İçeriğe Yönlendir

Ses Yalıtımı Uygulaması


Turkay Enez

Recommended Posts

Hüseyin Sönmez

merhaba,

ses izolasyonu ile ilgili çok kafa yormuş birisi olarak, tam izolasyon sağlamak için sadece sünger yerine sesi yansıtacak bir malzemeyi de beraberinde kullanmak gerekir, bu malzeme ne kadar yoğun ve ağır olursa sesi o kadar yansıtacaktır, eskiden camilerde bunun için kurşun kullanılırdı bu hem sağlıksız hemde otomotiv için imkansız olduğu için bitümlü asfalt kökenli malzemelerde kullanılabilir,

bitümlü malzeme + sünger yani sandviç tarzı bir uygulama ile sonuç mükemmel olacaktır.

konu ile ilgili teknik bilgiyi buradan görebilirsiniz.

Hüseyin Bey,

Kullandığım süngerin özellikleri:

Firex :Yüksek yoğunluğu sayesinde orta ve yüksek frekans bantlarının yanında düşük frekans bandında da etkili olan Firex ürünü açık gözenek , esnek yapısı ve yanmazlık özelliği ile başlıca havalandırma kanallarında , jeneratör ve kompresör kabinlerinde , kumaş kaplı olarak iç mekanlarda , otomotivde ses yalıtımı ve akustik düzenleme amaçlı kullanılır

Genel Özellikler:

* 75-100 kg/m3

* Yanmaz (BS 476 Part 6 Class 0, Part 7 Class 1)

* Zehirli gaz çıkartmaz

* Küf tutmaz

* Ses ve ısı yalıtımı

* Farklı form ve kalınlıklar (piramit, plaka, rulo)

* Laminasyon türevleri

* Bariyerli alternatifler

Bizzat ben kontrolünü yaptım. Süngeri yakmaya çalıştım. 1 dakikadan fazla ocağın üstüne tuttum. Kor haline geliyor, toz oluyor... Kesinlikle alev almıyor...

Harika zira bir arkadaşım bildiğimiz yatak süngeri denilen PU sünger ile kaplamıştı söktürdüm, arabayı yakacaktı.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Tekzendeki ürün, 1x1 metre ölçülerinde. Yani 1 m kare. Kalınlıklar da 5 mm, 10, 20, 50 mm şeklinde değişiyor. Fiyat olarak çok pahalı değildi. Şimdi tam olarak hatırlamıyorum.

Senin arabada kaputta keçe varsa, keçe ile kaput arasındaki boşluk durumuna göre 5 veya 10 mmlik kullanmalısın... Silecek kısmına da 10 ve 20 mm lik kullanabilirsin. Toplam sünger maliyetinin 20-30 Tl den fazla olmayacağını söyleyebilirim. Yapıştırıcı olarak ben patex (bally gibi bişey) kullandım. İki tarafa sürdükten sonra 10 dk bekleyip yapıştırılıyor...

Ürünün ölçüsü kaça kaç?(belli ölçüdemi satılıyor yoksa istediginiz ölçüdemi alınıyor) Sadece kaput ve silecek kısmına nekadar gider? ve fiyatı nekadar?

+ yapıştırıcı olarak ne kullanmak gerekiyor?

Evet ürün bu sitedeki gibi, ama yukarda da söylediğim gibi 1x1 metre şeklinde...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Arkadaşlar ses yalıtım uygulamasından verim alınabilmesi için, doğru ürünün seçiminde iki önemli nokta söylüyeyim.

Ürünü alırken telefon veya başka bir ses kaynağıyla sesin bir taraftan bir tarafa nekadar geçtiğine bakın. Bazı ürünler sesin tamamını geçiriryor. Bazıları ise hiç ses geçirmiyor.

Ürünün kalitesini anlamak için ikinci yol ise parnağınızla sıkarak yoğunluğunu kontrol edin. Yoğun süngerler etkili oluyor. Eğer sünger değilde ufak hava baloncukları olan bir malzemeyse sıktığınızda o ufak baloncukların patlamaması veya çok az patlaması gerekiyor. Hepsi patlaıp ürün eziliyorse verim alamassınız.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Tekzendeki ürün, 1x1 metre ölçülerinde. Yani 1 m kare. Kalınlıklar da 5 mm, 10, 20, 50 mm şeklinde değişiyor. Fiyat olarak çok pahalı değildi. Şimdi tam olarak hatırlamıyorum.

Senin arabada kaputta keçe varsa, keçe ile kaput arasındaki boşluk durumuna göre 5 veya 10 mmlik kullanmalısın... Silecek kısmına da 10 ve 20 mm lik kullanabilirsin. Toplam sünger maliyetinin 20-30 Tl den fazla olmayacağını söyleyebilirim. Yapıştırıcı olarak ben patex (bally gibi bişey) kullandım. İki tarafa sürdükten sonra 10 dk bekleyip yapıştırılıyor...

Kaputta keçe var, keçenin altındada bildigim kadarıyla sizin aracınızınkine benziyor.

Peki sadece bunu uygulamak yeterli oluyormu yoksa daha önceki mesajlarda bazı arkadaşların kullandıgı kendinden yapışkanlı üzeri parlak olan ürünü önce uygulayıp bunu sonradan üzerinemi uygularsak daha iyi sonuç alırız?

Önceden rüzgar ve yol sesi motoru bastırıyordu ama kapı fitillerine hortum koyduktan sonra o sesler azalınca motor sesi ön plaka çıktı...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Her zaman daha iyisi vardır. Bu işte üst limit yok. Bundan daha iyisi olmaz dersin, ama daha iyisi vardır biyerlerde.

Kaputa ve ön cam altına uygularsan, motor sesinin araç içine daha az girdiğini farkedeceksin.

Bizim yaptığımız basit, çok ucuz ve etkili uygulamalar...

Kaputta keçe var, keçenin altındada bildigim kadarıyla sizin aracınızınkine benziyor.

Peki sadece bunu uygulamak yeterli oluyormu yoksa daha önceki mesajlarda bazı arkadaşların kullandıgı kendinden yapışkanlı üzeri parlak olan ürünü önce uygulayıp bunu sonradan üzerinemi uygularsak daha iyi sonuç alırız?

Önceden rüzgar ve yol sesi motoru bastırıyordu ama kapı fitillerine hortum koyduktan sonra o sesler azalınca motor sesi ön plaka çıktı...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Arkadaşlarlar motor sesi için kullandığımız ürünler suya karşı nasıl bir özellik gösteriyor. Islandığında suyu emip uzun süre nemli duruyormu yoksa su emmiyormu ?

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Benim kullandığım sünger, normal bulaşık süngeri gibi suyu emiyor ve ıslak kalıyor. Ancak, motor bölümünde kullandığım yerlerde süngerin suyla teması yok...

Arkadaşlarlar motor sesi için kullandığımız ürünler suya karşı nasıl bir özellik gösteriyor. Islandığında suyu emip uzun süre nemli duruyormu yoksa su emmiyormu ?
Yorum bağlantısı
Yusuf Kara-2

Turkay Bey, tekzendeki firex (http://www.tekzen.com.tr/newsite/prd-626974001-firex_echomod_levha_6mm_1mx1m_siyah.aspx) işe yarar mı?

Davlumbaz üstlerine çift kat yapılırsa ve zemine bitself üzerine tek kat yapılırsa işe yarar mı? Birde burada derz fitilleri var 10 mm çaplı olandan alıp fitil içine yerleştirersek nasıl olur?

Benim araba benzinli focus comfort kısmen motor seside geliyor, motor sesi içinde bir şeyler yapmaya gerek var mı, yoksa sadece dizel için mi motor yalıtımı gerekli?

Yardımcı olursanız sevinirim.

Selamlar...

Yorum bağlantısı
Yusuf Kara-2

Ek olarak;

Firex yarine (nfaf'ın daha iyi yalıtım yaptığı söyleniyor) bitüself+10 mm lik kendinden yapışkanlı nfaf kullanılsa nasıl olur. Kendinden yapışkanlı 10 mm kalınlıktaki 20 metre kare nfaf 250 civarı iki arabaya yeter.

Birde 10 mm lik derz profillerini fitil içine kaydırıcıyla yerleştirebilir miyiz? Malzeme nasıldır, kopma dağılma ...vs olur mu?

Yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

20 metre kare en az 3 arabaya rahat yeter.

Fiesta'nın içine pedallardan bagajın sonuna kadar, çamurluklarda dahil hiç boşluksuz 5 metrekare gitti.

Yalnız 10 mm malzeme kabin içi izalasyonda biraz kalın geliyor. Bazı plastik döşemeleri oturturken engelleyebiliyor. O yüzden uygularken döşemelerin oturacağı kısımları keserek açmanız gerek.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Arkadaşlarlar motor sesi için kullandığımız ürünler suya karşı nasıl bir özellik gösteriyor. Islandığında suyu emip uzun süre nemli duruyormu yoksa su emmiyormu ?

kapalı gözenekli ise su ile sıkıntısı olmuyor, ancak motor için sudan izole olduğu için çok sıkıntı yaratmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Yusuf Kara-2

Ayhan Bey; pek nfaf bu iş için nasıl? Söylenene göre firex'ten daha iyiymiş. firex tekzende var. Fiyatı da uygun.

10 mm nin kalın olacağını söylemişsiniz. bitüself + 6 mm yeterli olur mu? veya bitüself+ 6 mm ve davlumbaz üstlerini çift kat yapmak daha mı mantıklı olur?

20 metre kare en az 3 arabaya rahat yeter.

Fiesta'nın içine pedallardan bagajın sonuna kadar, çamurluklarda dahil hiç boşluksuz 5 metrekare gitti.

Yalnız 10 mm malzeme kabin içi izalasyonda biraz kalın geliyor. Bazı plastik döşemeleri oturturken engelleyebiliyor. O yüzden uygularken döşemelerin oturacağı kısımları keserek açmanız gerek.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Konunun tüm sayalarını incelediyseniz benim kullandığım malzemede ona benzer. Adını bilmiyorum. Yoğun sünger şeklinde ama sünger değil. Pense ile sıktığınızda sakız gibi birbirine yapışıyor. Bir tarafı kendinden yapışkanlı, bir tarafıda ince alüminyum folyo ile kaplı.

Benim kullandığım ürün bir taraftan bir tarafa kesinlikle ses geçirmiyor. Yüzeye yapıştırmayıp üzerine koysanızda ses geçmiyor.

Uygularken şöyle bir kötü yanı var. Baştan yapıştırıyorsunuz. Sıkı yapışmış gibi gözüküyor ama sonradan esneterek yapıştırdığınız çoğu yer kopmuş oluyor. Aşağı yukarı 1 ayda kopuyor. Ses geçirmediği icin sakıncası yok ama kopmasa daha iyi olur. Birde kalın olduğu için hacmi daraltıyor ve döşemeleri yerleştirirken sıkıntı olabiliyor. Uygulamasıda çok kolay değil.

Şimdili aklım olsa okadar kendimi zorlamam ve uğraşmam. Onun yerine ziftli alüminyumlardan alırım. Kalınlığı 3 mm civarı. Sac kurutma makinsıyla hem yüzeyi hem o malzemeyi ısıttığınızda kolayca yapışıyor. Çok iyi titreşim emiyor ve yapıştırılan yer sessizleşiyor. Uygulaması çok basit. Üstelik tüm yüzeylere yapıştırmaya gerek yok. Boş alanların ortalarına parca parca yapıştırdığınızda yeterli. Hem ince ve döşemeleri takarken sıkıntı olmuyor. Adını bilmiyorm ama hani baterilerde tizz sesini veren büyük çanaklar var. Tek noktasından elinizle tuttuğunuzda nekadar vurursanız vurun ses vermiyor. Buda o hesap. Uyguladığınız bölgelerin üzerine ince keçe alıp sererseniz çok daha verimli olur. Düz zeminleri o şekilde, çamurlukların üstlerinide kendinden ziftli keçelerle yapabilirsiniz. Bence en güzeli bu. Plastik döşemeleri toplarkende ses yapabilecek yerleri süngerlerle desteklediğinizde trim sesleride bir daha gelmez..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Konunun tüm sayalarını incelediyseniz benim kullandığım malzemede ona benzer. Adını bilmiyorum. Yoğun sünger şeklinde ama sünger değil. Pense ile sıktığınızda sakız gibi birbirine yapışıyor. Bir tarafı kendinden yapışkanlı, bir tarafıda ince alüminyum folyo ile kaplı.

Benim kullandığım ürün bir taraftan bir tarafa kesinlikle ses geçirmiyor. Yüzeye yapıştırmayıp üzerine koysanızda ses geçmiyor.

Uygularken şöyle bir kötü yanı var. Baştan yapıştırıyorsunuz. Sıkı yapışmış gibi gözüküyor ama sonradan esneterek yapıştırdığınız çoğu yer kopmuş oluyor. Aşağı yukarı 1 ayda kopuyor. Ses geçirmediği icin sakıncası yok ama kopmasa daha iyi olur. Birde kalın olduğu için hacmi daraltıyor ve döşemeleri yerleştirirken sıkıntı olabiliyor. Uygulamasıda çok kolay değil.

Şimdili aklım olsa okadar kendimi zorlamam ve uğraşmam. Onun yerine ziftli alüminyumlardan alırım. Kalınlığı 3 mm civarı. Sac kurutma makinsıyla hem yüzeyi hem o malzemeyi ısıttığınızda kolayca yapışıyor. Çok iyi titreşim emiyor ve yapıştırılan yer sessizleşiyor. Uygulaması çok basit. Üstelik tüm yüzeylere yapıştırmaya gerek yok. Boş alanların ortalarına parca parca yapıştırdığınızda yeterli. Hem ince ve döşemeleri takarken sıkıntı olmuyor. Adını bilmiyorm ama hani baterilerde tizz sesini veren büyük çanaklar var. Tek noktasından elinizle tuttuğunuzda nekadar vurursanız vurun ses vermiyor. Buda o hesap. Uyguladığınız bölgelerin üzerine ince keçe alıp sererseniz çok daha verimli olur. Düz zeminleri o şekilde, çamurlukların üstlerinide kendinden ziftli keçelerle yapabilirsiniz. Bence en güzeli bu. Plastik döşemeleri toplarkende ses yapabilecek yerleri süngerlerle desteklediğinizde trim sesleride bir daha gelmez..

Baterilerdeki zile bir parça elektrik bantı yapıştırırsanız yine aynı testi uygulamış olursunuz, yanioluşaz mekanik rezonası absorte edersiniz. Otombil tasarımcıları bir aracı üretirken bu tür testler yapıyorlar.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Bugün motor alt izolatörü için, frex sünger aldım. 20 mm lik olandan. Fiyatı 15 TL. Yeni Cmax Tdci de motor alt izolatörü süngerle kaplı. Denem sürüşü yaptığımda görmüştüm. Pazartesi, okul tatil olduğu için okulda (yağmur yağmazsa) operasyonu gerçekleştireceğim. Burda paylaşırım...

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü
Ek olarak;

Firex yarine (nfaf'ın daha iyi yalıtım yaptığı söyleniyor) bitüself+10 mm lik kendinden yapışkanlı nfaf kullanılsa nasıl olur. Kendinden yapışkanlı 10 mm kalınlıktaki 20 metre kare nfaf 250 civarı iki arabaya yeter.

Birde 10 mm lik derz profillerini fitil içine kaydırıcıyla yerleştirebilir miyiz? Malzeme nasıldır, kopma dağılma ...vs olur mu?

Yardımcı olursanız sevinirim.

Derz profili dediğiniz şeyi sünger profil olarak aldım ve aracımın hem kapı tarafı hem de kasa tarafına uyguladım ve akvaryum hortumuna göre daha sağlıklı ve esnek olduğunu düşünüyorum. Bazı forumlarda akvaryum hortumunun belli bir süre sonra sertleştiği ve kapıların zor kapandığını okumuştum. Uygulamayı misina, kurşun ve fırdöndü ile yaptım :lol2:. fitilden geçebilecek uzun ince kurşunu misinaya taktım ve diğer uca da fırdöndüyü taktım. Fırdöndüye de sünger profili taktım. Kurşunu fitilden geçirdikten sonra misinayı çekerek işlemi tamamladım. Başta yavaş oluyor ama taktiği öğrenince 4 kapıyı sökmesi ve işlemi tamamlayıp takması 40dk kadar sürdü. Sonuçta deterjan, krem vb hiçbirşey kullanmamış oldum

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Derz profili dediğiniz şeyi sünger profil olarak aldım ve aracımın hem kapı tarafı hem de kasa tarafına uyguladım ve akvaryum hortumuna göre daha sağlıklı ve esnek olduğunu düşünüyorum. Bazı forumlarda akvaryum hortumunun belli bir süre sonra sertleştiği ve kapıların zor kapandığını okumuştum. Uygulamayı misina, kurşun ve fırdöndü ile yaptım :lol2:. fitilden geçebilecek uzun ince kurşunu misinaya taktım ve diğer uca da fırdöndüyü taktım. Fırdöndüye de sünger profili taktım. Kurşunu fitilden geçirdikten sonra misinayı çekerek işlemi tamamladım. Başta yavaş oluyor ama taktiği öğrenince 4 kapıyı sökmesi ve işlemi tamamlayıp takması 40dk kadar sürdü. Sonuçta deterjan, krem vb hiçbirşey kullanmamış oldum

Ben elektirik tesisatçılarının kullandığı susta denilen bir alet kullandım, ince plastik olanından çok kolay oldu.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Bugün motor alt izolatörü için, frex sünger aldım. 20 mm lik olandan. Fiyatı 15 TL. Yeni Cmax Tdci de motor alt izolatörü süngerle kaplı. Denem sürüşü yaptığımda görmüştüm. Pazartesi, okul tatil olduğu için okulda (yağmur yağmazsa) operasyonu gerçekleştireceğim. Burda paylaşırım...

Yeni C-Max motor içindeki sünger ne tür bir süngerdir, anlayabildinizmi?

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Çok yakından dokunup incelemedim. Sadece siyah sünger. Kalınlığı da 10 mm kadar görünüyordu. Üstünde alüminyum folya tarzı bişey de yoktu. Görünüş olarak benim aldığım süngerin aynısı. Büyük ihtimalle yanmaz ve ses yalıtımı için üretilen bişeydir. Firex sünger de bu amaca hizmet ediyor. Süngere dokunduğunda sanki ıslakmış hissi veriyor...

Yeni Cmax alan arkadaşlar var forumda. Onlar, daha sağlam bilgi verebilirler...

Yeni C-Max motor içindeki sünger ne tür bir süngerdir, anlayabildinizmi?

Bu derz profili veya sünger profil denilen malzemeyi nerden temin edebiliriz?

Bence de hortuma göre daha sağlıklı olacaktır. Şu anda kapıların kapanmasında problem yok ama, elle dokunulduğunda fitilin (hortumdan dolayı) sertleştiğini anlayabiliyorum. Değiştirmem lazım...

Derz profili dediğiniz şeyi sünger profil olarak aldım ve aracımın hem kapı tarafı hem de kasa tarafına uyguladım ve akvaryum hortumuna göre daha sağlıklı ve esnek olduğunu düşünüyorum. Bazı forumlarda akvaryum hortumunun belli bir süre sonra sertleştiği ve kapıların zor kapandığını okumuştum. Uygulamayı misina, kurşun ve fırdöndü ile yaptım :) . fitilden geçebilecek uzun ince kurşunu misinaya taktım ve diğer uca da fırdöndüyü taktım. Fırdöndüye de sünger profili taktım. Kurşunu fitilden geçirdikten sonra misinayı çekerek işlemi tamamladım. Başta yavaş oluyor ama taktiği öğrenince 4 kapıyı sökmesi ve işlemi tamamlayıp takması 40dk kadar sürdü. Sonuçta deterjan, krem vb hiçbirşey kullanmamış oldum
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
(düzenlendi)

Çok yakından dokunup incelemedim. Sadece siyah sünger. Kalınlığı da 10 mm kadar görünüyordu. Üstünde alüminyum folya tarzı bişey de yoktu. Görünüş olarak benim aldığım süngerin aynısı. Büyük ihtimalle yanmaz ve ses yalıtımı için üretilen bişeydir. Firex sünger de bu amaca hizmet ediyor. Süngere dokunduğunda sanki ıslakmış hissi veriyor...

Yeni Cmax alan arkadaşlar var forumda. Onlar, daha sağlam bilgi verebilirler...

Islaklık hissine emperyeli sünger sebep olmuş olabilir.

Yeni C-Max ve Focus sahipleri kaputu açıp elle yoklayarak bilgi verebilrler mi. :f1:

yada yakın plan resim çekerlersebekli çok daha iyi olur süngerin ne olduğunu anlayabilriz.

tarihinde H tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Söylediğim gibi, bugün okul tatil olduğu için fırsatı kaçırmadım...

Alt izolatörü süngerle kapladım... İşte fotolar...

9a526651.jpg

2f2b6471.jpg

782ca324.jpg

ffb5a306.jpg

63a97dff.jpg

254b09d7.jpg

a6047b26.jpg

Bu işlem işe yaradı mı diye soruları duyar gibiyim. Cevap evet...

Sökme işini okulun bahçesinde yaptım. Kaplamadan sonra, izolatörü yerine takmak için yağ değişimi yaptığım servise gittim. Giderken izolatörün olmadığı çok belirgin şekilde cam açıkken dışardan gelen motor sesinden anlaşılıyordu. Alt kapağı taktıktan sonra aynı yolda yine cam açık kullanınca özellikle dışarıdan gelen (yoldan yansıyan) motor sesinde çok ciddi azalma oldu... Tüm camları kapadığımda araç içine giren sesin de azaldığını gördüm...Oran veremem. Azaldığını hissettiğimi söyleyebilirim... Araç çalışırken aracın dışına gelen motor sesi daha az ve tok...

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Ellerinize sağlık hocam, hiç bir işe yaramasa mevcut sesi emer toklaştırır diye düşünüyorum.Ama o bölgedeki ısı ne alemde bir zararı olurmu bilmiyorum .

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...