Turkay Enez 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 (düzenlendi) Araç: 2005 Focus Trend Tdci Sedan. Kullanılan Malzemeler: Patex yapıştırıcı, yalıtım süngeri, fırça, makas, falçata... Amaç 1 : Motor sesinin kabin içine girmesini azaltmak. Amaç 2: Motor sesinin hem dışarı hem de kabin içine girişini azaltmak. Amaç 3: Kapılardan araç içine giren tüm sesleri azaltmak. Kullanılan malzeme: Akvaryum hortumu ve kapı izolasyon bantı. 17 Aralık 2010 tarihinde Sel tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2010 (düzenlendi) Amaç 4: Arka bölümden araç içine giren yol sesi ve lastik seslerini azaltmak. 2 Mayıs 2010 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2010 Amaç 5 : Özellikle arka çamurluklardan gelen yol ve lastik sesini azaltmak. Amaç 6: Bagaj bölümünden giren sesleri azaltmak. 4 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 işçilik şahane görüntü süper ama sonuç? deneme yapıldımı Yorum bağlantısı
Misafir 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 Gerçekten eliniz yatkın sanırım bu işlere, işçilik güzel olmuş. Anlaşılan focus insanı usta yapıyor. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 (düzenlendi) işçilik şahane görüntü süperama sonuç? deneme yapıldımı + 1907 Ayrıca kapı içleri ve tavan için de bir çalışma yapmak gerekli. Benim araç ses yalıtımı konusundaki inceleme ve tecrübelerim sesin üstünü örtmekle yeterli sonuç alınamayacağı yönünde. Bence öncelikle geniş ve boş kaporta aksamına titreşim ve uğultusunu alacak, onu toklaştıracak bir malzeme uygulamak lazım. Daha sonra da sizin yaptığınıza benzer bir çalışmayı daha farklı ve iyi yalıtan bir malzeme ile yapmalı diye düşünüyorum 2 Mayıs 2010 tarihinde R?dvan Erg tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Onur Korhan Göytan 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 rezonansı kesmeden sadece süngerle olan yalıtım gerçek etkisini göstermemiştir diye düşünüyorum ama yine de gözenekli yapısıyla seste baya bir fark olmuştur Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2010 Şu ana kadarki yapılanların sonucu: Teknik olarak herhangi bir ölçüm cihazıyla ölçüm yapmadığım için tesbitlerim tamamen kulaklarıma dayalı ölçümlerdir. İyi duyarım. Zaten, herşeyi duymasaydım, gereksiz olduğunu düşündüğüm sesleri azaltmak için uğraşmazdım. Araç içine giren motor sesinde en az %20-30 azalma var. Motordan çıkan tiz sesler artık daha az ve tok. Motor kaputu daha tok kapanıyor. Herkesin anlayabileceği şekilde şöyle açıklayabilirim. Motor soğukken ilk çalıştırmada sesli çalışır ve ısınınca ses azalır ya, şu anda soğuk çalıştırmada duyulan ses, yalıtım öncesi sıcak motor sesinden daha az... Fitillere uyguladığım akvaryum hortumu sayesinde, kapılardan gelen gıcırdama sesleri yok denecek kadar azaldı. Özellikle tümseklerden geçerken gelen sesler bitti sayılır. Tam olarak bitti diyemem ama çok azaldı. Ayrıca emniyet kemerlerinin bulunduğu yan direkleri de yalıtım süngeriyle kapladım, kemerin çevresinden gelen sesler de artık yok. Arka koltuk altı, bagaj kapağı ve arka çamurluklara yaptıklarım da yol sesi konusunda epey iyileşme sağladı. Özellikle çamurluklar kesinlikle yalıtımsızdı. Parmakla sertçe vurunca resmen darbuka sesi veriyordu. Tam olarak işim bitmedi. Bundan sonrasını Trabzon da tatilde yapacağım. Ön ve arka çamurlukları dıştan (tekerleklerin etrafını) membran tarzı bir malzemeyle kaplayacağım. Tavana komple yalıtım süngeri uygulayacağım. Bunlardan sonra epey bir iyileşme daha olacaktır. Sonuç itibariyle, % 1 lik bir iyileşme bile elde edilecekse uğraşmaya değer. Bence kabin genel olarak % 20 daha az ses alıyor... Ellerime sağlık... işçilik şahane görüntü süperama sonuç? deneme yapıldımı 8 Yorum bağlantısı
Ahmet Oktay 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 Çok güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2010 Farkındayım. Özellikle çamurluklarda yalıtım sıfır. Bir önceki mesajımda anlattım. Titreşimi önleyici planlarım var... Ama zaman ve yer problemim var. Sokakta bu işleri yapmak hoş olmuyor. Tatilde ve köyde halledeceğim... + 1907Ayrıca kapı içleri ve tavan için de bir çalışma yapmak gerekli. Benim araç ses yalıtımı konusundaki inceleme ve tecrübelerim sesin üstünü örtmekle yeterli sonuç alınamayacağı yönünde. Bence öncelikle geniş ve boş kaporta aksamına titreşim ve uğultusunu alacak, onu toklaştıracak bir malzeme uygulamak lazım. Daha sonra da sizin yaptığınıza benzer bir çalışmayı daha farklı ve iyi yalıtan bir malzeme ile yapmalı diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 % 20 ufak bir değer değil gerçekten tebrikler. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2010 Teşekkürler. Çok güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık. % 20 ufak bir değer değilgerçekten tebrikler. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 Güzel ve titiz bir çalışma olmuş, elinize sağlık... İllaki işe yaramıştır... Sadece aklıma takılan şu; Acaba bu iş için mükemmel malzeme bu muydu.. ? 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 Elinize sağlık .Uğraştığınıza deydiğine eminim...%20 çok iyi bir sonuç.Keşke daha kaliteli yalıtım malzemesi kullansaydınız... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 Güzel çalışma, elinize sağlık. Bu tip işler çok zevklidir, 3-4 saat ter dökülür, sonra üstü örtülür, yapılan iş göz ile gözükmez ama yola çıkınca oluşan fark insanı mutlu eder. Vesile ile: 1. Bally tipi yapıştırıcıların spreyi mevcut, boya spreyi gibi. Homojen ve kolay uygulanıyor, zamandan tasarruf, kalitede artış sağlar 2. Yalıtım yapılacak malzeme iyice kontrol edilmeli, ıslanınca suyu içine almamalı (koku-mantar-küf yapar); çakmak ile yakılmaya çalışılınca çok zor alev almalı, alev bile alsa, çakmak uzaklaştırılınca anında sönmeli, uzun plastik yanığı gibi akma yapmamalı. 3 Yorum bağlantısı
Atila Taşçı 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 (düzenlendi) Ellerinize sağlık gerçekten güzel işçilik çıkartmışsınız. Benim de aklımda ve ilk fırsatta ben de girişeceğim bu işe. Ayrıca resimler için teşekkürler güzel ve detaylı olmuş bana iyi bir örnek olacak. 2 Mayıs 2010 tarihinde Atila Ta? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Özkan 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 Turkay bey titiz bir çalışma olmuş. Elinize sağlık Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak 2 Mayıs 2010 Paylaş 2 Mayıs 2010 Ellerinize sağlık.Hayran kaldım çalışmanıza çok başarılı. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 3 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2010 Teşekkürler. Malzemeyi araştırdım. En sonunda tekzende buldum. Üretim amacı ses yalıtımı. 5-10-15-20-25 mm kalınlıklarda, 1x1 m levha halinde satılıyor. Normal sünger gibi ama, elinizi sürünce hafif ıslakmış gibi elinize tutunuyor. Yanmaz olduğu söylendi ama denemedim... Güzel ve titiz bir çalışma olmuş, elinize sağlık... İllaki işe yaramıştır... Sadece aklıma takılan şu; Acaba bu iş için mükemmel malzeme bu muydu.. ? Teşekkürler. Şimdilik ben daha iyisini bulana kadar en iyisi bu... Elinize sağlık .Uğraştığınıza deydiğine eminim...%20 çok iyi bir sonuç.Keşke daha kaliteli yalıtım malzemesi kullansaydınız... Teşekkürler. Elinize sağlık güzel olmuş. Teşekkürler. 1. Kesinlikle, devamında bunu dikkate alacağım. 2. Malzemeyi kapladığım bölgelerin su alma durumu yok. Yanma olayını eve gidince kalan parçalarla deneyeceğim. Güzel çalışma, elinize sağlık. Bu tip işler çok zevklidir, 3-4 saat ter dökülür, sonra üstü örtülür, yapılan iş göz ile gözükmez ama yola çıkınca oluşan fark insanı mutlu eder. Vesile ile: 1. Bally tipi yapıştırıcıların spreyi mevcut, boya spreyi gibi. Homojen ve kolay uygulanıyor, zamandan tasarruf, kalitede artış sağlar 2. Yalıtım yapılacak malzeme iyice kontrol edilmeli, ıslanınca suyu içine almamalı (koku-mantar-küf yapar); çakmak ile yakılmaya çalışılınca çok zor alev almalı, alev bile alsa, çakmak uzaklaştırılınca anında sönmeli, uzun plastik yanığı gibi akma yapmamalı. Teşekkürler. Ellerinize sağlık gerçekten güzel işçilik çıkartmışsınız. Benim de aklımda ve ilk fırsatta ben de girişeceğim bu işe. Ayrıca resimler için teşekkürler güzel ve detaylı olmuş bana iyi bir örnek olacak. Teşekkürler. Turkay bey titiz bir çalışma olmuş. Elinize sağlık Teşekkürler. Ellerinize sağlık.Hayran kaldım çalışmanıza çok başarılı. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 3 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2010 Malzemenin özellikleri şöyle açıklanmış. Firex : Yüksek yoğunluğu sayesinde orta ve yüksek frekans bantlarının yanında düşük frekans bandında da etkili olan Firex ürünü açık gözenek , esnek yapısı ve yanmazlık özelliği ile başlıca havalandırma kanallarında , jeneratör ve kompresör kabinlerinde , kumaş kaplı olarak iç mekanlarda , otomotivde ses yalıtımı ve akustik düzenleme amaçlı kullanılır Genel Özellikler: * 75-100 kg/m3 * Yanmaz (BS 476 Part 6 Class 0, Part 7 Class 1) * Zehirli gaz çıkartmaz * Küf tutmaz * Ses ve ısı yalıtımı * Farklı form ve kalınlıklar (piramit, plaka, rulo) * Laminasyon türevleri * Bariyerli alternatifler 1 Yorum bağlantısı
Emre Demir2 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 Harika olmuş gerçekten. Tebrikler, elinize sağlık. Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 Gayet başarılı ve yerinde bir çalışma ,Malzemeler ucuz el emeği ve birazcık zeka gerektiren işlem. Bence tiz olan sesleri toklaştırır tok sesleri ise yutar diye düşünüyorum kapı fitilleri uygulaması da çok başarılı basit ama çok etkili bir yöntem. Tebrikler Yorum bağlantısı
Turkay Enez 3 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2010 Ben ön sileceklarin altına, arka koltuk altına ve yan direklere 10 mm lik, kaput içine, bagaj kapağına ve arka çamurluklara 5 mm lik sünger kulandım. Siz de yapmayı düşünüyorsanız, özellikle sileceklarin altına ön camın altına 20 mm lik sünger kullanırsanız daha iyi olur. Çünkü 10 mm lik sünger bile motor sesinde gerçekten işe yaradı. 20-25 mm lik sünger mükkemmel sonuç verir... Ben sadece o bölgeye (ön cam altına) 25 mmlikle takviye yapmayı düşünüyorum...l Ellerinize sağlık gerçekten güzel işçilik çıkartmışsınız. Benim de aklımda ve ilk fırsatta ben de girişeceğim bu işe. Ayrıca resimler için teşekkürler güzel ve detaylı olmuş bana iyi bir örnek olacak. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2010 Paylaş 3 Mayıs 2010 Ben ön sileceklarin altına, arka koltuk altına ve yan direklere 10 mm lik, kaput içine, bagaj kapağına ve arka çamurluklara 5 mm lik sünger kulandım.Siz de yapmayı düşünüyorsanız, özellikle sileceklarin altına ön camın altına 20 mm lik sünger kullanırsanız daha iyi olur. Çünkü 10 mm lik sünger bile motor sesinde gerçekten işe yaradı. 20-25 mm lik sünger mükkemmel sonuç verir... Ben sadece o bölgeye (ön cam altına) 25 mmlikle takviye yapmayı düşünüyorum...l mrb.ellerinize saglık ustalık derecesinde işçilik sergilemişsiniz tebrik ederim.aradıgım soruların biri hariç hepsinin cevabı var.yada gözden kaçırdım şu ana kadarki toplam maliyet nedir.tşk. Yorum bağlantısı
Recommended Posts