Mehmet Mercan 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 (düzenlendi) Turkay Hoca'nın uyguladaığı malzemeye alternatif şimdi mantar şilte diye adı geçen ince ses ısı yalıtımlı malzemeler var. Onuda bir incelemek lazım. 3 Mayıs 2010 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 3 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2010 Teşekkürler. 4 m2 firex sünger 47 TL, 1 kg patex yapıştırıcı 23 TL, 5 tane fırça 5 TL, akvaryum hortumu 15 m. 7,5 TL, kapı bandı 1 TL, toplam=83,5 TL... mrb.ellerinize saglık ustalık derecesinde işçilik sergilemişsiniz tebrik ederim.aradıgım soruların biri hariç hepsinin cevabı var.yada gözden kaçırdım şu ana kadarki toplam maliyet nedir.tşk. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 Teşekkürler.4 m2 firex sünger 47 TL, 1 kg patex yapıştırıcı 23 TL, 5 tane fırça 5 TL, akvaryum hortumu 15 m. 7,5 TL, kapı bandı 1 TL, toplam=83,5 TL... gerçekten çok iyi maliyet ses zahmetine katlanmak boşaymış gibi geldi..projelerimin arasındaydı ama biraz bekliyecek çalışmanız örnek teşkil edecek.tekrar tşk. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 3 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2010 Piyasada ses ve ısı yalıtımı amaçlı çok değişik malzemeler var. Elbetteki daha etkili olanlar da vardır. Özellikle motor sesini engellemek için en iyisi bence bu sünger. Ucuz, uygulaması kolay, etkili. Zaten ön göğüsün iç tarafında (ön camın bittiği yerde iç tarafta siyah plastiğin altında bu malzeme orjinal olarak kullanılmış.) Arka çamurlukların dıştan membran veya dynamat tarzı kendinden yapışkanlı veya ısıtılarak yapıştırılan titreşim engelleyicilerle desteklenmesi gerekiyor... Turkay Hoca'nın uyguladaığı malzemeye alternatif şimdi mantar şilte diye adı geçen ince ses ısı yalıtımlı malzemeler var. Onuda bir incelemek lazım. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 3 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2010 Bu akşam arabayı 20 km kadar kullandım. İlginç bir durum oluştu. İlk dikkatimi çeken, pütürlü asfaltta ön taraftan artık daha fazla ses geliyor. Aslında öncekinden fazla değildir tabii ki, arkalardan gelen ses azaldığı için önden gelen sesleri daha fazla duymaya başladım. Arka çamurluklara ve koltuk altına uygulanan sünger düşündüğümden daha fazla sesi kesti diyebilirim. Şimdi hem ön hem de arka çamurluklara dıştan iyilik düşünmem gerekiyor... Yorum bağlantısı
Cem Atac 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 Zahmetli bir iş elinize sağlık.Çok güzel olmuş. Yorum bağlantısı
Hüseyin Kadıoğlu 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 Ellerinize sağlık gerçekten çok güzel intizamlı ve başarılı bir çalışma olmuş. saygılar Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 (düzenlendi) Bu akşam arabayı 20 km kadar kullandım. İlginç bir durum oluştu. İlk dikkatimi çeken, pütürlü asfaltta ön taraftan artık daha fazla ses geliyor. Aslında öncekinden fazla değildir tabii ki, arkalardan gelen ses azaldığı için önden gelen sesleri daha fazla duymaya başladım. Arka çamurluklara ve koltuk altına uygulanan sünger düşündüğümden daha fazla sesi kesti diyebilirim. Şimdi hem ön hem de arka çamurluklara dıştan iyilik düşünmem gerekiyor... pedal yerlerinin alt tarafına da döşemişmiydiniz komple yukarı dogru.resimlerde göremedim.sag ve sol ayak altları falan.önemli rol oynuyor seste buralar. 3 Mayıs 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 4 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 4 Mayıs 2010 Şimdilik hayır. Zaman problemim olduğu için sadece pazar günleri uğraşabiliyorum. İlk aşamada tavan var. 5 ya da 10 mmlik sünger uygulayacağım. Tavanla birlikte ön ve arka sütunlara da uygulamayı düşünüyorum. Zaten arka sütunların içinde çok az miktarda sünger olduğunu görmüştüm... Daha sonra, sizin de bahsettiğiniz ayak basma yerleri, ön çamurlukların iç taraflarına da sıra gelecek... pedal yerlerinin alt tarafına da döşemişmiydiniz komple yukarı dogru.resimlerde göremedim.sag ve sol ayak altları falan.önemli rol oynuyor seste buralar. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Şimdilik hayır.Zaman problemim olduğu için sadece pazar günleri uğraşabiliyorum. İlk aşamada tavan var. 5 ya da 10 mmlik sünger uygulayacağım. Tavanla birlikte ön ve arka sütunlara da uygulamayı düşünüyorum. Zaten arka sütunların içinde çok az miktarda sünger olduğunu görmüştüm... Daha sonra, sizin de bahsettiğiniz ayak basma yerleri, ön çamurlukların iç taraflarına da sıra gelecek... kolay gelsin .zaman bulmak hep sorun bende bu sıkıntıyı yaşıyorum.hayırlısı bakalım.şimdiden elinize saglık deyim.resim paylaşımlı bekliyoruz uygulamalarınızı. Yorum bağlantısı
Ümit Akkaya 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Ellerinize sağlık çok güzel bir çalışma. İnsan imreniyor. Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Elinize sağlık, çok güzel bi uygulama olmuş. Ben de daha dün bu başlığı görmeyip biraz araştırma yapmıştım. Müzikle uğraşan arkadaşlarımın stüdyolarından ve kendimizin de motor test istasyonunun duvarlarında kullandığımız pramit tipinde çıkıntıları olan akustik süngerlerden kullanacaktım ben de izolasyon için. Ancak yanmaz özellikte, kimyasala dayanıklı, küf yapmaz özelliktekiler baya pahalı. fakat değer diye düşünüyorum. 16 silindirli motorların sesi dışardan çaydanlık fokurdaması gibi geliyor bu süngerler sayesinde. Özellikle motor bölümü ve davlumbaz içinde kullanmak üzere bu süngerleri önerir misiniz? Saygılarımla, Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 güzel çalışma olmuş ellerinize kollarınıza sağlık. Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Bende şu akvaryum hortumunu sormak istedim. Acaba fitile sokarken bir zorluk yaşadınızmı? ve bunun herhangi bir yöntemi varmı.. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Bende şu akvaryum hortumunu sormak istedim. Acaba fitile sokarken bir zorluk yaşadınızmı? ve bunun herhangi bir yöntemi varmı.. vazelin işi kolaylaştırır sanırım Yorum bağlantısı
Turkay Enez 4 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 4 Mayıs 2010 Zorluk yaşadım. Tek başına yardımsız yapamadım. Toplam 14 m kadar hortum kullandım. Kasadaki fitilleri komple çıkardım. Arkadaşların söylediği gibi kayganlaştırıcı (ince makine yağı bile olur) kullansaydım çok daha rahat olurdu ama ben o anda yanımda olmadığı için kullanmadım. Öğrencilerden yardım alarak yarısını bir ucundan, diğer yarısını da öbür ucundan geçirdim. Hepsi 2'şer parça oldu. Sonuç olarak, gerçekten tok bir kapanma sesi var artık. Kapı fitillere daha iyi basıyor. Elbette yalıtım anlamında da işe yaradı... Bende şu akvaryum hortumunu sormak istedim. Acaba fitile sokarken bir zorluk yaşadınızmı? ve bunun herhangi bir yöntemi varmı.. 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 4 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 4 Mayıs 2010 Teşekkürler.. Uygulama yaptığımda resim çekceğim. Resim kolay gelsin .zaman bulmak hep sorun bende bu sıkıntıyı yaşıyorum.hayırlısı bakalım.şimdiden elinize saglık deyim.resim paylaşımlı bekliyoruz uygulamalarınızı. Teşekkürler... Nazar etme ne olur, çalış senin de olur... Ellerinize sağlık çok güzel bir çalışma. İnsan imreniyor. Teşekkürler... güzel çalışma olmuş ellerinize kollarınıza sağlık. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 hortum uygulamasında kapılardaki yüksek hızda oluşan vuvlama falan oluyor bunlar gittimi.ses yapıyordu kesildi demişsin ama. ben hortum yerine ev camları için satılan kahverengi kaucuk varya onu düşünüyorum kışın da yumusaklıgını koruyorlar.uygulamayı yapabilirsem resimlendirecegim. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 4 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 4 Mayıs 2010 Benim kullandığım süngerin piramit şeklinde levhaları da var. Malzeme aynı, şekil değişik. Aynı ürün. Her ne kadar suya dayanıklı olduğu söylense de sonuçta sünger olduğu için, suyla temas edebilecek alanlarda (davlumbaz içinde) kullanılmamalı bence. Ben kullanmam. Araç içinde her yerde kullanmak mümkün... Motor bölümü derken zaten ben de sileceklerin altında hem plastiklerde, hem de ön camın altında çıplak sac da (en fazla motor sesinin buradan girdiğini düşünüyorum) kullandım. Elinize sağlık, çok güzel bi uygulama olmuş. Ben de daha dün bu başlığı görmeyip biraz araştırma yapmıştım. Müzikle uğraşan arkadaşlarımın stüdyolarından ve kendimizin de motor test istasyonunun duvarlarında kullandığımız pramit tipinde çıkıntıları olan akustik süngerlerden kullanacaktım ben de izolasyon için. Ancak yanmaz özellikte, kimyasala dayanıklı, küf yapmaz özelliktekiler baya pahalı. fakat değer diye düşünüyorum. 16 silindirli motorların sesi dışardan çaydanlık fokurdaması gibi geliyor bu süngerler sayesinde. Özellikle motor bölümü ve davlumbaz içinde kullanmak üzere bu süngerleri önerir misiniz?Saygılarımla, Yorum bağlantısı
Turkay Enez 4 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 4 Mayıs 2010 Yalıtımdan önce o kadar fazla yol sesi alıyordu ki araç, ne motor sesi, ne de rüzgar sesi duymuyordum. Rüzgar sesi eminim vardı ama ben duymuyordum. Yalıtım ve hortum sonrası, çok yüksek süratlere çıkmadım henüz 110,120 gibi hızlarda rüzgar sesi falan yok. Anten kablosu da kullanan arkadaşlar var. Kablonun çok sert olacağını (esneme payı yok denecek kadar az) düşündüğüm için hortum kullandım. Kabloya göre daha esnek bir malzeme. Kışın soğukta elbette sertleşecektir ama sorun çıkaracağını zannetmiyorum. O bahsettiğiniz malzemeyi tam anlamadım ama, kapı bandı şeklinde ise çok fazla esnek olduğu için, fitile geçirmek çok zor olacaktır... hortum uygulamasında kapılardaki yüksek hızda oluşan vuvlama falan oluyor bunlar gittimi.ses yapıyordu kesildi demişsin ama.ben hortum yerine ev camları için satılan kahverengi kaucuk varya onu düşünüyorum kışın da yumusaklıgını koruyorlar.uygulamayı yapabilirsem resimlendirecegim. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Yalıtımdan önce o kadar fazla yol sesi alıyordu ki araç, ne motor sesi, ne de rüzgar sesi duymuyordum. Rüzgar sesi eminim vardı ama ben duymuyordum. Yalıtım ve hortum sonrası, çok yüksek süratlere çıkmadım henüz 110,120 gibi hızlarda rüzgar sesi falan yok. Anten kablosu da kullanan arkadaşlar var. Kablonun çok sert olacağını (esneme payı yok denecek kadar az) düşündüğüm için hortum kullandım. Kabloya göre daha esnek bir malzeme. Kışın soğukta elbette sertleşecektir ama sorun çıkaracağını zannetmiyorum. O bahsettiğiniz malzemeyi tam anlamadım ama, kapı bandı şeklinde ise çok fazla esnek olduğu için, fitile geçirmek çok zor olacaktır... pencere kenarları için satılan hortum kalınlıgında açık kahve yapışkanlı kaucuk tarzı.yapışkanlı kısmı mecburen sökülecek.zor degil sökmeside,takmakta zorlanacagım kesin .amaç biliyosunuz kapı kapandıgında iyice ezilmiş lastige çok azda olsa kalınlık vermesi zaten milim kalınlık bile farkettiriyor. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 4 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 4 Mayıs 2010 Tamam malzemeyi anladım. Şimdi daha net söyleyebilirim. Fitiller yaklaşık 3,5 metre... Bu şekilde yapmayı düşünüyorsanız, O malzemeyi hortumun içine geçirmeniz İMKANSIZ... pencere kenarları için satılan hortum kalınlıgında açık kahve yapışkanlı kaucuk tarzı.yapışkanlı kısmı mecburen sökülecek.zor degil sökmeside,takmakta zorlanacagım kesin .amaç biliyosunuz kapı kapandıgında iyice ezilmiş lastige çok azda olsa kalınlık vermesi zaten milim kalınlık bile farkettiriyor. Yorum bağlantısı
İlker Öztürk 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 Turgay hocam elinize sağlık cok guzel bir uygulama olmus. Bendede cok fazla yol sesi var,hatta yol sesinden ne ruzgar sesi nede baska bir ses duyuluyor. Sadece hortum uygulamasını kapı fitillerine uygulasam,bir yararı olurmu acaba? kapı fitillerini sokerim ama takarken sorun cıkarıyormu? focuslarda bu yol sesini tam çözen bi usta olsa heralde üç günde köşeyi dönerdi. 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 4 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 4 Mayıs 2010 (düzenlendi) Teşekkürler... Kapı fitillerine hortum yol sesine bi fayda sağlamaz. Dışardan gelen sesleri azaltır. Yüksek süratlerde rüzgar sesini azaltır, kasislerden geçerken oluşan sesleri azaltır. Yol uğultusuna bence bi fayda sağlamaz. Kapı fitillerini sökmek ve takmak çok kolay, rahatlıkla sorunsuz söküp takarsın. Zor olan fitilin içine hortumu sürmek. Hortumu yağlarsan işin çok kolaylaşır... Bu yalıtım işi epey zamandır kafamda vardı. Havaların ısınmasıyla, fırsat buldukça (zaman) devam edeceğim. Hedefim olabilecek en sessiz focus sahibi olmak. Yapacaklarımı burda paylaşmaya devam edeceğim... Turgay hocam elinize sağlık cok guzel bir uygulama olmus.Bendede cok fazla yol sesi var,hatta yol sesinden ne ruzgar sesi nede baska bir ses duyuluyor. Sadece hortum uygulamasını kapı fitillerine uygulasam,bir yararı olurmu acaba? kapı fitillerini sokerim ama takarken sorun cıkarıyormu? focuslarda bu yol sesini tam çözen bi usta olsa heralde üç günde köşeyi dönerdi. Test edildi onaylandı arkadaşlar... Malzeme yanmıyor. Daha doğrusu alev almıyor. Çakmakla 10-15 sn süreyle direk alev tuttum. Kızarıyor ve toz haline geliyor ama kesinlikle alev almıyor. İşte resim... Elinize sağlık, çok güzel bi uygulama olmuş. Ben de daha dün bu başlığı görmeyip biraz araştırma yapmıştım. Müzikle uğraşan arkadaşlarımın stüdyolarından ve kendimizin de motor test istasyonunun duvarlarında kullandığımız pramit tipinde çıkıntıları olan akustik süngerlerden kullanacaktım ben de izolasyon için. Ancak yanmaz özellikte, kimyasala dayanıklı, küf yapmaz özelliktekiler baya pahalı. fakat değer diye düşünüyorum. 16 silindirli motorların sesi dışardan çaydanlık fokurdaması gibi geliyor bu süngerler sayesinde. Özellikle motor bölümü ve davlumbaz içinde kullanmak üzere bu süngerleri önerir misiniz?Saygılarımla, 4 Mayıs 2010 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 (düzenlendi) kapı fitillerinin zamanla esnekligini ve sertligini kaybetmesi dolayısıyla kapı kenarlarının her yerinin düzlügüne göre yapışmıyor ve ses alıyor.hortum veya benzeri parçalar bu fitllerin arasında biraz olsun dolgunluk yapmaları yeterli lastik işlevini yapmaya başlıyor.kapı aralıgından seslerde en minumum seviyeye iniyor tamamen kesilmesi için kapı içi saclarında bu süngerden yapıştırılırsa epey faydası olucaktır. ugultu ise cam kenarlarından geliyor kapı kenarlarından gelmez bildigim kadarıyla.esas bu cam fitilleri konusundada bişiler geliştirmek lazım kanısındayım.kapı içlerine yavuz beyin bahsettigi yalıtım ürünü olur.aslında çaglar bey di sanırım bi önerisi vardı esasen arka koltuk tarafının yalıtılması çok önemli şekilde sesi azaltıyor.araç hareket halinde iken en çok yogun güce arka taraf maruz kalıyor.rüzgar kuvveti yani.aracın önü alçak ve rüzgarı yarıyor.arka tarafın şansı yok. 4 Mayıs 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts