İçeriğe Yönlendir

Ses Yalıtımı Uygulaması


Turkay Enez

Recommended Posts

Turkay Enez

Şimdiden kolay gelsin. Yaptıklarını fotolayıp paylaşırsan memnun oluruz.

Aldığın firexin kalınlığını yazmamışsın ama, silecek altındaki plastiklere 5 veya 10mm, silecek motorunu çıkardıktan sonra cam altına çıplak saca en az 20-25 mmlik yapıştırırsan çok işe yarar. Ayrıca, motor kapağındaki keçenin altına da 5mm uygulamayı unutma...

Arka koltukların yanlarındaki plastikleri (emniyet kemeri boyunca uzanan) kaldırıp çıplak saca 10mm, sünger yapman lazım. Özellikle yol sesi bu bölgeden geliyor. Ayrıca yine arka çamurluklara dıştan (lastikleri ve keçeyi sökerek) bitüself, içten de 10mm firex uygularsan işe yarar...

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Şimdiden kolay gelsin. Yaptıklarını fotolayıp paylaşırsan memnun oluruz.

Aldığın firexin kalınlığını yazmamışsın ama, silecek altındaki plastiklere 5 veya 10mm, silecek motorunu çıkardıktan sonra cam altına çıplak saca en az 20-25 mmlik yapıştırırsan çok işe yarar. Ayrıca, motor kapağındaki keçenin altına da 5mm uygulamayı unutma...

Arka koltukların yanlarındaki plastikleri (emniyet kemeri boyunca uzanan) kaldırıp çıplak saca 10mm, sünger yapman lazım. Özellikle yol sesi bu bölgeden geliyor. Ayrıca yine arka çamurluklara dıştan (lastikleri ve keçeyi sökerek) bitüself, içten de 10mm firex uygularsan işe yarar...

Türkay Bey merhaba,

aldığım firex 10mm kalınlığında. Sileceklerin olduğu kısım vidalı mı yoksa klipsler ile mi tutturulmuş durumda. Bir de bu bölgede silecek motorunu çıkartmadan firexi yerleştirme şansı olur mu. 20-30mm'lik kalınlığı üst üste 2-3 kat firexi yapıştırarak elde edeceğim. Özellikle belirttiğiniz bölgeleri doldurmaya çalışacağım. İşlemleri yapabilirsem fotoğrafları sizlerle paylaşırım. Görüşmek üzere.

Yorum bağlantısı
Bekir Altunbas

Resimlerdeki hortumun aynısını fitillere denedim(sadece araç kısmındakilere, kapılarda yok)

Sonuç: Kapı çok zor kapanıyordu bende geri çıkarttım.

Sizde böyle bi sorun olmadımı?

bugun bende hortum taktım ama sol on kapı zor acılıp kapanıyor.arka kapılar ve bagaj kapagı hic kapanmadı ve hortumu cıkardım.benim kullandıgım hortum 8mm idi.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

Önce silecekler sökülecek. Sonra sağda solda birer tane tork allen uçlu vida var. Ayrıca 5-6 tane çelik klips var. Silecek motorunu sökmek kolay. Önce elektrik soketi tırnağından kurtarılarak sökülecek. Sonra yanılmıyorsam 3 adet civata var. Komple çıkıyor... Sökersen işin daha kolay olur. Hem camın altına hem de göğüs tarafına uygulaman lazım. Sileceklerin altındaki plastikleri de içten tamamen kaplarsan motor sesinin azaldığını ve toklaştığını rahatlıkla farkedeceksin...

Türkay Bey merhaba,

aldığım firex 10mm kalınlığında. Sileceklerin olduğu kısım vidalı mı yoksa klipsler ile mi tutturulmuş durumda. Bir de bu bölgede silecek motorunu çıkartmadan firexi yerleştirme şansı olur mu. 20-30mm'lik kalınlığı üst üste 2-3 kat firexi yapıştırarak elde edeceğim. Özellikle belirttiğiniz bölgeleri doldurmaya çalışacağım. İşlemleri yapabilirsem fotoğrafları sizlerle paylaşırım. Görüşmek üzere.

tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Hortumların sert olanını kullanmış olma ihtimalin var. Benim hiç böyle zor kapanma gibi bir problemim olmadı. Belki, c-max ın fitilleri ile focusun fitillerinin farklı oluşundan kaynaklanabilir...

bugun bende hortum taktım ama sol on kapı zor acılıp kapanıyor.arka kapılar ve bagaj kapagı hic kapanmadı ve hortumu cıkardım.benim kullandıgım hortum 8mm idi.

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Merhabalar,

Bugün fordda kaporta kısmında uzunca yıllar çalışmış biri ile yalıtım konusunda görüştüm. Aşağıdaki malzemeyi kullanıyorlarmış. Malzeme kokusuz, tek tarafı yapışkanlı ve yapışkan baya bi sağlam tutuyor. Çakmakla test ettim, kesinlikle alev almıyor, erime de yapmıyor, toz gibi bir kıvama geliyor. Yapılacak uygulama bölgeleri:

1. Aracın tüm iç tabanı

2. Bagaj tüm taban ve yanlar

3. Kapı içleri

4. Kapı direkleri

5. Tavan

Tüm bu işlemler malzeme ve işçilik toplamda 400TL tutuyor. Uygulama 2 gün sürüyormuş. Fiyat bana bayağı uygun geldi, tatil dönüşü %90 uygulatıyorum. Tek merak ettiğim, bu yalıtım malzemesini tanıyan var mı?

Tekrar merhaba,

Geçen haftasonu yalıtım ile ilgilenme fırsatım olmadı ama bu haftasonu kısmetse, daha önce de forumda belirttiğim yalıtımı yaptırıyorum. Usta ile daha detaylı görüştüm. Bu malzemeyi tüm tabana, direklere ve tavana uyguluyormuş. Bunun altına, tabanda oluşan titreşimi kesmesi için belli bölgelere bitüself attıracağım. Ayrıca kapı içlerine de bitüself ve 10mm firex uygulatmayı düşünüyorum. Bunun yanında bagaj kapağı ve ön cam altı motor kısmına da firex uygulatacağım. Takribi 2 gün sürecek bir çalışma dedi usta. Kapılara uygulama konusunda sizden bir bilgi almak istedim. Bu uygulama kapılarda oluşacak elektriksel ya da mekanik sorunların garanti dışı kalmasına neden olur mu?

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Şimdiden kolay gelsin.

Kapıların plastikerini çıkarınca göreceksin ki, oldukça güzel bir yalıtım sacı var. Zaten focustaki kaliteli müzik sesinin sebebi de bu yalıtım. Sacı sökebilmek için yanlış hatırlamıyorsam 8 tane kalın civata var. Ben olsam sacı hiç sökmezdim. Sac ile plastik arasına 10 mm lik firex sünger yapardım.

Tekrar merhaba,

Geçen haftasonu yalıtım ile ilgilenme fırsatım olmadı ama bu haftasonu kısmetse, daha önce de forumda belirttiğim yalıtımı yaptırıyorum. Usta ile daha detaylı görüştüm. Bu malzemeyi tüm tabana, direklere ve tavana uyguluyormuş. Bunun altına, tabanda oluşan titreşimi kesmesi için belli bölgelere bitüself attıracağım. Ayrıca kapı içlerine de bitüself ve 10mm firex uygulatmayı düşünüyorum. Bunun yanında bagaj kapağı ve ön cam altı motor kısmına da firex uygulatacağım. Takribi 2 gün sürecek bir çalışma dedi usta. Kapılara uygulama konusunda sizden bir bilgi almak istedim. Bu uygulama kapılarda oluşacak elektriksel ya da mekanik sorunların garanti dışı kalmasına neden olur mu?

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Şimdiden kolay gelsin.

Kapıların plastikerini çıkarınca göreceksin ki, oldukça güzel bir yalıtım sacı var. Zaten focustaki kaliteli müzik sesinin sebebi de bu yalıtım. Sacı sökebilmek için yanlış hatırlamıyorsam 8 tane kalın civata var. Ben olsam sacı hiç sökmezdim. Sac ile plastik arasına 10 mm lik firex sünger yapardım.

Açıkçası ben de söylediğiniz şekilde uygulatmayı düşünüyorum fakat metal ile plastik arasının hangi yapıda olduğunu incelemedim. En dış kısma da az miktarda da olsa bitüself yapıştırmayı da düşünüyordum fakat bunun için uygun bir aralık bulabilir miyim bilmiyorum. Heralde kapının plastik aksamı söküldükten sonra herşey net şekilde ortaya çıkacak.

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Merhaba,

Usta ile birlikte bugün yalıtımı yaptık, yarın fotoğrafları, yorumları ve ön sonucu szlerle paylaşmayı düşünüyorum. İyi günler.

Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul

Merhaba,

Usta ile birlikte bugün yalıtımı yaptık, yarın fotoğrafları, yorumları ve ön sonucu szlerle paylaşmayı düşünüyorum. İyi günler.

Hocam tebrik ediyorum sizi; gürültüyü daha da arttırmayalım tıkırtılarla , parça arttırmayalım diye girişemediğimiz bir iş ama lastikler 2 yıldan sonra sertleşti galiba gürültü fazlalaştı. Ben de bu yaz yapacağım yalıtımı. Bol fotoğraf ve yorum istiyoruz ...

Yorum bağlantısı
Mustafa Oz

Ek olarak;

Firex yarine (nfaf'ın daha iyi yalıtım yaptığı söyleniyor) bitüself+10 mm lik kendinden yapışkanlı nfaf kullanılsa nasıl olur. Kendinden yapışkanlı 10 mm kalınlıktaki 20 metre kare nfaf 250 civarı iki arabaya yeter.

Birde 10 mm lik derz profillerini fitil içine kaydırıcıyla yerleştirebilir miyiz? Malzeme nasıldır, kopma dağılma ...vs olur mu?

Yardımcı olursanız sevinirim.

resimdeki bu kapı fitili için olan sünger hortumları nereden bulabiliriz ben bursada yaşıyorum acaba yapı marketlerde varmıdır.

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü
(düzenlendi)

Merhaba,

Uzun araştırma ve bekleme döneminden sonra sonunda aracıma istediğim yalıtımı yaptırabildim, daha doğrusu usta ile birlikte yaptık :). Uygulama Kocaeli körfez sanayi sitesinde yapıldı ve uygulamayı yapan ustam ford yetkili serviste döşeme kısmında uzun yıllar çalışmış birisi. Tek başına bütün aksamları sökmesi, birlikte uygulama yapmamız ve bir vida arttırmadan ve klips kırıp bükmeden tüm parçaları takması ve bütün bu işlemlerin 7 saatte bitmesi, işinin ehli birisi olduğunu gösterir herhalde.

Öncelikle kullanılan malzemeleri ve yapılan işlemleri yazmak istiyorum. Kullanılan malzemeler:

1. BTM marka "Bitüself" (20cm lik enli 10m kullanıldı)

(saçtaki titreşimleri azaltmak için tabanda en alt kısma belli bölgelere uygulandı),

2. İzocam marka 13mm "Armaflex" ya da yurtdışı adıyla "Armacell" (http://www.armacell..../021B-001-NA(NA).pdf/$File/021B-001-NA(NA).pdf) (9m2 kullanıldı)

(Isı yalıtımının yanında özellikle 1kHz ve üzeri sesleri absorbe etmede başarılı bir izolasyon malzemesi, tabana ve tavana uygulandı),

3. 10mm "Firex" yalıtım süngeri (10m2 kullanıldı)

(Kaportada olası ses geçişine izin veren boşluklar ve kapı içleri dahil plastik aksam tüm malzemelerin içi bu malzeme ile kaplandı).

Detaylı olarak yapılan işlemler sırasıyla şu şekilde:

1. Tabanda öncelikle önemli bölgelere bitüself ısıtılarak yaıştırıldı. Bitüself bittiği için yalnızca bagajda stepnenin olduğu yere tam istediğim gibi uygulama yapamadım fakat yine de yapıştırdığım levhalar elimle vurduğumda bayağı bir etkili olmuştu. Bagajdaki tekerlek kısımlarının üzerine yapılan uygulamayı fotoğraflamayı unutmuşum.

2. Bitüself sonrası tüm taban ve tavana armaflex döşendi. Bagajda arka lastiklerin olduğu kısmın halıfleksi ile kaporta arasında pek mesafe olmadığından, bu bölgeye kolayca sıkışabildiğinden dolayı firex uygulandı.

3. Özellikle emniyet kemeri ve bagaj bölgesinden gelen sesleri engellemek amacıyla bu bölgelere fofoğraflarda da görüldüğü gibi firex uygulandı. Bu amaçla ilk etapta emniyet kemerinin olduğu direğe duck marka çift taraflı bant (almadan önce tutma performansını test ettim) ile uygulama yaptım ve sonrasında plastik aksam kısmına aynı şekilde fotoğraflarda görüleceği gibi uygulama yaptım. Emniyet kemerine bir temas olmaması gerektiğini göz kararı hesaplamıştım ki montaj sonrasında hesabımda yanılmadığımı gördüm :). Bagaj kapağının plastik aksamında yalıtım malzemesi olarak keçe var Bu kısımda metal aksamdaki mevcut boşluklar firex ile dolduruldu. Eşik iç kısmı yine firex ile kaplandı. Bagajın sol ve sağ tarafındaki kaporta boşlukları yine firex ile tıkabasa dolduruldu. Bagaj ve arka koltuk yan tarafı plastik aksam içi firex ile kaplandı. Bu bölgelerin tümünde montaj sonrası elimle vurduğumda tok bir ses gelmeye başladı. Önceden tenekeye vururmuşçasına ses geliyordu. Son olarak da kapıların tümüne, plastik aksamın iç kısmına firex döşendi. Bu işlem sonrasında kapıların kapanma sesinde biraz değişim var fakat fazla değil. Fazla olmamasının nedeni, önceden fitillere uyguladığım sünger profilin zaten kapıların kapanmasındaki tokluk hissinde çok etkili olması. Ancak kapılara elimle vurduğumda tok bir ses geldiğini söylemeliyim.

Sonuçlar:

- İşlem sonrası aracın sürücü koltuğuna oturdum ve kapıyı kapattım, ne duyayım, hiç bir ses duyamıyorum :D. Dışarıda ustalar başka araçların bakımıyla uğraşıyorlar fakat aracın içinde ses yok. Hemen bir ohhhh çektim ve emeklerin boşa gitmediğini anladım. Biliyorsunuz, bizim araçlarda dışarıda iki kişi konuşurken bile içeride konuşuyorlarmışçasına ses gelir, bagaj tarafında da bu böyle. Artık üst sınıf araçlardaki gibi, kapıyı kapatınca izole bir ortama giriyorsunuz. Tabi bu ilk sonuçtu. Önemli olan yoldaki ses durumuydu. Öncelikle kasislerdeki ön süspansiyon sesi azalmış durumda ve hava yağmurlu olmasına karşın, su birikintilerinden geçerken davlumbazlardan gelen ses de azaldı. Davlumbazlara pütür uygulaması da yaparsam herhalde bu bölgelerden hiç ses gelmeyecek. Yüksek hızda deneme şansım olmadı fakat şehir içinde motor sesinden başka bir ses yok diyebilirim. Bu arada, motor bölgesine ön cam altına zaman yetmedi, onu da bir boş zamanımda uygulayacağım. Bir de lastik konusuna değinmek istiyorum. Şu anki lastikler goodyear ug7+ kış lastiği ve çok yumuşak hamurlu olduğundan zaten yol sesini fazla yansıtmıyordu. Buna rağmen seste azalma hissedilir düzeyde. Yazlık lastiklere geçince uygulamanın esas etkisini görmüş olacağım. Yazlık lastikler ile sonuçları da bahar döneminde sizlerle paylaşırım.

Araç kapalı iken iphone dBmeter uygulaması ile TEM'e 150m kadar uzaklıkta kapılar kapalı iken ortalama 44dB SNR değeri gördüm, ön sürücü kapısını açtığımda bu değer ortalama 52dB değerlerine çıktı. Araç kapalı ortamda rölantide çalışmaya başlatıdığında kapılar kapalı iken 59dB, 3. viteste 59km/sa ile giderken 66dB değerlerini gördüm. İşyerime giderken bir pütürlü yol var, mesela oradan geçerken uygulama öncesi 84dB görmüştüm. Bakalım uygulama sonrası bu değer ne olacak.

Uygulama sonrası ustayı şehir merkezine bıraktım ve sonucu değerlendirmesini istedim, bu kadarını beklemiyordum dedi. Daha önce sadece armaflex uyguluyormuş. Bu sayede benden de çok şey öğrendiğini söyledi ve bundan sonraki uygulamalarda aynı sistematiği uygulamayı düşündüğünü belirtti.

Uygulama ya da sonuç ile ilgili merak ettiğiniz, sormak istediğiniz varsa yanıtlamaya hazırım. Bilgi, deneyim paylaştıkça değerli :). Fotoğrafları fırsat oldukça ekliyorum.

Görüşmek üzere.

tarihinde Kemal Güllü tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

Elinize emeğinize sağlık. Foto bekliyoruz.

Merhaba,

Uzun araştırma ve bekleme döneminden sonra sonunda aracıma istediğim yalıtımı yaptırabildim, daha doğrusu usta ile birlikte yaptık :). Uygulama Kocaeli körfez sanayi sitesinde yapıldı ve uygulamayı yapan ustam ford yetkili serviste döşeme kısmında uzun yıllar çalışmış birisi. Tek başına bütün aksamları sökmesi, birlikte uygulama yapmamız ve bir vida arttırmadan ve klips kırıp bükmeden tüm parçaları takması ve bütün bu işlemlerin 7 saatte bitmesi, işinin ehli birisi olduğunu gösterir herhalde.

Öncelikle kullanılan malzemeleri ve yapılan işlemleri yazmak istiyorum. Kullanılan malzemeler:

1. BTM marka "Bitüself" (20cm lik enli 10m kullanıldı)

(saçtaki titreşimleri azaltmak için tabanda en alt kısma belli bölgelere uygulandı),

2. İzocam marka 13mm "Armaflex" ya da yurtdışı adıyla "Armacell" (http://www.armacell....-001-NA(NA).pdf) (9m2 kullanıldı)

(Isı yalıtımının yanında özellikle 1kHz ve üzeri sesleri absorbe etmede başarılı bir izolasyon malzemesi, tabana ve tavana uygulandı),

3. 10mm "Firex" yalıtım süngeri (10m2 kullanıldı)

(Kaportada olası ses geçişine izin veren boşluklar ve kapı içleri dahil plastik aksam tüm malzemelerin içi bu malzeme ile kaplandı).

Detaylı olarak yapılan işlemler sırasıyla şu şekilde:

1. Tabanda öncelikle önemli bölgelere bitüself ısıtılarak yaıştırıldı. Bitüself bittiği için yalnızca bagajda stepnenin olduğu yere tam istediğim gibi uygulama yapamadım fakat yine de yapıştırdığım levhalar elimle vurduğumda bayağı bir etkili olmuştu. Bagajdaki tekerlek kısımlarının üzerine yapılan uygulamayı fotoğraflamayı unutmuşum.

2. Bitüself sonrası tüm taban ve tavana armaflex döşendi. Bagajda arka lastiklerin olduğu kısmın halıfleksi ile kaporta arasında pek mesafe olmadığından, bu bölgeye kolayca sıkışabildiğinden dolayı firex uygulandı.

3. Özellikle emniyet kemeri ve bagaj bölgesinden gelen sesleri engellemek amacıyla bu bölgelere fofoğraflarda da görüldüğü gibi firex uygulandı. Bu amaçla ilk etapta emniyet kemerinin olduğu direğe duck marka çift taraflı bant (almadan önce tutma performansını test ettim) ile uygulama yaptım ve sonrasında plastik aksam kısmına aynı şekilde fotoğraflarda görüleceği gibi uygulama yaptım. Emniyet kemerine bir temas olmaması gerektiğini göz kararı hesaplamıştım ki montaj sonrasında hesabımda yanılmadığımı gördüm :). Bagaj kapağının plastik aksamında yalıtım malzemesi olarak keçe var Bu kısımda metal aksamdaki mevcut boşluklar firex ile dolduruldu. Eşik iç kısmı yine firex ile kaplandı. Bagajın sol ve sağ tarafındaki kaporta boşlukları yine firex ile tıkabasa dolduruldu. Bagaj ve arka koltuk yan tarafı plastik aksam içi firex ile kaplandı. Bu bölgelerin tümünde montaj sonrası elimle vurduğumda tok bir ses gelmeye başladı. Önceden tenekeye vururmuşçasına ses geliyordu. Son olarak da kapıların tümüne, plastik aksamın iç kısmına firex döşendi. Bu işlem sonrasında kapıların kapanma sesinde biraz değişim var fakat fazla değil. Fazla olmamasının nedeni, önceden fitillere uyguladığım sünger profilin zaten kapıların kapanmasındaki tokluk hissinde çok etkili olması. Ancak kapılara elimle vurduğumda tok bir ses geldiğini söylemeliyim.

Sonuçlar:

- İşlem sonrası aracın sürücü koltuğuna oturdum ve kapıyı kapattım, ne duyayım, hiç bir ses duyamıyorum :D. Dışarıda ustalar başka araçların bakımıyla uğraşıyorlar fakat aracın içinde ses yok. Hemen bir ohhhh çektim ve emeklerin boşa gitmediğini anladım. Biliyorsunuz, bizim araçlarda dışarıda iki kişi konuşurken bile içeride konuşuyorlarmışçasına ses gelir, bagaj tarafında da bu böyle. Artık üst sınıf araçlardaki gibi, kapıyı kapatınca izole bir ortama giriyorsunuz. Tabi bu ilk sonuçtu. Önemli olan yoldaki ses durumuydu. Öncelikle kasislerdeki ön süspansiyon sesi azalmış durumda ve hava yağmurlu olmasına karşın, su birikintilerinden geçerken davlumbazlardan gelen ses de azaldı. Davlumbazlara pütür uygulaması da yaparsam herhalde bu bölgelerden hiç ses gelmeyecek. Yüksek hızda deneme şansım olmadı fakat şehir içinde motor sesinden başka bir ses yok diyebilirim. Bu arada, motor bölgesine ön cam altına zaman yetmedi, onu da bir boş zamanımda uygulayacağım. Bir de lastik konusuna değinmek istiyorum. Şu anki lastikler goodyear ug7+ kış lastiği ve çok yumuşak hamurlu olduğundan zaten yol sesini fazla yansıtmıyordu. Buna rağmen seste azalma hissedilir düzeyde. Yazlık lastiklere geçince uygulamanın esas etkisini görmüş olacağım. Yazlık lastikler ile sonuçları da bahar döneminde sizlerle paylaşırım.

Araç kapalı iken iphone dBmeter uygulaması ile TEM'e 150m kadar uzaklıkta kapılar kapalı iken ortalama 44dB SNR değeri gördüm, ön sürücü kapısını açtığımda bu değer ortalama 52dB değerlerine çıktı. Araç kapalı ortamda rölantide çalışmaya başlatıdığında kapılar kapalı iken 59dB, 3. viteste 59km/sa ile giderken 66dB değerlerini gördüm. İşyerime giderken bir pütürlü yol var, mesela oradan geçerken uygulama öncesi 84dB görmüştüm. Bakalım uygulama sonrası bu değer ne olacak.

Uygulama sonrası ustayı şehir merkezine bıraktım ve sonucu değerlendirmesini istedim, bu kadarını beklemiyordum dedi. Daha önce sadece armaflex uyguluyormuş. Bu sayede benden de çok şey öğrendiğini söyledi ve bundan sonraki uygulamalarda aynı sistematiği uygulamayı düşündüğünü belirtti.

Uygulama ya da sonuç ile ilgili merak ettiğiniz, sormak istediğiniz varsa yanıtlamaya hazırım. Bilgi, deneyim paylaştıkça değerli :). Fotoğrafları fırsat oldukça ekliyorum.

Görüşmek üzere.

tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Güllü
(düzenlendi)

Merhaba,

Fotoğrafları ancak ekleyebildim, sorular, merak edilenler oldukça fotoğraflar üzerinden yazışırız diye altlarına açıklama yapmıyorum. Görüşmek üzere.

1.

img1212mi.jpg

2.

img1213v.jpg

3.

img1214d.jpg

4.

img1215xx.jpg

5.

img1216n.jpg

6.

img1217ml.jpg

7.

img1218kp.jpg

8.

img1220yg.jpg

9.

img1221nh.jpg

10.

img1222if.jpg

11.

img1223q.jpg

12.

img1224lb.jpg

13.

img1225nv.jpg

14.

img1227yj.jpg

15.

img1228kf.jpg

16.

img1229na.jpg

17.

img1231j.jpg

18.

img1233vr.jpg

19.

img1234t.jpg

20.

img1235t.jpg

tarihinde Kemal Güllü tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Elinize sağlık. Epey emek harcanmış. Plastik döşemelerin iç kısmını kaplamanız çok iyi olmuş. Gelen sesler plastik döşemelerde yankı yapamayıp emilerek sönümleniyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Oz

çok iyi inşallah harcanan emeklere değer..daha öncede sormuştum bursada bu işi yapan usta varmı acaba.bende yaptırmak istiyorum.

Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul

Helal olsun vallahi! Pütürü de halledince tamam olacak. Üstadım maliyet ne oldu (Malzeme ve usta ücreti) ?

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Akşam işten gelirken bahsettiğim pütürlü yoldan geçtim, dBmeter bu kez ortalama 76dB değerini gösterdi. Öncekisi 84dB idi. Bu arada bugün hava yağışlı değildi ama önceki ölçümde yol ıslaktı. Her durumda hissedilr derecede düşüş var. Bugün iş dönüşü aracı çalıştırdığımda motor sesindeki azalmayı da bariz farkettim. Araç artık herşeyiyle daha tok ve kapılar kapandığında dış dünya ile irtibat kesiliyor :). Fer focus sahibinin mutlaka uygulatması gereken bir uygulama bence, yaşayan bilir :D. Bu uygulamanın maliyeti 530TL'ye geldi. Bunun 400TL sini usta aldı ve armaflex i o temin etti. Ben sadece firex ve bitüselfi aldım. Bu arada 10m2 10mm lik firex i 56TL'ye aldım, isteyen arkadaşlara adres verebilirim. Usta ile geçen yıl pazarlık yapmıştım ve geçen sene bana söz verdiği için bu fiyattan yaptı. Bence hem maliyet hem de sonuç olarak iyi bir iş çıkardık.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Torpido sökülmedi sanıyorum, fotoğraflarda yok, motor sesi daha da ön plana çıkacağına gerilediğine göre, alt aksamı kontrol ettirin derim, egzos da vs. kaçak varsa, bu ses azalmış olmalı. İzolasyon herşeyi baştan sonra değiştirir, daha üst segment hissi verir, yalnız bu malzemeyi kulanmadan önce, ısı/yanma/ıslanma denemeleri yaptınız mı, suyu içinde tutuyorsa, nem sonucu koku yapmaya başlamaz mı?

Vesile ile, montaj görüntüleri birçoğuna kabus gibi gelebilir, ama çok iyi yapmışsınız bence.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bende 10 mm lik malzeme döşemiştim. İşlem bittiğinde halıflex döşeme yerine zor oturmuştu. Hatta bazı yerlerde potluk yaptı.

Bu ses izalasyonunun en önemli parçası 2-3 mm olan ağır ziftli parça. işin %70'ini o malzeme yapıyor. En önemlisi rezonansı kesmek zaten. Rezonan kesilince gürültüde kesiliyor. İngilizcede o malzeme heavy layer sheets olarak geçiyor.

Ben bugün tekrar ses izalasyonu yapsam şöyle yapardım.

Önem sırasına göre sıralıyorum

1-Sessiz yumuşak hamurlu lastik(Gürültünün ilk başladığı yer lastik)

2-Heavy layer sheets(ziftli alüminyum folyo ve benzeri) ile kabindeki tüm zeminin %50sine yani sadece gerekli uygun yerleri belirleyerek yapıştırırdım. Komple kaplamaya gerek yok. Kalın kaburgalı bölgelere yapıştırmanın faydası yok. Bazı özel noktalar tespit edilmeli. Bu noktalar ince sac kısımların orta göbek noktaları.

3- Ziftli folyo ile kapladığım kısımların üstlerine 4-5 mm kalınlığında keçe veya köpük türü malzeme yapıştırırdım.

4- Arabadaki açık noktaları kapatıp tüm plastik trimlerin iç kısmını ses emici sünger ile kaplayıp montajı yaparım.

5-Birda aracın altını ve davlumbazlayı yıkatım ince bir tabaka pütür atılırsa tam olur.

Ses yalıtımında işin ana kısmı bunlar. Gerisinin ses ve giriltü önlemede pek etkisi yok. Mesela önce rezonans kesici malzemeyi uygulamassanız üzerine 30 mm süngerde koysanız gürültüyü ancak %10 kesersiniz. Fark anlaşılmaz bile. Ama ziftli folyonun eskisi çok büyük. Direk fark yaratıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Torpido sökülmedi sanıyorum, fotoğraflarda yok, motor sesi daha da ön plana çıkacağına gerilediğine göre, alt aksamı kontrol ettirin derim, egzos da vs. kaçak varsa, bu ses azalmış olmalı. İzolasyon herşeyi baştan sonra değiştirir, daha üst segment hissi verir, yalnız bu malzemeyi kulanmadan önce, ısı/yanma/ıslanma denemeleri yaptınız mı, suyu içinde tutuyorsa, nem sonucu koku yapmaya başlamaz mı?

Vesile ile, montaj görüntüleri birçoğuna kabus gibi gelebilir, ama çok iyi yapmışsınız bence.

Merhaba,

Ön konsol ve orta kısma dokunulmadı, usta da o kısma el sürmeden yalıtım malzemesini döşeyeceğini, açmaya gerek olmadığını söyledi. Motor ile ilgili bir sıkıntı yok, dışarıda yine aynı sesi üretiyor fakat kapolardan, emniyet kemeri kısımlarından gelen sesler gittiğinden, bu kısımdan giren motor sesinde de azalma var. Sadece ön konsol kısmından gelen motor sesi var ama saydığım etkenlerin bastırılmasından dolayı toplamda bir azalma sözkonusu. Armaflex ve firex uluslararası yanmazlık standartlarına sertifikalanmış ürünler, kendim de çakmakla test ettim, ateşe tutulduklarında toz şeklini alıyor ama kesinlikle tutulmuyorlar. Armaflex içerisine su alan bir yapıda değil, su brularının ısı izolasyonunda da kullanılıyor. Firex ise neme karşı dayanıklı diuye biliyorum. En altta kullanılan bitüself ise zaten su yalıtımı amacıyla kullanılan bir ürün. Bu durumların sorun olacağını pek düşünmüyorum ki böyle birşey olsa bile geriye dönmek zor değil :).

Bende 10 mm lik malzeme döşemiştim. İşlem bittiğinde halıflex döşeme yerine zor oturmuştu. Hatta bazı yerlerde potluk yaptı. Bu ses izalasyonunun en önemli parçası 2-3 mm olan ağır ziftli parça. işin %70'ini o malzeme yapıyor. En önemlisi rezonansı kesmek zaten. Rezonan kesilince gürültüde kesiliyor. İngilizcede o malzeme heavy layer sheets olarak geçiyor. Ben bugün tekrar ses izalasyonu yapsam şöyle yapardım. Önem sırasına göre sıralıyorum 1-Sessiz yumuşak hamurlu lastik(Gürültünün ilk başladığı yer lastik) 2-Heavy layer sheets(ziftli alüminyum folyo ve benzeri) ile kabindeki tüm zeminin %50sine yani sadece gerekli uygun yerleri belirleyerek yapıştırırdım. Komple kaplamaya gerek yok. Kalın kaburgalı bölgelere yapıştırmanın faydası yok. Bazı özel noktalar tespit edilmeli. Bu noktalar ince sac kısımların orta göbek noktaları. 3- Ziftli folyo ile kapladığım kısımların üstlerine 4-5 mm kalınlığında keçe veya köpük türü malzeme yapıştırırdım. 4- Arabadaki açık noktaları kapatıp tüm plastik trimlerin iç kısmını ses emici sünger ile kaplayıp montajı yaparım. 5-Birda aracın altını ve davlumbazlayı yıkatım ince bir tabaka pütür atılırsa tam olur. Ses yalıtımında işin ana kısmı bunlar. Gerisinin ses ve giriltü önlemede pek etkisi yok. Mesela önce rezonans kesici malzemeyi uygulamassanız üzerine 30 mm süngerde koysanız gürültüyü ancak %10 kesersiniz. Fark anlaşılmaz bile. Ama ziftli folyonun eskisi çok büyük. Direk fark yaratıyor.

Saydığınız ilk 3 maddeyi elimden geldiğince yerine getirmeye çalıştım, zaten sizlerin forumdaki yorumlarınızı bu işi planlarken dikkate aldım. 1. madde bagaj kısmında istediğim ölçüde uygulanamamış olsa bile kritik noktalara uygulamam bayağı farkettirdi. Bitüselfli ve bitüself uygulanmamış kaporta ile ilgili bir video çektim, fırsatım olursa sizlerle paylaşacağım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Oz

Ayhan arkadaşım ben gemliktenim yarın kısmetse bursaya gelicem .Senin yalıtım işini merak ettim müsait olursan arabayı görebilirmiyim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...