Hakan Güven 19 Ağustos 2012 Paylaş 19 Ağustos 2012 Aracınız nedir? 2000 classik yazıyor escord adnan bey. sorun bayagı karışık enson servisine soktum üçgün binebildim bugün çalışmadı arabam herşey normalken devirsaati sapıtıyor kesiliyor zıplıyor. ustam beyin demişti ama servis sigorta panosunu temizleyip gönderdi beni. bugün marşa vuruyorum üfleme sesi bile gelmiyor kuru kuru marş ateşleme yapıyor. beyinciye götürecem sanırım ilginize çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Hakan Güven 19 Ağustos 2012 Paylaş 19 Ağustos 2012 Bu selam şeklinide bu yaştan sonra gördüm ya artık diyecek lafım kalmadı... Fatih bey öncelik slamlamamdan neden bukadar rahatsızlık duydunuz bir mantık yürütemiyorum rahatsızlık verdiysem kusura bakmayın ve lütfen üstünüze alınmayın saygılar. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 20 Ağustos 2012 Paylaş 20 Ağustos 2012 Fatih bey öncelik slamlamamdan neden bukadar rahatsızlık duydunuz bir mantık yürütemiyorum rahatsızlık verdiysem kusura bakmayın ve lütfen üstünüze alınmayın saygılar. Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 22 Mart 2013 Paylaş 22 Mart 2013 Arkadaşalar rolanti yüksek çalışması ve devir takılması ile ilgli aracımı servise götürdüm rolanti sensörü degişti degişen birşey olmadı daha sonra karter havlandırma sibobu felan degişti .gen birşey oolmadı neyse rolanti sensörü geri söktüler .usta maf sensörü ( hava akışmetresi ) arızalı dedi fişini çekti .neyse ben 30 km felan öyle geldim baktım rolanti normal 7-8 civarı dedim heralde bizim maf sizlere ömür .neyse benzinlikte geri tektim fişi öyle 40-50 km kullandım baktım hiçbir anormallik yok araçta .maf sensörünü kendim elektronikçi oldugum için saf alkol ile temizledim geri taktım şimdi aracın çekişi çok iyi yakıtta anormallik görünmüyor .acaba gerçekten maf arızalı ise araba ne gibi bir anormallik olur. benim 005 cmax ta çekiş %50 düştü araba kagnı gibi hızlanıyor ve bazen ara gazı verdığımde bazı devirlere geldiğinde pump diye kısa sureli bi silkeleme yapıyor Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 benim 005 cmax ta çekiş %50 düştü araba kagnı gibi hızlanıyor ve bazen ara gazı verdığımde bazı devirlere geldiğinde pump diye kısa sureli bi silkeleme yapıyor Silkeleme varsa bobin sorunu olabilir.. Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 Silkeleme varsa bobin sorunu olabilir.. yalnız hocam benim araba dizel benzinli değil Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 yalnız hocam benim araba dizel benzinli değil Bak ona hiç bakmadım Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 (düzenlendi) Maf sensörün fişini çekince araç ciddi güçten düşer çalışıp çalışmadığı bu şekilde anlaşılabilir,temizliği çok kolay değil,benimkini söktüm.Sensörün içerisinde 2 adet çok ince tel var flemanlı ampüllerinki gibi bende korktum kopar diye,geri taktım zaten içi tertemizdi, Aşşağıda yüklediğim resimde kırmızı bölge içerisine alınmış bölüm benim aracın maf sensörü,diğer araçlardada bu sensörü bulmak zor değil hava filitresinden sonra gelir. 23 Mart 2013 tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 (düzenlendi) Maf sensörün fişini çekince araç ciddi güçten düşer çalışıp çalışmadığı bu şekilde anlaşılabilir,temizliği çok kolay değil,benimkini söktüm.Sensörün içerisinde 2 adet çok ince tel var flemanlı ampüllerinki gibi bende korktum kopar diye,geri taktım zaten içi tertemizdi, Aşşağıda yüklediğim resimde kırmızı bölge içerisine alınmış bölüm benim aracın maf sensörü,diğer araçlardada bu sensörü bulmak zor değil hava filitresinden sonra gelir. bugın ustalar yeni maf sensörü gettirttiler yeni maf ı taktık arabada değişen bi şey olmadı tekrar eski mafı taktık demekki bizim sorunun kaynagı maf sensörü değilmiş ama maf sensörünün kablolarından şüpeleniyorum arıza kodunda baştada belirttiğim üzere kablolarda şase olabilir veya maf buzuk diyordu. Diğer şupelendiğim nokta ise yukarda arkadaşın belirttiği egr selenoid walf 23 Mart 2013 tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Harun Şen 17 Nisan 2013 Paylaş 17 Nisan 2013 Değerli üyeler Mondeo Glx 97 aracımda yaklaşık üç aydan beri kendiliğinden devir yükselmesi veya bazen de devir düşmesi sorunu yaşıyorum. Tamirat işlerime bakan ustaya durumu ilettim. Kontrol ettiler ve sorunun düzeldiğini söylediler. Sonraki gün kaputu açıp baktığımda Maf sensörü kablosunun çıkartılmış olduğunu gördüm ve yerine taktım. Takar takmaz motorun horlayarak çalıştığını, çıkarttığımda motor sesinin daha düzgün olduğunu gördüm. Bu yapılan işlem çözüm müdür, yakıt ve hava akışı etkilenmez mi. Aracımın orjinal sesini özler oldum. Konu ile ilgili tecrübeli arkadaşlarımızın yardımlarını ve önerilerini bekliyorum. Yorum bağlantısı
Akan Belen 17 Nisan 2013 Paylaş 17 Nisan 2013 Geçen hafta bende söktüm ve temizledim.Balata spreyi kullandım başka birşey sürmedim tellere.Ben oldukça kirlidir diye düşünüyordum ama nerdeyse hiçbirşey yoktu. Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 17 Nisan 2013 Paylaş 17 Nisan 2013 Değerli üyeler Mondeo Glx 97 aracımda yaklaşık üç aydan beri kendiliğinden devir yükselmesi veya bazen de devir düşmesi sorunu yaşıyorum. Tamirat işlerime bakan ustaya durumu ilettim. Kontrol ettiler ve sorunun düzeldiğini söylediler. Sonraki gün kaputu açıp baktığımda Maf sensörü kablosunun çıkartılmış olduğunu gördüm ve yerine taktım. Takar takmaz motorun horlayarak çalıştığını, çıkarttığımda motor sesinin daha düzgün olduğunu gördüm. Bu yapılan işlem çözüm müdür, yakıt ve hava akışı etkilenmez mi. Aracımın orjinal sesini özler oldum. Konu ile ilgili tecrübeli arkadaşlarımızın yardımlarını ve önerilerini bekliyorum. yakıt artar düzensiz çalışır giren havayı ölçemediği için düzenli yakıt gonderemez ve arıza lambası da yakması lazım kabloyu cıkarınca Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 Hiç ellememek lazım... Sadece spreyle temizlemek lazım... Bence uğraşmayın... Çok pahalı bir parça ... aynen katılıyorum.telini koparmıştım.yenisini almak zorunda kaldık Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 6 Mayıs 2014 Paylaş 6 Mayıs 2014 Bugun bende balata spreyi ile temizleyip taktım.15 km sonra araba çekişten düştü ve dururken stop etti. Pc bağladığımda hava akıs metre sorunu verdi. Kablo soketini söküp taktım aracım düzeldi. Çekişten düşünce anladımki bu ufak parca gerçekten çok önemli ve hassan bir parçaymıs. 1 Yorum bağlantısı
Birkan Akargündüz 10 Mayıs 2014 Paylaş 10 Mayıs 2014 Kardesim öncelikle gecmis olsun . Maf sensörü arızasının en bilirgin özelliği %25 yada %30 larda yakıt sarfiyatının artmasıdır. Sıcakken sökülmesi gereken bir parçadır. içine zarar verebilirsiniz. 200-250 tl arasında da fiyatı değişiyor. Bence kendiniz değil de isi bilen ustaya söktürmeniz de ve temizletmeniz de fayda var. Yorum bağlantısı
Mehmet Şeker 25 Ekim 2014 Paylaş 25 Ekim 2014 (düzenlendi) Fiestanin mafi(hava kule olceri) arizaliydi su 4 gunde olanlar yakit nereyse 2 ye katladı diyebilirm 8.5 9 lt arasi yakiyordu 1.4 dizel kalkislarda devir bir anda dusup kalkiyor gaza bastigin zaman araba nazli nazli hizlaniyor yolda hityigim zaman araba bir anda olup diriliyor rolanti duzensizligi oluyor ilk calistirmada duzgun veya ilk marsta almiyor degistikten sonra araba ok gibi oldu fiyebilirim kalkis cekis cok fark etti yakiti daha olcmedim 25 Ekim 2014 tarihinde Mehmet Şeker tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Özkan YAVUZARSLAN 30 Mayıs 2015 Paylaş 30 Mayıs 2015 Merhaba, aracım 2008 Focus TDCI. Şu günlerde bende de benzer sorunlar mevcut. Maf sensörünün kablosu takılıyken araç gitmek istemiyor. Ancak devir saatinde hiçbir sapıtma yok sadece çekiş düşük ve yakıt yüksek. Sensörü temizledim. Fişi çekince araç performansı yükselip yakıt bir nebze azalıyor. Bir süre kullandıktan sonra da arıza lambası yanıyor. Konu hakkında tecrübesi olan bir arkadaş varsa şunu sormak istiyorum. Maf sensörüne etki eden başka bir sensör var mı? Maf sensörü beyine havanın yoğunluğunu bildiriyor. Peki beyin maf sensörüne bir iletimde bulunuyormu. Başka bir parça arızalı olupta maf sensörünün çalışmasını etkileyebilir mi? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Halil Yıldırım 15 Eylül 2015 Paylaş 15 Eylül 2015 Ford Fusion 1.6 TCDI MAF sensoru Motor bakımından (yağ değişimi ) bir kaç saat sonrası motor arıza lambası yandı. Bilgisayar ile arıza kontrolü yapıldığında MAF sensörü arızası ortaya çıktı. Bağlantı vs de bir sorun yoktu ve temiz durumdaydı. Maf sensörü değişince arıza lambası söndü. İşin ilginç yanı yağ değimi hava filitresi değişiminden sonra bu arızanın ortaya çıkması. Benim merak ettiğim bakım öncesinde her hangi bir arıza vermeyen sensör neden bakım sonrası ortaya çıkıyor. Bu arıza aynı şekilde (bakım sonrası) ikinci defa oldu. Arkadaşlar kolay bozulmayan bir parça demişler benim başıma iki kere geldi ve foruma yazmak istedim. Sensör üzerinde ısı algılayacı ve sensör verilerini elektronik olarak işleyen bir devre var. Bu veri sanıyorum 10 Khz civarında bir frekans ile işlenip arabanın yakıt sistemine aktarılıyor. Acaba motor sıcakken sensor soketi çıkarılırsa yada soket çıkarılmadan başka bir işlem mi yapilması gerekiyor bu konuları merak ediyorum. Görünüşe göre gerçekten bozulması kolay bir parçaya benzemiyor ve üzerindeki devrelerde herhangi bir tahribatta yok. Burada bozuk en muhtemel parça ELMOS E11411A entegresi. Bunu değiştirip deneme şansım olmadı çünkü özel üzetim ve piyasada satılabilecek bir parça değil. Bir şey dikkatimi çekti sensör içindeki manyetik algılayıcının iç kısmında bulunan kısım soğan zarı kadar hassas bir parça. Bu kısım hava basıncı ile yırtılıp kopabilir diye düşünüyorum. http://hizliresim.com/Xo57qj http://hizliresim.com/95O82O Yorum bağlantısı
Halil Yıldırım 15 Eylül 2015 Paylaş 15 Eylül 2015 uyumlu modeller ve ebay da satış fiyatı http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FIESTA-FOCUS-CMAX-FUSION-1-6-TDCi-MASS-AIR-FLOW-METER-SENSOR-2001-on-1920GV-/171668356820 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Eylül 2015 Paylaş 15 Eylül 2015 arıza zamanı tesadüf tür bakım ile ilgisi yok mesela ben de piste çıkmıştım. dönüşte arızalandı. (sinek kaçmış içine ). çalışma şekli: 2 adet cam tele eelktirk akımı yollayıp ısıtır geçen hava soğutur soğuma derecesine göre geçen havayı hesaplar. temizlemek için fırça vb. sokulursa (bilinçsizce) o zaman tele zarar verilebilir Yorum bağlantısı
Halil Yıldırım 17 Eylül 2015 Paylaş 17 Eylül 2015 (düzenlendi) arıza zamanı tesadüf tür bakım ile ilgisi yok mesela ben de piste çıkmıştım. dönüşte arızalandı. (sinek kaçmış içine ). çalışma şekli: 2 adet cam tele eelktirk akımı yollayıp ısıtır geçen hava soğutur soğuma derecesine göre geçen havayı hesaplar. temizlemek için fırça vb. sokulursa (bilinçsizce) o zaman tele zarar verilebilir Siz sinek deyince aklıma geldi. Sizin hava filitresi muhtemelen delikti heralde. Acaba diyorum hava filitresi değiştirilirken acaba içine toz vs bir şeymi kaçıyor. Mesala hava filitresi hava ile temizlenip takılsa daha yararlı olabilir mi. Fabrikadan çıkışında üzerinde toz vs kalmış olabilir mi. Bakım sonrası kısa süre sonra arızalanması çok ilginç bir durum. iki defa aynı şekilde olunca bunun tesadüf olmadığını düşünmeye başladım. 17 Eylül 2015 tarihinde Halil Yıldırım tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mevlut Kurt 26 Aralık 2016 Paylaş 26 Aralık 2016 Bu bilgiler çerçevesinde bu sensörün arızasını nelere sebep olabileceğini şöyle sıralayabiliriz ;Araç çalıştıktan sonra stop ederEgzozda çiğ benzin kokusu olurYakıt sarfiyatında artış gözlenirAraç rölanti veya yük altında iken zorlanır veya teklerAraç zengin veya fakir karışık hataları verir (alintidir) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Aralık 2016 Paylaş 26 Aralık 2016 Maaelsef eksik ve veya karışık bu bilgi. Vesile olsun. Hego sensörü ile karışmış olabilir mi alıntı yaptığınız yerde. Şurası tam hatalı. Yük altında maf okumaz zaten beyin. Zengin karışım data sına girer pedal %70basılı ise Yorum bağlantısı
Mevlut Kurt 26 Aralık 2016 Paylaş 26 Aralık 2016 Maaelsef eksik ve veya karışık bu bilgi. Vesile olsun. Hego sensörü ile karışmış olabilir mi alıntı yaptığınız yerde. Şurası tam hatalı. Yük altında maf okumaz zaten beyin. Zengin karışım data sına girer pedal %70basılı ise https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/03/debimetre-nedir-nasil-calisir-arizalari-nerededir.html?m=1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts