İçeriğe Yönlendir

Ses Yalıtımı Uygulaması


Turkay Enez

Recommended Posts

Uğur Şahinbaş

Diesel focus :-) alabilirsem bu konuyu daha detaylı inceliycem

Yorum bağlantısı
Murat Gündüz
(düzenlendi)

beyler yol sesi konusunda çok sıkıntı çekmiyorum çünki yola göre değişiyo iş .. neyse ama motor hiç değişmiyo :) ısınana kadar bana batıyo. şehir içinde kullanınca sürekli canavar ısınmıyo kolay kolay ..

 

https://youtu.be/ZqCIPMLZ_NA

tarihinde Murat Gündüz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Emre Şimşek

Şu ürün çok eski sayılmaz araç ses yalıtımı için tasarlanmış fakat uygulamada yapışkan gerektirdiği için kolayıma gelmiyor. Bagaj içlerine titreşimi önlemesi için bitüself yapmayı planlıyordum bu ürünü görünce kafam karıştı. Ne diyorsunuz? Son karar nedir bu konuda 2010 yılından bu yana bayağı bir fikir değişmiştir.

Yorum bağlantısı
Murat Gündüz

Şu ürün çok eski sayılmaz araç ses yalıtımı için tasarlanmış fakat uygulamada yapışkan gerektirdiği için kolayıma gelmiyor. Bagaj içlerine titreşimi önlemesi için bitüself yapmayı planlıyordum bu ürünü görünce kafam karıştı. Ne diyorsunuz? Son karar nedir bu konuda 2010 yılından bu yana bayağı bir fikir değişmiştir.

emre bey resimde gördüğünüz bitüself ile sesyalıtımı süngerini ben bir araya getirip bütünleştirdim sonra uygulamayı yaptım ..  eskisine göre araçta motor gürültüsü azaldı. yol sesi içinde yapılabilir belki ama bitiself tek başına yeter çamurluk içlerine .ben uğraşmadım onunla ama kapı fitilinin içine kablo döşemiştim vakti zamanında oda azda olsa dışardan gelen sesi kesmişti .. zaman isteyen işler kolay gelsin..

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Benim araçta motor sesi pek duyulmuyor fakat arka taraftan gelen yol sesi hoş değil. O nedenle bagaja bituself uygulayacagim inşallah. Arka koltugun altından başlayıp bagaji tamamen kaplarsam titresimden gelen sesi minimuma indirecegim kanaatindeyim. Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Serdar Güngör

Benim araçta motor sesi pek duyulmuyor fakat arka taraftan gelen yol sesi hoş değil. O nedenle bagaja bituself uygulayacagim inşallah. Arka koltugun altından başlayıp bagaji tamamen kaplarsam titresimden gelen sesi minimuma indirecegim kanaatindeyim. Teşekkürler

 

Takipteyim, memnun kalırsan benim arabaya da yapalım, malzeme benden işçilik senden :) Bu arada hala tekerin eğri, sen bitüself ile uğraşıyorsun  :tongue:

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Takipteyim, memnun kalırsan benim arabaya da yapalım, malzeme benden işçilik senden :) Bu arada hala tekerin eğri, sen bitüself ile uğraşıyorsun  :tongue:

Bir buluşursak işçilik konusunda sen zararlı çıkarsın abi :)

Benim araba stock haliyle duruyor daha :D

 

Bir gün baskına gelin de tatlı yiyelim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Güngör

Bir buluşursak işçilik konusunda sen zararlı çıkarsın abi :)

Benim araba stock haliyle duruyor daha :D

 

Bir gün baskına gelin de tatlı yiyelim :)

 

Zararlı çıkmam sen merak etme :)

Murat hoca ile görüşeyim inşallah bir gün denk gelir,geliriz yanına  :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Özet

     Herkese selamlar 2 sene önce her iki ön davlumbazlara yaptığım bitüself+10 mm firex sünger uygulamasını dün kontrol ettim.firex sünger bayağı tozlanmıştı süngeri temizledim.herhangi bir salınım ya da yapıştırılan yerden ayrılma tespit etmedim.(forumda belirtilen pattex ile yapıştırılmıştı).Ancak araştırmalarım sonucunda firex 10 mm olursa 2,5 k nın üzerinde ses kesme özelliği başlıyor ve %40 civarı akustik sağlıyor.Ancak firex kalınlığı 20 mm olur ise 1k lardan ses kesme özelliğinin başladığı ve ses yalıtım özelliğinin 1k-5k bandında %60 lara çıktığı tespit edilmiş.Bu sebeple sol ön davlunbazın firex kalınlığını 10 mm den 20 mm ye çıkardım. bir ara sağ ön davlumbazı da 20 mm ye çıkaracağım çünkü 20 mm firex in ses yalıtım teknik verileri 10 mm ye göre nerdeyse 2-3 katı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Aslında doğru söylüyorsunuz. Davlumbaz içlerine güzel bir yalıtım yapmak arabanın içine komple yapmaktan daha evla gibi.

Sizin yaptığınızın aynısını ben de yapacağım inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Emre abi bagaj için ne kadar bitüself kullandın.?

Tam 3 metrekare.

Yani 15cm x 10m olandan iki tane rulo.

Ben 3 paket almıştım 3. paketi de fırsat buldukça kaputa falan döşüyorum işte İbrahim.

Yorum bağlantısı
İbrahim Can

Tam 3 metrekare.

Yani 15cm x 10m olandan iki tane rulo.

Ben 3 paket almıştım 3. paketi de fırsat buldukça kaputa falan döşüyorum işte İbrahim.

Ben bir rulo alim diyordum sonra yetmez die vazgectim musait bi zamanda alicam artik. Camurluklar falan 4 rulo gider ozaman.
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Ben bir rulo alim diyordum sonra yetmez die vazgectim musait bi zamanda alicam artik. Camurluklar falan 4 rulo gider ozaman.

Yan duvarlar ile çamurluklara arabanın içinden yaptım zaten. 15lik 2 rulo işini görür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Özet

    ben davlumbaz kaplama işini biraz daha ileri götürmeyi planlıyorum.ses yutma katsayısı 1000 hz-5000 hz(arabada en çok tespit edilen) aralığında ses yutma değeri 0,9-1.0 olan ve 5 cm kalınlıktaki taşyünü kullanılabilir.Taş yününü sıkıştırarak davlumbaz arkası boşluğa konabilir.Yanmazlık sınıfı A dır yani alev almaz sınıfında,ateş kaynağı uzaklaştırılmasa dahi hiçbir şekilde alevi üzerinde yürütmez.yanlız biraz nem kapabilir.Sadece  davlumbazlar bu iş için uygun ama araç içi kullanılmaz..Ön davlumbazda yeteri kadar boşluk var, taş yünü için kullanılabilir.Taş yünü deyince ağır bir malzeme zannetmeyelim hafif lifli yapıda bir malzemedir.Ben dağılmasın diye 1mm kalınlıkta kapalı hücre pe bazlı bir malzemeye sarıp koymayı planlıyorum.ucuz ve kolay bulunabilen bir malzeme koçtaş ta plaka halinde 8 tl tanesi 1x1.5 metre büyüklükte.Kontrollü olarak bir deneme yapacağım.herkese selamlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Misafir

ben davlumbaz kaplama işini biraz daha ileri götürmeyi planlıyorum.ses yutma katsayısı 1000 hz-5000 hz(arabada en çok tespit edilen) aralığında ses yutma değeri 0,9-1.0 olan ve 5 cm kalınlıktaki taşyünü kullanılabilir.Taş yününü sıkıştırarak davlumbaz arkası boşluğa konabilir.Yanmazlık sınıfı A dır yani alev almaz sınıfında,ateş kaynağı uzaklaştırılmasa dahi hiçbir şekilde alevi üzerinde yürütmez.yanlız biraz nem kapabilir.Sadece davlumbazlar bu iş için uygun ama araç içi kullanılmaz..Ön davlumbazda yeteri kadar boşluk var, taş yünü için kullanılabilir.Taş yünü deyince ağır bir malzeme zannetmeyelim hafif lifli yapıda bir malzemedir.Ben dağılmasın diye 1mm kalınlıkta kapalı hücre pe bazlı bir malzemeye sarıp koymayı planlıyorum.ucuz ve kolay bulunabilen bir malzeme koçtaş ta plaka halinde 8 tl tanesi 1x1.5 metre büyüklükte.Kontrollü olarak bir deneme yapacağım.herkese selamlar.

Hocam taş yünü lif yapılı bir malzeme olduğu için dagilacaktir nemde ciddi problem olacaktır taş yünü için ve nem aldığında çok kötü kokacaktir ağırlıklı ızolasyon işleri yaptığımız için malzemeyi çok iyi biliyorum taş yunune alternatif olarak orada daha kolay kullanılacak keçe benzeri yalıtım ürünleri var izoboz şuan teknik verileri tam olarak aklımda değil onu arastirmanizi öneririm
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Bu yalıtım işini ben biraz yaptım. Az biraz fark etti. Yapacağınız en iyi şey araca komple değil, önemli noktalara girişmek.. Focus için söylüyorum, davlumbaz içleri, arka koltuktan itibaren bagaj ve b ve c sütunu içindeki boşluklar. Lakin uyarayım. Gürültüyü azaltırsınız ama kesemezsiniz. Yani bir miktar iyileşme bekleyin ama öyle çok büyük bir fark olmuyor...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Burak TONĞA

pardon resimlerin hiçbiri gözükmüyor silinmiş olmalı tekrar yükleme şansımız var mı? yada yardımcı olabilecek.


Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Turkay hocam akvaryum hortumunu kac mmlik kullandin?

Uzun zaman oldu ama hatırladığım kadarıyla çapı 8 veya 10mm idi...

8ZvDb7.jpg

Yorum bağlantısı

Uzun zaman oldu ama hatırladığım kadarıyla çapı 8 veya 10mm idi...

8ZvDb7.jpg

Focusun fitil bayagi genismis. Ben de internette 4 ve 6 mm buldum ancak once arabanin fitil capini olceyim bari. Kapi kapanmasinda bir zorluk yasamadiniz mi hocam bu kadar kalin hortuma?
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Han

Araç: 2005 Focus Trend Tdci Sedan.

Kullanılan Malzemeler: Patex yapıştırıcı, yalıtım süngeri, fırça, makas, falçata...

Amaç 1 : Motor sesinin kabin içine girmesini azaltmak.

6824a4da.jpg

7e1d820f.jpg

f74f6d14.jpg

88f81637.jpg

4bdd9698.jpg

ac8ced80.jpg

83c3c23a.jpg

f2ea57fc.jpg

625a19c3.jpg

9d757d61.jpg

Amaç 2: Motor sesinin hem dışarı hem de kabin içine girişini azaltmak.

5fb9d3e6.jpg

f7e25089.jpg

22b23c75.jpg

Amaç 3: Kapılardan araç içine giren tüm sesleri azaltmak.

Kullanılan malzeme: Akvaryum hortumu ve kapı izolasyon bantı.

0ee5f7d1.jpg

d67b0abe.jpg

54b017c4.jpg

a9c15de6.jpg

8c274a7c.jpg

b510eb2f.jpg

Turkay Bey resimler silinmiş tekrar yükleme imkanınız var mı?
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...