Ali Cihangiroğlu 22 Haziran 2010 Paylaş 22 Haziran 2010 (düzenlendi) Şu yay işini hallederiz bir şekilde, dün akşam işe bir giriştim araç tabanını gaz pedalı altından bagajın en ücra köşesine kadar full kapladım, hiç boşluk kalmadı, korktuğum kadar zor değilmiş toplam 3 saatte iş bitti, trimler falan acaip kolay çıkıyor tornavida gerekmedi, yan alt trimi çıkarmak için ön kısmından ucunu kaldırıp hafiften sağa sola sallayarak çekince fermuar gibi tık tık klipsler atıyor, kırılacak bişey yok gibi, araç tabanını bende komple kalınca pütürle kaplamışlar, üstünde yalıtım keçesi var, marşbiyel tarafındaki tüm delikler siyah kalın bir bantla kapatılmış, hiç boş yer bulamadım, tüm işler bittikten sonra deneme yaptım, araç stablize yolda eskiden daha bir çok toprak sesi alırdı şimdi bayağı azalmış gibi, esas uzun yol testi işi belli eder. Şu yay işine gelirsek, yaya vurunca vınlıyor ama içeride bir ses duymuyorum, yinede bir numara yapmak lazım, yayın alt kısmına uygun ebatta hortum kesip geçirin alt takoz işi hallolur, yada geçerse tamamına ince bahçe hortumu geçiririz ses falan kalmaz diye düşünüyorum, ama yayı çıkarmak evde zor olucak gibi. Ayhan bu ses yalıtım malzemesinden biraz arttı, bunuda motorun arkasına aracın altından motor arka kısmındaki metal yüzeye yapıştırmak olurmu acaba, sudan falan etkilenmez gibi duruyor bu madde, ısı fazla değil egsozt ta yeterli mesafede tehlike yok, zaten ben full pütür kaplamıştım, şimdi 2 tüp pütür sprey aldım takviye yapacağım, sonuç dahada güzel olucak sanırım, araba gerçekten çok değişti cillop gibi oldu tabiri caizsse... Not: Fiesta marşbiyel alt kısımlarında bazı arabalardaki gibi pütür kaplama yok, ben marşbiyel alt kısımlarını yandan görünmeyecek seviyede pütürle kaplamayı düşünüyorum, zira hem mıcırdan korunur çünki arada bir gelip vuruyor hemde ses kesilir çünki taş vurunca teneke sesi gibi tınlıyor, buda hallolur sanırım, yada gidip ST marşbiyel alıcaz ki oda çok pahalıya gelicek, ne dersiniz yapsammı acaba? 22 Haziran 2010 tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 Yaptığım son çalışmalar ile yol sesini en alt seviyelere indirdim. Cumartesi günü Osman Özdür ile ufak tefek denemeler ve testler yaptık, arka yayların yol sesini arttırdığını gördük. Lastiğie gelen darbe ve titreşimler yayın çok daha fazla titremesine sebep oluyor ve yay aşırı ses üretiyor. Yayın ürettiği bu titreşim arabanın çoğu yerine yayılıyor ve arabanında bazı yerlerinin ses üretmesine sebep oluyor. Dışardan arabanın altında yaya vurduğumuzda 3-4 saniye kadar süren bir dınnnn diye ses aldık. Ondan sonra arabanın içine bindik ve dışardan bir kişi tekrar yaya vurdu. Aynı sesi arabanın içinde aldık. İşin en önemli kısmıda şu, Dışardan lastiğe vurduk ve lastiğe vurduğumuzda yaydan yine dınnn diye titreşim sesi geliyordu, arabanın içine binip dışardan bir kişi lastiğe vurdu ve aynı sesi arabanın içinde aldık. Lastiğe vurduğumuz sesin dışında 2-3 saniye dınlama sesi duyuyorduk. Ondan sonra lastiğe gelen titreşimlerden dolayı yayın yol sesi yaptığına karar verdik. Yayı elimizle tutup lastiğe vurduğumuzda yayda titreşim olmadığından dolayı arabanın içine hiç ses gelemdi. Öğleden sonra yayları ziftli folyo ile yayları sardım ve şimdi yaylar titreyemiyor ve seste üretmiyor. Pazar günüde yolcuuk yaparken farkı çok rahat hissettim. 100 km kız ile gitmeme rağmen araba sanki 60-70 ile pürüzsüz mermer üzerinde gidiyormuş gibi oldu. Yol sesinin büyük bir kısmını sesin kaynağından çözmüş olduk. Arabanın üzerinde şuan en sesli lastiklerden bilinen bridgestone ER300 var ama bu lastiklerle bile bindiğim çoğu arabadan çok daha sessiz oldu. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 Farkettiğim bir diğer şey ise, eskiden hızlı giderken asfalt yamalarından gecerken gürültüden dolayı ses duymuyordum. Şimdi sessizlkten dolayı asfalt yamalarından geçerken derinden gelen yok bir bass sesi duyuyorum. Onun dışında gürültü yok. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 (düzenlendi) Bendeki malzeme 10 mm, sesi kesiyor ama bence biraz kalın. Nette araştırdım ve aynı malzemenin 7 ve 5mm olanlarıda varmış. Eğer isterseniz ben 10 mm olanını yollarım. Önce pütürle başlamak en iyisi. Arabanın altını iyi bir şekilde temizletin. Ondan sonra pütürü sıktırın. En boş ve geniş saç alanlarının ortalarına biraz daha kalın sıktırın. Ondan sonra yayları halletmeye çalışın. Bu şekilde ses %40 civarı azalır. Ondan sonra arabanın ön koltuklardan itibaren arka tarafı soyup saç bölgelerde parça parça ziftli folyo yapıştırın. Mesela toplam yüzey alanı 6 metre kare ise 3 metre kare olarak en boş ve titreyen geniş yüzeylerin ortalarına yapıştırılabilir. Ondan sonra bunların üstüne büyük parçalar şeklinde komple yüzeye benim uyguladığım yalıtım süngerinden yapıştırılabilir ama 5 yada 7 mm olanından. Onu bulabilirseniz daha iyi olur. Ziftli folyo titreşimi alıp sesi keser, azda olsa geçen sesleride köpük emer ve pütür + bunların sonunda yol sesi %80 kesilir. 5 Temmuz 2010 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 (düzenlendi) Malzemeden en son Ali Cihangiroğlu arkadaşımıza yolladım. Yorumlarını bekliyoruz. Birde şu ürün var arkadaşlar. Bunuda arabanın bazı yerlerinde kullandım. Yapıştırdığınız herhangi metale vurduğunuzda artık metal ses gelmiyor ve birdaha asla titremiyor. Ufak bir parça bile yapıştırsanız yetiyor. Soğukkende yapışıyor ama saç kurutma makinası ile biraz ısıtırsanız çok iyi yapışıyor. Hafif kokuyor ama uygulandığında üzerinde alüminyum olduğu için koku duyulmaz. Bunu şu şekilde uygulamayı düşünüyorum. Davlumbazların altında, arabanın altında boş saclar var ve vurunca zangırdıyor. Onlara bir karış büyüklüğünde yapıştırdığımda odun gibi toklaşıyor. Bunlardan parça parça yapıştırıp dış etkenlerden etkilenmemesi için üstlerinide pütür sprey ile izole edeceğim. Uyguladığım malzmelerin arabaya toplam etkisi maksimum 5 kg olacak ama arabada sağladığı tokluk çok farklı. Araba inanılmaz toklaştı. 5 Temmuz 2010 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 (düzenlendi) Sırada kapılar var. Arabanın ses tesisatı çok iyi. Sesi yükselttiğimde kapılardan gelen sesler ve hoparlörlerden dolayı oluşan titreşimler ses kalitesini düşürüyor. Hoparlörlerin bağlı olduğu parçaya titreşim kesici zifli folyo uygulayacağım. Tıkırtı yapan yerleri süngerlerle sessizleştireceğim. Kapı sacının ortasına 2x1 karış ziftli folto yapıştırıp yüksek hızda rüzgardan dolayı ses üretmesini engelleyeceğim. Kapılar halledildikten sonra arabayı lifte kaldırıp alttan motor kısmına ve tabana bakıp gerekli yerleride hallettikten sonra araba çok daha konforlu olacak. Binenler şimdiden sessizliğin farkında. Bu adreste fiestaya yapılmış ciddi bir ses izalasyonu var. İsteyenler inceleyebilir. http://www.diymobileaudio.com/forum/diyma-...install-uk.html 5 Temmuz 2010 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 Evet arkadaşlar, sağolsun Ayhan' ın gönderdiği malzemeyle araç tabanını pedalların altından bağajın en ücra köşesine dek kapladım, ayrıca araç tabanınada alttan ekstra pütür uygulamasıda yaptım, pütür yaparken marşbiyel altlarına baktığımda yarısının korumasız olduğunu görüp yandan baktığınızda görünmeyecek şekilde oralarıda pütürledim, sonuç süper oldu, araba resmen sınıf atladı, artık üst viteslerde hızlanırken duyduğum sesler yok gibi, asfalt sesi bariz azaldı, pütür asfaltta ses gayet makul, asla kafa şişirmiyor, çok başarılı oldu bence, öyleki asfalt azıcık iyileşse hızını farketmeyip gittikçe daha hızlanıyorsunuz, şimdi kapı içlerinede birşeyler yapmak lazım, yalnız kapı içlerinde su girdiğinden kullandığımız malzeme suyu emmeyen, biriktirmeyen birşey olmalı, yoksa paslanma koku vs. olabilir. Arka helezonlarada hortum geçirme uygulaması yapmayı düşünüyorum, arabayı askıya alsak helezonları çıkarabilirmiyiz acaba? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 Arkadaşlar yaptıklarınızı takdir ediyorum.Ben hayatta uğraşmam bunlarla. Biraz uğraştık ama sonuçlarına değdi. 120 ile giderken hafif müziğin basslarından başka gürültü duymamak güzel. Teybi kapattığımda inceden gelen rüzgarın seside keyifli oluyor. Arabanın rüzgarı delip gittiğini hissediyorsun. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Temmuz 2010 Paylaş 5 Temmuz 2010 Biraz uğraştık ama sonuçlarına değdi. 120 ile giderken hafif müziğin basslarından başka gürültü duymamak güzel. Teybi kapattığımda inceden gelen rüzgarın seside keyifli oluyor. Arabanın rüzgarı delip gittiğini hissediyorsun. Heheheheheee Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 6 Temmuz 2010 Paylaş 6 Temmuz 2010 Ayhan önümüzdeki hafta müsait olduğunda benim arabaya da girişelim mi ? Ne dersin ? Olur abi müsaitim. Uğraşa uğraşa arabayı çözdüm. Ses kaynağını buldum. Kaynağından çözmek çok daha basit.Sadece uğraştırıcı olduğu için yarım gün kadar vakit alır. Bu arada yol sesini neredeyse sıfıra indirdim. Abartma asla yok. 1. viteste aldığım motor sesinin aynısını 4. viteste alıyorum. Sesin bukadar kesileceğini bende beklemiyordum. Sanki yol sesi volume'ünü 100'den 20'ye indirmiş gibi oldu. Kalan %20nin bir kısmı arka kapıların tek fitil olmasından, bir kısmıda tam kesemediğim yay titreşiminden. Kapı fitilini hallederim ama yaylar ile çok uğraştım ama titreşimini tam olarak kesemedim. Bursa'lı arkadaşlar merak ediyorlarda farkı görmek için bakabilirler. Arabayı boşa attığımda tam sessiz oluyor. Tekrar ekliyeyim, fiesta çok fazla yol sesi almıyor. Tüm gürültü ve sesin kaynağı yaylar. Lastiğe vurduğunuzda yaylardan dınnnn diye bir ses geliyor. Bu ses eksiksiz arabanın içinde kapılar kapalıyken et duyuluyor. Bu sesi kestiğinizde arabada ses kalmaz. Ali usta ben çok uğraştım ama yayların sesini %70'ten öte kesemedim. Elimizle yayı tutup yaya vurduğumuzda hiç yay sesi gelmiyor. Çözüm bulursanız bekliyorum. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 6 Temmuz 2010 Paylaş 6 Temmuz 2010 Ayhan bir ara teste çıkalım seninle.. Ama önce fitilleri almam lazım onlarıda takarız.. Bu arada ben bu yaptıklarını yeni görüyorum süper olmuş; konuşmuştuk ama uygulamayı görmemiştim.. Helal olsun iyi sabır varmış.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 6 Temmuz 2010 Paylaş 6 Temmuz 2010 Ayhan bir ara teste çıkalım seninle.. Ama önce fitilleri almam lazım onlarıda takarız.. Bu arada ben bu yaptıklarını yeni görüyorum süper olmuş; konuşmuştuk ama uygulamayı görmemiştim.. Helal olsun iyi sabır varmış.. Fitilleri aldıysan takarız. Almadıysan farklı markaların fitillerine bakalım. Bugün 206'nın fitillerine baktım. Gördüğüm kadarıyla bizim arabaya güzel olacak. Fitil kısmı çok yumuşaktı. Kapıyıda pek zorlamaz. Fiyatınıda öğrenmek lazım. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 6 Temmuz 2010 Paylaş 6 Temmuz 2010 Fitilleri aldıysan takarız. Almadıysan farklı markaların fitillerine bakalım. Bugün 206'nın fitillerine baktım. Gördüğüm kadarıyla bizim arabaya güzel olacak. Fitil kısmı çok yumuşaktı. Kapıyıda pek zorlamaz. Fiyatınıda öğrenmek lazım. Sen arkalara alırken araştırırsın sanırım ; ona göre beraber alırız.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 6 Temmuz 2010 Paylaş 6 Temmuz 2010 Sen arkalara alırken araştırırsın sanırım ; ona göre beraber alırız.. Benim birkaç fitil hoşuma gitti, çıkma bulma ihtimalide kolay. Onları araştırayım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 Ayhan şöyle bişey düşündüm, atölyeyi karıştırırken oto elektrik tesisatını koruyan tırtırlı plastik boru elime geçti, hani kablo zarar görmesin diye etrafına geçirilen borudan, fiesta nın motoruna bakarsan bunun geniş olanından yağ çubuğunun orda yanda olduğunu göreceksin, siyah renkli, bunun tam yay çapına uygununu bulmalıyım, bu boru boylamasına yarık yapılmışki kabloya yandan geçsin, bunun içine silikon basıp taksak olay çözülecek sanırım, yada siyah cam silikonuyla yayı kaplarsak aynı işi görür gibime geliyor, bir deneme yapacağım kısa zamanda... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 Ben çok denedim ama o tür çözemedim. Mesela ziftli folyoyu büyük bir parça kesip yaya sadece 1-2 yerinden yapıştırınca sesi kesiyor, ama aynı folyoyu yaya iyi bir şekilde sardığında eskisi gibi oluyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 Biraz araştırma yaptım ve şöyle bir ürün buldum ama Türkiye'de bulabilirmiyiz bilmiyorum. Kesinlikle işe yarar. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 Vay bu iyiymiş ama nerden bulur acaba? Yorum bağlantısı
Misafir 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 (düzenlendi) Vay bu iyiymiş ama nerden bulur acaba? üzerindeki link adresi yasaklı görünüyor.maleziada çıkıyor ama satış linki bulamadım.ilk resim üzerindeki link bu http://www.zerotohundred.com/ 7 Temmuz 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 (düzenlendi) Bu ürünü nasıl temin edebiliriz. Yardımcı olabilecek arkadaş varmı? Ürünün ismi coil spring buffer diye geçiyor. http://www.zerotohundred.com/newforums/cha...-promotion.html 7 Temmuz 2010 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 Aslında üretilmesi çok kolay olan bir ürün. Kalıbını çıkartmam 1 gün bile sürmez. Takoz körük üretimi yapan tanıdık yerler var. Konuşup ürettirebiliriz. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 Yada çok fazla koşturmayalım. Ben bunun çözümünü buldum sayılır. Ufak bir deneme yaptım ve sesi kesmesi beklediğimden çok daha iyiydir. Tahmini 5 cm kalınlığında 2 tane çıkacak genişlikte lastik takoz bulmak gerekiyor. Takozu resimdeki gibi içini ve dışını yuvarlak keseceğiz. Er kalınlığıda 4 cm civarı olacak. Bu 4 cm genişliğin ortasına yayın oturması için falceta ile üçgen yer yapaçağız. Yuvarlak yapmamaız zot ama üçgen şekli kolay yaparız. Sonra arabayı biraz kaldırıp yayların aralarını genişletip yaya oturtup arabayı indirdiğimizde bitmiş olacak. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 Sabahtan beri garajda arge yapıyorum. Araba krikonun üzerinde duruyor Ali usta o resimdeki ürüne gerek kalmadı. Çok basit olarak tamamen çözüdüm. Yaptığım işlemi yine resimdeki parçaya benzer bir parça yaparak yaptım. Yay sesi sıfıra indi. Bittikten sonra resimleri çekip paylaşırım. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 (düzenlendi) Sabahtan beri garajda arge yapıyorum. Araba krikonun üzerinde duruyor Ali usta o resimdeki ürüne gerek kalmadı. Çok basit olarak tamamen çözüdüm. Yaptığım işlemi yine resimdeki parçaya benzer bir parça yaparak yaptım. Yay sesi sıfıra indi. Bittikten sonra resimleri çekip paylaşırım. takoz lastikleri sert olur yayın görevini etkilemez degilmi.verdigin ilk resimden anladıgım kadarıyla yayın boşluk aralıklarına gelen yerleri epey ince görünüyor.buda sanırım yayın işlevini engellemiyor. 2.resimde ise araya esneklik için delik açılmış buda işlevi tamamlatır ama ilk resimdeki daha iyi gibi geldi. 7 Temmuz 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Temmuz 2010 Paylaş 7 Temmuz 2010 takoz lastikleri sert olur yayın görevini etkilemez degilmi.verdigin ilk resimden anladıgım kadarıyla yayın boşluk aralıklarına gelen yerleri epey ince görünüyor.buda sanırım yayın işlevini engellemiyor. 2.resimde ise araya esneklik için delik açılmış buda işlevi tamamlatır ama ilk resimdeki daha iyi gibi geldi. Lastik takoz yayın görevini etkiler, belki arabayıda biraz yükseltir O yüzden bende sert esnek köpük malzemeden yapmaya çalıştım. Yumuşak olduğu için yayı etkilemedi. Ezildiğinde iyice inceliyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts