisatın şimdiki hali.İlk halini resimlemeyi cidden unuttum bununla uğraşırken kısa far tesisatını halledince seviniyordum. :D

tesisat6-1.jpg

Bunlarda Far ve park için bulduğum orjinal soket montajları karşılıklarını aracada monte ettim.Fakat bez bant bittiği için izolesini yapamadım.Ayrıca resmedeceğim. :)

tesisat4-1.jpg

tesisat3-1.jpg

tesisat5-1.jpg

Far tesisatı için soket montajı.Kablo eklerini önceki taktıgım erkekli dişili soketlere sıkıştırıp lehimleyerek oldukca sağlam hale getirdim. :good1:

tesisat-1.jpg

tesisat1-1.jpg

tesisat2-1.jpg

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Abi arıza olursa bu bantları açamazsın...

Boru kullan bence...

Emmi soket diplerini kısa bantladım.Ayrıyeten sökülebilir o kısımlar.Arıza durumunda bu bantı Komple sökmek olasılıgını bilerek göz ardı ettim oldukca kötü şekilde soyulmuş ve kırılmış dış borusu üzerine doladım.Orjinalinde sadece boru giriş ve çıkışında bu bez bantlardan kullanılmış.

Bu son haliyle motor çalışmasında sıkıntı yok.

Oktay hocam, motoru ne zaman yapıyoruz :D

Tesisat bitsin rolanti ve direksiyon kutusu var sırada halolacak mecburen. :)

Oktay abi, pazar günü aracımla uğraşacağım demiştin :good1: Maşallah döktürmüşsün gene.Ne cesaret söküyorsun valla hayret ediyorum abi :good1:

Sağolasın. :good1: Ramazan sonrası kısmet ise muhakkak bitmesini istiyorum.Acelem yok yavaşca içime sinerek ugraşıyorum.Temiz oluyor.O kadar çok bilinçsiz ekleme yapılmışki epey ugraştırdı.

Birde yazmayı unuttum Şanzuman üzerindeki vites ayrımı soketinin içi komple su dolmuş.Sebebi ise soketin dış koruyucu plastiği takılmamış.Wd40 ile güzelce temizledim ince tırnaklı bir cımbız ile pinlerin üzerini kazıdım.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
(düzenlendi)

:good1:

Oktay bey elinize sağlık...

Anlasam ben de bişeyler yapacam ama nerdeee :)

tarihinde Fatih Bayram tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
:good1:

Oktay bey elinize sağlık...

Anlasam ben de bişeyler yapacam ama nerdeee :D

Sagolasın :good1: Ömrümüz sanayilerde geçti çıraklık falan uğraşmadıgım iş yoktu nerdeyse.Öyle olunca sıkıntı çekmeden dalıyorum ama anlamıyorsam kesinlikle el sürmem araştırırım sonuçları incelerim ve işe dalarım. :p

Eline sağlık oktay abi,facebook'taki ismini boşuna yazmamışsın,herkes usta olamıyor işte :):good1:

Sagol. :good1: Günümüzde ustalık yok eskiden vardı fakat her şey her gün yenileniyor neyin ustası olmak istersen iste maalesef zor.Kalfalık var usta olmak ustalık artık sadece kelime olarak yerini korur. :good1:

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

oktay abi,

senin arabanın rölanti düzensizliği için daha önce telefonda konuştuğumuzda sana hidrolik direksiyon basınç switchinden bahsetmiştim. switchin resmini ekledim. vaktin olduğunda bu switchi çıkarıp bir dene abi, bakalım ne oluyor.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

değil kadir bey,hatta başka bir açıdan fotosunu daha ekliyorum

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
tşkler bu bilgi cok iyi oldu..

Rica ederim.

Yalnız burda yanlış anlaşılmasını istemediğim birşey var. Bu direksiyon basınç switchi oktay abinin durumuna özel birşey. Çünkü olabilecek ana sebeplerin tamamını oktay abi zaten denemiş bir sonuç alamamış. Bu switch diğer ana sebeplere göre daha düşük bir hata yüzdesine sahiptir ancak ben herşey denendiği için bunu önerdim.

Yorum bağlantısı

Forum Fordcularıyla uğraşıyorum.Tunç verdiğin bilğiler ve belgeler için çok teşekkür ederim. :unsure2:

Pazar günü tesisatın kabalamasını bitirdim.Benzin enjektörlerinin gaz potansiyonmetresinin tesisatını hallettim içler acısıydı aynı sokete bağlı bunlar ama berbat bir işçilik ve kablo ile bütün soketlere iki taraflı kesilerek ince telli 0,75 kablo eklemişler.Orjinal soket bulmuştum önceden duruyordu fakat bir hata yapıp o vakit soketlerini kesmiştim kullanmak için dünde bu bölümü açınca ahhh çektim ama neyseki soket kabloları ile soketler duruyordu. yeniden güzelce birleştirdim orjinal uçlarıyla.İşlem bitti.Resimler evde kaldı yüklerim.Sırada motor üzerindeki pürüzleri temizlemeye geldi bunlar uzun sürmez gibi bakalım.İlk çalışmada değişiklik olacakmı merak ediyorum.

Yorum bağlantısı

İşte tesisattan resimler.

Tesisattaki öylesine yapılmış bir ekleme böyle.

tesisat-2.jpg

Bütün uçlarına 0,75 lik çok telli kablo ile ve hep aynı renkte yapılmış eklemeler ile sökülmüş hali.

tesisat1-2.jpg

Sağlam soket ve tesisatı orjinal kablo borusunuda takarak üzerinide yine bez bant ile sararak oluşan ahtapot görüntü.

tesisat2-2.jpg

Far soketlerinin sargılı hali.Tek orjinal soket yerine yeni uygulamalar sonucu çoklu sokete çevrilmiş görüntüsü.Far için olan soket pinleri oldukca kalın tipte olanlardan takıldı diğerleri normal pinli soketler.

tesisat3-2.jpg

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

Mondeo'mu Bayram için çıkarmaya niyet ettim kısmet olur diye dua ediyorum.İşte motor bölümünün yapılan işlemleri ve en son hali.

Aküye bağlanan Şase kablosunun hali böyle idi.Eti kalın kablo makaronu geçirdim ve bez bant doladım ama resim çekmeyi unuttum.

Bu şekilde olması sadece oksit açısından kötü oluyor yoksa çok sakıncası yok.

motor3.jpg

Xenon balastını sol tarafa ait olanı akü altındaki boşluga sabitledim.Sağ taraftaki ise su haznesi ile cam suyu haznesi tepesinin arasındaki boşluga yerleştirdim.

motor4.jpg

Hava filtersi bu şekilde yarım santim küçük kalıyor sorun yapacağını düşünüyorum doğru mudur?

motor2.jpg

İşte Motor görünüşü bu şekilde oldu.Yapacağım çok şey vardı ama yetiştiremedim.Yetişmeyenleri yapmak kısmet olur mu onuda bilmiyorum. :)

motor-1.jpg

motor1-1.jpg

Buğün Akü yü alacağım şarj oluyor,motor durumu buğün belli olacak.Farları monte edeceğim.Tampon boyası sanırım kalacak gibi ama yinede belli değil.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...