Ayhan Şentürk 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 Ben şuan Kocaelideyim. Yılbaşı için Bursa'ya gelcem. 1-2 gün kalıp geri döncem ama 20 ocaktan itibaren 1 ay kadar boşum ve Bursa'da olacağım. İşçilik üçreti almak adına yaparım diyen bilincsiz kişilere arabanı elletme. Döşemeleri rasgele sökerek zarar verebilirler. Bursa'da bu işi yapan yer şimdilik bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 Bu arada Yavuz Gencay'ın araçına yaz sonunda ses yapıtım uygulaması yaptım. Tavan dahil Fiesta'nın içini komple boşalttık. Önce ziftli alüminyum folyo ile gürültüye neden olarak tüm sac kısımları kapladık. Onun üzerine çok kalın olmayan (5-6mm) kendinden yapışkanlı,tek tarafıda alüminyum kaplı ses emici sünger uyguladık. Ses girebilecek açık kısımları kapladık. Benim arabama ses izalasyonu biraz aceleye gelmişti ve tam olark malzeme araştırması yapmadan uyguladım ve sonradan eksik uygulama yaptığımı anladım. Yavuzun arabasına istediğimiz gibi bir uygulama yaptık. İki arabayı karşılaştırdık ve en kötü pütürlü mıcır yolda benim arabada biraz gürültü oluşurken Yavuzun arabasında hiç gürültü oluşmuyor. Extra ziftli folyonun olması hissedilir derecede fark yaratıyor. Çok fazla resim çekmedik. Çektiklerimi koyayım. Yorum bağlantısı
Kemal Güllü 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 17. resim izolasyon öncesi aracın orjinal hali, izolasyon sonrasını fotoğraflamayı unutmuşum, belirtmek istedim. Yorum bağlantısı
Tolga Eray 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 sabrınıza,işçiliğinize ve emeklerinize sağlık,2011 model bir focus ta arkadaşım da var,aynı dertten oda muzdarip,benim araçtan daha az ses geldiğini söyleyip hayıflanıyor,oda çareler arıyordu,ona bu foto.ları göstermem gerekecek sanırım,%20 de azımsanmayacak kadar önemli bir değer..Tekrar teşekkür ederiz.. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 27 Aralık 2011 Yazar Paylaş 27 Aralık 2011 Çok güzel hareketler bunlar... Ayhan, ben de aynen senin gibi düşünüyorum. Kendi arabama yaptığım uygulamalar oldukça işe yaradı ama, bundan sonraki uygulamam profesyonele yakın olacak bundan eminim... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 olmaz da, bir hasar oluşsa, bunu tamir edecek kaportacı duble işçilik ister çok güzel olmuş, bu yapışmalı alüminyumu nereden temin ettiniz? Yorum bağlantısı
Mustafa Oz 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 Ben şuan Kocaelideyim. Yılbaşı için Bursa'ya gelcem. 1-2 gün kalıp geri döncem ama 20 ocaktan itibaren 1 ay kadar boşum ve Bursa'da olacağım. İşçilik üçreti almak adına yaparım diyen bilincsiz kişilere arabanı elletme. Döşemeleri rasgele sökerek zarar verebilirler. Bursa'da bu işi yapan yer şimdilik bilmiyorum. Teşekkürler ozaman kısmetse ayın 20 sinden sonra görüşürüz. yarın ben yinede bu işin ustasını soruşturucam. Yorum bağlantısı
Mustafa Oz 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 Süper olmuş elinize sağlık.Darısı başıma. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 28 Aralık 2011 Paylaş 28 Aralık 2011 olmaz da, bir hasar oluşsa, bunu tamir edecek kaportacı duble işçilik ister çok güzel olmuş, bu yapışmalı alüminyumu nereden temin ettiniz? İzalasyon herşeyi düşünerek yapılması gerekli. Hem hasar düşünülmeli, hemde araça yapacağı ağırlık düşünülmeli. Birde şöyle birşey var. 1 m2 lik sac alanını var diyelim. Ziftli folyoyu sacın tamanına yapıştırıp %100 verim olıyorsunuz diye düşünelim. Folyonun % 40'ını kullanıp sac kısımda rezonansın max olduğu noktaları tespit edip o noktaya yapıştırdığınızda yine %95 verim alıyorsunuz. %95 yerine %100 verim için 60 birim daha folyo hem masraf, hemde araça çok fazla yük yapar. Ayrıca komple kaplamak, ilerde sökmenizi gerekticerek bir durum olduğunda canınızı sıkar. Özel noktalara yapıştırdığınızda az bir miktar olduğu için sökmeniz gerekmez. O kısımlara kadar hasar gelirse zaten arac pert olur. Ziftli folyo işi halledildikten sonra ağırlığı önemsenmeyecek kadar olan ses emmici süngerlerle takviye yapılır... Teşekkürler ozaman kısmetse ayın 20 sinden sonra görüşürüz. yarın ben yinede bu işin ustasını soruşturucam. Ben biraz araştırmıştım ama bulamamıştım. Sizde araştırın. Ustayı geçtim uygun malzemeleri bulmak bile zor ama bulunuyor.. Çok güzel hareketler bunlar... Ayhan, ben de aynen senin gibi düşünüyorum. Kendi arabama yaptığım uygulamalar oldukça işe yaradı ama, bundan sonraki uygulamam profesyonele yakın olacak bundan eminim... Bende bundan sonraki uygulamalarımı profesyonele yakın ayaparım. İnsan tecrübe kazanıyor. En önemlisi ürün özellikleri ve nerede hangi ürün gerektiğini kestirebilmek. Doğru ürünü doğru yere uygulamadıktan sonra kalitenin önemi yok.. Yorum bağlantısı
Kemal Güllü 28 Aralık 2011 Paylaş 28 Aralık 2011 İzalasyon herşeyi düşünerek yapılması gerekli. Hem hasar düşünülmeli, hemde araça yapacağı ağırlık düşünülmeli. Birde şöyle birşey var. 1 m2 lik sac alanını var diyelim. Ziftli folyoyu sacın tamanına yapıştırıp %100 verim olıyorsunuz diye düşünelim. Folyonun % 40'ını kullanıp sac kısımda rezonansın max olduğu noktaları tespit edip o noktaya yapıştırdığınızda yine %95 verim alıyorsunuz. %95 yerine %100 verim için 60 birim daha folyo hem masraf, hemde araça çok fazla yük yapar. Ayrıca komple kaplamak, ilerde sökmenizi gerekticerek bir durum olduğunda canınızı sıkar. Özel noktalara yapıştırdığınızda az bir miktar olduğu için sökmeniz gerekmez. O kısımlara kadar hasar gelirse zaten arac pert olur. Ziftli folyo işi halledildikten sonra ağırlığı önemsenmeyecek kadar olan ses emmici süngerlerle takviye yapılır... Ben biraz araştırmıştım ama bulamamıştım. Sizde araştırın. Ustayı geçtim uygun malzemeleri bulmak bile zor ama bulunuyor.. Bende bundan sonraki uygulamalarımı profesyonele yakın ayaparım. İnsan tecrübe kazanıyor. En önemlisi ürün özellikleri ve nerede hangi ürün gerektiğini kestirebilmek. Doğru ürünü doğru yere uygulamadıktan sonra kalitenin önemi yok.. Aynen söylediğiniz gibi, metale vurulduğunda belli bölgeler titreşim oluştururken bazı bölgelerde bu durum sözkonusu değil. Özellikle titreşim oluşturan bölgelere uygulama yapıldığı taktirde büyük oranda hedeflenene ulaşmış olunacaktır. Şahsen ben de bitüself uygulaması sırasında yapışıracağım bölgelere bu şekilde karar verdim. Yorum bağlantısı
Mustafa Oz 29 Aralık 2011 Paylaş 29 Aralık 2011 AYHAN benim arabayada yapabilirmisin acaba? bursada bir döşemeciyle anlaştım fakat senin kadar tecrubeli olduğunu düşünmüyorum o yüzden müsait bir zamanda yaparım dersen ben seni beklerim.Nedersin? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 29 Aralık 2011 Paylaş 29 Aralık 2011 Yardım etmek isterim fakat daha önce hiç focusun içini sökmedim. Zarar vermeden sökmek için işi ağır yapmak gerekiyor. Buda süreyi uzatıyor. Arabanın işi 2 gün sürer. Bunun için kapalı bir garaj lazım. Yorum bağlantısı
Mustafa Oz 30 Aralık 2011 Paylaş 30 Aralık 2011 Tamam teşekkürler..O anlaştığım döşemeciye yaptırayım şansa artık inşallah istediğim gibi olur.Yanlız bir şey sorucam, aracın altına buradaki tamirci arkadaşa pütür sprey attırıcam .Tavsiye edeceğin bir marka varmı? Birde otokoç hala fordclap üyelerine indirim uyguluyormu? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 30 Aralık 2011 Paylaş 30 Aralık 2011 Yedek parça danışmanı Kerim bey ile görüşün. Yardımcı olacaktır. Yorum bağlantısı
Mustafa Oz 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 Tüm ford clap üyelerinin yeni yılını kutlar, Sağlıklı ve Bol kazançlı bir yıl olmasını dilerim. Yorum bağlantısı
Kemal Güllü 13 Ocak 2012 Paylaş 13 Ocak 2012 Uygulama sonrasında aracı uzun süre kullanma fırsatım oldu, uygulamanın kesinlikle başarılı olduğunu belirtmek istedim. Bence sesi sorun eden focus kullanıcıları mutlaka benim yaptığım benzeri bir uygulama yaptırmalı. Çok fark ediyor. Yorum bağlantısı
Yusuf Kara-2 19 Ocak 2012 Paylaş 19 Ocak 2012 Bende 10 mm lik malzeme döşemiştim. İşlem bittiğinde halıflex döşeme yerine zor oturmuştu. Hatta bazı yerlerde potluk yaptı. Bu ses izalasyonunun en önemli parçası 2-3 mm olan ağır ziftli parça. işin %70'ini o malzeme yapıyor. En önemlisi rezonansı kesmek zaten. Rezonan kesilince gürültüde kesiliyor. İngilizcede o malzeme heavy layer sheets olarak geçiyor. Ben bugün tekrar ses izalasyonu yapsam şöyle yapardım. Önem sırasına göre sıralıyorum 1-Sessiz yumuşak hamurlu lastik(Gürültünün ilk başladığı yer lastik) 2-Heavy layer sheets(ziftli alüminyum folyo ve benzeri) ile kabindeki tüm zeminin %50sine yani sadece gerekli uygun yerleri belirleyerek yapıştırırdım. Komple kaplamaya gerek yok. Kalın kaburgalı bölgelere yapıştırmanın faydası yok. Bazı özel noktalar tespit edilmeli. Bu noktalar ince sac kısımların orta göbek noktaları. 3- Ziftli folyo ile kapladığım kısımların üstlerine 4-5 mm kalınlığında keçe veya köpük türü malzeme yapıştırırdım. 4- Arabadaki açık noktaları kapatıp tüm plastik trimlerin iç kısmını ses emici sünger ile kaplayıp montajı yaparım. 5-Birda aracın altını ve davlumbazlayı yıkatım ince bir tabaka pütür atılırsa tam olur. Ses yalıtımında işin ana kısmı bunlar. Gerisinin ses ve giriltü önlemede pek etkisi yok. Mesela önce rezonans kesici malzemeyi uygulamassanız üzerine 30 mm süngerde koysanız gürültüyü ancak %10 kesersiniz. Fark anlaşılmaz bile. Ama ziftli folyonun eskisi çok büyük. Direk fark yaratıyor. Ayhan Bey, kapı içlerini yaptınız mı? Yada yapmaya gerek var mı? Bende yaptırmayı düşünüyorumda 2-3 mm lik ziftli folyo (veya bitüself) ile 5 mm'lik nfaf yeterli mi bu iş için, 1cm kalınlıkta nfaf kullanmaya gerek var mı? Selamlar... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 19 Ocak 2012 Paylaş 19 Ocak 2012 Kalın malzeme kullanmaya gerek yok. Kapı içlerini yaparsanız iyi olur fakat sökmesi çok uğraştırıcı. O yüzden önce araç içini yapın. Kapı içleri sonrada olur.Kabin içini soyduktan sonra tüm bölgelere hafif vuruşlar yaparak en ince ve titreşim yapan bölgeleri tespit edip önce o kısımları halledin. zifli malzemeyi sadece o kısımlara yapıştırın ve üzerini diğer elyap veya sünger ile destekleyin. Komple tüm yüzeyleri kaplayıp yük yapmaya gerek yok. Kabin içi toplam yüzey alanının %50-60'ını ziftli folyo ile kaplamak yeterli. Plastik malzemeleri yerine takarken süngerler ile destekleyip ses yapmasını engelleyin. Yorum bağlantısı
Ahmet Özbey 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 Turgay bey'in yaptığı kaput içi , silecek altı ses yalıtımının aynısını bende c-max aracım için yaptım. motor sesinde inanılmaz azalma oldu. uğraştığıma değdi. yalıtım malzemelerini fazla almıştım elimde 4 metrekare yalıtım süngeri ve 1 kutu bally mevcut ihtiyacı olan arkadaşlar varsa 35tl ye verebilirim. Yorum bağlantısı
Ahmet Özbey 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 evet bu süngerden thermoflex sünger 5mm olanı Yorum bağlantısı
Turkay Enez 7 Şubat 2012 Yazar Paylaş 7 Şubat 2012 Video yüklemeyi bir becerebilsem, benim arabanın motor sesinin videosu var. Önce kaput açıkken sonra aracın içinden. Fark çok fazla... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 evet bu süngerden thermoflex sünger 5mm olanı Bursa'da nerede oturyorsunuz. Video yüklemeyi bir becerebilsem, benim arabanın motor sesinin videosu var. Önce kaput açıkken sonra aracın içinden. Fark çok fazla... İyi olur. İsterseniz benim youtube hesabımı özel mesaj olarak atayım. Çok basit bir şekilde yükleniyor. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 7 Şubat 2012 Yazar Paylaş 7 Şubat 2012 (düzenlendi) Becerebildiysem bu ilk video. Videoları N95 ile çektim. Zincir sesine benzer sesler sokaktan geliyor... Motor sesinin ne kadar yüksek olduğuna dikkat edin. Bilgisayarınızın sesini tam açmasanız da yeterince gürültülü. Bu 2. video: İlk videodan hemen sonra çektim. Bilgisayarınızın sesini sonuna kadar açın. 1. videodaki motor sesinin kabin içine giren kısmı... [/url] 7 Şubat 2012 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 Doğru lastik ve iyi bir uygulama ile çok rahat vw ve audi sessizliğini elde edebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts