Mehmet Bedir 2 Ekim 2010 Paylaş 2 Ekim 2010 Tamam malzemeyi anladım. Şimdi daha net söyleyebilirim. Fitiller yaklaşık 3,5 metre... Bu şekilde yapmayı düşünüyorsanız, O malzemeyi hortumun içine geçirmeniz İMKANSIZ... Resimlerdeki hortumun aynısını fitillere denedim(sadece araç kısmındakilere, kapılarda yok) Sonuç: Kapı çok zor kapanıyordu bende geri çıkarttım. Sizde böyle bi sorun olmadımı? Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Ekim 2010 Yazar Paylaş 2 Ekim 2010 Daha tok bir kapanma sesi var. Kasislerden geçerken ki gıcırtı sesi de kesildi. Şu ana kadar zor kapanma veya başka olumsuz bir durum olmadı... Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ekim 2010 Paylaş 5 Ekim 2010 bu hortumların sert olanıda var yumuşak olanıda kalitesine göre degişiyor.alırken elinizle iyice test edin alın. Yorum bağlantısı
Mehmet Bedir 5 Ekim 2010 Paylaş 5 Ekim 2010 Evet alırken dikkat ettim daha yumuşak olanı aldım (rengi yeşil idi) Ama bu hortumun iki ayrı çapta olanı var, benim kullandığım resimlerde görünenle aynı çapta ama yeşil renkli(daha yumuşak). Birde daha inca olanı var, daha kalın olanın içerisine girebiliyor. Daha önce benim aracımın fitillerinde anten kablosu vardı. Malum inşaatçı olduğumuzdan yaptığımız işlerden bayağı bi artan parçalar vardı. BU anten kabloları gayet güzel olmuştu, arkadaşların dediği gibi kapılar daha tok açılıp kapanıyordu. Ama belli bi süre sonra kapılar gıcırdamaya başladı. Çünkü anten kabloları çok sert bende hortum deneyim dedim Onlarda kapıları kastı. Kapılar çok zor kapanıyor. Bahsettiğim hortumları "baumax" tan aldım. Birde ince olanını deniycem fakat, ince olanı anten kablosundan biraz daha ince. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ekim 2010 Paylaş 5 Ekim 2010 (düzenlendi) hortumdaki masksat kapı kapanınca lastigin iyice yapışmasını önlemek,o yüzden bana kalırsa takılacak cismin lastigin iç genişligi kadar olması şart degil.kapınızda başka problem oluştu ise alıcagınız hortumda işe yaramayabilir. 5 Ekim 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Ekim 2010 Paylaş 26 Ekim 2010 Arabayı yıkadığımda garaja koymadan önce disklerin vs kuruması için 1 tur atarken çok daha sessiz olduğunu farkediyorum. Özellikle motor sesi. Su bazı yerleri azda olsa kapatıyor ve ses geçişini engelliyor. İşte o boşlukları bulup kendimiz kapatmamız gerekiyor. Bu arada bu gün bir test yaptım. Motor sesinin kabin içine girişini engellemeye yönelik. Ön kaputu açtım ve aldım telefonu bir şarkı açtım. Kabinin ön tarafına motorun orta kısımlarına koydum ve oralardan çok fazla ses girmiyor. 3-5 denemeden sonra en fazla ses giren bölgeyi tespit ettim. Ön camın alt tarafının bitim noktasından itibasen sileceklerin ve hava girişinin olduğu kısımdan çok fazla ses giriyor. Neredeyse müzik sesinin tamamı içeriye giriyor. Yolda arkamda olan yada yanımda olan kamyonların motor sesini çok fazla duymamama rağmen kamyonu önüme aldığımda sesi içeri girmeye başlıyor. Sileceklerin olduğu kısımda plastik büyük ızgaralı kapak var. Onu çıkartmadım ama aldını merak ediyorum. Oralarda çok açık kısımlar var. Ordan aşağısı ses almıyor. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 26 Ekim 2010 Paylaş 26 Ekim 2010 Arabaya zararı daha büyük. Boş yere ağırlık,boş yere fazla yakıt,düşen performans.. Altı üstü ford. Ne kadar sessiz olabilir? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Ekim 2010 Paylaş 26 Ekim 2010 Arabaya zararı daha büyük. Boş yere ağırlık,boş yere fazla yakıt,düşen performans.. Altı üstü ford. Ne kadar sessiz olabilir? Baya sessiz olabiliyor. Üstelik kullandığım izlasyon malzemesinin 1 metre karesi sadece 0.5 kg. 6 metre kare kullandım ve 3 kg... Ben 65 kiloyum, sen kaç kilosun Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 26 Ekim 2010 Paylaş 26 Ekim 2010 Baya sessiz olabiliyor. Üstelik kullandığım izlasyon malzemesinin 1 metre karesi sadece 0.5 kg. 6 metre kare kullandım ve 3 kg... Ben 65 kiloyum, sen kaç kilosun Aramızdaki farkı yalıtımla kapatacaksan... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 26 Ekim 2010 Yazar Paylaş 26 Ekim 2010 Hortumların ve süngerin toplam ağırlığı 2 kiloyu geçmez... Bu ilave 2 kg lık ağırlığı kaldırmakta bayaa bir zorlanıyor 109 beygircikli focus... 0-100 ü 15 sn ye kadar düştü. Yakıtta 100 kmde 15 lt ye çıktı... İşin tuhafı bu ağırlığı (2 kg) taşımak için gaza daha fazla basmak gerekiyor. Bu da motor sesini arttırdı. Boşuna uğraştık desenize. Araç vw olsaydı belki değerdi de, ford olduğu için uğraşmaya değmez... sakın böyle bir işe girişmeyin arkadaşlar... Cihan haklı... Arabaya zararı daha büyük. Boş yere ağırlık,boş yere fazla yakıt,düşen performans.. Altı üstü ford. Ne kadar sessiz olabilir? Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 26 Ekim 2010 Paylaş 26 Ekim 2010 Hortumların ve süngerin toplam ağırlığı 2 kiloyu geçmez...Bu ilave 2 kg lık ağırlığı kaldırmakta bayaa bir zorlanıyor 109 beygircikli focus... 0-100 ü 15 sn ye kadar düştü. Yakıtta 100 kmde 15 lt ye çıktı... İşin tuhafı bu ağırlığı (2 kg) taşımak için gaza daha fazla basmak gerekiyor. Bu da motor sesini arttırdı. Boşuna uğraştık desenize. Araç vw olsaydı belki değerdi de, ford olduğu için uğraşmaya değmez... sakın böyle bir işe girişmeyin arkadaşlar... Cihan haklı... Espri anlayışınız oldukça gelişmiş. Cümle sonundaki mimikler de mi bir şey ifade etmiyor? Ya da çok uğraşmışsınız,her şeyi saldırı olarak algılıyorsunuz? Yorum bağlantısı
Turkay Enez 26 Ekim 2010 Yazar Paylaş 26 Ekim 2010 Yazdıklarımın sonunda mimik olduğunu varsay... Espri anlayışınız oldukça gelişmiş. Cümle sonundaki mimikler de mi bir şey ifade etmiyor? Ya da çok uğraşmışsınız,her şeyi saldırı olarak algılıyorsunuz? Yorum bağlantısı
Hasan Önsoy 20 Ocak 2011 Paylaş 20 Ocak 2011 Turkay Bey ve Ayhan kardeşimizi yürekten kutluyorum, gerçekten çok kaliteli ve temiz iş yapmışlar. Araç ford olduğu için zaten yalıtım yapıyor insanlar mercedes'imiz olsaydı şayet yalıtıma gerek olmuyo zaten. Focus 35000TL Mercedes E serisi 135000TL, bu aradaki 100.000 TL'yi vermektense birkaç gün uğraşırım 300-500'e mercedes yalıtımlı focus'a binerim. Aracıyla ilgilenip uğraş veren insan kendine değer veren insandır, çünkü sessizliği yakalamak istemesinin amacı kendi konforudur. Bir kez daha tebrik ediyorum arkadaşları. Aynı işlemi bende uygulayacağım aracımın bagajına, davlumbazlarına ve alttan pütür işlemi yaptırıcam. Sizinde zaman zaman yardımlarınıza ihtiyacım olacak. Saygı ve sevgilerle... FORD Drive One. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Ocak 2011 Paylaş 20 Ocak 2011 (düzenlendi) Elimizden geldiğince yardım ederiz. Bu ses yalıtımı işinde en önemli 2 şey doğru ürünü seçip doğru şekilde uygulamak. Bu iş zincir işi gibi. Bir halka kopuk olduğunda nekadar kaliteli olsada işe yaramıyor. Çok kaliteli bir ürün yanlış uygulandığında da etkisiz olabilir. 20 Ocak 2011 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Önsoy 20 Ocak 2011 Paylaş 20 Ocak 2011 Elimizden geldiğince yardım ederiz. Bu ses yalıtımı işinde en önemli 2 şey doğru ürünü seçip doğru şekilde uygulamak. Bu iş zincir işi gibi. Bir halka kopuk olduğunda nekadar kaliteli olsada işe yaramıyor. Çok kaliteli bir ürün yanlış uygulandığında da etkisiz olabilir. Ayhan Bey, bir sorum olacaktı Turkay bey'in kapıların kenarlarına kullandığı beyaz renkteki fitil nedir. ?? Ayrıca siz malzeme olarak ne kullandınız araç içine(bagaj kısmı, davlumbazlar.) , dynamat malzemesi mi ? dynamat altına veya üstüne ayrı birşey koyuyomusunuz yoksa sadece orjinal keçeyi mi ? Son olarak bu işlemlerde kullandığınız malzemeleri listeler misiniz? Ona göre tedarik etmek istiyorum. Saygılar Yorum bağlantısı
İlker Öztürk 20 Ocak 2011 Paylaş 20 Ocak 2011 Rüzgar sesi için bugun ön ve arka kapılara (iç fitillere) akvaryum hortumu geçirdim, 3 kapıya çift kat ,arka sağ kapıya 3kat akvaryum hortumu geçirdim(en cok ses arka sağ kapıdan geliyorrdu),bagaj fitiline anten kablosu gecirdim. Henüz deniyemedim fakat kapı daha tok kapanıyor. Yorum bağlantısı
İlker Öztürk 20 Ocak 2011 Paylaş 20 Ocak 2011 3-4 kutu würth pütür sprey alsam davlumbazlara sıksam nasıl olur acaba?yol sesi cok alıyor,uzun yolda baş ağrısı yapıyor,muziği açsak muzik+yol sesi dayanılmaz oluyor Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Ocak 2011 Paylaş 20 Ocak 2011 Ayhan Bey, bir sorum olacaktı Turkay bey'in kapıların kenarlarına kullandığı beyaz renkteki fitil nedir. ??Ayrıca siz malzeme olarak ne kullandınız araç içine(bagaj kısmı, davlumbazlar.) , dynamat malzemesi mi ? dynamat altına veya üstüne ayrı birşey koyuyomusunuz yoksa sadece orjinal keçeyi mi ? Son olarak bu işlemlerde kullandığınız malzemeleri listeler misiniz? Ona göre tedarik etmek istiyorum. Saygılar O beyaz renkteki malzemeden tam emin olamadım. Turkay bey açıklama yapar. Ben arabama yaklaşık 10 mm kalınlığında sünger benzeri ama sünger olmayan bir malzeme kullandım. Tek tarafı yapışknlı ve diğer tarafına alüminyum folyolu. Aslında dynamat tarzı malzeme kullanmak isterdim ve gürültüyü çok daha fazla keserdim ama o malzeme çok ağır. Benim kullandığım malzemenin 6 metre karesi 3 kg. Diğer malzemeyi kullansaydım belki 20-30 kg arasında bir ağırlık yapardı. Öbür kullanmadığım dynamat benzeri ürün aslında çok daha fazla etkili ve daha ince. O 6 metre kare tüm arabaya uygulanmak yerine 3 metre kare alınıp önemli bölgeler uygulanabilir ve ardından en önemlisi üzerine keçe konulması gerekiyor. Sadece o tek başına işe yaramıyor. üzerinde yumuşak birşey olmalı ve ona temas etmesi gerekiyor. Saç malzemenin tüm titreşimini üzerinde toplayacak ve yumuşak malzemede onu emecek. Bu önemli bir nokta.. Titreşim toplanacak, ve o emilecek. Mesela yayın titreşimden dolayı oluşan sesini dynamat ile komple yayı sarararak kesmeye çalışırsınız ama titreşimi ve sesi %30 kadar kesebilirsiniz. Onun yerine yayın orta kısmına 2 baklaya uygulayıp üzerinede keçe sardığınızda %70-80 sesi kesersiniz. Çok ilgin ama böyle. Örnek resim ekliyorum.(fiesta ST'ye yapılmış bir uygulama) Yorum bağlantısı
Turkay Enez 20 Ocak 2011 Yazar Paylaş 20 Ocak 2011 Kapı ve pencerelerde kullanılan şerit şeklinde kendinden yapışkanlı lastik... Nalburlarda veya yapımarketlerde var. Ben nalburdan ucuzunu almıştım. Yapıştırırken, pek dayanıklı olacağını düşünmüyordum. Maaşallah hala ilk taktığım gün gibi en küçük bir bozulma, dökülme filan olmadı... Sonra Tekzen de aynı ürünün biraz daha dolgun ve kalitelisini gördüm... Bir gün soyulup dökülme, sarkma v.s olursa kalitelisini alıp takacağım... Benim aldığım buydu... Ayhan Bey, bir sorum olacaktı Turkay bey'in kapıların kenarlarına kullandığı beyaz renkteki fitil nedir. ?? Yorum bağlantısı
Doğan Aydoğan 14 Şubat 2011 Paylaş 14 Şubat 2011 Ayhan Bey merhaba.. B-C sınıfı araç sahiplerinin çoğu yol ve motor sesinden şikayetçi.. Bununla alakalı bir çalışma yapmak istiyordum.. Araştırma yaparken bu konu ile karşılaştım. Birçok güzel uygulama var ama sizin olaya yaklaşım şekliniz falan çok hoşuma gitti.. Çeşitli deneyler yapmadan uygulama yapmadınız.. 11 sayfanın tamamını neredeyse 2 kere okudum.. Öncelikle elinize sağlık demek istiyorum. Aracım Mitsubishi Colt 1.5.. Motor sesi ve yol sesi bizim aracın olmazsa olmazı.. Ben de motor sesi ve yol sesi için sizin uygulamanın aynısını yapmak istiyorum. Malzemeleri bulabileceğim yerin telefonunu aldım ancak ben Sakarya'dayım umarım buraya kargoyla gönderirler.. Sizden ricam.. Uygulamayı yapalı baya vakit geçmiş.. Hala memnun musunuz? Önerir misiniz? Şimdiden teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Şubat 2011 Paylaş 16 Şubat 2011 Ayhan Bey merhaba.. B-C sınıfı araç sahiplerinin çoğu yol ve motor sesinden şikayetçi.. Bununla alakalı bir çalışma yapmak istiyordum.. Araştırma yaparken bu konu ile karşılaştım. Birçok güzel uygulama var ama sizin olaya yaklaşım şekliniz falan çok hoşuma gitti.. Çeşitli deneyler yapmadan uygulama yapmadınız.. 11 sayfanın tamamını neredeyse 2 kere okudum.. Öncelikle elinize sağlık demek istiyorum. Aracım Mitsubishi Colt 1.5.. Motor sesi ve yol sesi bizim aracın olmazsa olmazı.. Ben de motor sesi ve yol sesi için sizin uygulamanın aynısını yapmak istiyorum. Malzemeleri bulabileceğim yerin telefonunu aldım ancak ben Sakarya'dayım umarım buraya kargoyla gönderirler.. Sizden ricam.. Uygulamayı yapalı baya vakit geçmiş.. Hala memnun musunuz? Önerir misiniz? Şimdiden teşekkürler.. Benim uyguladığım malzeme güzel fakat kalın olduğu için biraz sıkıntı yaratabiliyor. Sanırım o malzemeden artık üretilmiyor. Aklıma başka bir malzeme daha vardı fakat ağır olduğu için tercih etmemiştim ama sesi daha fazla keserdi diye düşünüyorum. Bir tarafı aleminyum kaplı, bir tarafıda ziftli olan bir malzeme. İnce ve uygulaması daha kolay. Sadece biraz ağır ama ağır olması nedeniyle sesi daha iyi kesebilir diye düşünüyorum. Tabi o ürün ile komple kaplamaya gerek yok. Özel bölgelere konulduğunda yeterli olur. Bu bölgeler, elinizle vurduğunuzda çok ses yapan sac kısımlardır. Tüm o bölgeleri bulup yapıştırıp üzerine keçe sermeniz ve sonra toplamanız gerekli. Keçe olmassa görevini tam olarak yapamayabilir. Benim tavsiyem, önce davlumbazları sökerek ic taraftaki, özellikle süspansiyonun bağlı olduğu kısımın cevresine yapıştırmanız. Ses lastikten ve süspansiyondan kabine iletildiği için kaynaktan başlayarak ilerleyin. Önce araç dışından yapılabilecek yerleri halledin. Sonra iç tarafa geçin. Bahsettiğim malzeme bu. Isıtılarak yapıştırılıyor. Kışın zor olurda, yazın sıcak havalarda saçkurutma makinasıyla yüzeyi ve malzemeyi biraz ısıttığınızda bastırarak rahatlıkla uygulayabilirsiniz. Uygulamasıda kolay. Her türlü zemine esniyerek oturuyor. Benim kullandığım üründen titreşim kesme olarak daha etkili ama 2-3 kat ağır... Yorum bağlantısı
Musa Çalışkan 17 Şubat 2011 Paylaş 17 Şubat 2011 çok güzel çalışmalar yapmıssınız elinize sağlık Yorum bağlantısı
Doğan Aydoğan 17 Şubat 2011 Paylaş 17 Şubat 2011 Benim uyguladığım malzeme güzel fakat kalın olduğu için biraz sıkıntı yaratabiliyor. Sanırım o malzemeden artık üretilmiyor.Aklıma başka bir malzeme daha vardı fakat ağır olduğu için tercih etmemiştim ama sesi daha fazla keserdi diye düşünüyorum. Bir tarafı aleminyum kaplı, bir tarafıda ziftli olan bir malzeme. İnce ve uygulaması daha kolay. Sadece biraz ağır ama ağır olması nedeniyle sesi daha iyi kesebilir diye düşünüyorum. Tabi o ürün ile komple kaplamaya gerek yok. Özel bölgelere konulduğunda yeterli olur. Bu bölgeler, elinizle vurduğunuzda çok ses yapan sac kısımlardır. Tüm o bölgeleri bulup yapıştırıp üzerine keçe sermeniz ve sonra toplamanız gerekli. Keçe olmassa görevini tam olarak yapamayabilir. Benim tavsiyem, önce davlumbazları sökerek ic taraftaki, özellikle süspansiyonun bağlı olduğu kısımın cevresine yapıştırmanız. Ses lastikten ve süspansiyondan kabine iletildiği için kaynaktan başlayarak ilerleyin. Önce araç dışından yapılabilecek yerleri halledin. Sonra iç tarafa geçin. Bahsettiğim malzeme bu. Isıtılarak yapıştırılıyor. Kışın zor olurda, yazın sıcak havalarda saçkurutma makinasıyla yüzeyi ve malzemeyi biraz ısıttığınızda bastırarak rahatlıkla uygulayabilirsiniz. Uygulamasıda kolay. Her türlü zemine esniyerek oturuyor. Benim kullandığım üründen titreşim kesme olarak daha etkili ama 2-3 kat ağır... Yanıt için teşekkürler.. Yaza kadar malzemeleri ve bilgileri toparlayıp, yazın kendim yapmak istiyorum.. En kötü ihtimalle bir döşemeciyle anlaşıp yapıcam.. Sizin de dediğiniz gibi bu işlemde 3 tip malzeme gerek bana.. 1. araç altı pütür 2. kapalı hücre yapısıyla sacı toklaştıracak orta ve alt kalan sesleri emicek kauçuk malzeme 3. açık hücreli yoğun yapıya sahip en son kat malzeme Telefonda görüştüğüm yer sizin kullandığınız malzemenin artık üretilmediğini onun yerine 4-10mm arası kauçuk süngeri denen bir malzemenin olduğunu söyledi.. Sanırım kapalı hücreli yapıya sahip.. Eğer İzocan'a yolunuz düşerse bunu bir kontrol edebilir misiniz? Üst katman için de 10mm Firex düşünüyorum.. 4mm kauçuk+10mm Firex üstüne de kendi keçesi sanırım iş görecektir. Aslında burdaki youtube videosunda halıya benzeyen o malzemeden bulabilsek süper olurdu.. Firex'den biraz daha yoğun birşey istiyorum.. Bakalım.. Yaza kadar malzemeleri tamamlamam gerekiyor Bu arada video da eğer motor izolasyonu da yapsalardı eminim ölçülen sessilik daha iyi olacaktı.. Ama adamların olayı daha farklı.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 10 Mart 2011 Paylaş 10 Mart 2011 Yol sesini büyük ölcüde kestiğimi diğer arabalara bindiğimde farkeder oldum. 2008 opel asta bile şehirler arası 2 saatli yolculuk yaptım. Yol gürültüsü ciddi derecede rahatsız etti. Hemen ardından benim arabaya bindiğimde sessizliğine şaşırdım. Bazı yerlerden gelen sesleri tam olarak kesememiştim. Bugün önemli bir nokta daha keşfettim. El freninin düğmesini basıt ses yapacak şekilde bıraktığımda arabanın altında yankılanan ses apacıkmış gibi el frenin altından içeri geliyordu. Arabanın altına yatarak el frenini birine basıp bıraktırdım ve arabanın alt kısmında el frenin tam allarından sesi çok net olarak duydum. Arabanın altından pütür yada başka bir şey ile o kısım halledildiğinde ciddi olarak yol sesi kesilecek. El freni bölgesinin alt kısmı resmen açık gibi ses alıyor. Uğraşıpta tamamen sesi kesemememizin sebeplerinden biride bence orası. Ali abi sende o kısımı bi denermisin, teşhis doğrumu diye merak ediyorum. Aracın altından ciddi şekilde yapılan ses izalasyonu ile ve yumuşak lastikle fiestalar ciddi derecede sessizleşir. Birde içi açılıp birkaç bölgeye uygun malzemeler konulup malzemenin titreşimi emildiğinde tam olur. Edindiğim tecrübeleri Yavuz Gencayın arabasına bu yaz uygulayacağız. Sonuçları gördükten sonra artık net olarak %75 yol sesini kesebileceğime inanıyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts