Ergin Şendağ 27 Temmuz 2010 Yazar Paylaş 27 Temmuz 2010 (düzenlendi) geçen hafta toyotanın test araçları bizde idi. aralarında verso da vardı. 2 gün bende kaldı gayet güzel bir araçvalvematic motoru çok başarılı buldum, hem güçlü hemde tüketimi düşük, aracın kullanımı çok rahat, yol tutuşu gayet iyi, direksiyonu inanılmaz yumuşak... beni ilk etkileyen direksiyonu oldu zaten, acaip hafif. Motor bence de çok başarılı, ilk uzun yol deneyimim geçen haftasonuydu, araçtakiler (7kişi-2 si çocuk ve full eşya) hiç yorulmadılar, altıncı vitesde 90'a sabitliyordum tüketim 6-7 lt arası oluyordu, ciddi tırmanışlarda eğer hızım yetersizse gösterge vites düşür diyordu mecburen 5'e düşüyordum; direksiyon butonlarından _CC_ hızlanmak ve yavaşlamak çok konforlu... araç full dolu değilken 90 a sabitleyince tüketim 5.4 lt/100 km gösteriyor ama daha depom bitmediği için neticeyi tam ölçemedim. Henüz 60 lt depoyu fulledim, 390 km falan oldu ve depo yarım falan gösteriyor. Bakalım sonuç ne olacak, ben de merak ediyorum 27 Temmuz 2010 tarihinde Ergin ?enda? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ 28 Temmuz 2010 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2010 fotograflar burda http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?...st&p=929581 Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ 2 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 2 Ağustos 2010 (düzenlendi) resimde görünen maket otonun altında kendi tekerlerine dikilmiş kaymaz mat var ama sert dönüşlerde kayıp düşüyor matla beraber, hatta cama çarpıyor, nasıl sabitlenir o köşeye ki acaba??? Hangi malzemeyle? 2 Ağustos 2010 tarihinde Ergin ?enda? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 2 Ağustos 2010 Paylaş 2 Ağustos 2010 resimde görünen maket otonun altında kendi tekerlerine dikilmiş kaymaz mat var ama sert dönüşlerde kayıp düşüyor matla beraber, hatta cama çarpıyor, nasıl sabitlenir o köşeye ki acaba??? Hangi malzemeyle? Ergin abi bu işini fazlasıyla görür.. Lekede bırakmıyor.. Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ 2 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 2 Ağustos 2010 Ergin abi bu işini fazlasıyla görür..Lekede bırakmıyor.. sağolasın @ Ersen. abisi bu malzeme sence maket otonun altında kalın bir tabaka görüntüsü verir mi? Yoksa uygulandığında ince mi durur? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 2 Ağustos 2010 Paylaş 2 Ağustos 2010 sağolasın @ Ersen.abisi bu malzeme sence maket otonun altında kalın bir tabaka görüntüsü verir mi? Yoksa uygulandığında ince mi durur? Bence gözükmez ; ben eskiden kullanmıştım bundan ; mıknatıslı cep telefonu tutucusunu konsola yapıştırmıştım hiç gözükmemişti.. Birde bu var.. Lastikler sabitlenirse kaymaz muhtemelen.. Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ 2 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 2 Ağustos 2010 Bence gözükmez ; ben eskiden kullanmıştım bundan ; mıknatıslı cep telefonu tutucusunu konsola yapıştırmıştım hiç gözükmemişti..Birde bu var.. Lastikler sabitlenirse kaymaz muhtemelen.. magic pad var arabada, onu üzerine cep telefonu koyarak denedim, sağlam duruyordu başlarda fakat altı tozlanınca gevşedi, sert dönüşlerde üzerindekiyle beraber düşüyor maalesef. Vesileyle magicpadin tozunu nasıl temizleyecez, yıkanır mı acep? Hamur daha iyi bir fikir galiba... magic pad var arabada, onu üzerine cep telefonu koyarak denedim, sağlam duruyordu başlarda fakat altı tozlanınca gevşedi, sert dönüşlerde üzerindekiyle beraber düşüyor maalesef. Vesileyle magicpadin tozunu nasıl temizleyecez, yıkanır mı acep? Hamur daha iyi bir fikir galiba... ilanda yıkanabilir diyor... Yorum bağlantısı
Misafir 2 Ağustos 2010 Paylaş 2 Ağustos 2010 Ergin abi çift taraflı bant işini görmez mi ? iz konusunu bilmiyorum ama en iyi kullanılacak malzeme çift taraflı bant sanırım. Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 2 Ağustos 2010 Paylaş 2 Ağustos 2010 Ergin bey işinize karışmak gibi olmasın ama o maket arabayı vidayla tuttursanız bile. Allah korusun istemediğimiz durumlarda ne gibi potansiyel bir tehlike oluşturduğunu biliyorsunuzdur eminim. Arabada ailenizle birlikte seyehat ediyor olmanız göstermeniz gereken hassasiyeti kat kat artırır diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 2 Ağustos 2010 Paylaş 2 Ağustos 2010 Bence hamur olan iyi; allah göstermesin bir kazada olmadık yerlere fırlayabilir.. Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ 2 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 2 Ağustos 2010 Ergin abi çift taraflı bant işini görmez mi ? iz konusunu bilmiyorum ama en iyi kullanılacak malzeme çift taraflı bant sanırım. daha önce denemiştim, pek olmuyor... Ergin bey işinize karışmak gibi olmasın ama o maket arabayı vidayla tuttursanız bile. Allah korusun istemediğimiz durumlarda ne gibi potansiyel bir tehlike oluşturduğunu biliyorsunuzdur eminim. Arabada ailenizle birlikte seyehat ediyor olmanız göstermeniz gereken hassasiyeti kat kat artırır diye düşünüyorum evet ya bi de "güvenlik riski" var, kaldırsak en iyisi herhalde... Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ 2 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 2 Ağustos 2010 (düzenlendi) bu gün arabadan 2 kuş pisliği ve bir adet yağlı boya temizledim, üzerine sadece köpüklüsünden camsil sıktım, 10 saniye bekledim ve pisliklerin kurumuş olmalarına rağmen yapışmadığını, hemen çok kolay çıktığını gözlemledim. Anladığım kadarıyla sonaxta yaptırdığım boya koruma koruyucu bir katman oluşturmuş oluyor, teflonun yapışmama etkisi mi olmuş oluyor yani? 2 Ağustos 2010 tarihinde Ergin ?enda? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 2 Ekim 2010 Paylaş 2 Ekim 2010 Biraz geç ama; güle güle kullanın... Aldığınızdan beri genel bir yorum yapabilir misiniz?İyi ve sorun çıkaran yönleri neler?Özellikle yol, rüzgar ve lastik sesini merak ediyorum... Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ 3 Ekim 2010 Yazar Paylaş 3 Ekim 2010 (düzenlendi) Biraz geç ama; güle güle kullanın... Aldığınızdan beri genel bir yorum yapabilir misiniz?İyi ve sorun çıkaran yönleri neler?Özellikle yol, rüzgar ve lastik sesini merak ediyorum... sağolasın Sami...öncelikle söylemem gerekirse fordtan Toyota'ya geçerken benim için öncelik SUV görüntüsü ve zengin donanım kriterleriydi ama motor konusunda da araştırma yaptığımda bu motor için hep iyi duyumlar aldım. genel olarak_ şükür_çok memnunum; en beğendiğim yönleri mini SUV görüntüsü, 7 koltuğun ayrı ayrı hareket edebilmesi, arabadaki herkese yönelik bir komforun olması, yükleme alanının inanılmaz bol olması, üstüne bir de 9 airbag, 6 ileri vites + ve donanım konusunda Toyota cömertliği; yani full donanım... ses konusunda hiç belirgin bir olumsuzluk yaşamadım, korna çalmadan önümde yürüyenlere yaklaştığımda arabanın sesinin hissedilmediğini gözlemliyorum, son ana kadar farkedemiyorlar; kırmızı ışıkta durduğumda ise motorun çalışıp çalışmadığını anlamak biraz güç... şehiriçi yakıt tüketim ortalamam 8.0 lt/100 km; şehir dışında 90 a sabitlediğinizde 5.4 lt/100 km e erişebiliyorsunuz. 3 full depoda ayrı ayrı ölçtüğüm menzilim 60 lt yakıt ile maximum 750-800 km oldu, bu verilerde 6.eco vitesin ve optimal drive özelliği ile doğru vites değiştirme zamanlamasının ekranda belirmesi epey etkili oldu, işyerimin taşınıp yolumun %50 artacağını düşündüğümde bu verilere göre bazen "keşke dizeli olsaydı da alsaydım" diyorum....LPG işi içinse "bu motora kıyamam diyorum" ve servis de "aman haa, uzak dur ..."diyor; en azından garantisi bitene kadar böyle devam edeyim diyorum. patlayan tekerim hariç mayıstan bu yana çok şükür bi sorun olmadı... 3 Ekim 2010 tarihinde Ergin ?enda? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Utku Çay 3 Ekim 2010 Paylaş 3 Ekim 2010 şehiriçi yakıt tüketim ortalamam 8.0 lt/100 km; şehir dışında 90 a sabitlediğinizde 5.4 lt/100 km e erişebiliyorsunuz. 1485 kg ağırlığındaki bir araç için oldukça iyi değerler Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ 9 Kasım 2010 Yazar Paylaş 9 Kasım 2010 Ergin Bey, Müsaitseniz birkaç sorum olacak,Güncel olarak verso ile ilgili fikirlerinizi alabilirmiyim, Yakıt sürüş, çıkarttığı sorunlar, Olsa iyi olurdu ya da gerek yoktu dedikleriniz, birde şehir içi 8 lt hala aynı mı, ben köprü geçiyorum sizin güzergahınızda da köprü geçişi var mı? o resimdeki gibi koltukların döndüğünü sanmıyorum, gerçekten dönüyor mu? Şimdiden teşekkürler... Cemil Çınar Mrb Cemil bey, Versoyu mayıstan bu yana kullanıyorum, genel olarak 2004 C-max trendimden hem çok yönlü kullanım hem teknoloji hem de -elbette- donanım yönünden çok çok iyi. Peki eksik yönleri var mı? Evet ama diğer arabalarda olduğu kadar ancak, örneğin: 1- Şehiriçi kullanımda % 50 oranda trafiğe girdiğinizde yada karışık kullanımda hiç 8.0 lt/100 km den farklı bir ortalama görmedim, köprü geçişim yok 2- Şehir dışı yolculukta 90 a sabitlediğinizde 5.4lt/100 km görülüyor 3- çok şükür henüz bir sorun çıkmadı daha 20 bin küsür kmde. 4- Sabah işe giderken ısı derecesini HIGH yapıyorum, dönüşte ısıtıcı kapalı olmasına rağmen motordan içeriye sıcak hava vuruyor, bu yüzden elimle tekrar dereceyi LOW'a kadar düşürmem gerekiyor; ama orta bir yerde bıraksam bu sorunu yaşamam herhalde... 5- Koltuklar ters yöne dönüyor mu? denemedim ama tek tek açılıp kapanabiliyor yada öne arkaya çekilebiliyor. Yükleme alanı hem çok geniş hem çok rahat diğer hissettiğim artılar; Sessizlik, yormayan kullanım, çok geniş iç mekan + 7 koltuk + 9 airbag + 6 vites + optimal drive + bluetooth vs (vites yükseltme anını hatırlatıyor) ne olsaydı iyi olurdu? DİZEL (dizel üretiliyor ama sadece Avrupa'ya gönderiliyormuş) Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 9 Kasım 2010 Paylaş 9 Kasım 2010 (düzenlendi) Ergin Bey,Müsaitseniz birkaç sorum olacak,Güncel olarak verso ile ilgili fikirlerinizi alabilirmiyim, Yakıt sürüş, çıkarttığı sorunlar, Olsa iyi olurdu ya da gerek yoktu dedikleriniz, birde şehir içi 8 lt hala aynı mı, ben köprü geçiyorum sizin güzergahınızda da köprü geçişi var mı? o resimdeki gibi koltukların döndüğünü sanmıyorum, gerçekten dönüyor mu? Şimdiden teşekkürler... Cemil Çınar Mrb Cemil bey, Versoyu mayıstan bu yana kullanıyorum, genel olarak 2004 C-max trendimden hem çok yönlü kullanım hem teknoloji hem de -elbette- donanım yönünden çok çok iyi. Peki eksik yönleri var mı? Evet ama diğer arabalarda olduğu kadar ancak, örneğin: 1- Şehiriçi kullanımda % 50 oranda trafiğe girdiğinizde yada karışık kullanımda hiç 8.0 lt/100 km den farklı bir ortalama görmedim, köprü geçişim yok 2- Şehir dışı yolculukta 90 a sabitlediğinizde 5.4lt/100 km görülüyor 3- çok şükür henüz bir sorun çıkmadı daha 20 bin küsür kmde. 4- Sabah işe giderken ısı derecesini HIGH yapıyorum, dönüşte ısıtıcı kapalı olmasına rağmen motordan içeriye sıcak hava vuruyor, bu yüzden elimle tekrar dereceyi LOW'a kadar düşürmem gerekiyor; ama orta bir yerde bıraksam bu sorunu yaşamam herhalde... 5- Koltuklar ters yöne dönüyor mu? denemedim ama tek tek açılıp kapanabiliyor yada öne arkaya çekilebiliyor. Yükleme alanı hem çok geniş hem çok rahat diğer hissettiğim artılar; Sessizlik, yormayan kullanım, çok geniş iç mekan + 7 koltuk + 9 airbag + 6 vites + optimal drive + bluetooth vs (vites yükseltme anını hatırlatıyor) ne olsaydı iyi olurdu? DİZEL (dizel üretiliyor ama sadece Avrupa'ya gönderiliyormuş) Sıkıntım şu ki ben Ghia dan geçmeyi düşünüyorum, bluetooth, koltuk sayısı ve airbag haricinde donanım aşağıda kalıyor ve evet dizel yok otomatikte yok, yine de yakıt tüketimi oldukça iyi ancak güzergahınızdaki yoğunluğu bilmesemde köprü geçişi olunca 8.2 lere çıkar gibi geliyor... 9 Kasım 2010 tarihinde Cemil tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ 9 Kasım 2010 Yazar Paylaş 9 Kasım 2010 Sıkıntım şu ki ben Ghia dan geçmeyi düşünüyorum, bluetooth, koltuk sayısı ve airbag haricinde donanım aşağıda kalıyor ve evet dizel yok otomatikte yok, yine de yakıt tüketimi oldukça iyi ancak güzergahınızdaki yoğunluğu bilmesemde köprü geçişi olunca 8.2 lere çıkar gibi geliyor... benim güzergahım çevreyolundan yakacık-sultanbeyli Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 9 Kasım 2010 Paylaş 9 Kasım 2010 Ben ilk ölçümü yaptım şehir içi-dışı karışık 185 bin lira yaktı... Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 9 Kasım 2010 Paylaş 9 Kasım 2010 Eeee yaşlandık artık, eski parayı unutamadık daha... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Kasım 2010 Paylaş 9 Kasım 2010 Merso alışkanlığıdır O; keh kühhhh.... Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ 9 Kasım 2010 Yazar Paylaş 9 Kasım 2010 Ben ilk ölçümü yaptım şehir içi-dışı karışık 185 bin lira yaktı... LPG tüketimi olarak harika, inşh motora zarar vermez uzun vadede. Ben 210 TL depo ile 700-750 km şehiriçi gidebiliyorum yani 300 küsür kuruş km de, lpg li c-maximin ay sonu ekstrelerini özlüyorum. Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 9 Kasım 2010 Paylaş 9 Kasım 2010 LPG tüketimi olarak harika, inşh motora zarar vermez uzun vadede.Ben 210 TL depo ile 700-750 km şehiriçi gidebiliyorum yani 300 küsür kuruş km de, lpg li c-maximin ay sonu ekstrelerini özlüyorum. Valla motor da idare etsin artık...Valvematic diye reklam yapıyorlar supaplar ayarlasın kendini LPG ye göre... O kadar çıtkırıldım bir motor olduğunu sanmıyorum...Bu devirde benzinli arabaya bence tüpsüz binilmez...Sıfır Focus'a tüp takıp binmiş biri olarak servislerin ne dedikleri de umurumda değil açıkcası... Yorum bağlantısı
Recommended Posts