Sedat Şeker 16 Nisan 2011 Paylaş 16 Nisan 2011 Davlumbazlara pütür sıktırma sesi ne ölçüde azaltır. Bana bugün serviste davlumbazlara 150 TL ye pütür sıkabiliriz dediler. Çalışan arkadaş % 30 faydası olur dei ama yinede insan çekiniyor? Faydası ne ölçüde olur yardımcı olursanız sevinirim. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Nisan 2011 Paylaş 17 Nisan 2011 Uygulamaları kendinizde yapabilirsiniz, abartmaya o paraları vermeye değmez, asla merso kalitesine gelemez ses düzeyi, komple dynamat bile kaplasanız olmaz, arabanın yapısı uygun değil, pütür ve içten ses emici birşeyler yeterli, üstü gereksiz boşa uğraşmayın arkadaşlar. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 30 Nisan 2011 Paylaş 30 Nisan 2011 Araç: 2005 Focus Trend Tdci Sedan.Kullanılan Malzemeler: Patex yapıştırıcı, yalıtım süngeri, fırça, makas, falçata... Amaç 1 : Motor sesinin kabin içine girmesini azaltmak. Amaç 2: Motor sesinin hem dışarı hem de kabin içine girişini azaltmak. Amaç 3: Kapılardan araç içine giren tüm sesleri azaltmak. Kullanılan malzeme: Akvaryum hortumu ve kapı izolasyon bantı. ghialarda da kaput altındaki titreşimi engellemek için baklava şeklinde yapıştırdığınız süngerlerden yok mu acaba?Aynı şekilde ön cam ızgarasının altındaki bölümde yalıtım yapılmamışmıdır?(açmadan önce sormak istedim ) Yorum bağlantısı
Turkay Enez 30 Nisan 2011 Yazar Paylaş 30 Nisan 2011 Motor kaputunda ve ön cam altında trend ve ghialarda fark yok. Ses yalıtımı olarak tek fark, ghialarda "plastik motor üstü kapak" var. ghialarda da kaput altındaki titreşimi engellemek için baklava şeklinde yapıştırdığınız süngerlerden yok mu acaba?Aynı şekilde ön cam ızgarasının altındaki bölümde yalıtım yapılmamışmıdır?(açmadan önce sormak istedim ) Yorum bağlantısı
Turkay Enez 30 Nisan 2011 Yazar Paylaş 30 Nisan 2011 Bizzat deneyerek gördüm çok etki ediyor... Kapağı çıkarınca, motor sesi hem aracın içinde hem de dışarıda ciddi olarak yükseliyor... Orjinali parçacıda 220 TL, yan sanayisi 150 TL. Çıkmacılardan kollaştırıyorum. Çıkma orjinalini bulduğum anda alacağım... Abi o kapak ses yalıtımına etki eder mi? Yorum bağlantısı
Turkay Enez 30 Nisan 2011 Yazar Paylaş 30 Nisan 2011 Çok şükür şu ana kadar hiçbir problem yok. Süngerle ilgili sarkma falan gibi hiçbir durum yok... Sadece, kapı fitillerdeki akvaryum hortumunda sertleşme olduğunu düşünüyorum. Aracın esnediği durumlarda fitillerde çok hafif bir gıcırtı duyuyorum. Tabii dikkatli dinleyince, teyp açık değilse duyuluyor. Havalar ısınınca, akvaryum hortumu yerine daha esnek bir malzeme (bulabilirsem) ile değiştirmeyi düşünüyorum... Turkay abi,bu uygulamayı yapalı yaklaşık 1 yıl olmuş,bu süreç içerisinde,süngerlerde,yapıştırıcıyı emmeden dolayı veya kurumayla oluşan herhangi bir kendini bırakma,yerinden çıkma durumu oldumu? Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 Çok şükür şu ana kadar hiçbir problem yok. Süngerle ilgili sarkma falan gibi hiçbir durum yok...Sadece, kapı fitillerdeki akvaryum hortumunda sertleşme olduğunu düşünüyorum. Aracın esnediği durumlarda fitillerde çok hafif bir gıcırtı duyuyorum. Tabii dikkatli dinleyince, teyp açık değilse duyuluyor. Havalar ısınınca, akvaryum hortumu yerine daha esnek bir malzeme (bulabilirsem) ile değiştirmeyi düşünüyorum... Turgay Bey bu akvaryum hortumlarının kaliteli silikon olanları vardır sanırım onların sertleşmesi çok daha geç oluyor. Sizin de kullandığınız hortumlar (sanırım silikon değil )akvaryumlarda da zaman içerisinde çok çabuk sertleşirler ama silikon olanlar senelerce sertleşmeden kalabiliyorlar. Bulunduğunuz yerdeki akvaryumculara sorarsanız ellerinde yoksa bile getirtebilirler. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 1 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 1 Mayıs 2011 Tavsiyeniz için teşekkürler. Dikkate alacağım. Turgay Bey bu akvaryum hortumlarının kaliteli silikon olanları vardır sanırım onların sertleşmesi çok daha geç oluyor. Sizin de kullandığınız hortumlar (sanırım silikon değil )akvaryumlarda da zaman içerisinde çok çabuk sertleşirler ama silikon olanlar senelerce sertleşmeden kalabiliyorlar. Bulunduğunuz yerdeki akvaryumculara sorarsanız ellerinde yoksa bile getirtebilirler. Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 Bizzat deneyerek gördüm çok etki ediyor... Kapağı çıkarınca, motor sesi hem aracın içinde hem de dışarıda ciddi olarak yükseliyor...Orjinali parçacıda 220 TL, yan sanayisi 150 TL. Çıkmacılardan kollaştırıyorum. Çıkma orjinalini bulduğum anda alacağım... Turkay bey bulursanız 2 tane alalım.ne yazıkki kolay bulunmuyor. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 1 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 1 Mayıs 2011 Havalar bir ısınsın araçla ilgilenmeye başlayayım, İkitelli ye (çıkmacılara) bi kere daha uğrayacağım. Geçen stop için gittiğimde takla atmış bir ghia vardı. Stopları sağlamdı. Ama aracın anahtarı olmadığı için stobu alamamıştık. Kesin motor üstü kapak ta vardır. Ama bi daha yolum düşmedi o tarafa... Turkay bey bulursanız 2 tane alalım.ne yazıkki kolay bulunmuyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 arkadaşda 2006 ghia sını satıyordu.motor kapağını bana sat deseydim keşke Yorum bağlantısı
Serhat Öker 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 Akvaryum hortumunu geçirirken deterjan Yerine Yağ kullanmaya çalışın. Deterjan fitil malzemesini bozabilir. Ayrıca takarken Akvaryum hortumunu burarak takarsanız daha Kolay takılır.Zamanla Akvaryum hortumu ezilebilir ve değiştirmek isteyebilirsiniz. Yağlı olursa çektiğinizde Gelir AMA deterjanlı olursa çıkartamayabilirsiniz. Ayhan bey kullandığınız malzemeyle ilgili bir kaç fiyat aldım ama çok yüksek geldi miktar bana.ben mi yanlış bakıyorum acaba.sizin kullandığınız malzemenin fiyat aralığı ve markası nedir? Yorum bağlantısı
Turkay Enez 27 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2011 Fitilleri söküp takmak işin en kolay kısmı. Zor olan, akvaryum hortumunu fitilin içine geçirmek. Beceriksizsen hiç bulaşma:) bende akvaryum hortumu aldım.Fitilleri söksem geri kendim takabilirim değil mi?Bu konularda beceriksiz sayılırım da:) Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 3 Haziran 2011 Paylaş 3 Haziran 2011 Bende connect'in motor kısmına Turkay Enez yaptıgı gibi yalıtım yapmayı düşünüyorum, gerekli şeyleri internet üzerinden alabilcegim bi site varmı? Yorum bağlantısı
Guest Mustafa Ta?k?n 3 Haziran 2011 Paylaş 3 Haziran 2011 turkay bey bende akvaryum hortumu takmak istedim, ancak ileriki zamanlarda sertleşme yapıp kapılarda şişme vb. sorunlar olurmuş. varmı şu an bir sorun Yorum bağlantısı
Turkay Enez 3 Haziran 2011 Yazar Paylaş 3 Haziran 2011 Ben İstanbul'da Tekzen'den aldım. İnterneti araştırmak lazım, mutlaka vardır biyerlerde. Bende connect'in motor kısmına Turkay Enez yaptıgı gibi yalıtım yapmayı düşünüyorum, gerekli şeyleri internet üzerinden alabilcegim bi site varmı? Şu an itibariyle kapıların tok kapanması devam ediyor. Şişme falan yok. Ama, hortumlarda sertleşme var. Elle dokunduğumda ilk günkü esneme azalmış gibi. Bulabilirsem, daha esnek bir malzemeyle değiştirmeyi düşünüyorum... turkay bey bende akvaryum hortumu takmak istedim, ancak ileriki zamanlarda sertleşme yapıp kapılarda şişme vb. sorunlar olurmuş. varmı şu an bir sorun Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 4 Haziran 2011 Paylaş 4 Haziran 2011 Ben İstanbul'da Tekzen'den aldım. İnterneti araştırmak lazım, mutlaka vardır biyerlerde. Ben Rize'deyim, buralarda bulabilcegimide hiç sanmıyorum. Dün biraz araştırdım nette sizin kullandıgınız ürünü boşver yalıtımla ilgili bişeye denk gelmedim.. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 4 Haziran 2011 Yazar Paylaş 4 Haziran 2011 Biraz önce test sürüşündeydim. Yeni Focus dizel test aracı olmadığı için, Cmax dizeli sürdüm... İlk dikkatimi çeken, aracın içinin çok ferah olması ve kabin içine çok az motor sesinin giriyor olması... Gaz tepkisi benim araçla aynı diyebilirim... Cmax Tdci 115 bg ama, belki kasanın ağırlığındandır, benim 109 luk focusla bir fark göremedim... Trafik yoğun olduğu için yüksek süratlere çıkamadım. Test sonunda, motor bölümünü açtırıp inceledim. Göğüsün altında motorun arkasında, hiç boşluk kalmaksızın keçe ile yalıtım yapılmış. Ayrıca motorun üst plastik kapağı büyütülmüş. Bir de dikkatimi çeken, motor alt izolatörü de yalıtım süngeriyle kaplanmış. Özellikle alt izolatörün izolasyon düşünülerek süngerle kaplanması gerçekten çok ilgimi çekti. Bence çok mantıklı. Çünkü, çıplak izolatöre çarpan motor sesi, direk yankı yaparak çoğalabilir. Bu durumu ortadan kaldırmak için alt izolatör bile süngerle kaplanmış... Tabiiki ben bunu affetmem. 20 mm lik firex sünger alıp motor alt izolatörünü kaplayacağım. Bana iş çıktı yine. Yapınca burda paylaşacağım... Yorum bağlantısı
Serkan Ataman 5 Haziran 2011 Paylaş 5 Haziran 2011 Şu ana kadarki yapılanların sonucu: Teknik olarak herhangi bir ölçüm cihazıyla ölçüm yapmadığım için tesbitlerim tamamen kulaklarıma dayalı ölçümlerdir.İyi duyarım. Zaten, herşeyi duymasaydım, gereksiz olduğunu düşündüğüm sesleri azaltmak için uğraşmazdım. Araç içine giren motor sesinde en az %20-30 azalma var. Motordan çıkan tiz sesler artık daha az ve tok. Motor kaputu daha tok kapanıyor. Herkesin anlayabileceği şekilde şöyle açıklayabilirim. Motor soğukken ilk çalıştırmada sesli çalışır ve ısınınca ses azalır ya, şu anda soğuk çalıştırmada duyulan ses, yalıtım öncesi sıcak motor sesinden daha az... Fitillere uyguladığım akvaryum hortumu sayesinde, kapılardan gelen gıcırdama sesleri yok denecek kadar azaldı. Özellikle tümseklerden geçerken gelen sesler bitti sayılır. Tam olarak bitti diyemem ama çok azaldı. Ayrıca emniyet kemerlerinin bulunduğu yan direkleri de yalıtım süngeriyle kapladım, kemerin çevresinden gelen sesler de artık yok. Arka koltuk altı, bagaj kapağı ve arka çamurluklara yaptıklarım da yol sesi konusunda epey iyileşme sağladı. Özellikle çamurluklar kesinlikle yalıtımsızdı. Parmakla sertçe vurunca resmen darbuka sesi veriyordu. Tam olarak işim bitmedi. Bundan sonrasını Trabzon da tatilde yapacağım. Ön ve arka çamurlukları dıştan (tekerleklerin etrafını) membran tarzı bir malzemeyle kaplayacağım. Tavana komple yalıtım süngeri uygulayacağım. Bunlardan sonra epey bir iyileşme daha olacaktır. Sonuç itibariyle, % 1 lik bir iyileşme bile elde edilecekse uğraşmaya değer. Bence kabin genel olarak % 20 daha az ses alıyor... Ellerime sağlık... yol sesiniden çok kapılarımdaki özellikle on kapılardan kulğıma yoğun olarak gelen gıcırdama sesleri beni epey sinir ediyor.camı çok az indirince gıcırtı kesiliyor ama tam kapalıyken yine fena gıcırdıyor.akvaryum hortumunu kolay uygulayabidinizmi acaba,fitilleri kapıdan söküp takmak hortumun içerisinden geçirmek zahmetlimi yoksa korkmadan yapabilirmiyim bende?bu izalsyon bandını nerden temin edebilirim,aynı şekilde hortumu?izalasyon bandını kapıların tam olarak nerelerine yapıştırdınız?şimdiden teşekkürler Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 5 Haziran 2011 Paylaş 5 Haziran 2011 yol sesiniden çok kapılarımdaki özellikle on kapılardan kulğıma yoğun olarak gelen gıcırdama sesleri beni epey sinir ediyor.camı çok az indirince gıcırtı kesiliyor ama tam kapalıyken yine fena gıcırdıyor.akvaryum hortumunu kolay uygulayabidinizmi acaba,fitilleri kapıdan söküp takmak hortumun içerisinden geçirmek zahmetlimi yoksa korkmadan yapabilirmiyim bende?bu izalsyon bandını nerden temin edebilirim,aynı şekilde hortumu?izalasyon bandını kapıların tam olarak nerelerine yapıştırdınız?şimdiden teşekkürler Kapıların üst tarafındaki tavan ile olan bağlantılarında keçe gibi bir malzeme var tam onun üzerine slikon sprey sıkın araç kasıldığındaki gıcırdamaları kesecektir. Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 5 Haziran 2011 Paylaş 5 Haziran 2011 Fitilleri söküp takmak işin en kolay kısmı. Zor olan, akvaryum hortumunu fitilin içine geçirmek. Beceriksizsen hiç bulaşma:) :lol2: pril le fitili içine ittirmek daha kolay olabilir mi acaba? Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 5 Haziran 2011 Paylaş 5 Haziran 2011 Biraz önce test sürüşündeydim. Yeni Focus dizel test aracı olmadığı için, Cmax dizeli sürdüm... İlk dikkatimi çeken, aracın içinin çok ferah olması ve kabin içine çok az motor sesinin giriyor olması... Gaz tepkisi benim araçla aynı diyebilirim... Cmax Tdci 115 bg ama, belki kasanın ağırlığındandır, benim 109 luk focusla bir fark göremedim... Trafik yoğun olduğu için yüksek süratlere çıkamadım. Test sonunda, motor bölümünü açtırıp inceledim. Göğüsün altında motorun arkasında, hiç boşluk kalmaksızın keçe ile yalıtım yapılmış. Ayrıca motorun üst plastik kapağı büyütülmüş. Bir de dikkatimi çeken, motor alt izolatörü de yalıtım süngeriyle kaplanmış. Özellikle alt izolatörün izolasyon düşünülerek süngerle kaplanması gerçekten çok ilgimi çekti. Bence çok mantıklı. Çünkü, çıplak izolatöre çarpan motor sesi, direk yankı yaparak çoğalabilir. Bu durumu ortadan kaldırmak için alt izolatör bile süngerle kaplanmış... Tabiiki ben bunu affetmem. 20 mm lik firex sünger alıp motor alt izolatörünü kaplayacağım. Bana iş çıktı yine. Yapınca burda paylaşacağım... Turkay Bey bilgilendirmek isterim. Sizin kullandığınız süngerin sanırım yanmazlık sınıfı yok dolyası ile ısı dayanımı düşük olacaktır zira otomotivde motor etrafına emperye veya melamin katkılı süngerler kullanılmaktadır, yangın riskine karşı dikkatli olmanızı ve olası riskleri düşünerek izolasyonu yapmanızı tavsiye ederim. kullanacağınız sünger kapalı gözenekli olmalı ve ne kadar yoğun, ağır olursa o kadar ses izolasyonu sağlayacaktır. pril le fitili içine ittirmek daha kolay olabilir mi acaba? sıvı bulaşık detarjanı işe yarıyor. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 5 Haziran 2011 Yazar Paylaş 5 Haziran 2011 Hüseyin Bey, Kullandığım süngerin özellikleri: Firex :Yüksek yoğunluğu sayesinde orta ve yüksek frekans bantlarının yanında düşük frekans bandında da etkili olan Firex ürünü açık gözenek , esnek yapısı ve yanmazlık özelliği ile başlıca havalandırma kanallarında , jeneratör ve kompresör kabinlerinde , kumaş kaplı olarak iç mekanlarda , otomotivde ses yalıtımı ve akustik düzenleme amaçlı kullanılır Genel Özellikler: * 75-100 kg/m3 * Yanmaz (BS 476 Part 6 Class 0, Part 7 Class 1) * Zehirli gaz çıkartmaz * Küf tutmaz * Ses ve ısı yalıtımı * Farklı form ve kalınlıklar (piramit, plaka, rulo) * Laminasyon türevleri * Bariyerli alternatifler Bizzat ben kontrolünü yaptım. Süngeri yakmaya çalıştım. 1 dakikadan fazla ocağın üstüne tuttum. Kor haline geliyor, toz oluyor... Kesinlikle alev almıyor... Turkay Bey bilgilendirmek isterim.Sizin kullandığınız süngerin sanırım yanmazlık sınıfı yok dolyası ile ısı dayanımı düşük olacaktır zira otomotivde motor etrafına emperye veya melamin katkılı süngerler kullanılmaktadır, yangın riskine karşı dikkatli olmanızı ve olası riskleri düşünerek izolasyonu yapmanızı tavsiye ederim. kullanacağınız sünger kapalı gözenekli olmalı ve ne kadar yoğun, ağır olursa o kadar ses izolasyonu sağlayacaktır. Olabilir. İnce yağ, vazelin,vb, şeyler de olur... pril le fitili içine ittirmek daha kolay olabilir mi acaba? Yorum bağlantısı
Turkay Enez 5 Haziran 2011 Yazar Paylaş 5 Haziran 2011 Uğur Bey, Tekzene gitmeyi düşünüyorum. Alt izolatör için sünger alacağım... İsterseniz, sizin için de alıp, kargoyla gönderebilirim... Ben Rize'deyim, buralarda bulabilcegimide hiç sanmıyorum. Dün biraz araştırdım nette sizin kullandıgınız ürünü boşver yalıtımla ilgili bişeye denk gelmedim.. Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 5 Haziran 2011 Paylaş 5 Haziran 2011 (düzenlendi) Uğur Bey,Tekzene gitmeyi düşünüyorum. Alt izolatör için sünger alacağım... İsterseniz, sizin için de alıp, kargoyla gönderebilirim... Ürünün ölçüsü kaça kaç?(belli ölçüdemi satılıyor yoksa istediginiz ölçüdemi alınıyor) Sadece kaput ve silecek kısmına nekadar gider? ve fiyatı nekadar? + yapıştırıcı olarak ne kullanmak gerekiyor? 5 Haziran 2011 tarihinde U?ur Kamil tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts