Ali Cihangiroğlu 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 (düzenlendi) Keçeyi sadece bağaj tabanında stepne yuvası hariç kullandım, yeterli geldi ses testimden geçti ha sendeki malzeme olsa kaplardım tabiki o ayrı, benim kullandığım malzeme daha farklı hem ses hem vibrasyondan dolayı meydana gelen sesleri emen iki farklı malzeme var, yanlız 1m2 si 35 tl. gibi bişeydi o yüzden çok alamadım aslında, senin sistemde süper olucak anlaşılan, ben ön kısma birşey yapmadım sökmeye kıyamadım açıkcası sadece önde ayak basılan yerlere ses emici malzemeyi halıyı ön kısımdan kaldırıp alttaki keçenin altına sokarak hafif bişey yaptım o kadar. Aslında hevesimde kaçıyor araca komple yalıtım yapsanda ses zaten çok azalmıyor fazlada zorlamamak lazım, lüks arabalarda bildiğim kadarıyla gövdedeki boşlukları mesela marşbiyelin içine bile ses emici bişeyler koyuyorlar, bizde bu yok, wurth ün bu tür malzemeleri var ama uçuk pahalı, sonuç olarak fiesta için yapılması gerekeni söyliyim, arac davlumbazlarına ve özellikle tabana yapılan yalıtım işe yarıyor, ama bunu yumuşak lastikle desteklemeniz lazım, bunun dışında yapılan işlemler çokta işe yaramıyor. Ayhan sen dışardan ses testi yapmışsın ama araba yolda giderken gelen seslerle senin yaptığın test farklı, yani komple tavanda dahil dynamat kaplasanda en çok verimi aracın içinden gelen sesin dışarı sızmasını (örneğin teybi açtın o sesin dışarı sızmasını kesersin) engellemekte alacaksın, asfalt sesinde ancak tatmin edecek kadar sonuç alıcaksın istediğin sonucu almak gerçekten çok zor, o yüzden çok abartma, kapı içlerini falan asfalt sesi için kaplamana gerek yok, daha çok aracın içinden dışarı sızan sesleri kesmekte faydalı sonuç alıyorsun. Sonuçta asfaltın o gıcık sesini kesmek için arabayı değişmekten başka çare yok anlayacağın, ama yaptığın uygulama ile daha rahat edeceğin kesin, yalnız bence kapıları falan kaplamakla çok uğraşma klipsleri çok kolay kırılıyor, sen tabanı kapla ve davlumbazları iç ve dıştan sağlam güçlendir yeter. 8 Haziran 2010 tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 Uzun yolda giderken bazen farklı asfaltların üzerinden geçtiğimizde ses yarı yarıya kesiliyor. Asfalta temas eden sadece lastik var. BU yol sesinde lastiklerin çok önemli olduğunu gösteriyor. Üzerindeki lastikler bitmeye başladıktan sonra goodyeara geçerim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Koçak 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 ayhan hocam otomotiv öğretmeni olduğunuzu gördüm.bende fen ve teknoloji öğretmeniyim.hocam ben bu ses yalıtımı işine iyi kafayı taktım.arabanın bagaj kapı vs.heryerini söktüm.yarım cm lik keçe gördüm tabanda.tekrar kalın keçe döşemeyi düşündüm ancak pek faydası olmayacağı sonucuna vardım.çünkü zaten tabanda keçe var pek de bi fayda sağlamadığı aşikar.ben bu süngeri nasıl alabilirim.telefonla sipariş verebilirmiyim.aldığınız yer bu şekilde süngeri kargoya verir mi bilgi verebilirseniz çok memnun olurum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 Uzun yolda giderken bazen farklı asfaltların üzerinden geçtiğimizde ses yarı yarıya kesiliyor. Asfalta temas eden sadece lastik var. BU yol sesinde lastiklerin çok önemli olduğunu gösteriyor. Üzerindeki lastikler bitmeye başladıktan sonra goodyeara geçerim. Olayda bu zaten, arabanın kapıları ve tavanına yapılan yalıtım, asfalt sesini 1 db bile etkilemiyor nerdeyse, bütün olay lastikler ve ona bağlı aksamda, bizim arabaları o kadar güzel yapmışlarki subwoofer misali her yer ses üretecek şekilde yapılmış, anfi varmış gibi asfalt sesini güçlendiriyor alet, davlumbaz ve araç tabanına 1. sınıf malzeme koymak çok işe yarıyor fakat üst sınıf bir sonuç alamıyorsun maalesef. Yinede sonuç tatminkar, işlemi bitirdiğinde sana çok güzel gelecek, ama bir süre sonra ses azalsada yine hafif rahatsız etmeye başlıyor, alışıyorsun bu sese daha sessiz olsun diye düşünmeye başlıyorsun ama olmuyor ne yazıkki. Neyse yalıtımdan sonra gelen ses çoğu standart donanımlı araçtan daha az olduğuna eminim, artık kulak tırmalamıyor ve kafanda şişmiyor, uygun seviyede bir ses geliyor o kadar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 Keçe kalınlığından ziyade, saç aksama yapışan, frekans değiştiren (veya dalga boyu) malzemeler kullanılır. İncedir ama sonuç verir. Yalıtımın temelinde elbette kulağa gelecek ses şiddetini azaltmak var bu malzemeler, sesleri ama daha bas frekanslara indirgiyor. Sefa bunun desibel ölçümü yapmıştı, desibelde fark olmazken, kulağın algısında yalıtım hissediliyordu. Bunu da frekans açıklıyor. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 Pattex in hangisi? Bally tarzı ayakabıcıların kullandığı tarz birşeyse zarar vermez sanırım. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 (düzenlendi) bu konunun ilk sayfasında olan yapıştrıcıdan bahsediyorum. bally pattex ve bu tarz yapıştırıcılar eritici madde ihtiva eder içerigindeki karışımdan dolayı ve boya için zararlıdır.iç karasöride genelde astar tarzı boya oldugu için deri veya bu tarz madde yapıştırılabiliyor.ama kaldırıldıgında boyayıda kaldırma olasılıgı yüksek.o yüzden çift yüzlü kaliteli bant kullanımı tavsiye olunur.bu bile boyayı çatlatma riskine sahiptir.dış boya için geçerli. 8 Haziran 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 Önden arkaya ses yalıtımını bitirdim. Tüm parçaları nazik bir şekilde zararsız söktüm. Tüm klipsler sağlam. 6 saat sökme işlemi tuttu. 8 saat yalıtım malzemesini yapıştırmak tuttu. Yarın öğlene döşemeleri takma işlemi biter. Takmadan önce resimde çekerim. Arka koltuğun altındaki saca elimle vurduğumda tüm arabadan titreşimden dolayı zarıltı ve basslı ses gelirdi. Şimdi okadar tok olduki daha hızlı vurduğumda bile hiç ses gelmiyor. İzalasyon malzemesinin yapışkanı çok güçlü ve tüm yüzeye hava kalmayacak şekilde yapıştırdım. Bu yüzden çok faydalı oldu. Asıl sonuç sürdükten sonra belli olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Koçak 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 Önden arkaya ses yalıtımını bitirdim. Tüm parçaları nazik bir şekilde zararsız söktüm. Tüm klipsler sağlam.6 saat sökme işlemi tuttu. 8 saat yalıtım malzemesini yapıştırmak tuttu. Yarın öğlene döşemeleri takma işlemi biter. Takmadan önce resimde çekerim. Arka koltuğun altındaki saca elimle vurduğumda tüm arabadan titreşimden dolayı zarıltı ve basslı ses gelirdi. Şimdi okadar tok olduki daha hızlı vurduğumda bile hiç ses gelmiyor. İzalasyon malzemesinin yapışkanı çok güçlü ve tüm yüzeye hava kalmayacak şekilde yapıştırdım. Bu yüzden çok faydalı oldu. Asıl sonuç sürdükten sonra belli olur. ayhan bey süngeri nreden alabileceğimi sormuştum yardım ederseniz sevinirim.süngeri aldığınız yerin telefonunu verimisiniz Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 Birşey dikkatimi çekti. Aracın arka koltuğundan itibaren ön tarafına kadar orjianal ciddi izalasyon vardı. Arka tarafta ise hiç izalasyon yok. Ön tarafta yüzeylerde 0.5 cm pütür türü lastik gibi sürüşmüş malzeme vardı. Açık delikler ise siyah özel bantlarla kapatılmıştı. Üzerleri komle keçe ile kaplıydı. Ben üzerine yine izalasyon yaptım. Artık hafif motor sesinden başka ses gelmez. Birde bir ara alttan açık saclara komple pütür uygulanacak. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Koçak 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 Birşey dikkatimi çekti. Aracın arka koltuğundan itibaren ön tarafına kadar orjianal ciddi izalasyon vardı. Arka tarafta ise hiç izalasyon yok. Ön tarafta yüzeylerde 0.5 cm pütür türü lastik gibi sürüşmüş malzeme vardı. Açık delikler ise siyah özel bantlarla kapatılmıştı. Üzerleri komle keçe ile kaplıydı. Ben üzerine yine izalasyon yaptım. Artık hafif motor sesinden başka ses gelmez. Birde bir ara alttan açık saclara komple pütür uygulanacak. ayhan bey süngeri aldığınız yerin telefonunu ve süngerin ismini verebilirmisiniz Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Haziran 2010 Paylaş 8 Haziran 2010 Hadi hayırlı olsun, araçta ön kısımda zaten izolasyon var fena değil, sadece arka kısımda malzemeden çalmışlar, sonuçları ve fotoları bekliyoruz, şimdiden söyleyeyim bu sefer' de motor sesinden rahatsız olacaksın, zira bende durum bu ve motor sesi kesilemiyor, lüks arabalardaki gibi karşı frekans veren bir alet olsa ne güzel olurdu, motor sesinide keserdik, birde Ayhan aracın karoserindeki boşlukları doldursakmı acaba, mesela marşbiyel içlerini. Bu kısma aracın içinden ulaşılıyor, kapı kısmında alttaki trimi çıkarınca boşluklar ortaya çıkıyor, bu kısma poliüretan köpük tarzı bişeyler falan sıksak işe yararmı acaba? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 Hadi hayırlı olsun, araçta ön kısımda zaten izolasyon var fena değil, sadece arka kısımda malzemeden çalmışlar, sonuçları ve fotoları bekliyoruz, şimdiden söyleyeyim bu sefer' de motor sesinden rahatsız olacaksın, zira bende durum bu ve motor sesi kesilemiyor, lüks arabalardaki gibi karşı frekans veren bir alet olsa ne güzel olurdu, motor sesinide keserdik, birde Ayhan aracın karoserindeki boşlukları doldursakmı acaba, mesela marşbiyel içlerini. Bu kısma aracın içinden ulaşılıyor, kapı kısmında alttaki trimi çıkarınca boşluklar ortaya çıkıyor, bu kısma poliüretan köpük tarzı bişeyler falan sıksak işe yararmı acaba? Ön tarafta marşbiyelin içinde olan delikleri bant ile kapatmışlar. Demekki oralardan ses geliyor. Kalanlarıda ben kapattım. yapıştırmak için ne kullandınız? Kendi yapışkanı vardı ve çok kuvvetli. Malzeme aynı zamanda biraz esnek ve yüzeylere iyi oturuyor. Yorum bağlantısı
Cavit Doğan 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 Elinize sağlık güzel bir çalışma olmuş, Ben kapı fitillerine taktığınız hortumun sonucunu merak etmiştim kapanmasına etkisi nedir diye ama siz sonra açıklamışsınız.. Güle güle kullanın.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Koçak 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 ayhan bey bu kullandığınız süngeri aldığınız yerin telefonunu verirmisiniz Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 İzalasyon işini bugün başarıyla bitirdim. Dolu dolu tam 2 gün sürdü. Bugün teste çıktım. Pütürlü taşlı yolda giderken gelen basslı uğultu gürültü tamamen kesildi. 100 km hızda bile rahatsız edici gürültü yok. Sadece hızlandıkça inceden ve derinden hafif rüzgar sesi geliyor. Motorun sesi daha çok duyulmaya başladı. Hızlandıkça gürültü motorun sesini örterdi ve 5. viteste hiç motor sesi duymazdım. Şimdi hızlandıkça motor sesi pek değişmiyor ama rahatsızda etmiyor. Hızlandıkça hızı hissettiren rüzgar sesini duymaya başladım. Pek detaylı resim çekemedim ama kaplama pedalların hizasına kadar gidiyor. Plastik döşemelerin sadece oturan yüzeylerini maket bıçağı ile açtım ve döşemeler yine orjinal gibi oturdu. Arabayı topladıktan sonra öneki halinden farkı olmadı. İşçiliği çok zor. Özellikle bagaj tarafını 2 kişi yaptık. Genelde biraz düşünüp en uygun parçayı kesip tek parça olmasına dikkat ettim. Tam 6metre kare gitti. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 ayhan bey bu kullandığınız süngeri aldığınız yerin telefonunu verirmisiniz (0224)2502335-2549082-2503699 05322758533 Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Koçak 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 gerçekten çok orjinal görünüyor bende bu süngeri alıp aynı şekilde yapmayı düşünüyorum.acaba pedalların altındaki keçeyide çıkartıp mı yaptınız.yoksa onun üstüne mi yaptınız.birde bu süngeri yapıştırıcı ile mi yapıştırdınız. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 Pedalların altına oturacak şekilde büyük bir plaka kestim ve elimde keçenin altına sokup yerleştirdim. Ondan sonra izalasyon malzemesinin jelatinini elimle çektim ve yapışkan yüzey açılıp direk yapıştı. İşçilik kısmı çok zor söylüyeyim. Yarım bırakıp gitmeyin. Oldukça da yorucu Yapıştırdığım malzeme sünger gibiyumuşak ve hava boşluğu bırakmadan yapıştıra yapıştıra gittim. Bu yüzden yordu. Ürün titreşim ve rezonansta çok başarılı. Subwoofer testinde zangır zangır titreyen sac şimdi hiç titremiyor. Yorum bağlantısı
Misafir 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 Pedalların altına oturacak şekilde büyük bir plaka kestim ve elimde keçenin altına sokup yerleştirdim. Ondan sonra izalasyon malzemesinin jelatinini elimle çektim ve yapışkan yüzey açılıp direk yapıştı.İşçilik kısmı çok zor söylüyeyim. Yarım bırakıp gitmeyin. Oldukça da yorucu Yapıştırdığım malzeme sünger gibiyumuşak ve hava boşluğu bırakmadan yapıştıra yapıştıra gittim. Bu yüzden yordu. Ürün titreşim ve rezonansta çok başarılı. Subwoofer testinde zangır zangır titreyen sac şimdi hiç titremiyor. ellerine kollarına yüregine saglık.harika olmuş tek kelimeyle.ustalara dünya para versen bu şekilde asla ugraşmazlar yahuu.çok seviniyorum senin adına.meraklada yol testini bekliyorum.sonrada bu izalosyon için ya tel yada sipariş linki.araştırdım ama bu tipte izalasyona raslamadım.daha. Yorum bağlantısı
Misafir 10 Haziran 2010 Paylaş 10 Haziran 2010 çok güzel bir uygulama olmuş ellerine sağlık. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Haziran 2010 Paylaş 10 Haziran 2010 Gayet güzel olmuş gerçekten, sonuçtan memnun kaldığına sevindim, şimdi dediğim gibi motor sesi öne çıkmış zaten, çok rahatsız etmiyor ama, bizim arabalar için makul bir ses seviyesine ulaştık artık. Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 10 Haziran 2010 Paylaş 10 Haziran 2010 Hadi hayırlı olsun, araçta ön kısımda zaten izolasyon var fena değil, sadece arka kısımda malzemeden çalmışlar, sonuçları ve fotoları bekliyoruz, şimdiden söyleyeyim bu sefer' de motor sesinden rahatsız olacaksın, zira bende durum bu ve motor sesi kesilemiyor, lüks arabalardaki gibi karşı frekans veren bir alet olsa ne güzel olurdu, motor sesinide keserdik, birde Ayhan aracın karoserindeki boşlukları doldursakmı acaba, mesela marşbiyel içlerini. Bu kısma aracın içinden ulaşılıyor, kapı kısmında alttaki trimi çıkarınca boşluklar ortaya çıkıyor, bu kısma poliüretan köpük tarzı bişeyler falan sıksak işe yararmı acaba? Ali bey sizin ile aynı araca sahibiz. Siz arabaya yalıtım yapmışsınız sanırım. Resim ekleyebilirmisiniz ve biraz bilgi verebilirmisiniz. Arkadan gelen ses beni öldürecek. At arabası fiestadan daha yalıtımlıdır Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Haziran 2010 Paylaş 10 Haziran 2010 (düzenlendi) Ali bey sizin ile aynı araca sahibiz. Siz arabaya yalıtım yapmışsınız sanırım. Resim ekleyebilirmisiniz ve biraz bilgi verebilirmisiniz. Arkadan gelen ses beni öldürecek. At arabası fiestadan daha yalıtımlıdır Erdoğan bey size şöyle anlatayım, aldığım malzeme şuydu fakat biraz tuzlu http://www.firebal.net/asp/show_stock.asp?product=600300395 bu malzemeden 2-3 kutu alıp sadece arka koltuğun altını ve ayak basılan yerini ve arka teker davlumbazlarının içerden üst kısmını kaplayarak ayrıca birazda ön kısımdan pedalların oradan döşemenin altına ayak basılan yerlerede bu malzemeden yerleştirdim, malzeme acaip etkili hem ses hem vibrasyon kesen birşey, alt tarafında gözenekli ziftimsi bişey üst kısmında süngere benzeyen kaucuk gibi bir malzemeden yapılmış ve kendinden yapışkanlıydı. Bunu yaptıktan sonra bagaj tabanına da keçe sererek yalıtım yaptım, ayrıca araç tabanı komple özellikle davlumbaz içleri daha kalın olacak şekilde Wurth pütür spreyle kaplandı, sonuç gayet güzel lastiklerde yumuşak olunca asfalt sesi sonderece yumuşak geliyor ve kafa şişirmiyor, Ayhan bey kaplamayı tüm tabana yaptığından biraz daha iyi sonuç almıştır mutlaka, bende bu şekilde kalan yerleri kaplamaya başlayacağım sanırım. Sonuçta baya bir fark olduğuna garanti veririm, fiesta özellikle arka tarafa doğru gidildikçe daha çok ses alan bir yapıya sahip, aracın ortasından arkasına kadar olan bölüme iyi yalıtım yaparsanız etkisi süper oluyor, bende araç altıda kaplı olduğundan daha iyi sonuç aldım, şimdi eksik yerleride kaplayacağım, sizde ypın arkadan gelen sinir sesten kurtulacaksınız mutlaka. Resim ekleyemedim zira döşemeyi sökmem lazım, artık kalan yerleri yaparken resimleyip ekleme yaparım. Kullandığım esas malzeme buydu, nasıl bişey olduğunun detaylarıda var burada. http://forum.donanimhaber.com/m_6715406/tm.htm 10 Haziran 2010 tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 10 Haziran 2010 Paylaş 10 Haziran 2010 Ali bey zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkürler. Benim bagaj içi boş olmasına rağmen arkadan çok ses geliyor. Wurth pütür spreyde güzel bişeye benziyor ben bagaj içinden başlayıp arka kotukların önüne kadar yapmayı düşünüyorum. En önü yapmak çok zahmetli olacağından sonuca göre değerlendireceğim artık. Yorum bağlantısı
Recommended Posts