İçeriğe Yönlendir

Yaz Lastiği Ve Sürekli Abs Devreye Girmesi


Mehmet Acar

Recommended Posts

Mehmet Acar

2 ay kadar önce kış lastiğini söktürüp yaz lastiklerini taktırdım. Artık araba her ani firende abs ye girmeye başladı. Lastik dişlerini kontrol ettim sorun yok. Lastiğin 3 ncü yılı bu. Lassa.

Sorun ne olabilir?

her firene basışımda arabadakiler ne oluyor diyor. Eskiden bu kadar sık kaymazdı.

Yorum bağlantısı
Onur Korhan Göytan

katılıyorum

uygun olmayan koşullarda saklanmışsa lastikler sertleşmiştir

uygun koşullarda saklanınca üretiminden sonra 10 yıl saklama ömrü vardır

Yorum bağlantısı

Lastikler takılırken sensörün konumu değişmiş olabilir. Eğer uygun ortamda saklanmaz ise, lastiğin yapısı bozulmuş olabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lastikleriniz artık yolu tutamıyor, sensörün konumu gibi bir ayar yoktur.

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Belki en basiti ama, lastik basınçlarını kontrol ettiniz mi ?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
2 ay kadar önce kış lastiğini söktürüp yaz lastiklerini taktırdım. Artık araba her ani firende abs ye girmeye başladı. Lastik dişlerini kontrol ettim sorun yok. Lastiğin 3 ncü yılı bu. Lassa.

Sorun ne olabilir?

her firene basışımda arabadakiler ne oluyor diyor. Eskiden bu kadar sık kaymazdı.

ankaraya çok yagmur yagmış demekki

Yorum bağlantısı
Lastikleriniz artık yolu tutamıyor, sensörün konumu gibi bir ayar yoktur.

Çağlar abi, bilmiyordum öğrenmiş olduk.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Virajlarda çok güzel öter şimdi o lastik...

Daha önce benzerini yaşadım... Lastiğiniz ömrünü tamamlamış..

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
Virajlarda çok güzel öter şimdi o lastik...

Daha önce benzerini yaşadım... Lastiğiniz ömrünü tamamlamış..

Gitti en az 400 TL yani. :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Gitti en az 400 TL yani. :D

400 liralık lastik bundan farklı olmaz bence...

Gitti en az 600 lira diyelim biz...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Benimde dikkatimi bir şey çekti.

lastikler 32 binde ve hiç rotasyon görmedi :) Lastikçiye 30 bide gösterdiğimde 7 mm dişleri var aşınmsı aynı dedi.(geçen ay.) Önceleri 33 psi basıyordum (arada otobanda yada araba 4 kişi oluyor diye. Enson Osman usta 31 bas çok zıplıyor demişti balata değişimide. 31 bastı konfor güzel ama bu seferde Abs daha çok devreye giriyor. 33 de nerdeyse zank diye duruyor abs klay devreye girmiyor. ama zıp zıp geziyoruz :) 32 de eh işte abs devreye gidiyor ama az fakt bu gün yine 31 yaptım konfor tamam güzel ama durmaya yakın he frende bir abs zınlamsı oluyor. Katalog değeri 32 psi zaten de bu 1 psi da bu kadr fark yaratması çok garibime gidiyor. Birde bu saatten sonra rotasyon yapsak iyi mi ederiz kötü mü ki 45 bin diyor ömrüne michelin (energy saver 195 60 15)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Ön tekerleklere veya arka tekerleklere farketmez, herhangi birinin üzerine extra 20 kg yük biniyorsa lastik basınclarını sağ ve sol aynı olacak şekilde 1 psi arttırın.

Mesela devamlı bagajda takım çantası taşıyorsunuzdur ve 20 kg olsun. Bu yükün neredeyse tamamı arka tekerleklere etki eder ve standart 32 psi ise 33 psi yapmak gerekir. Bu lastiğin yere en iyi şekilde oturması için gerekli. Tabi devamlı yüke göre değiştirilmez.

Mesela arka koltuklara 2 kişi bindiğinde aşağı yukarı bu yükün %80 i arka tekerleklere, %20si ön tekerleklere etki eder. Bu iki kişinin toplam ağırlığına 100 kg dersek öne 20 arkaya 80 yapar. Ön tekerler için 32 psi ise 33 yaparız, arka tekerlekler için 28 psi ise 32 psi yaparız. Böylece dengelenmiş olur. Uzun yola çıkanlar için uygun olur ama şehir içinde devamlı değiştirilmez. Ortalama değer alırız.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

İşin şu boyutuda var. ABS-Süspansiyon sertliği ilişkisi ABS ile firenlemede firen mesafesine ciddi etki ediyor.

Sert süspansiyon kuru yolda çok iyi yol tutarken ABS ile firenlemede yumuşak olana göre daha uzun mesafede duruyor. Yumuşak süspansiyon ise kuru zeminde ABS ile firenlemede çok daha iyi. Islak yolda ise neredeyse tam tersi. Hız arttıkca ABS normal firene göre nasıl denenirse denensin daha iyi yavaşlatıyor. Yüksek hızlarda ABS normal firene göre çok daha etkili.

Aslında durum çok basit. Yüksek hızlarda örneğin 150 km hız ile firenleme yaptığınızda normal firende lastik kilitlenir, anlık çok iyi yol tutan lastiğin sürtünen yüzeyi ısındığı an sürtünme katsayısı değişir ve yolu tutmamaya başlar. Isındıkca yolu bırakmaya başlar ve çokta ısınır. Firen performansı kötüleşir. En önemli noktayı söyliyorum, ABSde 150 km hızda firen yaptığınızda arac 150 km hızdadır fakat teker dönüş hızı sıfıra kadar düşer, ABS'e tekerleğin kilitlenmemesi için firen basıncını düşürdüğünde tekerlek dönmeye başlar ve hızı 20-30 lara çıktığında tekrar firen basıncı artar.Teker hızı çok artamaz çünki araç hızına ulaşması vakit ister ve yeri düşük hızlara göre daha zayıf tutar. Yani demek istediğin yüksek hızda tekerlek araç hızından devamlı yavaş döner ve aşırı ısınma olmadığı içinde normal firene göre çok daha iyi durdurur vede direksiyon kontrolü sağlar. 30 km hızda ABS ile firenleme yaptığımızda teker kilitlenir ve tekrar döndüğünde arac hızına ulaşabilir ve atalet hazanır, tekerleği tekrar yavaşlatmak zordur çünki düşük hızda asfalta daha iyi yapışır. Hızlandığında arac hızına ulaştığı için boşluk bulur ve firen mesafesini uzatır. Tabi bu artık yeni arabalarda pek fazla olmuyor. Markaya görede değişir. Çok çeşit abs var. Artık iyi markalarda araclar normal firene gre her koşulda kısa mesafede duruyor.

Benimde dikkatimi bir şey çekti.

lastikler 32 binde ve hiç rotasyon görmedi :) Lastikçiye 30 bide gösterdiğimde 7 mm dişleri var aşınmsı aynı dedi.(geçen ay.) Önceleri 33 psi basıyordum (arada otobanda yada araba 4 kişi oluyor diye. Enson Osman usta 31 bas çok zıplıyor demişti balata değişimide. 31 bastı konfor güzel ama bu seferde Abs daha çok devreye giriyor. 33 de nerdeyse zank diye duruyor abs klay devreye girmiyor. ama zıp zıp geziyoruz :D 32 de eh işte abs devreye gidiyor ama az fakt bu gün yine 31 yaptım konfor tamam güzel ama durmaya yakın he frende bir abs zınlamsı oluyor. Katalog değeri 32 psi zaten de bu 1 psi da bu kadr fark yaratması çok garibime gidiyor. Birde bu saatten sonra rotasyon yapsak iyi mi ederiz kötü mü ki 45 bin diyor ömrüne michelin (energy saver 195 60 15)

Kuru yolda lastik dişinin önemi yok. Malzemenin, hamurun önemi var. 32bin km az değil. 3-4 yıldırda kullanılıyorsa pek fazla performans beklemeyin. Getirir götürür ama zor durumda kaldığınızda pek fazla güvenmeyin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...