İçeriğe Yönlendir

Emme Havasi Sicaklik SensÖrÜ


Yücel Aydoğan

Recommended Posts

Yücel Aydoğan

arkadaşlarbaşka forumdan bir arkadaşımızın aracında bu sensör arızalı çıkmış arızasını tam detaylı yazmamış .ben biraz araştırdım yakıt sistemi ilede alakalı oldugunu gördüm.benim aracımda şu tip bir sorun var araba bazen roket bazen eşek oluyor anlayamıyorsunuz .bu sadece benim tarafımdan degil benim aracımı başka kullananlar tarafındanda söylenmektedir .

anlayamadıgım durum araba kasılıyor böyle gitmek istemiyor o zaman aracın hararetide çabuk yükseliyor.aynı araç biryerde duruyorsunu çay kahve içip yola devam ediyorsunuz bastıkça akıyor gaz pedalınıayagınızın altında hissediyorsunuz benimki böyel bir sorun .

bu sorunla ilgili .

baskı balata - triger buji - buji kabloları - maf sensörü temizligi yapıldı degişen olmadı .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hararet demişsiniz, elktronikten ziyade, mekanik kontrol daha yerinde olacak. Hele ki bu tarif ile balatayı değişen iyi ciro yapmış :D

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

çaglar abi baskı balata 100 binde degişti oda normal sanırım yani degişmesi gerekiyordu yokuşlarda yüklüyken kaçırma felan yapıyordu o sebepten degişti .benim esas merak ettigim ( emme sıcaklık sensörü ne işe yarar ) arızalanması halinde ne tip sorunlar ortaya çıkar .çabuk ısınma konusunda bu benim genel takınrım aracımda su kaynatma olayı veya hararetin kırmızıya gelme olayı yok .A da açar M ye kadar düşürür .

benim esas sorunum aracım bazen yer uçagı oluyor bazende eşek oluyor .bunun sebebi nedir yoksa bu araçlar mı böyledir sürekli performans almamız mümkün degilmi .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tariifinizde ısınma sonucu zayıflayan ateşleme bobini, soğuyunca düzeliyor olabilir.

Hava sıcaklık ölçerin kablosu genelde kırılma kopma yapar. Emme borusunun üstündedir.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Erdem Peltek

zayıf bir ihtimal ama motor ısındıktan sonra performansı düşüyorsa , motora bir şekilde ısınmış yanma havası gidiyor olabilir.

Hava emiş hattı üzerinde kaçak varmı ona bakın. Bir de çoğu kez hava emme borusu düşüyor ( filtre kutusu ile ön panjur arasında ) farkına varılmıyor. Bu boru motora dışardan taze hava ( soğuk ) girmesini sağlar. eğer yerinde yoksa motor civarında ısınan hava yanma havası olarak gider. bu da performansı teorik olarak düşürür.

Sıcaklık ölçüm sensörünün çok etkisi olmaz sanırım. çünkü anladığım kadarıyla sorun motor ısındıktan sonra başlıyor.

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

aracımla çok ilgilenen ve ugraşmayı seven bir yapım var .hava sisteminde felan hiçbir sıkıntı yok herşey yerli yerinde .bakımları full yapılmış durumda .amma velakin ya kullanımla alakalı bir durum bazen öyle anormallik yapıyor .ama şimdilerde bir sıkıntım yok bakalım gidişide çekişide iyi dedigim gibi dönem dönem anormallik olluyor sanırım fazla takmamak lazım .

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Madem bakımları ve kontrolleri tam o zaman karter havalandırma subabı ve hortumlarına baktır gerekirse degiş derim.bu parçalar degişince arcın performansı baya degişiyor hemde ucuz parçalar.

Yorum bağlantısı
  • 11 yıl sonra...
Mustafa Yılmazz
Çağlar Bayur yazdı:

 

Usta. Hayırlı akşamlar aracım uzun zamandır tek marş da çalışmıyor marşı açıp 30 40 sn bekleyince çalışıyor du bu arada aracım Escort 1.8 Clx sedan sıralı LPG bugün hava filtresi den kelebeğe giden borunun üstündeki sensör mü musur mu nedir fişi çıkarıp tesadüf tek marşla çalıştı bir kaç deneme tek marş denemeye çıktım fişi takmadan araba şahlanıyor yaklaşık 2km bastım gezdim geldim motor çok ısındı hararet göstergesi normal di bu parçanın ismi HAVA Isı sensörü mü ismini tam bulamadım geri fişi takınca gene çalışmıyor yardımcı olursanız sevinirim

 
Çağlar Bayur yazdı:

Tariifinizde ısınma sonucu zayıflayan ateşleme bobini, soğuyunca düzeliyor olabilir.

Hava sıcaklık ölçerin kablosu genelde kırılma kopma yapar. Emme borusunun üstündedir.

Usta. Hayırlı akşamlar aracım uzun zamandır tek marş da çalışmıyor marşı açıp 30 40 sn bekleyince çalışıyor du bu arada aracım Escort 1.8 Clx sedan sıralı LPG bugün hava filtresi den kelebeğe giden borunun üstündeki sensör mü musur mu nedir fişi çıkarıp tesadüf tek marşla çalıştı bir kaç deneme tek marş denemeye çıktım fişi takmadan araba şahlanıyor yaklaşık 2km bastım gezdim geldim motor çok ısındı hararet göstergesi normal di bu parçanın ismi HAVA Isı sensörü mü ismini tam bulamadım geri fişi takınca gene çalışmıyor yardımcı olursanız sevinirim

 
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Yılmazz yazdı:

bu parçanın ismi HAVA Isı sensörü mü i

evet hava sıcaklık sensörü

IAT

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmazz

Peki hava sıcaklık sensörü yenisi alıp kendim takabilirmyim veya bu şekilde  kullansam sıkıntı olurmu

Çağlar Bayur yazdı:

evet hava sıcaklık sensörü

IAT

Peki hava sıcaklık sensörü yenisi alıp kendim takabilirmyim veya bu şekilde  kullansam sıkıntı olurmu

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çoğu zetec te o sensör ya yok ya kablosu kopuk gezer, kendiniz alıp takabilirsiniz, basit bir parça, yalnız tarfiteki marşı geç alma sorunu nu bu kadar yapmaz bu parça ölçüm yapmasa da

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmazz
(düzenlendi)

Fişi takılı olmadığı zaman tek marşla hemen alıyor fişi taktığım zaman hemen almıyor çok çok geç marş alıyor fişi takmadan gezdim 2 km gibi arabanın gidişi bile değişti seri ve hızlı ama motor çok ısındı hararet yapmasından korktum hararet göstergesi normal di bu parçayı kullanmasam yakıt miktarı çoğalır mı

tarihinde Mustafa Yılmazz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Yılmazz yazdı:

Fişi takılı olmadığı zaman tek marşla hemen alıyor fişi taktığım zaman hemen almıyor çok çok geç marş alıyor fişi takmadan gezdim 2 km gibi arabanın gidişi bile değişti seri ve hızlı ama motor çok ısındı hararet yapmasından korktum hararet göstergesi normal di bu parçayı kullanmasam yakıt miktarı çoğalır mı

hararete etkisi olmaz, çekiş iyileşiri piste falan girerken soketi çıkartılırdı, yakıt miktarı yazın çoğalır, kışn etkisi olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...