Misafir 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 bu malzeme iyi seçim olmuş. bu malzemenin biraz daha yüksegini bulup yayı biraz daha içine oturmak iyi olmazmı.yay aralıgı açıldıgında yerinden çıkması kolay gibi geldi sanki. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 Hah bu iyi olmuş, bende sert strafordan yapayım o zaman, hani çatı duvar yalıtımında kullanılan esnek yalıtım malzemesi varya, ondan kullanayım, bakalım olacakmı? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 Bu işe basit bir çözüm daha buldum. İsteyenler öylede yapabilir. Çokta etkili. Ufak yumuşak toplar var, içi sünger dolu olan. Stres topu yumuşaklığında. Çapı yay çapından aşağı yukarı 1-2 cm daha büyük olacak Arabayı kriko ile kaldırıp lastiği sökeceksiniz, ve yayın arasından topu yayın içine sokup orta kısımda bırakacaksınız. 2 tarafada birer top koyduğunuzda en ufak yay sesi gelmez. Topu koymadan yaya vurun ve topu koyduktan sonra yaya vurun. Yayın sesinin %100 kesildiğini göreceksiniz. 1 milyoncularda bu toplar bulunabilir. Bende evde 1 tane var ve 2 tane olmadığı için koymadım. Uygun top bulduğumda o parçayı söküp top koyacağım. Çok daha etkili ve basit. Aşağı yukarı şuna benzer. Ama su geçirmez süngerimsi lastik tiplerinden olursa çok daha iyi olur. Okadar yayın sesini kesmek için sargılarla vs ile uğraştım. Sonucu görünce hepsini sökmek için 3 saat uğraştım. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 (düzenlendi) Hah bu iyi olmuş, bende sert strafordan yapayım o zaman, hani çatı duvar yalıtımında kullanılan esnek yalıtım malzemesi varya, ondan kullanayım, bakalım olacakmı? köpük strafor ise bence ses yapar gıcırtı gibi sert olur.ayhanın kullandıgına benzeyen straforlardansa olur ama ayhanın kullandıgı tam anlamıyla esnek yapıya sahip bundan bulup yap kargolarda çok kullanılan bir üründür dayanıklı ve ses geçirgenligide oldukca düşük..inşaatlerda kullanılanlar çok sert o kadar esnekligi yok. evet top olayı da akla yatkın katılıyorum. ayhan bu yayı sökmek zormu bunuda anlatabilirmisin? 7 Temmuz 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 bu malzeme iyi seçim olmuş.bu malzemenin biraz daha yüksegini bulup yayı biraz daha içine oturmak iyi olmazmı.yay aralıgı açıldıgında yerinden çıkması kolay gibi geldi sanki. Yay zaten malzemeye açtığım kanala oturdu. Resimde araba krikonun üzerinde ve yay en fazla okadar açılıyor ve yay hala gergindi. Arabayı indirdiğimde zaten malzemeyi iyice sıkıştırdı. Tekerlekler yerden kesilse dahi çıkma ihtimali yok. Ama en iyi yöntem yinede top koymak. Önlere tabi top koyamadığımız için mecbur böyle yapmak zorundayız. köpük strafor ise bence ses yapar gıcırtı gibi sert olur.ayhanın kullandıgına benzeyen straforlardansa olur ama ayhanın kullandıgı tam anlamıyla esnek yapıya sahip bundan bulup yap kargolarda çok kullanılan bir üründür dayanıklı ve ses geçirgenligide oldukca düşük..inşaatlerda kullanılanlar çok sert o kadar esnekligi yok. evet top olayı da akla yatkın katılıyorum. ayhan bu yayı sökmek zormu bunuda anlatabilirmisin? Bendeki malzemenin içinde ufak ufak hava gözenekleri var hem esnek hemde aynı zamanda sert. Tok bir malzeme. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 9 Temmuz 2010 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2010 Arkadaşlar, Ses yalıtımı ile ilgili araştırma ve uygulamalarınız oldukça iyi sonuç vermiş gördüğüm kadarıyla. Ancak bir sitemim var. Yaptıklarınızın fotosunu koyarsanız daha güzel olmaz mı... Ben de yalıtımın devamını tatile bırakmıştım. Tavan ve çamurluklar iç-dış yapılacak... Ancak, focuslarda yol sesinin önemli bir sebebi de hepinizin bildiği gibi lastiklerdir... Ben bu işi tatile çıkmadan hallettim. Mevcut lastiklerimi (Bridgestone Turanza Er 300 195/65/15) değiştirdim. Tabiiki yeni lastiklerin sessiz olması gerekiyordu. Bu arada jant ebatlarımı da büyüttüm. Yeni lastiklerim Michelin Primacy Hp 205/55/16 V. Yeni lastikeri test etme fırsatı da buldum. Daha önceki uygulamaları da test etmiş oldum. Toplam yarısı otoban yarısı şehirlerarası yol 1100 km kullandım arabayı . Eskisine göre yol sesi bariz azaldı. Oran verecek olursam %20-30 diyebilirim. Tabi bu oran sadece yol sesi için... Daha önceki uygulamaları da dikkate aldığımda toplamda bütün seslerde %30-40 azalma var. Beni asıl şaşartan ve mutlu eden motor sesindeki çok ciddi azalma oldu. Özellikle 3000 dd nin altındaki devirlerde motor sesi sıfıra yakın dersem abartmış olmam. Hatta yanımda oturan eşim bile (arabadan pek anlamaz) bunu fark etti. Motor sesi hiç duyulmuyor dedi. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Temmuz 2010 Paylaş 9 Temmuz 2010 Ben strafor koydum fakat beyaz olan tv kutularında olanlardan değil, mavi renkli ısı yalıtım straforu koydum, yayın arasını ölçtüm 2 cm daha kalın kesip araya soktum, lastiği sökmedim krikoya almadım, yassı bir tahtayı araya sokup çevirdim aralandı, yanlız bir olay var bu malzeme zamanla esnemesini kaybedecek ve aradan düşecek, yayı açıp araya koysanızda aynı şey olacak, bende şuan tın ses yok, fakat uzun süre dayanmaz herhalde, bu iş için yapılan malzemeden yada hava filtrelerinin etrafında kullanılan kaucukumsu o maddeden bulsak sağlıklı olucak sanırım, yada kalıp gibi birşey bulup içine silikon doldurucaksınız, donunca uygun ebatta kesip araya koyabiliriz, bu iş için siyah silikon uygun olur sanırım. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 9 Temmuz 2010 Paylaş 9 Temmuz 2010 (düzenlendi) Ben strafor koydum fakat beyaz olan tv kutularında olanlardan değil, mavi renkli ısı yalıtım straforu koydum, yayın arasını ölçtüm 2 cm daha kalın kesip araya soktum, lastiği sökmedim krikoya almadım, yassı bir tahtayı araya sokup çevirdim aralandı, yanlız bir olay var bu malzeme zamanla esnemesini kaybedecek ve aradan düşecek, yayı açıp araya koysanızda aynı şey olacak, bende şuan tın ses yok, fakat uzun süre dayanmaz herhalde, bu iş için yapılan malzemeden yada hava filtrelerinin etrafında kullanılan kaucukumsu o maddeden bulsak sağlıklı olucak sanırım, yada kalıp gibi birşey bulup içine silikon doldurucaksınız, donunca uygun ebatta kesip araya koyabiliriz, bu iş için siyah silikon uygun olur sanırım. Slikon kek kalıpları var onlardan birşeyler uydurulabilinir.. Farklı birçok boyutları var.. 9 Temmuz 2010 tarihinde Ersen Tapan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 9 Temmuz 2010 Paylaş 9 Temmuz 2010 Slikon kek kalıpları var onlardan birşeyler uydurulabilinir..Farklı birçok boyutları var.. Evet yuvarlak kek kalıbı mantıklı. Birde dibine yuvarlak demir koyarız ve yayın oturcağı yerde oluşmuş olur. Silikonu sökmeden yapışmaması için kalıbı yağlamak gerek. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Temmuz 2010 Paylaş 9 Temmuz 2010 (düzenlendi) Arkadaşlar buldum galiba, şu renault kapı fitillerinden sonra reno 12 nin bir parçası derdimizi çözücek galiba, adı helezon get lastiği diye geçiyor, kalın ve ince tipi var parçacıdan alıp takarız olay hallolur artık. http://www.uc-al.com/?page=urun_detay&...roduct_cat=3_14 biraz daha araştıralım belki daha iyisinide buluruz. Bu get denen şey aracı yükseltmekte kullanılıyormuş, işimize yarar herhalde. 9 Temmuz 2010 tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 9 Temmuz 2010 Paylaş 9 Temmuz 2010 Arkadaşlar buldum galiba, şu renault kapı fitillerinden sonra reno 12 nin bir parçası derdimizi çözücek galiba, adı helezon get lastiği diye geçiyor, kalın ve ince tipi var parçacıdan alıp takarız olay hallolur artık.http://www.uc-al.com/?page=urun_detay&...roduct_cat=3_14 biraz daha araştıralım belki daha iyisinide buluruz. Bu get denen şey aracı yükseltmekte kullanılıyormuş, işimize yarar herhalde. bence lastik olmaz sesi yutmaz tam tersi aynen iletir.resimdeki lastik sert gibi duryor yinede denenebilir ama bence sesi kesmez.ayhenın kullandıgı parça tam ideal hava kabarcıklı ve oldukca esnek sertleşme kırılma yapmaz ve top ta oldukca makul küçük oglumun var inceledim müthiş derece esnek yapıya sahip.kalarifer petegine vurdugumda ses diger maddelerle vurdugumdaki gibi çıkmıyor tok ve derin.mavi straforlarda kırılma özelligi taşıyor.sert epeyce. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Temmuz 2010 Paylaş 9 Temmuz 2010 Amortisör civarında kullanılan malzemeler, yerinden çıkıp düşerse, ilk temas edeceği yerin başında hızla dönen aks mili gelmekte. Ön tampon altına yapıştırılmış fiber bir parçanın koptuktan sonra, aksı kilitleyip takla attırmış olduğu bir kaza bilirim! Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 9 Temmuz 2010 Paylaş 9 Temmuz 2010 Doğru. Aks olmayıp jant içine düşüp hareketli bir yerde sıkışıp sürtünmeden alevde alabilir. Zaten firen balatalarında çok fazla ısı oluşuyor ve sıcak bir yere değip yapışabilir. İleriki zamanlarda orada eriyerek alev alabilir. Ön taraftaki yaylar arka taraftaki yaylar gibi ses yapmıyor. Ön tarafa birşey koymaya gerek yok. Arka taraftaki yaylar saz teli gibi ses çıkartıyor. Bence en ideali yumuşak süngerli top. Hem yayın hareketinide etkilemez. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Temmuz 2010 Paylaş 9 Temmuz 2010 (düzenlendi) Evet öne gerek yok, bende yayların arasında Ayhan' ın kullandığına benzer strafor var, sesi kesti ve çıksa bile araya girecek bir yer yok, yangın falan çıkaramaz uçar gider zaten, yola çıkınca bakıcam 100-200 km gidip durumunu gözlerim, olmadı milyoncudan Ayhan' ın toptan alırız, bizdede ufaklığın resimdekinin aynı topu var, onu yürütürüm artık, o da başka şeyle oynayiversin dimi canım 9 Temmuz 2010 tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fevzi Car 23 Ağustos 2010 Paylaş 23 Ağustos 2010 Ali bey, çalışmalarınızı takdir ediyorum. Yeni aldığım aracımı bugün servise götürdüm ve aracın arka kısmından çok fazla yol sesi geldiğini söyledim. Test sürüşüne çıktık ve adamlar maalesef ülkeye göre araç üretmediklerini ve Türkiye yollarında da bu yol sesinin olduğunu kabul ettiler. Servisin yalıtım işi yapmadıklarını ve istersem dışarıda yaptırabileceğimi ve garantinin dışına çıkmayacağını belirttiler ve bende ilk iş Ayhan bey ' in telefonlarını bıraktığı firmayı arayarak bu izolasyon malzemesinden sipariş verdim. Sizin de tecrübelerinizden yararlanarak bu yalıtım işini yaptırabileceğim bir yer biliyormusunuz Balıkesir de. yardımcı olabilirseniz sevinirim. 0 532 463 30 34 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 23 Ağustos 2010 Paylaş 23 Ağustos 2010 Ses yalıtımına önce doğru lastik seçimiyle başlayabilirsiniz. Asfalt ve lastik arasındaki ilişkiden ses doğuyor. Bazı asfaltlarda sessiz olan araba bazı asfaltlarda çok sesli olabiliyor. goodyear efficientgrip'in yol sesini çok azalttığını çoğu yerde duymaya başladım. Lastik yetmesse arabanın altına pütür sprey sıktırılabilir. Bunların ikisi sesi farkedilir derecede azaltır. Yol sesi biraz azaldığında arabanın içinden gelen plastik döşemelerin koltukların kapı fitillerinin gıcırdama sesini duymaya başlarsınız. Ondan sonrada arabanın içini soyup hem yol sesini dahada azaltmak hemde ordan burdan gelen sesleri kesmek için çalışabilirsiniz. Ben araç içine ses yalıtımı yaparak biraz tersten başlamış oldum ama yinede faydalı oldu. Lastik değişim zamanı gelince goodyeara geçerim. Benim ER300'ler biraz sert. 30 ile giderken bile lastiğim pütürlü asfalttaki yuvarlanışını hissediyorum. Aynı lastiği komşum aldı. Aradaki tek fark onunki Türk malı. Onunkinin hamuru ço daha yumuşak ve patinajda lastik sesi geliyor. Benimki sert ve patinajda ses bile gelmiyor. Tavsiyem önce lastik ve ondan sonra araç altından pütür sprey sıkılması. Yetersiz gelirse içine başlansın. Çünkü araç içine izalasyon çok uğraştırıyor ve zahmetli iş. Yorum bağlantısı
Fevzi Car 26 Ağustos 2010 Paylaş 26 Ağustos 2010 Ayhan bey merhaba, Sizin aldığınız malzeme maalesef satıcı da kalmamış ve fabrikanında ne zaman üreteceği belli değil. Bu malzemenin markası veya ürün kodu gibi bir bilgi varmı sizde aynı ürünü başka yerlerden araştırayım Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Ağustos 2010 Paylaş 26 Ağustos 2010 (düzenlendi) Lastik olarak en sessiz ve optimum fiyat kalite performansında energy saver ve efficient grip geliyor, yalnız efficient gripin 175/65/14 ebadı yok, onun yerine 185/65/14 almak zorundayızki bununda zararı yok hatta daha iyi. Ben energy saver kullanıyorum, hankook tan sonra ses yarıya indi resmen. Ayhan ER300 den bu lastikere geçcince ses farkına şaşıracaksın gerçekten. 26 Ağustos 2010 tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Ağustos 2010 Paylaş 26 Ağustos 2010 Ayhan bey merhaba,Sizin aldığınız malzeme maalesef satıcı da kalmamış ve fabrikanında ne zaman üreteceği belli değil. Bu malzemenin markası veya ürün kodu gibi bir bilgi varmı sizde aynı ürünü başka yerlerden araştırayım Bende daha ucuza bulabilirmiyim diye Bursa'daki tüm izalasyoncuları gezmiştim ama bulamadım. Markasınıda bulamadım. İnternettede araştırdım ama yok. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Ağustos 2010 Paylaş 26 Ağustos 2010 Motor sesi videosunu çektim. Motor sesli çalışıyor, kaputu kapattığımda ses baya azalıyor. Arabanın içine binip kapııyı kapattığımda neredeyse motor sesi duymak imkansız. Arabanın içine fazla motor sesi gelmediğinden yol sesinden rahatsız oluyordum. İzalasyondan sonra o hafif olan motor sesini net duyuyorum ama motor sesi içeriye çok geliyor. Neredeyse yok gibi. Rahatsız edici seviyede değil. Arabanın orjinalinde çift fitil olmasından kaynaklanıyor olabilir. Kapıları kapattığımda dışarıdan hiç ses gelmiyor. Üstelik araba kapalı garajda. Yani motorun gürültüsü çok daha fazla geliyor. İzalasyon yaparkende sesgelebilecek çoğu yeri kapatmıştım. Onun faydaları... http://www.youtube.com/watch?v=ctFJWQdKxPM Yorum bağlantısı
Turkay Enez 26 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2010 Ve tatil bitti... Köyde istediğim gibi arabayla ilgilendim. Yalıtım konusunda sadece dıştan çamurluk içlerini kendinden yapışkanlı zift tarzı malzemeyle kapladım... Tavanı da kaplayacağımı söylemişitim ama tavana bişey yapmadım... Öncelikle lastikleri söktüm ve davlumbazları çıkardım. Ziftin iyi yapışması için deterjanla ve suyla temizlik yaptım. Kuruduktan sonra yapıştırma işini yaptım... Ayrıca yayların titreşimini de azalmak için yaylara şöyle bişey yaptım... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 26 Ağustos 2010 Paylaş 26 Ağustos 2010 (düzenlendi) yay için yaptıgınız çok işe yarayacak gibi durmuyor ama çamurluk içi çalışman hoşuma gitti mantıklı.eiline saglık. sonuç yazmamışsın yol yapmışsındır.etkisi ne oldu yazarsan iyi olur. çamurluk içinde açık kalan yere aslında koruyucu maksatlı olması için yoksa çabuk aşınır bence hava sirkilasyonundan dolayı yırtılır.0.75mm lik aliminyum plakalar var oraya göre kesin siyaha boyayın ve süngerimsi çift yüzlü bantlar mevcut onunla tutturun. 26 Ağustos 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 27 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2010 Yay için yaptığım yayda oluşabilecek titreşimler içindi. Şöyle bir deneme yaptım. Zifti yapıştırmadan önce ve sonra yaya çekiçle vurduğumda aradaki ses farkı çok net anlaşılabilecek şekilde daha azdı... Bu malzeme membran. Yani suya dayanıklı. Su ve rüzgardan etkilenecek bölüm sadece üzerindeki çok ince alüminyum tabaka olur. Onunda çok önemi yok... Sonuç olarak bu işlemleri yaptıktan sonra 1600 km yol yaptım. Yol sesi için zaten daha önce lastikleri değiştirmiştim. Yol sesi hissedilir derecede zaten azalmıştı. Bu işlemden sonra özellikle mıcırlı yoldan geçerken sıçrayan taşların sesi azaldı diyebilirim. Ancak abartmaya da gerek yok. Öyle büyük bir iyileşme olduğunu söyleyemem... yay için yaptıgınız çok işe yarayacak gibi durmuyor ama çamurluk içi çalışman hoşuma gitti mantıklı.eiline saglık.sonuç yazmamışsın yol yapmışsındır.etkisi ne oldu yazarsan iyi olur. çamurluk içinde açık kalan yere aslında koruyucu maksatlı olması için yoksa çabuk aşınır bence hava sirkilasyonundan dolayı yırtılır.0.75mm lik aliminyum plakalar var oraya göre kesin siyaha boyayın ve süngerimsi çift yüzlü bantlar mevcut onunla tutturun. Yorum bağlantısı
Sadettin Ayguzel 4 Eylül 2010 Paylaş 4 Eylül 2010 güzel çalışma. aynı şeyi bende yapmayı düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Hakkı Taşcı 4 Eylül 2010 Paylaş 4 Eylül 2010 Tebrikler..Ben düşünmüştüm, siz uygulamışsınız. Yorum bağlantısı
Recommended Posts