İçeriğe Yönlendir

Ses Yalıtımı Uygulaması


Turkay Enez

Recommended Posts

Kemal Güllü

Arkadaşlar merhaba,

Foruma yeni üye olmama rağmen uzun süredir bu konuyu takip ettiğimi belirtmek isterim. 2011 model focus hb tdci titanium sahibiyim. Ben de yazın kendi çapıma okuduklarımdan esinlenerek kapı ve bagaj fitillerini sünger profil malzeme ile dolgulama yapıp seste ciddi şekilde iyileşme elde ettim. Kapılar da çok tok ama zorlanmadan kapanıyor. Hatta ilk etapta 9mm sünger profil ile kapılardaki dış fitilleri doldurmuştum, sonra bir ileri aşamada iç kısımdaki fitilleri de 6mm sünger profil ile doldurdum. Her iki işlemin de ayrı ayrı katkısı oldu. Şimdi iki ayrı noktada iyileştirme yapmam gerektiğini düşünüyorum. Bunlardan ilki motor sesini azaltmaya yönelik çalışmalar ki bu aşama benim için biraz zahmetli. Diğer nokta ise lastik ve süspansiyon sesini azaltmak. Sanayide tanıdığım bir kaportacıya ön davlumbazlara pütür yapmamın faydasının olup olmayacağını sordum ve böyle bir uygulamanın aracı rezil edeceğini söyledi. Açıkçası forumlarda okuduklarımdan hep olumlu şeyler okudum fakat böyle bir yorum bir ustadan gelince sizlere de danışmak istedim. Ek olarak, özellikle yoldaki kasis ya da çukurlardan geçerken süspansiyon sesinin azaltılabileceğine değinilmiş ve bunun çözümüne yönelik yaylara topa varıncaya kadar malzeme montajının yapılabileceğinden bahsedilmişti. Ayrıca bazı yabancı sitelerde sırf bu sesi azaltmak için aparat satıldığı yazılmıştı. Bu sorun için uygulanabilir bir çözüm bulan var mı?

Yanıtlarınızı dört gözle bekliyorum:). İyi günler.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Piyasada bu uygulama için 400 tl isteniyor.

Yorum bağlantısı
İbrahim Özdoğan

Tebrikler arkadaşlar.

Ayhan senin kapladığın malzeme tarih mi oldu artık. Çalışman ilgimi çekti bende yapabilirim diye düşünmedim değil yani.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Tebrikler arkadaşlar.

Ayhan senin kapladığın malzeme tarih mi oldu artık. Çalışman ilgimi çekti bende yapabilirim diye düşünmedim değil yani.

Malzeme bulunmuyor evet. Ozamanlar bende farklı yerlerde ve internette çok aramıştım ama bulamamıştım. Aldığım yerde de bitmiş sanırım.

Bence farklı şekillerde de daha iyi sonuçlar alınabilir. Hem çok daha kolay bir şekilde. Yukarıda resmini koyduğum ziftli ve alüminyum kaplı malzeme + keçe kullanarak çok iyi ses izalasyonu yapılabilir.

Ziftli malzemenin uygulanması kolay, sackurutma mankinası ile ısıttığınızda kolayca yapışıyor. Kabin içini boşalttıktan sonra el ile kontrol ederek önce zayıf ve açık sac noktalarını bulmanız gerek. Profil yanları ve destekli kısımlar değilde vurduğunuzda ses yapan bölgelerin %50 si kadar alan olacak şekilde orta kısmına yapıştırmanız gerekiyor. Ondan sonrada üzerine kesinlikle keçe malzeme serilmesi gerek. Önce bütün kısıları ziftli malzeme ile yapıp, keceyi serdiğinizde ve kabin içinde açık yerleride kapattığınızda kabin içine yeterli olur.

Ondan sonra arac lifte kaldırılıp alt kısmı iyi bir şekilde temizlenecek. Ardından yine el veya başka birşeyle tabanda yine aynı kontrol yapılacak. Açık sac kısımlar bulunacak. Davlumbazlar sökülüp çamurlukların iç taraflarındada o yerler bulunup oralara ziftli malzeme yapıştırılacak. Tabanca tüm yapıştırdığınız bölgelerin üzerine koruyucu olarak ince bir tabaka pütür sprey sıkmanız gerek.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Yol sesini büyük ölcüde kestiğimi diğer arabalara bindiğimde farkeder oldum. 2008 opel asta bile şehirler arası 2 saatli yolculuk yaptım. Yol gürültüsü ciddi derecede rahatsız etti. Hemen ardından benim arabaya bindiğimde sessizliğine şaşırdım.

Bazı yerlerden gelen sesleri tam olarak kesememiştim. Bugün önemli bir nokta daha keşfettim. El freninin düğmesini basıt ses yapacak şekilde bıraktığımda arabanın altında yankılanan ses apacıkmış gibi el frenin altından içeri geliyordu. Arabanın altına yatarak el frenini birine basıp bıraktırdım ve arabanın alt kısmında el frenin tam allarından sesi çok net olarak duydum. Arabanın altından pütür yada başka bir şey ile o kısım halledildiğinde ciddi olarak yol sesi kesilecek. El freni bölgesinin alt kısmı resmen açık gibi ses alıyor. Uğraşıpta tamamen sesi kesemememizin sebeplerinden biride bence orası.

Ali abi sende o kısımı bi denermisin, teşhis doğrumu diye merak ediyorum. Aracın altından ciddi şekilde yapılan ses izalasyonu ile ve yumuşak lastikle fiestalar ciddi derecede sessizleşir. Birde içi açılıp birkaç bölgeye uygun malzemeler konulup malzemenin titreşimi emildiğinde tam olur.

Edindiğim tecrübeleri Yavuz Gencayın arabasına bu yaz uygulayacağız. Sonuçları gördükten sonra artık net olarak %75 yol sesini kesebileceğime inanıyorum.

Heheheh, Ayhan ben o kısımları çoktaan halletmiştim, o kısımda 3 kat yaklaşık 3mm. Wurth pütür sprey attım. arabanın altında çıplak kalan hiçbir yer yok, ayrıca tüm karoser içi boşlukları, el girmeyen yerleri mum spreyle korumaya aldım.

Yorum bağlantısı
Ahmet Tekin

Ankara da otonun içinden yapışkan izolasyon malzemesi kullanarak oto ses izolasyonu yapan yer varmıdır? Bilgisi olanın ltf tel no ve adres vermesini rica.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ayhan bey

bahsi gecen malzeme aşağıdaki midir????

http://www.cellofoam.de/cellofoam/cellofoa...90%20ALG_TR.pdf

Link açılmıyor. Bence benim kullandığım o sünger gibi kendinden yapışkanlı malzemeyi çok fazla arabayın. Geçenlerde incelediğinde bazı bölgelerde kopma olduğunu farkettim. Her yerde değil ama bazı yerler gergin olduğu için açılmış...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ayhan'bey motor yalıtımı için neler yapabiliriz..

Ben cevap vereyim, ne yazıkki nerdeyse hiçbirşey yapamazsın, ben döşemeyi söküp çıkabildiğim kadar yukarı konsolun altına kadar hem Ayhan beyin kullandığı hemde, hem ziftli hem ses hem vibrasyon emici özellikli yalıtım malzemesi kapladım, ses farkını anlamadım bile, motor sesi çok azalmıyor, belki motor bölümünden birşeyler yapılsa olur ama ordada mesafe yok, motoru sökmek lazım, kısaca uğraşma, rolantide ve 2500 devir üstünde ses var zaten, onun dışında sadece hızlanmak için gaza basınca homurtusu duyuluyor, gaz sabit 2100 devirde motor sesi duymuyorum zaten, kaymak asfaltta bile hız 95 km/h iken bende motor sesi sıfır, yaptığım ek yalıtım bu kadar etkili oldu, ben hep 90-100 arası gittiğimden motor sesi sorunumda yok.

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Motor sesi özellikle uzun yolda 5 viteste 125-130km/sa hızlarda en yüksek seviyesine çıkıyor ve açıkçası biraz kulak tırmalıyor. 140km/sa hızlara çıkıldığında ses bir anda düşüyor. 2500-2700 gibi bir devir aralığında motorun sesi farklı karakteristikte :)

Yorum bağlantısı
İbrahim Kars

Ben de bir yerde bu resimleri paylaşmıştım. Uygulamayı ben yapmadım.

Malzeme bu.

Aslında su yalıtımı için üretilmiş.

191malzeme1.jpg

6050img4525bs.jpg

3670img4526b.jpg

3875img4528v.jpg

7335img4529b.jpg

8103img4535.jpg

3659img4536q.jpg

3425img4537r.jpg

7366arkayasunger.jpg

7674bagajsaci.jpg

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü
(düzenlendi)

İbrahim Bey merhaba,

Yukarıdaki uygulama tanıdığınız tarafından mı yapıldı, yoksa fotoğrafları internetten mi buldunuz?

tarihinde Kemal G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Güzel bir ürün, ama sadece rezonans kaynaklı titreşimleri düşük ısıya çeviren bir ürün bu, bunu yaptıktan sonra üzerine akustik yalıtım sağlayan Ode NFAF türü

RTEmagicC_bcd5a1d4e8.jpg.jpg

kendinden yapışkanlı süngerimsi malzemede yapıştırılmalı ve araç altınada mutlaka pütür atılmalı, o zaman çok iyi sonuçlar alınır.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Bitüself'i duymuştum hatta aradım ama bulamadım,önce bitüself kaplanıp,üzerinede Turkay hocamın aldığı firex süngeri yapıştırsak,çok daha etkili olurmu? Onu denemek lazım tabi :good1:

Kaplandıktan sonra tam verim için mutlaka üzerine hafif baskılı yumuşak bir malzeme temas etmesi lazım. İnce keçe yada sünger iyi sonuç verir.

Mesela burda komple kaplamaya gerek yoktu. O alanın %50-60ı kaplandığında yine iyi verim alınırdı. Boşuna yük yapılmış. %30 u kaplandığında %60 verim alınıyor diylim, %60 si kaplandığında %90 verim alınıyor diyelim. Kalan %50 alan ve %10 verim için yük yapmaya değmez.

7674bagajsaci.jpg

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş

Benim arabamada ses yalıtım için bişeler yapmam lazım otobanda 100km hızı geçtigimde arabanın içinde durulmuyor.

Daha hiç bişe yapmadım ses yalıtım için.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Önce sessiz lastik arayışıyla başlayın derim.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ayhan Şentürk

ER300 taban hamuru sert fakat yanaklardaki lastik pamuk gibi, içinde yine sert tabaka ve sarımlar var.

Yorum bağlantısı
Sait Muti

Turgay bey, ellerinize sağlık.Süper işçilik olmuş.Umarım emeklerinizin karşılığını alırsınız.

Benim aracım da 90-100 km civarı ve sonrasında şoför kapısının dikiz aynası tarafından inanılmaz şekilde rüzgar sesi alıyor.Oradaki fitillere baktım ve diğer taraflara göre daha fazla yumuşama oldugunu farkettim.Sebebi bu olabilir mi?

Ben de akvaryum hortumu işlemini yapsam, siz fitilleri nasıl ayırdınız kapıdan?Sağlam bir şekilde yapışık kapıya çünkü.

Bir de rüzgar şoför camına öyle bir vuruyor ki dırrrrt dırrrrt diye cam titriyor.Camı nasıl sağlamlaştırabilirim?

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

İçine akvaryum hortumu geçirilen fitiller kapıdaki değil, kasadaki fitiller. Sökülüp takılması oldukça kolay. Zor olan hortumu fitilin içine geçirmek. Mutlaka bir kaydırıcı (ince yağ, sıvı deterjan, vs) kullanmak gerekiyor...

Hortum takıldıktan sonra kapının daha tok kapandığını farkedeceksiniz. Ve yalıtım anlamında elbette etkisi olacaktır. Ancak, yalıtım, tek bir noktayla çözülmüyor.

Focuslarda yol (lastik) sesi ve motor sesi diğer markalara göre oldukça fazla. Benim yaptığım yalıtımın, ciddi anlamda etkili olduğunu söyleyebilirim. Ancak, yine de hem motor hem de yol sesi olarak baz autentic dizel megan bile benim aracımdan daha sessiz durumda. Aynı okulda görev yaptığımız md yard. arkadaşıma dizel megan aldık. Motor sesi focustan çok daha az. Yol sesi benim yalıtım sonrası kadar diyebilirim...

Buna rağmen focustaki sürüş zevki, tokluk hissi, güven hissi, motor performansı aynı sınıftaki hiçbir araçla kıyas kabul etmez bence...

Turgay bey, ellerinize sağlık.Süper işçilik olmuş.Umarım emeklerinizin karşılığını alırsınız.

Benim aracım da 90-100 km civarı ve sonrasında şoför kapısının dikiz aynası tarafından inanılmaz şekilde rüzgar sesi alıyor.Oradaki fitillere baktım ve diğer taraflara göre daha fazla yumuşama oldugunu farkettim.Sebebi bu olabilir mi?

Ben de akvaryum hortumu işlemini yapsam, siz fitilleri nasıl ayırdınız kapıdan?Sağlam bir şekilde yapışık kapıya çünkü.

Bir de rüzgar şoför camına öyle bir vuruyor ki dırrrrt dırrrrt diye cam titriyor.Camı nasıl sağlamlaştırabilirim?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Akvaryum hortumunu geçirirken deterjan yerine yağ kullanmaya çalışın. Deterjan fitil malzemesini bozabilir. Ayrıca takarken akvaryum hortumunu burarak takarsanız daha kolay takılır.

Zamanla akvaryum hortumu ezilebilir ve değiştirmek isteyebilirsiniz. Yağlı olursa çektiğinizde gelir ama deterjanlı olursa çıkartamayabilirsiniz.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Kapı fitillerine uygulamayı akvaryum hortumu yerine yuvarlak sünger profil kullanarak yaptım. Bu malzeme her yerde bulunmuyor, sanayide otomobil kauçuk malzemeleri satan yerde buldum. Fotoğraflama fırsatım olmadı ama aşağıdaki malzemenin siyahı diyebilirim.

http://www.alpaendustri.com/images/stories...zdoluprfil.jpeg

Satan kişi, bu malzemeyi fazla bir yerde bulamayacağımı, bir alıcılarının isteği üzerine getirttiklerini söyledi. Önce 10mm çaplı olanından alıp gövde kısmındaki fitillerin içerisine çektim ve çekerken de misina-kurşun-çengel gibi aparatlar kullandım, yağ-deterjan vb şeyler kullanmadım. Aracın dışarıdan aldığı sesler ciddi şekilde azaldı. Sonrasında aracın içinden fitillerin bulunduğu bölgeleri kontrol edip kapı kısımlarındaki fitilleri doldurmanın da mantıklı olacağını düşündüm. Bunun için de 6mm çaplı sünger profil kullandım. Bu uygulama sonrasında da seste azalma oldu. Eğer akvaryum hortumunun sorun oluşturabileceğini düüşünüyorsanız, kullandığım bu malzemeyi öneririm. Kapıların kapanmasında da bir zorlanma sözkonusu olmadı. İyi günler.

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü
(düzenlendi)

İnternette gezerken aşağıdaki firmayı buldum.

http://www.neatcar.com/oto_ses_yalitim.html

Ses yalıtımı uygulamaları konusunda bilgi istedim. Kendim aracıma uygulayamayacağımdan ya malzemeleri alıp kaportacıda uygulatacağım ya da böyle bir firmaya gidip doğrudan yalıtım uygulatacağım. Esasında bu iş için northstar (http://www.esteknoloji.com) ile görüşmüştüm fakat hem fiyatları 1200TL gibi bir rakam hem de aracın 3 gün kadar kalması gerekiyormuş. Nearcar ile daha önce bu konuda görüşme yapanınız ya da bilgisi olanınız varsa paylaşabilirse sevinirim.

İyi günler.

tarihinde Kemal G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yener Yılmaz

bunu uygulamak iyi bir düşünce bende bazen düşünüyorum ancak yapıştırıcı kokusu içeriye siniyormu siniyorsa bunu daha başka nasıl döşeye biliriz.birde bu yalıtım sadece ford larda değil tüm araçlarda uygulanabilir herkezin söylediği gibi araç fazlada ses almıyor içriye bence tdci 2011 titanium aracım var sadece lastik uğultusu var diyebilirim

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü
(düzenlendi)

Firmadan yalıtım ile ilgili fiyat ve uygulama bilgisi geldi. Fiyat çok yüksek görünüyor. Bilgilerinize:

"Kullanılan malzemelerimiz nitril kauçuktur. Hava tabancası yardımıyla uygulanır.

Uygulama çeşitlerimiz;

1. alt yüzey komple 380tl+kdv

2. davlumbaz içleri 250tl+kdv

3. kapı içleri 250tl+kdv

4. alt taban iç yüzey olmak üzere çeşitlenir. 480tl+kdv

Alt taban iç yüzey uygulaması sırasında ayrıca taban halısı ile taban yüzeyi arasına ses izole keçeleri konularak

İşlem tamamlanır

Tüm uygulamaların tamamının uygulanması halinde ford focus için uygulama süresi 2 işgünü uygulama maliyeti 1110tl+kdv olur.

Kredi kartına 5 taksit yapabiliriz."

tarihinde Kemal G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...